Kosten enting kat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

arnjojo

Re: Kosten enting kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 17:00

wow dat is echt veel!!

Phant0m

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 17:01

ja ???
ik was in totaal 73 euro kwijt, maar der zat wel een ontwormingspilletje bij.
wat betaal je dan normaal daarvoor.

arnjojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 18:05

rond de 30 a 40 euro en een pilletje maximaal 10 euro

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 18:07

RedPassion schreef:
Ik was de laatste keer voor enten geloof ik 40 euro kwijt, maar DA-kosten zijn heel verschillend.

Verder ben ik per maand 20 euro aan voer (Royal Canin) kwijt.
2 keer per jaar ontwormen (Profender), 10 euro per keer.
En dan de kattenbakvulling erbij, dan kom ik op ruim 25 Euro gemiddeld per maand denk ik.

Hier precies hetzelfde, zelfs hetzelfde voer Tong uitsteken
En wij verschonen de bak erg vaak want dat is wel zo fris voor de kat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 18:08

Ik ent alleen de eerste drie jaar, daarna is het niet meer nodig.
Goed juist dat je informeerd wat het gaat kosten, beter dan dat je je hierin vergist!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 18:47

Chiqa schreef:
Ik ent alleen de eerste drie jaar, daarna is het niet meer nodig.
Goed juist dat je informeerd wat het gaat kosten, beter dan dat je je hierin vergist!

hoezo is het daarna niet meer nodig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 18:54

Ze hebben daarna voor de rest van hun leven de entstof in hun lichaam.
Ik werd hierop geanttendeerd toen in een beroep wilde doen op
het alternatieve cirquit, enten zou het zelfs de werking nadelig beinvloeden.
Heb toe research gedaan op het net en mn zoekopdracht werd beloond, zelfs bevestigd door Anthon Beijer...En dat is geen lage onder de Dierenartsen.....

Paola33

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 18:58

Ik ben 45 euro per kat kwijt voor het enten per jaar, wormenkuur kost me 25 euro voor 1 kat, deze jaagt en moet ik elke 3 maanden ontwormen, de andere komt niet buiten. dus ontworm ik 1 keer per jaar en dat is dan zo'n 5 euro. Voor voer ben ik ongeveer 30 a 40 euro per maand kwijt, heb een kitten en een senoir in huis zitten, moet wel melden dat ik niet het goedkoopste voer koop. De laatste keer nu 3 weken geleden was ik ruim 300 euro kwijt in een week voor de DA, moet er wel bij melden dat hier ook crematie kosten bij zitten, heb mijn vorige kitten veels te vroeg moeten laten inslapen vandaar dat de nieuwe niet meer buitenkomt. Een kat die bijna niet buitenkomt moet eigenlijk vaker worden geent dan een kat die altijd buiten is, een kat die veel buiten is maakt van nature antistoffen aan omdat deze hier veel in aanraking komt. Dit heeft mijn DA me laatst verteld omdat ik alleen de kat liet enten die veel buiten kwam en mijn moeder heir toevallig bij was en zij haar katten alleen de kittenentingen geeft. Dus ga nu ook niet meer trouw elke jaar heen om mijn oudste te laten enten, zo'n eens per 2 jaar een grote cocktail is dan voldoende. Houd ook rekening met een eventeule sterilisatie of castratsie. Gewoon informen want prijzen verschillen heel erg per DA, als ik naar een andere DA ga betaal ik voor 1 kat 25 euro voor een enting en 20 euro als ik met meerdere katten kom.

Phant0m

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 19:03

arnjojo schreef:

de mijne is ook geent EN gechipt, dus dat kan zo ongeveer toch wel kloppen.

Phant0m

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 19:03

arnjojo schreef:

de mijne is ook geent EN gechipt, dus dat kan zo ongeveer toch wel kloppen.

arnjojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 19:24

ja zeker dan is het niet veel als hij ook gechipt is!

Vedette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 22:40

Ons eerste katje is er! Een siamees katertje. We waren gelijk verliefd op hem. Heel nieuwsgierig en speels en totaal niet bang aangelegd! In de auto was hij ook heel rustig (reis van 1 uur en 15 min). Hij heeft bijna niet gemiauwd. Nu is hij de boel in huis aan het verkennen.
Hij heeft alleen wel een navelbreuk... Hopelijk is dit niet heel schadelijk?
Sowieso laat ik hem binnekort door de dierenarts checken, hij heeft een gezondheidsverklaring en hij moet over twee weken voor de tweede enting, dan wil ik hem gelijk laten checken, samen met het andere kittentje die we hopelijk maandag gaan halen.

