Show je katten deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DGM

Re: Show je katten deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 08:43

Ik heb het 2x mee gemaakt, toevallig bij moeder en dochter. Beide heb ik moeten herplaatsen want ondanks een hele langzame her-introductie is het nooit meer goed gekomen.
Ik zou dus zelf nooit 2 nesten tegelijk doen.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 09:05

Dat lijkt me echt super vervelend als dan ineens de rust in huis volledig weg is omdat ze elkaar niet meer kunnen handelen. Verdrietig ook wel en een hoop stress in huis voor je dieren, maar ook voor jezelf.

Mollie begrijpt werkelijk niet hoe wij haar een draakje kunnen noemen, ze is toch super schattig >;)

Afbeelding

Afbeelding

Mijn handen vindt ze geweldig leuk speelgoed, dus ik loop continue met muisjes etc rond om haar dan direct die te geven om mee te spelen ipv mijn handen. En alles wat op tafel staat is ook niet veilig, drinkflessen, glazen, mokken en vooral onze vilten onderzetters…:roll: :D als ze er niet mee speelt laat ze zich wel random op tafel vallen waardoor het alsnog bijna om gaat. Maar het is echt een lieverd en zo gezellig! Ik moet wel nog echt wennen aan haar geklets, ik denk elke keer dat er iets is als ze naar de bak gaat en miauwt of random loopt te miauwen of andere geluidjes te maken, ben ik van Woezel en Pip niet gewend <3

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 09:07

Ik vind d'r echt schattig. <3

Faye gisteren. :+:
Afbeelding

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 09:13

Ik vind het kletsen zo gezellig, ik maak me ook altijd zorgen als het te stil is of als ik geen antwoord krijg...
"Poesjes, waar zijn jullie?" Wrrrrauw (=Rick) IEIEIEIEIEE (=Pili) Mrrrrrieuw? (=Snoot) Mrauwauwau (=Ronja). Pili klinkt echt als een knijpbeestje haha, hij kijkt er ook heel serieus bij en dan zn bek wagenwijd open en dan IEIEIEIE (vroeger heel zachtjes, inmiddels wat meer volume ontwikkeld).

Vandaag ga ik met Ronja naar de homeopatische dierenarts, even zien of daar nog wat ondersteuning voor de jeuk vandaan kan komen. Het arme ding lijkt ook echt wat minder vrolijk en gezellig de laatste tijd...

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 09:21

Bella, ze is ook echt super schattig en echt heel lief. Ik vind die staart van Faye echt prachtig! Zo mooi zo’n volle staart! Hoe gaat het met de dames samen met Tail?

Barbara, hahaha ik vind het wel grappig dat je zo je eigen katten uit elkaar kunt houden. Ze hebben allemaal hun eigen geluid. Woezeltje heeft nooit echt leren miauwen geloof ik, want dat was altijd meer een miiiiew, net een kitten. Pippie miauwt alleen als ze iets wil en dat klinkt als een normale kat haha. Mollie heeft echt een enorm arsenaal. Dat gaat van miauwen tot prrrrrri en alles daar tussenin. Ik vind het echt gezellig!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 09:25

Toch maar even voor de zekerheid gebeld en doorgegeven dat Phoebe tegen het krolse aan zit. Ze kunnen gewoon worden geholpen maar gaf niet de voorkeur zei ze.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 09:33

Druif_01 schreef:
Bella, ze is ook echt super schattig en echt heel lief. Ik vind die staart van Faye echt prachtig! Zo mooi zo’n volle staart! Hoe gaat het met de dames samen met Tail?

Barbara, hahaha ik vind het wel grappig dat je zo je eigen katten uit elkaar kunt houden. Ze hebben allemaal hun eigen geluid. Woezeltje heeft nooit echt leren miauwen geloof ik, want dat was altijd meer een miiiiew, net een kitten. Pippie miauwt alleen als ze iets wil en dat klinkt als een normale kat haha. Mollie heeft echt een enorm arsenaal. Dat gaat van miauwen tot prrrrrri en alles daar tussenin. Ik vind het echt gezellig!

