[Info] Welke hond past bij mij?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Stoof

Re: [Centraal]: Welke hond past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 13:11

Als je richting windhonden kijkt, is een ridgeback dan niks voor je? Geen makkelijke honden, maar wel geschikt voor hondensport en heel lief voor het gezin. :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 13:55

dochter van mijn buren heeft een ridgeback, wegens omstandigheden momenteel vrij weel bij de buren ,
maar dat is een gouden gezinshond :j ze is nu wel op leeftijd aan het raken, maar nog steeds super met alle drie de zoons van 12 en jonger en vreemd volk komt niet echt vlot je terrein op :+

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 14:25

oeie windhonden, helaas hier geen goede ervaringen mee, onze vroegere buren hadden er 2 amai, aten zelfs de douchewand en cassementen van de deuren op als ze alleen waren. Plus zijn kei in ontsnappen, meerdere malen werden ze gebeld door de politie dat ze kilometers verderop gevonden waren. Springen met gemak over 2meter afsluiting. en ik persoonlijk vond ze vrij agressief maar das misschien meer aan de opvoeding gelegen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 14:40

Sja... als je een hond niet kunt bieden wat ze nodig hebben kunnn ze aardig gefrustreerd raken...
en als ze symptomen vertonen zoals je huis opeten en agressief gedrag dan duid dat aardig op frustratie en flinke tekortkomingen omtrent het bieden van beweging en mentale uitdaging

Ik ken verschillende whippets, zijn stuk voor stuk hele lieve timide honden, greyhound zit iets meer in , maar nog steeds vrij verlegen.
Andere windhonden heb ik geen ervaring mee.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 15:21

Ik zit meer te denken aan midden of kleine maat. Hoewel ik met de hele kleintjes wat bevooroordeeld ben wellicht, min ervaring is dat die vaak maar weinig tolerantie hebben en kinderen maken nu eenmaal weleens een foutje.
Verder moet het vooral sociaal zijn, ook naar andere honden.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 15:33

Ik vind windhonden zeker niet agressief hoor, dat lijkt mij echt stukje opvoeding. over het algemeen vind ik het zachtaardige honden. wel hebben ze zeker leiding nodig en zijn erg zelfstandig, Voor oudere kinderen zou het kunnen, jongere kinderen vind ik ze minder geschikt.

Zelf heb ik een galgo, vind kinderen heel leuk, maar voor even. daarna wil hij rust en gewoon kijken vanaf zijn plaats

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 15:45

anneliesdj schreef:
... is dat die vaak maar weinig tolerantie hebben en kinderen maken nu eenmaal weleens een foutje.

Dat was inderdaad het mooie van de Labrador die twee weekjes bij ons logeerde. Was één van de kinderen wat norsig ging hij er gewoon bij staan "ik zie wel dat je niet helemaal lekker in je vel zit, maar jij bent ook één van mijn beste vrienden hoor", kwispelend en al. Dan kon niemand boos blijven, was eigenlijk best jammer dat hij daarna weer naar huis ging.

xxxlottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 15:46

Sammyoo schreef:
Ik vind de informatie die je op internet over de ACD vindt vaak erg overtrokken. Wellicht omdat dat de hond 'elitair' houdt? Anders ben ik een uitzonderlijke hondenbaas of ik heb twee a-typische cattledogs gehad. Visite en kinderen betekent spelen!! Ik heb ook genoeg eigenaren gesproken die een hele fijne huishond aan hun cattle hadden.

Annelies, ik dacht ook aan een poedel, of een labradoodle, maar dat is zo'n hype. Of misschien een Drentse Patrijs? Ik ken er één die uitzonderlijk lief met (kleine) kinderen was.
Wat had je zelf inje hoofd?

Tinkertreas, misschien een IJslandse hond? Of kunnen die niet zo gemakkelijk los?