Chippen wil ik ook gaan doen, maar omdat de katten niet echt naar buiten kunnen, wacht ik daar nog even mee Lachen Mijn moeder vertede dat ze bij de dierenarts bij mij in Vianen in juni of juli altijd een gratis chipmand hebben, dus ik wil eigenlijk tot dan wachten Vork

arnjojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 11:01

Hoi hoi, wat super gaaf!! Echt heel leuk voor jullie!! Gefeliciteerd!!!

Wat het navelbreukje betreft, masseer het iedere dag even zodat het knobbeltje weg gaat dat werkt al heel goed. Maar mocht hij te groot zijn kunnen darmen erin zakken. Dan ben je straks je kat kwijt en dat wil je niet. Ik zou dus even iets eerder bij de DA langs gaan en even laten kijken naar het breukje. Hij kan er altijd aan geopereerd worden.

Veel plezier met hem!!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 11:15

Vedette schreef:
Ons eerste katje is er! Een siamees katertje. We waren gelijk verliefd op hem. Heel nieuwsgierig en speels en totaal niet bang aangelegd! In de auto was hij ook heel rustig (reis van 1 uur en 15 min). Hij heeft bijna niet gemiauwd. Nu is hij de boel in huis aan het verkennen.
Hij heeft alleen wel een navelbreuk... Hopelijk is dit niet heel schadelijk?
Sowieso laat ik hem binnekort door de dierenarts checken, hij heeft een gezondheidsverklaring en hij moet over twee weken voor de tweede enting, dan wil ik hem gelijk laten checken, samen met het andere kittentje die we hopelijk maandag gaan halen.

Chippen wil ik ook gaan doen, maar omdat de katten niet echt naar buiten kunnen, wacht ik daar nog even mee Lachen Mijn moeder vertede dat ze bij de dierenarts bij mij in Vianen in juni of juli altijd een gratis chipmand hebben, dus ik wil eigenlijk tot dan wachten Vork

Wat ontzettend leuk voor jullie!
Let er dan wel op de de kitten niet weg kan lopen, anders is het moeilijk achterhalen wie de eigenaar van het dier is.
Gaan jullie kijken naar een kater of poesje voor erbij?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 11:51

note:
Navelbreukje.
Elke dag even controleren of inhoud makkelijk gewoon terug floept. Zo ja, niets aan de hand.
Op het moment dat je iets niet terug kan drukken, kan er of vet, of darm e.d. klem zitten,
dan contact opnemen met dierenarts.
Een echt "grote" navelbreuk geeft ook niet zo vaak direct problemen, omdat er in iets groots
niet zo gauw wat klem komt te zitten, want het floept erin en floept er net zo makkelijk weer uit.

Even overleggen met je dierenarts of er iets met je navelbreukje moet.
Zo ja, kan dat mits overlegd vaak gelijktijdig met castratie, moet dan toch al onder anesthesie.

Veel plezier met je siamees!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 13:03

gefeliciteerd met je nieuwe poezel, ben je ook al bij die andere wezen kijken?
Wel vreemd dat een fokker een kitten afgeeft wat nog geen tweede enting heeft gehad, van de vereniging mag dat nl niet.

Navelbreukje kan je ook laten verhelpen als de kat toch voor castratie moet, dan hoeven ze m maar 1 keer te verdoven. Heb ik ook gedaan met mijn inmiddels overleden poezel Casey, die had als ukje ook een navelbreuk.

Vedette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 21:55

Dankjulliewel!

Dit kitten is zonder stamboom Lachen Denk dat het daarom is Lachen Hij is ook nog wat jonger, 10 weken.

De breuk is prima terug te drukken en voelt zacht aan.

Hij is erg speels, aanhankelijk en nieuwsgierig!

Donderdag ga ik naar de dierenarts voor de tweede enting van het kitten, dan neem ik de ander (die er dan hopelijk ook is) ook gelijk mee voor check up. De kittens waarbij we maandag gaan kijken, hebben namelijk wel al hun entingen gehad, zijn 12 weken en hebben ook een stamboom. Ik neem haar dan puur mee voor de check up.
Ik bespreek dan gelijk met de dierenarts over het navelbreukje. Ik heb vandaag voor alle zekerheid met de assistent overlegd over de telefoon, maar zij zei dat het prima gecontroleerd kan worden bij de enting donderdag Lachen Hopelijk kan het dan idd met de castratie, dat zou toch wel weer kosten besparen Tong uitsteken