Show je katten deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Druif_01

Re: Show je katten deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 13:02

Maar echt hoor! Ik zei al tegen mijn man: “misschien hadden we toch die andere, iets rustigere moeten kiezen” hahahaha! Maar het is een schatje, ze maakt niets kapot, is super vrolijk, komt je gelijk begroeten als je de deur door komt, maar het is een draak, een echte kitten.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 13:18

Koper slaapt heerlijk achter mijn laptop..
Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 13:39

Alexia ligt af te bakken.
Afbeelding

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 14:37

Even getest. Lilly ging bijten en bij Phoebe ging de staart overeind staan en niet trappelen met de voetjes.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 14:56

Als ze echt krols zijn gaat de staart opzij.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 16:10

Volgens mij heb ik een hond in plaats van een kat....

Koper houd van Tennisballen. _O-

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 16:30

Marcella schreef:
Als ze echt krols zijn gaat de staart opzij.

Nee dit deden ze niet… staart omhoog en bijten…

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 18:35

Staart opzij en vaak ook trappelen met de achterpoten inderdaad.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-26 19:32

Behalve bij Elani dan... Die gaat liggen rollen pas voor een kater gaat ze klaar staan. Als je d'r aait gaat altijd die kont omhoog maar staart opzij doet ze nooit voor ons. Thank god dat ik een gecastreerde kater in huis heb waar ze wel voor klaar gaat zitten en die er ook op springt dan weet ik dat ik haar weg moet brengen maar echt zij doet alles anders dan normaal...

Hootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 20:11

Druif_01 schreef:
Oh nog meer Ragdolls! Leuk, welkom! Wij hebben sinds afgelopen week voor het eerst een Ragdoll in huis. Eerste indruk: wat een geweldig karakter! Ik ben benieuwd hoe ze is als ze straks volwassen is.

Ze zijn echt fantastisch: knuffelig, vocaal en vooral mega gezellig! Super leuk dat je een ragdoll hebt <3

Siggislief schreef:
Welkom! :D

Welke datum zijn ze jarig in Maart? Ik heb 2 heren (Maine Coons) die ook in Maart 2 jaar oud mogen worden. *\o/*

Dankjewel! 20 en 31 maart! En die van jou?

xoranlover schreef:
Welkom hootje. Heb je een catterynaam? En fok je vaker? (Ik ben niet nieuwsgierig…)

Dankjewel! Dit wordt ons eerste fokavontuur m.b.t. katten, eerder wel wat veulens gefokt. Geen catterynaam, want onze meiden hebben geen officiële stamboom dus ik denk dat dat niet zoveel zin heeft. Super leuk dat jij ook katten fokt met jouw cattery! :o

Over krolsheid gesproken.. Mia is altijd méga krols en stopt dat niet onder stoelen of banken. Die blijft de hele dag miauwen, ons ‘lastig vallen’ en duwt altijd ongegeneerd haar doos in ons gezicht :+ Ief is stil krols en dat maakt het nu ook moeilijk om naar de kater te brengen, ik heb wel een aantal Catterys gesproken die aangeven dat de krolsheid vaak wel aangewakkerd wordt als ze bij de kater zijn. Hebben jullie ervaring met stille krolsheid?

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 20:23

Hootje schreef:
Siggislief schreef:
Welkom! :D

Welke datum zijn ze jarig in Maart? Ik heb 2 heren (Maine Coons) die ook in Maart 2 jaar oud mogen worden. *\o/*

Dankjewel! 20 en 31 maart! En die van jou?

De 2 heren hier zijn op 7 Maart jarig, het zijn 2 broertjes van elkaar.

