Jaimyliefje schreef:Ik vind het echt belachelijk, dit, een koe afrossen met een stok?
Ze zijn toch wel een harde aanpak gewend?
Nou, dit had ik niet verwacht van bokt, ik sta er echt versteld van.
Is het soms een goed iets dat ze die aanpak gewend zijn? Niet naar mijn idee. En koeien worden ook heel erg mishandeld vaak, op boerderijen. Het is zelfs op het nieuws geweest.
Maar sinds wanneer kun je geen 'band' hebben met een koe, een hond is toch ook geen vluchtdier? daar kun je toch ook een 'band' mee hebben.
Enne, koeien zijn trouwens wel vluchtdieren, tenslotte vallen ze onder dezelfde categorie als bizons ed. en als er tijgers/luipaarden/leeuwen of andere roofdieren achter hen aanzitten, nou, dan kunnen ze ongelofelijk hard rennen hoor! Check discovery channel maar eens.
Een paard wordt ook agressief als hij geen weg vindt om te vluchten hoor, bij een koe precies hetzelfde.
Een dier zal je nooit, maar dan ook nooit, zonder aanleiding uit het niets aanvallen. In het uiterste geval een stier die dat zou doen.
Misschien, even logisch nadenken, koppie koppie, valt ze je wel aan omdat ze bang is geslagen te worden oid. omdat dat in het verleden ook is gebeurd (de andere boertjes hebben een nogal harde aanpak volgens jou, en het voorstel om een beest af te rossen komt denk ik niet van een persoon dat normaal heel rustig en lief is tegen zo'n beest) Het dier ziet dat jij bang bent, dus denkt, mijn kans. Nu kan ik laten zien dat ik de baas ben, wordt zij bang van mij, en zal ze mij niet meer slaan.
In mijn ogen, heel logisch. Koeien hebben niet zulke zieke gedachten als wij mensen..
hier ben ik het dus niet mee eens.
met koeien kun je geen band opbouwen zoals met een hond of paard.
als je 80 tot 100 koeien in je stal hebt lopen(bij ons een boer in de buurt met 300 koeien),
moet je ze wel aanpakken en kun je geen lieve woordjes gebruiken om ze in de melkstal te krijgen.
koeien moetten respect voor je hebben.
als je ze uit het land haalt horen ze je niet aan te vallen.
ik weet niet wat je verder met koeien hebt, maar koeien kunnen wel degenlijk zomaar aggresief zijn.
ik vind deze uitspraak hierboven dus een echte penny uitspraak en als je verder niks van koeien afweet ga dan eens bij een boer stage lopen een x aantal weken dan zul je zien dat het lang zo makkelijk niet is.