Show je katten deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 09:03

Bellatrix schreef:
Bellatrix schreef:
Ik ben terug van wondcontrole. De DA vond het er goed uitzien. :D

Farrah ging na haar onderzoek gelijk op de krabpaal.
[ Afbeelding ]

Daarna ging Faye er ook bij. :')
[ Afbeelding ]

Ik had het al verteld :D

Laat je Phoebe nog helpen?

Excuus dat ik het gemist heb.
Ja ze gaan woensdag allebei onder het mes... Blijf het spannend vinden.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Show je katten deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 09:04

Maakt niet uit hoor. :D

En ja, het is spannend! Dat vond ik ook!
Maar ze mag toch niet onder het mes als ze krols is?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 09:30

Bellatrix schreef:
Maakt niet uit hoor. :D

En ja, het is spannend! Dat vond ik ook!
Maar ze mag toch niet onder het mes als ze krols is?

Geen idee eigenlijk... Is niets over verteld. Ga morgen wel even bellen, dank je

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-26 09:35

Als ze zeggen dat het niks uit maakt dat ze krols is even goed nadenken. Het geeft wel meer risico. Een baarmoeder die krols is zit veel meer bloed in en de eileiders zijn ook meer doorbloed. Mijn dierenarts doet het niet tenzij het spoed is. Hoe krols is ze? En hoe lang al?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 09:40

Phoebe is meer aanhankelijk dan normaal en als ik op haar achterkant kroel gaat de bips de lucht in... Ze heeft ook het heen en weer als in op mijn schoot springen. En ze lag gisteren met haar benen wijd op haar rug :')

Lilly loopt veel heen en weer en trekt af en toe haar mond open maar het is niet constant. Ze is ook veel knuffeliger dan normaal.

Phoebe mauwt vrijwel niet.

Ik vind het dus moeilijk om te weten of ze daadwerkelijk krols zijn of dat dit gewoon verandering van gedrag is.

Dit is namelijk ook de eerste keer dat ik met deze situatie te maken heb.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 09:45

Kan je het filmen? Kunnen we even meekijken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 09:48

Ik ga straks naar mijn ouders, als ik vanavond de kans krijg dan zal ik het filmen.

Sowieso ga ik morgen ook even bellen om te overleggen.

Ik heb even een filmpje op YouTube gekeken en het gemiauw doet Lilly bij lange na niet.

Zou daar ook niet vrolijk van worden :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 09:55

Nee, het kan heel klaaglijk klinken. :=

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 10:10

Purny, Pip gaat ook met haar kont omhoog als ik haar achterkant kroel en zij is toch al 5,5 jaar geleden geholpen. Wel fijn als ze straks in elk geval geholpen zijn, heb je dat ook weer achter de rug!

Hier gaat het elke dag een klein beetje beter met Pip en Mollie. Vannacht hebben we Mollie beneden gelaten en dat heeft ze prima gedaan. Pip heeft vannacht ook braaf haar eigen voer helemaal opgegeten (vond ze eerder wel moeilijk met Mollie in de buurt) en Pip is ook gewoon op haar ‘eigen’ grote bakken gegaan om te plassen en poepen.

Vanmorgen stonden ze naast elkaar te wachten op de deurmat tot de achterdeur open ging haha!

Ik was straks even met Pip aan het spelen bij haar krabkarton met een muis met een staart van 2 meter en Mollie kwam ook maar eens kijken. Uiteindelijk zat Mollie aan de rechterkant onderaan en Pip links bovenop en dat ging prima. Totdat Mollie, ik denk via de achterkant, ook maar even daar keek, toen vond Pip het wel welletjes en blies ze even 2x maar helemaal prima.

Later waren ze allebei even buiten en Mollie zat pontificaal in de doorgang van de glazen wand. Pip wilde er door en na even twijfelen sprong ze er toch gewoon langs zonder problemen.

Heel fijn dat ze het allebei zo goed doen en Pip langzaam ook ontdooit. Heb er stiekem echt wel stress van gehad de afgelopen dagen. Nou helpt mijn PTSS daar ook niet aan mee overigens.

Zijn jullie katten trouwens ook zo vocaal? Mollie kletst de oren van je hoofd, die heeft echt een heel arsenaal aan geluidjes <3
Laatst bijgewerkt door Druif_01 op 18-01-26 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 10:14

Farrah van mij is idd ook vocaal. Faye is heel stil maar vanmorgen hoorde ik een heel zacht maar hoog mieuwtje. <3 Zo schattig!!

