Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xDon schreef:ik zal dr vertellen dat wil ze niet!!
Ik heb bij een boer stage gelopen nou das echt zwaar!!
En dat is niet niets om hem maar even kort te zeggen
griebels schreef:Als je eerst naar die eigenaar gaat en die doet er niets aan, kun jij vervolgens de DB bellen... Dan weet die eigenaar ook dat het van jou afkomt.
Misschien is het wel een heel wrede man en dan zou ik ook liever meteen de DB bellen ipv zelf even langs te gaan.
IndianLady schreef:DNIEZE schreef:omdat we het eerst een paar dagen aan wouden kijken of die er nog lag en op dezelfde plek!
En misschien doet die boer exact hetzelfde. Mijn paard ligt trouwens ook altijd op hetzelfde plekje, is hij dna ook zielig? Nee dat is gewoon ZIJN plekje. Ga nu eerst maar naar die boer toe en vraag om uitleg ipv hier je tijd te verdoen.
KiWiKo schreef:Ik had bij dag een al aangebeld bij de boer............
DNIEZE schreef:ik vraag raad vor wat ik kan doen hoor!!
lique schreef:ik heb ook eens zon situatie meegemaakt maar dan met een hele grote koe, die lag ook in de wei,
ik aangebeld (want ik vond het zielig), de reden van de boer om de koe te laten liggen was omdat hij em makkelijker uit de wei kon slepen dan uit de stal,(klinkt cru) maar ergens snapte ik die boer wel,
hij ging ook net stro balen om de koe leggen zodat ie uit de wind lag ....,
wat ik zou doen? ja bij de boer aanbellen en je onrust voorleggen,
maargoed ik zou niet gelijk die dierenbescherming bellen , boeren hebben vaak meer kennis van zn vee dan wij als buitenstaanders..
jury schreef:sorry hoor maar als de koe geen kans heeft om te overleven, dan maar naar de noodslacht desnoods op het erf.
Buiten uit zichzelf dood laten gaan omdat dat "makkelijker" is gaat er bij mij niet in.
Dat boeren vaak meer kennis hebben dan stadmensen, begrijp ik. Maar neem van dit plattelandmens aan dat dit niet normaal is.
Als een kalf 3 dagen alleen maar ligt is het niet goed. Met dit weer wordt het dan zeker niet beter.
Of dierenarts laten helpen op een beschutte warme plek of afmaken.
Als toeschouwer zou ik de dierenbescherming dan bellen. Als dat in belgie niet zo werkt zou ik boer gewoon net zo lang lastig vallen of dierenarts zelf bellen.