Rare vis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

GreaseMonkey

Re: Rare vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 18:09

Trouwens... dat plantje wat op de bodem staat, dat is nep denk ik heh? En dat plantje dat bovenin drijft dat is losse Cabomba. Dat is een hele slimme truuk van dierenwinkels.. losse Cabomba. Die gata namelijk met een paar weken dood en moet je weer terug voor nieuwe...
Slimste is om als je straks nieuwe gaat halen, plantjes te halen waar wortels aan zitten. Deze blijven langer leven en zijn op den duur dus goedkoper.

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 18:24

Blub...
Mag ik je vis zijn?
Mooi vissen leven nu joh! Haha!

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 19:29

Ja hoor Lachen

Ja plantje op de bodem is nep en die boven drijft echt.. Mm dat schiet dan ook niet echt op als die zo dood is! Dank je wel voor de tip, ik haal er de volgende keer 1 met wortel!

Ja een filter is ook wel erg handig! Hoef ik hem dan ook helemaal niet meer schoon te houden?

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 19:31

Oja en heb ook meteen zinkend voor gekocht Lachen

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 19:32

Juj!!!
Als je morgen plons hoort ben ik erin gesprongen Duivel

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 19:37

Je moet het aquarium dan 1 x per week voor 1/3 leeg laten lopen en aanvullen met nieuw water. Dat nieuwe water kan het beste regenwater zijn (als je tenminste een regenton hebt anders wordt het lastig), maar water uit de kraan kan ook. Dan moet het eerst geschikt worden gemaakt voor in het aquarium door het eerst 24 uur in een emmer te laten 'luchten' of door er TetraAqua AquaSafe in te doen. anders zit er namelijk nog te veel chloor, koper enz. in

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 19:41

Oke dank je wel voor de informatie!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 19:47

Dat van die chloor en koper enzo valt in Nederland wel mee. Gewoon kraanwater doet het bij mijn vissen al 2 jaar heel goed Lachen En van die cabomba dat die dan dood gaat heb ik nog nooit van gehoord. Sowieso haalt die plant veel voedingsstoffen uit het water ipv uit de grond... Vind het wel super wat je gedaan hebt voor je vis Lachen Zouden veel mensen een voorbeeld aan kunnen nemen Knipoog Kwa plantje zou je ook nog waterpest kunnen nemen. Dit kan echt gewoon drijven in je aquarium en dan nog groeit heel je aquarium ermee vol Tong uitsteken

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 19:48

Dat ziet er stukken beter uit *LOL* Fijn dat je wat gedaan hebt met de tips Haha! En de dierenwinkel rekent niet schandalig hoor, kost gewoon allemaal geld, vooral de bak! Maar als je daar voorzichtig mee omgaat dan gaat ie jaren mee!

Inderdaad even een plantje kopen die iig van onder aan elkaar gebonden is. Bijvoorbeeld een gemengd bosje met een loodje en eventueel ook een extra penningkruid met lood.

Filtertjes zijn er al vanaf 7,95 hoor, valt weer iets mee! Scheelt dat het water dan in beweging blijft en je het grootste vuil er zo uit kan spoelen!

Als laatste tip: De vissen kunnen het ook nog waarderen als je ze een 'vaste achterwand' geeft. Vissen zijn prooidieren en in een glazen bak kunnen ze van alle kanten 'aangevallen' worden. Maak je de achterkant donker dan is dat de veilige kant! Dit kan door de bak tegen de muur te zetten of bijvoorbeeld een aquarium achterwand!

Schoonmaken zoals je aangeraden is en het liefst de bak gewoon op een plaats laten staan en met een stuk slang een deel water eruit hevelen! Anders blijft je bak toch minder lang leven.. Water is nou eenmaal zwaar!!

Succes!!

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 19:50

Ik moet je wel vertellen dat mijn vis in een vijver buiten ZONDER VOER ( Ik vergeet hem steeds ) al 8 jaar leeft....

