Het draad staat ongeveer 10 en 30 cm. van de grond (2 lagen met draad dus)
Geen last van katten en reigers meer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_SteR_ schreef:Wij hebben ook een aantal Japanse Koi's in onze vijver. De reiger kwam dus vaak bij onze vijver op bezoek, hij heeft zelfs zo'n dure Japanse Koi weggekaapt. Nou, toen was de maat bij ons vol en hebben we schrikdraad voor om de vijver gekocht. Draad aangesloten aan zo'n voltkastje.
Het draad staat ongeveer 10 en 30 cm. van de grond (2 lagen met draad dus)
Geen last van katten en reigers meerDie katten komen absoluut onze tuin niet meer in, haha.
sax89 schreef:secricible schreef:Bij mijn ouders hebben we er ook een tijdje last van gehad, die hadden 2 grote steuren in de vijver, allebei zijn ze opgepakt door een reiger, maar doordat ze te zwaar waren, vonden we ze terug op het terras. Weg steuren :S
Wij hebben de tip gehad om stoelen neer te zetten op plekken waar de reiger kan landen, zodat hij gewoon nergens meer kan staan. Dat heeft verschrikkelijk goed geholpen, maar je moet er wel de tuin voor hebben... Dus als het mogelijk is (bijvoorbeeld een groot terras en verder allemaal dichte begroeiing oid), stoelen zette op het terras en waar hij nog meer kan landen, dan zoeken ze een ander plekje op en heb je er geen last meer van!
maar dan heb je wel je hele tuin met stoelen staan, en aangezien wij best wel een grote tuin hebben... en mijn broertjes moeten wel kunnen spelen anders krijg ik brommers van ze
absque_dubio schreef:Een zonnebaarsje kopen bij de Eurofleur.![]()
Die 'zien' de reigers, en waarschuwen de andere vissen.
Tenminste, dat is ons verteld..
radoszin schreef:@ Stalnollie en sax89 heb jullie een pm gestuurd.