Afbeelding

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 20:28

Klussen-met-katjes verf editie :D

Wat is dit nou weer?
Afbeelding

Onze eigen Dexter :')
Afbeelding

Z’n vaste klusplek :))
Afbeelding

De verf is gelukkig een stuk minder paars opgedroogd :=

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 20:29

Bij Lilly mag ik niet eens in de buurt komen van haar bips... Dan gaat ze bijten.
Phoebe is nog niet gelukt om nogmaals te testen

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 20:32

Er was een trend met uitgestoken voorpoten he....
Afbeelding
Afbeelding

Snoot is als ze krols is echt Heel Erg Krols. Sloerie... Kont in de lucht, staart opzij, trappelen, mauwen. Onze castraat kater snapte er niks van, steeds die kont in zn snoet duwen... Wat moet je nou van me!?
Enige dat een beetje hielp was haar stevig vastpakken, een hand in dr nek, en dan bij de staartwortel wat druk zetten tot ze trappelend toch wel soortement klaarkomt ofzo... En dan rollen en prrrr prrrr prrr op de grond. Dat gaf dan een paar uurtjes rust en dan begon ze weer. 7 dagen nonstop, en dan 10-15 dagen "vrij" en dan weer van voor af aan. Daarom nu een implantaat om de krolsheid te voorkomen (suprelorin). Tot nu toe werkt het goed!

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-26 20:39

@hootje wil je dan wel 2 nestjes tegelijk? Ik heb maar max 5 kittens maar vind het wel lekker als ze na 14-15 weken weg gaan. En begrijp me niet verkeerd het is heerlijk maar de rust daarna is wel lekker.

Het kan zijn dat het dan opgewekt wordt. Ik zou dan wel echt goed naar een ervaren kater kijken. Die hebben dat snel door en zullen waar nodig ook doorpakken.

Het zonnetje scheen vandaag daar moeten de dames altijd goed gebruik van maken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 20:45

Hopelijk zijn de filmpjes een beetje duidelijk

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 20:47

@hootje ik heb vorig voorjaar twee nesten drie weken achter elkaar gekregen, dat was flink aanpoten en we hebben geluk gehad dat alles met de moeders en babies heel goed ging. Het kwam allemaal toevallig zo uit maar de volgende nestjes probeer ik toch wat verder uit elkaar te plannen (6-8 weken ofzo, dan zijn de eersten echt al groot en zelfstandig tegen de tijd dat de nieuwe babies er zijn). En Snoot eerst; zij is een dusdanig pittige mama dat ik denk dat dat voor haar fijner is. Ronja is een stukje relaxter en minder pittig haha.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-26 20:48

Die bovenste is of net geweest of die wordt krols. Vind die niet heel overtuigend om nu krols te zijn. Die onderste nog niks aan de hand.

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 20:49

@purny zo ziet krolsheid er bij mijn dames niet uit, zo rustig en beheerst :Y)

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 21:54

Ik ben zo blij dat ik geen krolse katten heb hahaha!

Hier heeft Mollie zojuist ruim 20 minuten besteedt aan haar wasritueel. Mijn hemel ze bleef bezig. Op een gegeven moment waren we bang dat ze misschien vlooien zou hebben. Dus even snel gekeken, maar zagen niets, waarna mevrouw natuurlijk weer opnieuw begon met wassen :roll: tot we ineens bedachten dat dit eigenlijk pas de eerste keer is sinds ze hier is dat ze zich echt uitgebreid wast. We hebben het eerder niet gezien. Dus waarschijnlijk had ze wat achterstallig onderhoud :D

Haha Xoran die katten van jou, heerlijk die zonaanbidders!

Hootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 23:46

Siggie wat zijn jouw mannen mega knap! Super aansprekende katten <3
Berdien schreef:
Klussen-met-katjes verf editie :D

Wat is dit nou weer?
[ Afbeelding ]

Onze eigen Dexter :')
[ Afbeelding ]

Z’n vaste klusplek :))
[ Afbeelding ]

De verf is gelukkig een stuk minder paars opgedroogd :=

Wat een knapperds en ze helpen graag mee :D

BarbaravdW schreef:
@hootje ik heb vorig voorjaar twee nesten drie weken achter elkaar gekregen, dat was flink aanpoten en we hebben geluk gehad dat alles met de moeders en babies heel goed ging. Het kwam allemaal toevallig zo uit maar de volgende nestjes probeer ik toch wat verder uit elkaar te plannen (6-8 weken ofzo, dan zijn de eersten echt al groot en zelfstandig tegen de tijd dat de nieuwe babies er zijn). En Snoot eerst; zij is een dusdanig pittige mama dat ik denk dat dat voor haar fijner is. Ronja is een stukje relaxter en minder pittig haha.

