Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Druif_01 schreef:Oh nog meer Ragdolls! Leuk, welkom! Wij hebben sinds afgelopen week voor het eerst een Ragdoll in huis. Eerste indruk: wat een geweldig karakter! Ik ben benieuwd hoe ze is als ze straks volwassen is.
Siggislief schreef:Welkom!
Welke datum zijn ze jarig in Maart? Ik heb 2 heren (Maine Coons) die ook in Maart 2 jaar oud mogen worden.
xoranlover schreef:Welkom hootje. Heb je een catterynaam? En fok je vaker? (Ik ben niet nieuwsgierig…)
Ief is stil krols en dat maakt het nu ook moeilijk om naar de kater te brengen, ik heb wel een aantal Catterys gesproken die aangeven dat de krolsheid vaak wel aangewakkerd wordt als ze bij de kater zijn. Hebben jullie ervaring met stille krolsheid? 

tot we ineens bedachten dat dit eigenlijk pas de eerste keer is sinds ze hier is dat ze zich echt uitgebreid wast. We hebben het eerder niet gezien. Dus waarschijnlijk had ze wat achterstallig onderhoud 
Berdien schreef:Klussen-met-katjes verf editie
Wat is dit nou weer?
[ Afbeelding ]
Onze eigen Dexter
[ Afbeelding ]
Z’n vaste klusplek
[ Afbeelding ]
De verf is gelukkig een stuk minder paars opgedroogd
BarbaravdW schreef:@hootje ik heb vorig voorjaar twee nesten drie weken achter elkaar gekregen, dat was flink aanpoten en we hebben geluk gehad dat alles met de moeders en babies heel goed ging. Het kwam allemaal toevallig zo uit maar de volgende nestjes probeer ik toch wat verder uit elkaar te plannen (6-8 weken ofzo, dan zijn de eersten echt al groot en zelfstandig tegen de tijd dat de nieuwe babies er zijn). En Snoot eerst; zij is een dusdanig pittige mama dat ik denk dat dat voor haar fijner is. Ronja is een stukje relaxter en minder pittig haha.
xoranlover schreef:@hootje wil je dan wel 2 nestjes tegelijk? Ik heb maar max 5 kittens maar vind het wel lekker als ze na 14-15 weken weg gaan. En begrijp me niet verkeerd het is heerlijk maar de rust daarna is wel lekker.
Het kan zijn dat het dan opgewekt wordt. Ik zou dan wel echt goed naar een ervaren kater kijken. Die hebben dat snel door en zullen waar nodig ook doorpakken.
Het zonnetje scheen vandaag daar moeten de dames altijd goed gebruik van maken.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
! Ja ik ben wel heel blij met de keuze om ze allebei te dekken en mbt Ief moeten we gewoon kijken hoe snel dat zal gaan in verband met haar stille krolsheid. In principe was ons oorspronkelijke idee om alleen Mia te dekken dus als het om een of andere reden met Ief niet wil lukken, dan is dat ook goed. Voor Ief probeer ik wel een katter dichtbij te zoeken zodat we haar makkelijk kunnen brengen wanneer ze enigzins tekenen van krolsheid laat zien. Ik ben benieuwd hoe snel het allemaal zal gaan met beide dames! Hoeveel nestjes heb jij gefokt met jouw poezen, ging dat gemakkelijk of waren er veel dekpogingen nodig?