Show je katten deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Show je katten deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 05:44

Ik ben ooit met mijn zus wezen kijken voor 2 kittens. Ze waren amper 6 weken oud.
De man van degene waarbij we gingen kijken stond al met een doos klaar dat we ze mee mochten nemen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 05:50

Jeetje...6 weken. :\

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 06:02

Bellatrix schreef:
Jeetje...6 weken. :

Ze waren in ieder geval erg klein... Nog te klein om bij moeders weg gehaald te worden.

Och ik schijt nu al in mijn broek voor morgen...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 06:11

Sterilisatie morgen? Dat komt goed hoor!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 06:35

Bellatrix schreef:
Sterilisatie morgen? Dat komt goed hoor!

Jup...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 07:01

Ik vond het ook erg spannend maar het is een routine operatie dus dat gaat 99% van de tijd gewoon goed.

DGM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 07:39

Xoranlover, geen doel. Ze hebben beide en niet geholpen..

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-26 08:12

DGM schreef:

-O- Ik zou daar als fokker niet blij van worden…

Hootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 08:17

purny schreef:
Ik ben ooit met mijn zus wezen kijken voor 2 kittens. Ze waren amper 6 weken oud.
De man van degene waarbij we gingen kijken stond al met een doos klaar dat we ze mee mochten nemen.

Wat erg! Wij hebben onze stalkittens ook met 6.5 week moeten ophalen maar dat was ook niet vrijwillig (zowel van eigenaar van moederpoes als onze kant, maar doordat moederpoes wild was konden we bijna niet anders). Je merkt het toch heel erg hoor, wij hebben die kittens wel erg moeten ondersteunen en omdat ze met zijn tweeën zijn, zijn ze gelukkig wel heel sociaal maar ik doe het nooit weer! Helaas is moeders ondertussen nogsteeds niet geholpen dus ik ben bang dat ze met haar volgende kittens weer ergens in een hoekje gaat bevallen…

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 08:17

Ik had van de week iemand die dan een konijntje ging halen, 7 weken oud.
Vond het zelf te jong en te klein (foto gezien)
Heb toen op internet gekeken, liefst na 8 weken omdat ze dan volledig gespeend zijn,
zelfstandig vast voer eten en belangrijke sociale vaardigheden hebben geleerd.
Veiligste is 12 weken, maar kwam niet door bij die gene...want ze had vaker beestjes van 7 weken oud gehad.

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 08:34

Wat ontzettend sneu he die jonge diertjes die bij hun mama weggehaald worden voor ze er klaar voor zijn. Nou is er altijd wel een soort discussie over wanneer dat moment dan is, ik houd minimaal 13 weken aan (wordt door de fokvereniging ook gesteld als eis geloof ik). Dan eten ze alles, kunnen zichzelf wassen, kunnen de meeste 'grotekattendingen' hanteren (loopwiel, krabpaal, reismandje, tuigje, buiten etc).

Een combinatie blauwe rus en abessijn zal vast mooie kittens opleveren, maar rastechnisch doe je niets nuttigs voor beide rassen. Misschien krijg je een blauwe rus met ticking? En wordt t dan niet gewoon een blauwe aby?

De homeopaat voor Ronja vroeg me t hemd van het lijf, we kwamen op een insektensteek in april waarbij ze een dikke poot had, dat schijnt niet gebruikelijk te zijn bij katten dus mogelijk zit daar iets. Of iets in de nek/schouder dat voor een zenuwkriebel zorgt. We hebben nu een middel meegekregen, ik houd de DA op de hoogte en mogelijk gaan we door naar een osteopaat voor evt die schouder/nek.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 09:00

xoranlover schreef:
DGM schreef:

Precies hierom plaatst ‘onze’ fokker geen kittens die nog niet bij haar geholpen zijn. Slechte zaak om maar gewoon een nestje te doen omdat het kan…het levert voor beide rassen totaal geen winst op.

Ik kwam ook advertenties tegen inderdaad van kittens van 8 weken: mogen direct mee -O- zo ontzettend zielig.

Heel veel succes Purny, komt vast helemaal goed!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 09:04

Toen mijn nicht mijn kittens zag eind december vroeg ze of ik er geen nestje van wilde. Ja, wil ik wel maar doe ik niet want er zijn al teveel katten en anders is het broodfok. Dat begreep ze niet helemaal, ik kon er leuk aan verdienen. :x Ja, als ik er verder geen geld aan uitgeef maar zo wil ik geen katten fokken. :n

Als ik een nestje had gewild dan had ik ze laten testen en een goede dekkater gezocht die ook getest was. Haar reactie 'ja maar dat kost idd geld, en dat hoeft helemaal niet'.