En het komt volgens mij helemaal goed met Mollie en Pip!!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 11:09

Als je echt aan de zijkant van de staart kriebelt en gaat trappelen dan is ze krols.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 11:11

Snoezig he van die kleine mauwtjes <3

Ik heb nog een kam vraagje. Als ik Mollie nu kam doe ik dat eerst met de metalen kam, ik kam haar daarmee voorzichtig tegen de haren in, omdat ik anders het idee heb niet tot onderaan haar haren te komen.
Daarna borstel ik haar met de slickerborstel, dat doe ik uiteraard met de haren mee.
Is dat goed? Vooral met de metalen kam? Of kan ik het beter anders doen? Het is wel bijzonder om te zien dat elk klein stukje dat je doet met de kam er direct weer fluff is in plaats van ‘plukjes’. Kan het niet zo goed uitleggen, maar je ziet echt direct verschil.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 11:18

Marcella schreef:
Als je echt aan de zijkant van de staart kriebelt en gaat trappelen dan is ze krols.

Ga ik vanavond testen

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-26 11:25

Druif_01 schreef:
Snoezig he van die kleine mauwtjes <3

Ik heb nog een kam vraagje. Als ik Mollie nu kam doe ik dat eerst met de metalen kam, ik kam haar daarmee voorzichtig tegen de haren in, omdat ik anders het idee heb niet tot onderaan haar haren te komen.
Daarna borstel ik haar met de slickerborstel, dat doe ik uiteraard met de haren mee.
Is dat goed? Vooral met de metalen kam? Of kan ik het beter anders doen? Het is wel bijzonder om te zien dat elk klein stukje dat je doet met de kam er direct weer fluff is in plaats van ‘plukjes’. Kan het niet zo goed uitleggen, maar je ziet echt direct verschil.

Je moet met je hand de haren terug leggen. Dan kun je stukje voor stukje met je kam erdoor let daarbij op dat je de kam goed in de vacht zet en niet door klitten heen trekt. Kun je ook met de slicker zo doen. Ik doe normaal eerst met een slicker dan maak ik alles los en met de kam haal je alles eruit. Ik kan het niet goed uitleggen maar ik wil het je wel een keer laten zien.

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 11:36

Mijn dames hebben in normale doen schattige mauwtjes, in krolse staat kan het klinken als mensenbabies die fijngeknepen worden of kleuters die voor het eerst een ballon zien. Ieieiieiieiee aaaaaaaiiii mraaaauuuwwwaaauweiieiieee. T valt me mee dat er nog geen veilig thuis is langsgeweest.....

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 11:39

Hahahaha Barbara, je schrijft het treffend :D

Xoran, ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt en ik geloof dat ik dat grotendeels zo ook doe. Ik trek de kam ook elke keer voorzichtig omhoog als het net ietsje moeilijker erdoor gaat. Ik zal de volgende keer eerst met de slickerborstel doen en daarna de kam.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-26 11:46

Als je het wilt weten kan ik dat volgende keer in de trimsalon wel filmen en je dat appen?

@barbara jou omschrijving :')

Ik heb wel een keer de overbuurvrouw aan de deur gehad of er en kat pijn had… nee mevrouw die kat wil een kater? Oh ze wilt n… ik sloeg dubbel die vrouw is ergens in de 70 kwam er zo komisch uit. _O-

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 11:49

Oh als je dat wil doen, heel graag!

Hahahaha! Dat oude vrouwtje was dus nog prima bij de tijd :D

Hootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 12:02

Ik hoop dat ik hier ook mee mag kletsen! :D Wij hebben twee ragdoll dames die in maart beide 2 jaar oud worden. Ze komen beide uit een ander nest dus zijn geen zusjes. Afgelopen week zijn we naar de dierenarts geweest om ze te laten testen op FIV/FELV, Bloedgroep, HCM & PKD dus dat betekent dat zij de volgende krolsheid naar de kater mogen! :o De uitslag van de bloedgroep krijgen we komende week en op basis daarvan volgt een definitieve keuze voor de katers. Ze zijn zelf beide seal bicolor en het lijkt ons leuk om eventueel ook blue bicolor kittens te fokken, dus zijn aan het kijken welke katers daarvoor passend zouden zijn. We willen van een van de twee graag een kitten aanhouden en de rest mag tegen die tijd op zoek naar een liefdevol huis, maar goed we gaan eerst maar eens het hele traject bewandelen. Ief is de ragdoll met de vollere vacht en Mia is de ragdoll met een wat meer punky vachtje :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 12:16

Oh nog meer Ragdolls! Leuk, welkom! Wij hebben sinds afgelopen week voor het eerst een Ragdoll in huis. Eerste indruk: wat een geweldig karakter! Ik ben benieuwd hoe ze is als ze straks volwassen is.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 12:20

Welkom! :D

Welke datum zijn ze jarig in Maart? Ik heb 2 heren (Maine Coons) die ook in Maart 2 jaar oud mogen worden. *\o/*

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-26 12:35

Welkom hootje. Heb je een catterynaam? En fok je vaker? (Ik ben niet nieuwsgierig…)

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 12:51

Mijn personeel heeft liever niet dat ik op de zoldertrap zit, maar daar heb ik schijt aan en doe het lekker toch (ook na 4x terughalen naar de woonkamer) :roll:
Afbeelding

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-26 12:55

:')
Succes ermee _O-

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 12:55

Welkom.

Druif wat een portret. :')