Hier 2 Drentsche Patrijshonden en ik kan het beamen :D Een van onze pups was een tijdje terug bij ons te logeren, er was ook een jochie met een beperking, hij kon er alles mee doen, aan de oren trekken, alles... En het gekke is, de hond leek er nog van te genieten ook...
(uiteraard werd de jongen gecorrigeerd als hij iets deed wat niet mocht, maar die situaties komen voor...)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 17:36

Drentse patrijs bij een tante(nummer 3 inmiddels) is heel goed met kinderen, sociaal naar andere honden niet altijd...(niet eigen roedelleden) ook andere drentse patrijzen die ik ken zijn niet alllemaal heel sociaal naar andere .
honden , zijn er ook genoeg die wel heel sociaal en gezellig zijn, zal denk ik grotendeels wel opvoeding zijn.

De middenslag en koningspoedels die ik ken zijn op 1 na wel heel sociaal naar mens en dier, die ene niet sociale poedel , das echt een opvoedingsdingetje
De spaanse waterhondjes die ik ken ook allemaal wel trouwens.

Ben ook echt even aan het brainstormen of ik nog iets anders weet te verzinnen

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 17:48

anneliesdj schreef:
Ik zit meer te denken aan midden of kleine maat. Hoewel ik met de hele kleintjes wat bevooroordeeld ben wellicht, min ervaring is dat die vaak maar weinig tolerantie hebben en kinderen maken nu eenmaal weleens een foutje.

Friese Stabij O:)

Wel ontzettend druk en onwijs eigenwijs en dan vooral met de puberteit, wel erg werkwillig en will to please!

Middelmaat en vrijwel altijd onder jouw knie.

Die ik ken zijn allemaal sociaal en kunnen het goed vinden met soortgenoten. Die van ons heeft niet zo'n last van jachtinstinct en jaagt niet achter katten en grote vogels aan.

Ik blijf uiteraard aanraden...

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 18:28

anneliesdj schreef:

Ik dacht bij jou ook aan een poedel, maar ook aan een Catalaanse herder of een schapendoes.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 18:45

Catalaanse herder is vlgns mij wel dramatisch om te vinden...

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 18:51

Oh dat kan, dat weet ik niet. Jouw suggestie van de Spaanse waterhond vind ik ook een goede.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 18:56

Ow boy zoveel haar :+
Ik zal er eens naar kijken, ook naar de andere genoemden.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 19:05

Een labrador of golden retriever?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 19:07

Misschien wel ja, niet echt mijn type hond.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 19:12

Rex_Rolfo schreef:
. Dan kon niemand boos blijven, was eigenlijk best jammer dat hij daarna weer naar huis ging.

Beetje Labrador palmt je professioneel volkomen in, maak je maar geen zorgen :+

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 19:58

Spaanse waterhond is trouwens zelfde als poedel... scheerapparaat in de aanslag en gaan :+
Dan hebben ze heel makkelijke vacht.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 20:22

Heb eens een poedel gezien die ze hebben laten vilten (denk de kommondor), die zag er gaaf uit; rasta.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 20:28

een dalmatier? ik zeg maar wat, ken iemand die eentje heeft, superlieve hond wel heeeeeel enthousiast :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 20:30

Dalmatiërs zijn naar mijn ervaring niet echt heul werklustig/baasgericht.... ik heb er een paar gekend en die waren stuk voor stuk stront eigenwijs.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 20:34

ja das waar ze zijn niet baasgericht maar wel een deel van het gezin en gaan met iedereen graag om, Anneliesdj zocht ook een hond voor haar zoon.
Alleen weet ik echt niet of je ze goed kan trainen want dalmatiers heb ik nog nooit op de hondenschool gezien.
Vind ze wel heel leuk en in de film 101 dalmatiers konden ze het toch tot een goed einde brengen :+ :P

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 21:01

Wij hadden vroeger een Dalmatiër. Echt te eigenwijs...

Moet je vroeg mee gaan trainen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 22:16

Rex_Rolfo schreef:
Rex_Rolfo schreef:
. Dan kon niemand boos blijven, was eigenlijk best jammer dat hij daarna weer naar huis ging.

Beetje Labrador palmt je professioneel volkomen in, maak je maar geen zorgen :+

Dat is eigenlijk wel een beetje wat we zoeken qua karakter.
Meer van dergelijke gevoelige honden?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 23:14

Maar wat staat je dan tegen aan een labrador?