Ief moet haar tweede enting nog krijgen over 2.5 week dus die zal sowieso nu niet gedekt worden hoor als ze meegaat naar de kater, dus het is even afhankelijk vanaf wanneer Mia weer krols is of Ief meegaat of dat die nog een paar weken moet wachten. Opzich hebben mijn partner en ik die periode wel veel flexibiliteit om voor de katjes te zorgen mocht er iets mis gaan. Van de zomer heeft onze ‘peet’stalkat ook kittens gehad en daar mocht ik dus absoluut niks bij doen, dus ben benieuwd hoe het onze dames af zal gaan. Ik denk juist dat ik ze liever vlak achter elkaar heb, ook omdat ze dan beide wat ‘om handen’ hebben.

xoranlover schreef:
@hootje wil je dan wel 2 nestjes tegelijk? Ik heb maar max 5 kittens maar vind het wel lekker als ze na 14-15 weken weg gaan. En begrijp me niet verkeerd het is heerlijk maar de rust daarna is wel lekker.

Het kan zijn dat het dan opgewekt wordt. Ik zou dan wel echt goed naar een ervaren kater kijken. Die hebben dat snel door en zullen waar nodig ook doorpakken.

Het zonnetje scheen vandaag daar moeten de dames altijd goed gebruik van maken.

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Heeeeerlijk die zonaanbidders <3! Ja ik ben wel heel blij met de keuze om ze allebei te dekken en mbt Ief moeten we gewoon kijken hoe snel dat zal gaan in verband met haar stille krolsheid. In principe was ons oorspronkelijke idee om alleen Mia te dekken dus als het om een of andere reden met Ief niet wil lukken, dan is dat ook goed. Voor Ief probeer ik wel een katter dichtbij te zoeken zodat we haar makkelijk kunnen brengen wanneer ze enigzins tekenen van krolsheid laat zien. Ik ben benieuwd hoe snel het allemaal zal gaan met beide dames! Hoeveel nestjes heb jij gefokt met jouw poezen, ging dat gemakkelijk of waren er veel dekpogingen nodig?

DGM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 04:28

Vergeet de hormonen bij moeders ook niet. Ik heb dames gehad die alle andere katten in huis niet meer kon luchten als ze kittens had. Dat was echt dramatisch en heel stressvol.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-26 06:19

Ik heb nu 3 nestjes gefokt en de 4e op komst. Maar loop al 14 jaar met een fokker mee. En zij begeleiden en helpen me altijd. Ik heb ze altijd weg gebracht en dan 2-3 dagen later weer opgehaald ging zonder problemen 5,5 en 4 kittens tot nu toe. Elani weer ik niet hoeveel ze ee heeft.

Oh ja DGM dat is ook een hel. Heb wel eens een fokker gehad die 2 nesten volledig apart van elkaar heeft moeten zetten omdat moeders elkasr aanvielen terwijl ze voorheen echt altijd samen lagen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 06:24

Ik heb een automatische kattenbak besteld. :=

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 07:02

Dank jullie wel allemaal voor jullie input. Dan weet ik dat ik ze met een gerust hart kan laten helpen.
De trappetjes zijn in elkaar gezet. Omdat ik bij de eerste trap de hoes er niet over heen kreeg, kreeg ik een nieuwe. Deze pasten wel.

Vandaag het andere pakketje terug sturen, toch weer 40 euro winst volgens mij. :D

Ze waren gisteravond heerlijk rustig... :D