Geeft Frontline wonden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Geeft Frontline wonden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 23:31

Sassieja schreef:
voor je het weet heb je een rechtszaak aan je broek.
Knipoog

Moet ik nu onder de indruk zijn ? Lachen De bende komt er hier niet in,
wil ik ook wel onderbouwen hoor.
Die troep heeft hotspot veroorzaakt bij mn pers, een chronische epileptie ontwikkeld
bij een van mn poezen en chtonische dermititus in de hand gewerkt omdat de vlooien niet dood gingen.

Denk eerder dat we de zaken om draaien, ik hún een proces aanspan wegens alle gemaakte kosten die ik door die troep heb opgelopen Pling

Alleen weet ik niet wat ik met al dat smartegeld aanmoet.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 09:34

Chiqa, weet je het wel zeker dat het allemaal daarvan komt. Ik wil niemand aanvallen maar nu lijkt het of iedereen die frontline heeft gebruikt en waarvan het beestje een keer wat heeft gehad dat dat wordt gekoppeld aan elkaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 13:29

magda_90 schreef:
Chiqa, weet je het wel zeker dat het allemaal daarvan komt.

Anders zou ik het niet vermelden. Na een behandeling met frontline begon mn kat enorm te schudden, leek wel of dr hartje het begaf.
Naar de DA gereden en die constateerde een epileptieaanval, en dat dit wel vaker voorkwam bij frontline.

Een vlooien allergie liegt niet, helpt een middel, krijgen ze geen korstjes, werkt het niet zitten ze helemaal onder de kosten en rukken van pure frustratie hun haren dr uit.
Wist ik veel dat vlooien rsistent waren, dacht al even dat het erger was geworden.
Na een behandeling met Advocate verdwenen de korsten enklachten binnen 4 dagen als sneeuw voor de zon, alle vlooien waren dood.

En ja de hotspot...niet zo erg moeilijk, op de plekken waar ik de frontline had gedruppeld ontwikelde zich binnen een paar uur hotspot, mooi hoor witte haren en helemaal niets kwam er voor terug.

Gene van deze dingen ooit meegemaakt met een ander middel, ben blij dat ze die troep steeds minder verkopen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 13:31

Blijf het raar vinden omdat de honden hier nergens last van hebben van frontline. Geen teken, geen vlooien, geen wonden niets.

xxGermaXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 13:37

wij hebben dit een half jaar geleden ook gehad bij mijn kat
hij had een wond bij zijn hals waar hij zelf ook niet bij zou kunnen komen
we zijn ermee terug gegaan naar de dierenarts en die zei al dat er meerdere klachten over geweest waren. het spul zou te agressief zijn zei hij
Dit spul gebruiken wij nu ook niet meer mijn kat is helaas maandag ingeslapen dus die heeft het niet meer nodig maar voor de hond gaan we op zoek naar iets anders

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 07:14

Ben toevallig gister naar mijn DA geweest met mijn kat. Vollop onder de korsten en kale plekken. Beestje heeft verschrikkelijk last van haar vlooienallergie.
Steeds ontvlooit met Frontline, helaas dus zonder resultaat want de allergie werd alleen maar erger ipv minder Boos!

Nu dus een aantal weken met advantage aan de slag, hopelijk is ze er dan snel vanaf! Nooit meer Frontline....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 07:28

Marrie schreef:
Ben toevallig gister naar mijn DA geweest met mijn kat. Vollop onder de korsten en kale plekken. Beestje heeft verschrikkelijk last van haar vlooienallergie.
Steeds ontvlooit met Frontline, helaas dus zonder resultaat want de allergie werd alleen maar erger ipv minder Boos!

Nu dus een aantal weken met advantage aan de slag, hopelijk is ze er dan snel vanaf! Nooit meer Frontline....

Dit verhaal hoor je helaas erg veel, bij een allergie helpt het geen barst.
Gebruik wel een middel wat speciefiek werkt tegen die dermatitis.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 07:30

Ja ook mijn langharige hond kreeg er erge uitslag van.
Die krabde zich suf en zat in haar nek onder de korsten.
Ik was eergister bij een cattery en daar werd me al gezegd dat dat vaak gebeurt met frontline.
Dus die zooi komt er bij mij ook niet meer in.

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 13:07

Chiqa schreef:

Ze heeft het nog nooit zo erg gehad, en dat voor een binnenkat Verward
Vlooien gaan ook gewoonweg niet dood, waardoor haar allergie dus alleen maar erger werd.

En heb ook stiekem het vermoeden dat de jeuk erger werd zodra ik Frontline had gebruikt... Wellicht is het een combinatie van beide. De tijd zal het leren als ik met Advantage aan de slag ga.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 13:19

Ach, nu is Frontline de duivel. Over een paar jij is Advantage het. Zo gaat het altijd!

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 15:47

Chiqa schreef:

Toevallig bij mijn kat wel Lachen

Ik gebruik eigenlijk altijd Frontline en het werkt prima. Onze dieren hebben nergens last van, ook niet van vlooien.
Maar denk dat ik binnenkort Advantage eens haal, die is goedkoper ook, en als het net zo goed werkt dan scheelt het weer een paar euro Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 17:23

Nikki__ schreef:
Ach, nu is Frontline de duivel. Over een paar jij is Advantage het. Zo gaat het altijd!

