Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Stoof schreef:Goh in die categorie heb je dan nog de toller. Als je kleiner gaat kun je naar spaniels kijken, die vind ik altijd wat vergelijkbaar met retrievers.
Stoof schreef:Algemeen genomen vind ik spaniels vrij makkelijk te trainen. En ik ken veel meer probleem labradors dan probleem spaniels om eerlijk te zijn.
anneliesdj schreef:Probleem labradors? Ik ken ze alleen maar als sjoksjok kwispel. Een kruising zou idd wel een goed idee zijn en dan denk ik toch weer aan een poedel, maar ik heb wel eens gehoord dat die vacht problemen kan geven? Ergens in mijn achterhoofd zweeft ook nog steeds het idee dat een herder ook geschikt kan zijn.
anneliesdj schreef:Probleem labradors? Ik ken ze alleen maar als sjoksjok kwispel. Een kruising zou idd wel een goed idee zijn en dan denk ik toch weer aan een poedel, maar ik heb wel eens gehoord dat die vacht problemen kan geven? Ergens in mijn achterhoofd zweeft ook nog steeds het idee dat een herder ook geschikt kan zijn.
xxxlottie schreef:Probleemlabradors komen voort uit het feit dat ze zo'n groot sociaal vermogen hebben, ze hebben een duidelijke baas nodig, hebben ze die niet dan hebben ze enorm veel stress omdat ze niet de rol als roedelleider in kunnen nemen, dan worden ze 'vervelend'. Is ook eens een proef mee gedaan, van verschillende rassen honden bij elkaar gezet, bij de retrievers waren de meeste vechtpartijen, omdat geen enkele hond echt de leiding kon nemen.
Chesapeake bay retriever zijn hele felle honden. Toch wel een stuk feller dan een labrador, niet met elkaar te vergelijken...
Enne, ja... Ik werk/leer/loop stage bij een hondenschool in Duitsland en ik heb hier voor het eerst een niet te dikke labrador gezien...De labradors die je normaal ziet zijn vaak veel te dik... Maar dat zijn niet alleen de labradors.
Citaat:Trouw, familiehond, sociaal en speels.
Tinkermuts schreef:Annelies, ik zie lab en poedel voorbij komen....is dan een labradoodle geen optie, of zeg ik nu iets heel geks.
Zijn er in verschillende maten.
Ik heb er een aantal in de uitlaatservice zitten en wat een leuke vrolijke en mens gerichte honden vind ik het, had er eerder beetje mn bedenkingen over maar sinds ze meelopen snap ik hel goed waarom mensen voor dit ras/kruising gaan.
Trouw, familiehond, sociaal en speels.