De staart van Farrah is nog mooier!
Het gaat wat beter, Faye wilde spelen met Tail maar Tail vindt dat niet zo geweldig nog maar het duurde een paar seconden en toen liep Tail weg. :+ Faye blijft het proberen gelukkig.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 09:44

Ga je dan toch even wachten voor de zekerheid Purny?

Oooh maar Bellatrix, dat gaat toch wel langzaam de goede kant uit! Dat is heel fijn! En als er in elk geval rust in huis is scheelt dat al een hele hoop.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 09:47

Hier zie je haar staart goed.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 09:52

Druif_01 schreef:

Oooh maar Bellatrix, dat gaat toch wel langzaam de goede kant uit! Dat is heel fijn! En als er in elk geval rust in huis is scheelt dat al een hele hoop.

Het kon geen kwaad zei ze.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 10:19

Wauw die staart! Jaloersmakend!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 10:22

Ja, hij is echt giga. :=

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 10:33

Wat een mooie prachtige staart!

DGM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 16:53

purny schreef:
Druif_01 schreef:

Het kon geen kwaad zei ze.

Ik had een andere DA gezocht :o
De doorbloeding is bij een krolsheid in de baarmoeder veel meer. Het geeft zeker wel meer risico’s!
Mijn DA doet het alleen bij spoed, anders mooi wachten tot na de krolsheid.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 18:36

Heb nu kattenbak vulling van almo om uit te proberen. Krijg steeds meer last van het stof van de houtkorrels.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 18:41

Oh dat is vervelend! Hopelijk stoft dit minder.

Ik heb net een half uur op mijn nieuwe loopband gelopen en Farrah vond het ontzettend interessant. :')
Op de laagste stand heb ik haar erop gezet. Ze loopt met haar voorpoten maar niet met achter. _O-
Ze begrijpt het niet denk ik. :=

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 18:48

Ik hopen dat de meiden ermee akkoord gaan heb nu 1 bak gedaan.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-26 19:00

Oh echt heel veel katten zand stoft. Zo vervelend. Helemaal met een kat met bronchitis. Met de tofu heeft ze er het minste last van.

En ik ben het met je eens DGM ik zou het ook niet doen. Vind het zo raar dat dierenartsen er zo mee om gaan.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 19:09

Die van almo kon ik geen stof van bemerken de dames vinden het tot nu toe raar spul. Lijkt wel zand.

Heb astma en chronische bronchitis.

DGM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 20:34

Oh dat “zand” van Almo is wel fijn spul! Alleen zooo duur!
Ben zelf het meest tevreden over Cat’s best maar wel wat stoffig inderdaad.

DGM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 20:58

Marcella, ken jij veel fokkers van de blauwe rus? Of iemand anders ermee in aanraking?
Kittenkoper van mij laat haar Aby poes dekken door een blauwe rus die ze ook gekocht had.
Pb maar voor de naam..

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 21:20

Ik ken wel wat fokkers, maar weinig doen buiten ras dekken.

Maar er zijn ook hoop marktplaats aanbieders die hun "blauwe Rus" kater een sexdate gunnen.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 22:29

Over marktplaats gesproken, ik ben gister voor de grap eens gaan kijken naar aanbieders van Ragdoll kittens…van sommige springen de tranen je spontaan in de ogen.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-26 23:45

DGM schreef:
Marcella, ken jij veel fokkers van de blauwe rus? Of iemand anders ermee in aanraking?
Kittenkoper van mij laat haar Aby poes dekken door een blauwe rus die ze ook gekocht had.
Pb maar voor de naam..

Aby dekken door blauwe rus? Wat is het doel daarachter dan?

Hootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 00:26

DGM schreef:
Ik heb het 2x mee gemaakt, toevallig bij moeder en dochter. Beide heb ik moeten herplaatsen want ondanks een hele langzame her-introductie is het nooit meer goed gekomen.
Ik zou dus zelf nooit 2 nesten tegelijk doen.

Het komt vast goed met de meiden, helemaal tegelijk zal niet gebeuren aangezien Mia vandaag weer krols is geworden dus morgen naar de kater mag. Ief moet eerst nog even haar enting afwachten. Wanneer Ief moet bevallen is Mia dus al hopelijk een klein beetje wegwijs met haar kittens en hormonen. Mocht het echt niet gaan en kunnen ze elkaar niet luchten of zien, hebben we dat waarschijnlijk ook wel als maar één poes een nest krijgt. We kunnen met een van de twee ook altijd nog uitwijken naar de huizen van onze ouders als het niet lukt of gaat. De dierenarts had er niets op tegen maar mogelijk heeft die ook geen kennis van zulke ervaringen zoals die van jou en heeft er dus een andere of onvolledige perceptie van.

Druif_01 schreef:
Dat lijkt me echt super vervelend als dan ineens de rust in huis volledig weg is omdat ze elkaar niet meer kunnen handelen. Verdrietig ook wel en een hoop stress in huis voor je dieren, maar ook voor jezelf.

Mollie begrijpt werkelijk niet hoe wij haar een draakje kunnen noemen, ze is toch super schattig >;)

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Mijn handen vindt ze geweldig leuk speelgoed, dus ik loop continue met muisjes etc rond om haar dan direct die te geven om mee te spelen ipv mijn handen. En alles wat op tafel staat is ook niet veilig, drinkflessen, glazen, mokken en vooral onze vilten onderzetters…:roll: :D als ze er niet mee speelt laat ze zich wel random op tafel vallen waardoor het alsnog bijna om gaat. Maar het is echt een lieverd en zo gezellig! Ik moet wel nog echt wennen aan haar geklets, ik denk elke keer dat er iets is als ze naar de bak gaat en miauwt of random loopt te miauwen of andere geluidjes te maken, ben ik van Woezel en Pip niet gewend <3

Wat is ze super gezellig en überknap! Heerlijk dat kleine grut <3

BarbaravdW schreef:
Ik vind het kletsen zo gezellig, ik maak me ook altijd zorgen als het te stil is of als ik geen antwoord krijg...
"Poesjes, waar zijn jullie?" Wrrrrauw (=Rick) IEIEIEIEIEE (=Pili) Mrrrrrieuw? (=Snoot) Mrauwauwau (=Ronja). Pili klinkt echt als een knijpbeestje haha, hij kijkt er ook heel serieus bij en dan zn bek wagenwijd open en dan IEIEIEIE (vroeger heel zachtjes, inmiddels wat meer volume ontwikkeld).

Vandaag ga ik met Ronja naar de homeopatische dierenarts, even zien of daar nog wat ondersteuning voor de jeuk vandaan kan komen. Het arme ding lijkt ook echt wat minder vrolijk en gezellig de laatste tijd...

Wat sneu van Ronja haar jeuk! Is er nog wat uitgekomen bij de homeopatische dierenarts? Bij wie was je geweest?

Bellatrix schreef:
Hier zie je haar staart goed.
[ Video ]

Ik vind Faye echt zó ontzettend mooi en die staart is echt bi-zar! Had ze dat als kitten al zo vol? <3

Druif_01 schreef:
Over marktplaats gesproken, ik ben gister voor de grap eens gaan kijken naar aanbieders van Ragdoll kittens…van sommige springen de tranen je spontaan in de ogen.

Ja verschrikkelijk! Over sommige kittens (of oudere ragdolls ook) wordt echt gepraat alsof het objecten zijn en met amper 10 weken mogen ze al weg van mamapoes. Echt niet oke :n