I rest my case...

Hootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 09:10

BarbaravdW schreef:
Wat ontzettend sneu he die jonge diertjes die bij hun mama weggehaald worden voor ze er klaar voor zijn. Nou is er altijd wel een soort discussie over wanneer dat moment dan is, ik houd minimaal 13 weken aan (wordt door de fokvereniging ook gesteld als eis geloof ik). Dan eten ze alles, kunnen zichzelf wassen, kunnen de meeste 'grotekattendingen' hanteren (loopwiel, krabpaal, reismandje, tuigje, buiten etc).

Een combinatie blauwe rus en abessijn zal vast mooie kittens opleveren, maar rastechnisch doe je niets nuttigs voor beide rassen. Misschien krijg je een blauwe rus met ticking? En wordt t dan niet gewoon een blauwe aby?

De homeopaat voor Ronja vroeg me t hemd van het lijf, we kwamen op een insektensteek in april waarbij ze een dikke poot had, dat schijnt niet gebruikelijk te zijn bij katten dus mogelijk zit daar iets. Of iets in de nek/schouder dat voor een zenuwkriebel zorgt. We hebben nu een middel meegekregen, ik houd de DA op de hoogte en mogelijk gaan we door naar een osteopaat voor evt die schouder/nek.

Fijn dat er wat openingen lijken te zijn! Hopelijk werkt het middel en is Ronja snel van de kriebels af.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 09:13

xoranlover schreef:
DGM schreef:

Zal ook wel reden zijn dat vanuit kater steeds meer vroeg castratie gedaan wordt. Als harde dekking eis. -O-

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 09:34

Hootje schreef:
purny schreef:

Wat erg! Wij hebben onze stalkittens ook met 6.5 week moeten ophalen maar dat was ook niet vrijwillig (zowel van eigenaar van moederpoes als onze kant, maar doordat moederpoes wild was konden we bijna niet anders). Je merkt het toch heel erg hoor, wij hebben die kittens wel erg moeten ondersteunen en omdat ze met zijn tweeën zijn, zijn ze gelukkig wel heel sociaal maar ik doe het nooit weer! Helaas is moeders ondertussen nogsteeds niet geholpen dus ik ben bang dat ze met haar volgende kittens weer ergens in een hoekje gaat bevallen…

Oh ja, mensen die hun katten ook niet laten helpen... Ja maar hij komt toch niet buiten zeggen ze dan.
Lil en Phoebs komen ook niet buiten maar die laat ik ook helpen...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 09:35

Laat je ze ook chippen of zijn ze dat al?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 09:40

Bellatrix schreef:
Laat je ze ook chippen of zijn ze dat al?

Ze zijn al gechipt. Dit moest voor de verzekering. Lilly krijste de boel bij elkaar en Phoebe gaf geen kik :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 09:42

_O-

Ik heb ze niet verzekerd, ik heb zelf een potje.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 09:55

De mijne waren al gechipt, dus hoefde het alleen met de code van de fokker op mijn naam te zetten.

Hier ook altijd alles laten helpen, ook al komen ze niet op straat.
Heb dat ook altijd opgenomen gehad in het aankoop contract met de fokkers.
Dat je daarna het bewijs van castratie/sterilisatie op stuurt naar ze. En heb dat ook altijd netjes gedaan.

Bij Gustav en Heidi kon je door hun bijzondere kleur (seal mink bicolor) binnen het ras ook kiezen voor fokken, dan werden er extra testen gedaan, extra zaken aangevraagd en betaalde je ook meer.
Maar ging niet fokken... ken mezelf te goed, dan heb ik opeens 10 katten zelf _O-

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 10:24

Alexia knetter krols.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 10:25

Gezellig. :=

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 10:27

Correctie Cathy ook krols, maar nog niet knetter.

Blue hou nu wat meer afstand van de dames.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 10:28

Ga je ze nog naar de kater brengen of niet?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 10:30

Alexia niet die moet eerst getest worden nog. Cathy twijfel ik.

Oh de almo kattenbak vulling was nu 2de halve prijs.