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 19:50

Als je plantjes koopt met lood eraan moet je dat loodje er wel echt af halen! Die tip van de achterwand is ook zeker een goede Lachen Al plak je er een stuk zwart/donker papier achter.
@ Mireya: In een vijver zweeft natuurlijk nog vanalles rond wat je vis kan eten, is heel anders dan een aquarium Knipoog

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 19:52

Dit lood geeft niet af in het water, anders wordt het niet verkocht Knipoog

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 19:54

Lijkt me sterk maar goed... Ik haal het er iig altijd af. Ook die plantjes die in potjes worden verkocht met van dat soort wol eromheen.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 20:08

Daar gaan de wortels weer van dood Haha!

Maar koper en chloor vind je niet van belang maar lood wel Tong uitsteken

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 20:09

Babje_84 schreef:
Je moet het aquarium dan 1 x per week voor 1/3 leeg laten lopen en aanvullen met nieuw water. Dat nieuwe water kan het beste regenwater zijn (als je tenminste een regenton hebt anders wordt het lastig)

Nah, hoeft opzich niet, en al helemaal niet voor goudvissen.
(maar hier zijn de meningen toch vreselijk over verdeeld, ik doe persoonlijk liever niet moeilijk als het ook makkelijk kan. Regenwater is zuurder dan leidingwater, maar goudvissen hebben liever wat harder water)

Hoeveel liter is je bak eigenlijk?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 20:11

annepanne schreef:
Daar gaan de wortels weer van dood Haha!

Maar koper en chloor vind je niet van belang maar lood wel Tong uitsteken

Waar gaan de wortels van dood? En is nogal een verschil he, dat beetje koper/chloor in het kraanwater of een heel stuk lood om je plantjes Knipoog

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 20:22

In dat potje vind ik persoonlijk dat de wortels snel doodgaan, omdat het potje dicht is aan de onderkant *LOL*

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 20:22

Ik bedoel ook juist dat ik die potjes er ook meteen afhaal. Dat wolachtige spul wat daar in zit geeft ook allemaal stoffen af aan je water Knipoog

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 20:24

Je hebt ook vand ie plandjes met een keramieken ringtje erom. DIe ringetjes bewaarde wij altijd, haalde het loodje eraf en dan dat ringetje erom.
Bleef altijd perfect zitten!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 20:25

Toen ik het eerste bericht las van de TS had ik echt zoiets van 'weer zo'n kansloze vis, dupe van een mens ontwetendheid'..
Maar 3 pagina's verder zie ik dat je er écht iets mee gedaan hebt en serieus stappen hebt ondernomen!
Je bent bereid iets aan te nemen van mensen met kennis en ervaring en je doet hier ook echt iets mee.
Echt super! De vis zal je dankbaar zijn Haha!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 20:27

ts-er mag ik je een héél groot compliment geven dat je zoveel met de tips hebt gedaan!
dit ziet er een heel stuk beter uit!!
Ja super!!

en idd even plantje met wortel kopen ivm zuurstof, is beter voor de vis, en evt. een pompje en anders elke week het water verversen.

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 20:27

Ze staan nu tegen de muur aan dus opzich is dat al een achterwand. Heb nu een filtertje van Babje overgekocht Lachen

Kan je trouwens ook planten uit de vijver in een aquarium doen? Want mijn ouders thuis hebben een vijver met een berg planten. Of is dat weer gevaarlijk?

Bij de dierenwinkel hadden ze erg weinig keus qua plantjes omdat ze gingen verbouwen..

Hoe doe je dat eruit hevelen met een slang eigenlijk?

Mijn bak is 48 lang, 28 hoog en 24 breed. Geen flauw idee hoeveel liter daar dan in kan (ben geen held in natuurkunde Tong uitsteken)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 20:29

Met die slang, ene uiteinde in je aquarium, andere uiteinde even aan zuigen en dan in een emmer onder je aquarium hangen. Dan loopt als het goed is het water vanzelf uit je aquarium die emmer in Tong uitsteken

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 20:30

wij hebben ook zn vis die dat doet, verder is hij kern gezond eet goed en zwemt keihard als ie wil.
zo af en toe heeft ie weleens clowns trucjes en zwemt hij op zn rug of op zn zij.

hij leeft een jaar lang zo en er is verder niks met hem of met zn vriendjes

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 20:31

Oke klinkt heel simpel! dank je wel!