Hulp gezocht, schildpad gevonden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

plientjedres

Re: Hulp gezocht, schildpad gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 14:23

wouw wat een gaaf beest!
stuk knapper dan mijn 2 geelwangpadjes,ookal zijn ze wel erg lief.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 20:26

misschien is ts wel opgepakt wegens hebben van een illegaal dier Nagelbijten / Gniffelen

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 20:28

Hallo allemaal,

Daar ben ik weer! Ik ben druk in de weer geweest met de schildpad. Ik heb hem zelfs mee naar de klas genomen, opdat de kinderen (groep 8) konden helpen zoeken naar opvang. Wij kregen zelf namelijk geen enkele opvang te pakken.
Misschien was dat trouwens wel voorbestemd, aangezien we de eigenaar van de schildpad gevonden hebben!!! Haha! Haha! Haha!

Onze achterachterachterachterachterachterachterachterachterachterachterachterbuurman, heeft blijkbaar een schildpadden tuin. Hij heeft een uit de hand gelopen hobby en vangt schildpadden op die vanwege hun grootte niet meer welkom zijn bij hun vorige eigenaren. Nu heeft hij een ruime week geleden de schutting om zijn tuin heen vervangen. Natuurlijk eerst alle schildpadden gevangen, maar blijkbaar is deze ertussendoor geglipt. Hij was dolblij om haar weer terug te krijgen en de mensen komen deze week nog even langs om mij te bedanken voor het verzorgen en het terugbrengen.
Ik ben trouwens al lang blij dat het beest dit avontuur heeft overleeft en wil ook bokt bedanken voor alle hulp!!

Het was trouwens inderdaad een Europese Moerasschildpad en een vrouwtje. Ik heb nog niet durven vragen waarom deze man een beschermde soort in huis had, maar ik neem aan dat hij deze ook gewoonweg heeft opgevangen nadat iemand hem niet meer wilde.
Alles is opgelost en op zijn pootjes terecht gekomen! Heerlijk, ik houd van Happy-endings Haha!

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:36

Fijn dat het goed afgelopen is voor jou en schildje

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:37

Gelukkig goed nieuws Lachen

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:50

Goed nieuws!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:52

Ach het maakt toch niet uit, het beest heeft het goed.
Buiten dat om is het waarschijnlijk ook weer een dier wat iemand te groot vond worden.