Vis nog niet dood?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gipsyboy

Re: Vis nog niet dood?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:57

dan bel je toch de dierenarts en netjes een spuitje geven!!? hihi Haha!

nee met mijn eerste vis toen ik ook nog klein was heb ik hem gewoon in zijn water gelaten tot die dood was en toen begraven.

en toen nog 2 sluier dingen gehad en die deden ook zo als de vis van d TS en die heb ik toen ze al halfdood waren door de wc heen gespoelt.

en vriezer lijkt mij de beste oplossing als je hem niet durft dood te slaan.
als ik het zou durfen zou ik toch voor een baksteen kiezen.

indianlady: hoe durf je Haha!

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:58

Las net ook ergens dat mensen goudvissen in een blender hebben gestopt Nagelbijten / Gniffelen

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:59

Joonsel schreef:
Las net ook ergens dat mensen goudvissen in een blender hebben gestopt Nagelbijten / Gniffelen

Lekkere smoothie krijg je dan... Haha!

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:59

KOPENHAGEN - Een goudvis vermalen in een blender is geen dierenmishandeling. Dat is de strekking van de uitspraak van een Deense rechter in de zaak van directeur van het Trapholt-museum voor moderne kunst in het Deense Kolding.

In het museum waren in 2000 bij wijze van kunstwerk tien blenders met goudvissen erin tentoongesteld. De bezoekers werden uitgedaagd de blenders in te schakelen. Iemand deed dat, waarop twee goudvissen werden vermalen. De dierenbescherming protesteerde en de politie legde museumdirecteur Peter Meyer een boete van zo'n 300 euro op. Meyer weigerde te betalen, waardoor het tot een rechtszaak kwam.

De rechter stelde Meyer in het gelijk. De vissen zijn snel en humaan aan hun einde gekomen en daarom is van dierenmishandeling geen sprake, vond de rechter. Een vertegenwoordiger van de fabrikant van de blenders, Moulinex, getuigde tijdens het proces, dat twee dagen duurde, dat de vissen binnen een seconde dood waren.

Wie de blender heeft ingeschakeld is nooit duidelijk geworden. Na het incident werden de stekkers van de blenders uit het stopcontact getrokken. De tentoonstelling ging door. De installatie is gemaakt door de Chileens-Deense kunstenaar Marco Evaristti.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 19:01

Wat achterlijk zeg. Waarom zou je in godsnaam gezonde vissen (neem ik aan) willen vermalen. Kijk zijn ze ziek dan zou ik het nog niet doen, maar dat is aannemelijker.
Pff humaan ....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 19:03

Wat achterlijk, sommige reacties hier ook ik word er echt misselijk van.
Gaan jullie ook zo met je paarden om? En met jullie andere dieren?

Als ik dit lees vind ik jullie het echt niet waard om een dier te nemen.
In en in triest.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 19:04

net zo humaan als kuikentjes in zo'n shredder

tuurlijk het zal wel snel gaan maar ik vind het etisch niet kunnen, zo ga je niet met dieren om.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 19:12

Ik heb 1x een guppy in een klein bakje water in de vriezer gezet maar kreeg er toch een vervelend gevoel bij.
De 2e keer heb ik alle moed verzameld en heb een guppy met een schep in 2en gehakt ....dus snel uit het water en snel hakken zodat ie zo min mogenlijk lijd.

Ik vond het ranzig ,alhoewel het geen smurrie gaf. Deze methode zal ik een volgende keer ook gebruiken.

Vis op het droge is hetzelfde als jou onder water stoppen en wachten tot je verzuipt. BAH!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 19:13

__Jesper schreef:
Wat achterlijk, sommige reacties hier ook ik word er echt misselijk van.
Gaan jullie ook zo met je paarden om? En met jullie andere dieren?

Als ik dit lees vind ik jullie het echt niet waard om een dier te nemen.
In en in triest.

Ik ben blij dit te lezen, ik dacht even dat ik de enige was die er zo over dacht... Ik heb met verbazing
dit topic doorgelezen, ongelofelijk wat mensen allemaal verzinnen om zo'n dier te doden.
Verschrikkelijk... heb er verder geen woorden voor

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 19:15

Sommige hier houden volgens mij echt niet van dieren...

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 19:24

Waarom is het verzinnen van een goede methode om een dier pijnloos te laten sterven een teken dat iemand niet van dieren houdt?

Beetje tegenstrijdige gedachte.. Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 19:26

Als je ziet wat sommige hier zeggen, echt ziekelijk.

Niks tegenstrijdig, lees het topic maar eens door en als je het dan nog niet snapt..

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 19:27

De reacties wil nog niet zeggen dat ze het de volgende keer weer zo zullen doen. Wees blij dat ze er in ieder geval eerlijk vooruit komen.
Hebben jullie nog nooit een mier of vlieg doodgeslagen ofzo?