Dat is natuurlijk geklets Knipoog Dat insecten resistent worden voor bestreidingsmiddelen is al zo oud als de mensheid.

Marrie met een week of twee moeten de kosten weg zijn, dan weet je dat je het juiste middel heb.
Anders zijn er nog genoeg andere middelen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 17:45

Mijn langhaar herder heeft een ernstige vloallergie. Zoalang ik elke 5 weken Frontline gebruik is er niks aan de hand. Dus hoezo verminderde werking. De vlodruk is bij ons hoog. We wonen buiten af en veel katten om de deur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 17:47

Wilawander schreef:
Frontline gebruik is er niks aan de hand. Dus hoezo verminderde werking. r.

Wat wil je hiermee zeggen dat de rest (Het meerendeel waar het niet werkt) dus maar wat kletst?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 18:43

Chiqa schreef:
Wat wil je hiermee zeggen dat de rest (Het meerendeel waar het niet werkt) dus maar wat kletst?

Er wordt aardig hard geschreeuwd hier dat Frontline niet werkt, dat kan nu eenmaal. Maar het is het dus niet zo dat het maar per definitie troep is, die stempel krijgt het meteen.

Dat andere goedkopere spul kan net zo goed bij veel andere honden niet werken. Iedere hond is verschillend en er moet steeds opnieuw worden bekeken hoe ie erop reageert.

Alleen maar omdat hier een paar mensen zeggen dat het niet werkt, betekent niet dat het troep is. Die paar mensen zijn niets vergeleken met het aantal mensen dat het daadwerkelijk gebruikt.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 18:47

Chiqa schreef:
Nikki__ schreef:

Dat is natuurlijk geklets Knipoog Dat insecten resistent worden voor bestreidingsmiddelen is al zo oud als de mensheid.

Marrie met een week of twee moeten de kosten weg zijn, dan weet je dat je het juiste middel heb.
Anders zijn er nog genoeg andere middelen.

Ik heb het niet over de recistentie (want daar gaat het topic in eerste instantie niet eens over!)
maar over de 'wonden' die het geven zou.

Omdat Frontline in een aantal delen van het lang recistent begint te worden, hoeft het niet zo te zijn dat dat óveral is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 18:55

Nikki__ schreef:
Ik heb het niet over de recistentie

Dan had je mij niet moeten quoten want ik had het wél over resistentie Ja

Nikki__ schreef:
Omdat Frontline in een aantal delen van het lang recistent begint te worden, hoeft het niet zo te zijn dat dat óveral is!

Ook dat si al zo oud als de mensheid, dit gaat langzaam en van streek naar streek.
Dus ook jullei streek zal eerdaags aan de beurt zijn, maar geen man overboord, er zijn nog genoeg andere middelen, en ook veel betere...

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 18:59

Lees goed voordat je wat zegt, want ik heb niemand geqoute!
Dus jouw ook niet!
Langzaam misschien ja, maar niet per direct!
En omdat JIJ geen goede ervaringen hebt met Frontline, is het niet per definitie slecht! Want jaren lang was frontline het beste en nu ineens niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 19:26

Nikki__ schreef:
Lees goed voordat je wat zegt, want ik heb niemand geqoute!
Dus jouw ook niet!

WOW! rustig maar dame mss even rustig nalezen wat je schijft Lachen
ZO spannend is het niet hoor Knipoog

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 20:00

Is ook niks spannend aan.
Is toch duidelijk waar het om gaat? Kan het ook anders formuleren als jij je daar prettiger bij voelt.
Volgende keer even beter lezen, want ik heb niemand gequote.
Zo beter?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 20:03

Sorrie dat ik op je gemeentegrond stond Knipoog , maar het lezen kan je toch echt beter aan jezelf overhouden Ja

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 20:30

Op m'n gemeente grond? Gaat weer nergens over.
Mijn eerste reactie was geen quote. Dus weer niet over welk beter lezen je het nu weer hebt? Lachen

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 20:41

Wilawander schreef:
Mijn langhaar herder heeft een ernstige vloallergie. Zoalang ik elke 5 weken Frontline gebruik is er niks aan de hand. Dus hoezo verminderde werking. De vlodruk is bij ons hoog. We wonen buiten af en veel katten om de deur.

Hoezo verminderde werking? De vlodruk is bij ons allesbehalve hoog, waarom houd ik er dan toch nog last van met regelmatig ontvlooien (dat wil zeggen elke 4 weken spuitbussen, mandjes wassen en kat ontvlooien met Frontline pipetjes)....

Bij mij werkt het gewoonweg niet, dat het bij jou wel werkt wil niet zeggen dat het bij iedereen zou moeten werken.
Ga niet voor niks naar de dierenarts en al met een kat die onder de korsten etc. zit.
Mijn kat komt niet eens buiten en ook niet in aanraking met andere katten (ikzelf ook niet want aai ze niet op stal ivm vlooien).

Bij mijn ouders hun kat werkt Frontline tot op heden ook, prima toch! Bij mij niet

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 20:47

Dus dan heeft het voor haar geen verminderde werking!
Bij de een gaat het nog wel goed, bij de andere minder.

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 21:07

Dat is toch wat ik zeg...

Fijn dat het bij haar wel werkt maar bij 10 anderen weer niet Knipoog
Zo kan je eeuwig dat ja en nee spelletje blijven spelen...