Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
anneliesdj schreef:... is dat die vaak maar weinig tolerantie hebben en kinderen maken nu eenmaal weleens een foutje.
Verder moet het vooral sociaal zijn, ook naar andere honden.
Sammyoo schreef:Ik vind de informatie die je op internet over de ACD vindt vaak erg overtrokken. Wellicht omdat dat de hond 'elitair' houdt? Anders ben ik een uitzonderlijke hondenbaas of ik heb twee a-typische cattledogs gehad. Visite en kinderen betekent spelen!! Ik heb ook genoeg eigenaren gesproken die een hele fijne huishond aan hun cattle hadden.
Annelies, ik dacht ook aan een poedel, of een labradoodle, maar dat is zo'n hype. Of misschien een Drentse Patrijs? Ik ken er één die uitzonderlijk lief met (kleine) kinderen was.
Wat had je zelf inje hoofd?
Tinkertreas, misschien een IJslandse hond? Of kunnen die niet zo gemakkelijk los?
anneliesdj schreef:Ik zit meer te denken aan midden of kleine maat. Hoewel ik met de hele kleintjes wat bevooroordeeld ben wellicht, min ervaring is dat die vaak maar weinig tolerantie hebben en kinderen maken nu eenmaal weleens een foutje.
anneliesdj schreef:Ik zit meer te denken aan midden of kleine maat. Hoewel ik met de hele kleintjes wat bevooroordeeld ben wellicht, min ervaring is dat die vaak maar weinig tolerantie hebben en kinderen maken nu eenmaal weleens een foutje.
Rex_Rolfo schreef:Rex_Rolfo schreef:. Dan kon niemand boos blijven, was eigenlijk best jammer dat hij daarna weer naar huis ging.
Beetje Labrador palmt je professioneel volkomen in, maak je maar geen zorgen