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 19:28

Ik heb het hele topic gelezen. En ik zie dat mensen tips geven om zo snel/pijnloos een einde te maken aan een vissenleven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 19:33

eempiej schreef:
Dat van de vriezer lijkt mij ook de fijnste optie. Dit advies werd ook door een DA gegeven toen een radje van een vriendin ziek werd.

Serieus?!
Een vis is koudbloedig, dan schijnt de vriezer de snelste en beste manier te zijn, maar bij een ratje? Dat lijkt me echt niet goed, die dieren ervaren echt wel kou/warmte, om nog niet eens te spreken van de stress als je ze in de vriezer stopt Verdrietig

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 19:36

ga zelf es in je nakie buiten staan als het -17 is Duivel

goudvis kun je zo doodmeppen met een dikke baksteen.
op het droge leggen vond ik ook wat raar,dan stikken ze wel maar kan heel erg lang duren.

dan liever een baksteen er op

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 19:40

Ik heb mijn zieke vissen altijd door de wc gespoelt.. Nagelbijten / Gniffelen

Ja, op het drogen legen vind ik eigenlijk nog zieliger dan gewoon met een mes ze kop der afhakken.. Nagelbijten / Gniffelen Zo leid het beestje eigenlijk alleen maar meer, of ja wat er ook wordt gezegt in de vriezer! Dat scheint ook heel goed en snel tewerken. daar merkt de vis niks van.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 19:42

IndianLady schreef:
De reacties wil nog niet zeggen dat ze het de volgende keer weer zo zullen doen. Wees blij dat ze er in ieder geval eerlijk vooruit komen.

Precies.. Zelf heb ik zoiets van ''het is maar een vis'', beest kan niet relativeren, ziet het verschil niet tussen goed en kwaad - dus ook niet tussen 'help ik word vermoord..' en 'hé ik ben uit mn kom..'', heeft geen verstandelijke vermogens en zal alleen maar denken 'blup het is hier koud'' en zijn lijfje zal zich langzaam aan de temperatuur aanpassen > onderkoelt raken en gevoelloos worden > doodgaan.
Hij zal niet in paniek raken als je hem in de vriezer stopt, hij zal het alleen even koud hebben. Daarbij komt dat de vis van de TS al bijna de pijp uit is en dus niet zoveel besef meer zal hebben van zijn omgeving.

Oh, en als iemand nu op het punt staat om me aan te vallen omdat ik vind dat het ''maar een vis is'': rustig maar, ik heb geen vis en heb niet zo'n passie voor vissen dus zal er waarschijnlijk ook nooit van komen..

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 19:43

IndianLady schreef:

Tuurlijk, maar dat is 1 klap en weg zijn ze, dit vind ik toch wel even heel wat anders Knipoog

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 19:44

Redrumfox, ik vind het ook maar vissen. Sorry maar voor vissen heb ik geen gevoelens, voor mn honden, mn ratjes en mn paarden wel.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 19:45

marialva schreef:
Lontje schreef:
en toch is de vriezer de meest vriendelijke optie
je kunt een vis moeilijk een spuitje geven marialva Lachen

nee dat snap ik maar een vriezer is dood gaan aan onderkoeling en dat is ook pijnvol, je kan hem dan beter in een keer dood slaan in een handoek of met een baksteen dat gaat een stuk vlotter, dan op het droge leggen of in de vriezer Knipoog

Een vis is geen warmbloedig beest... dus dat ligt wel effe iets anders dan bij een mens.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 19:46

Muisbal schreef:
Ik heb het hele topic gelezen. En ik zie dat mensen tips geven om zo snel/pijnloos een einde te maken aan een vissenleven.

sorry hoor, maar een aantal methodes die hier voorbij komen vind ik verre van snel of pijnloos Scheve mond
Laatst bijgewerkt door Mars op 22-09-08 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 19:46

weet je dan waar ik aan meot denken als veel mensen zo over the top reageren. slaan jullie nooit een mug dood? of een spin? wel eens een rat in huis gehad, hebben jullie dan geen vergif oid gestrooid??
dan vermoord je ze toch ook Scheve mond en geloof mij met vergif gaat het absoluut niet snel...

de TS heeft het niet verdient om zo door jullie behandelt te worden, ze dacht hier goed aan te doen...

oh en RIP Vissie ^^

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 19:47

jullie hebben helemaal gelijk wat een mishandelaar zeg Clown iemand welleens gehoord hoe die lekkere haringen en andere vissen aan hun einde komen Vork Nee de Ts valt niks te verwijten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 19:52

Ik heb het ook niet alleen over de ts hoor, maar van sommige reacties word ik echt kotsmisselijk gadverdamme dat je zo met dieren om kan gaan.
Ik wil die reacties ook best even qouten hoor..