Wat voor dierenleed schuilt er achter onze dagenlijkse maalt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xjudithx

Re: Wat voor dierenleed schuilt er achter onze dagenlijkse maalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 13:33

danneke80 schreef:
wat voer schoenen/merken zijn dat?
Want mijn sneakers zijn wel (gedeeltelijk) van leer.
ik wil ze ook graag leervrij.

Het zijn vaak niet complete merken die leervrij zijn, maar wel bepaalde modellen van die merken. Je moet het dus altijd even checken. Ik heb vega schoenen van *duikt even m'n klerenkast in* Ipath (van hennep), Adio, Emerica, Vans, Osiris en nog een paar die nu beneden staan en waar ik alleen het logo voor me zie, niet het merk. New Balance heeft ook veel vega schoenen trouwens.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 16:58

danneke80 schreef:
nu even een vraagje terug: waarom moeten jullie persé een lapje lijk hebben terwijl er zoveel goede vervangers te koop zijn?

omdat die lapjes lijk zo verschrikkelijk lekker zijn! ik ben echt een vleeseter Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 17:02

een lapje lijk.. pff.. wij respecteren de keuze om geen vlees te eten, dan kunnen jullie de keuze om wel vlees te eten ook respecteren toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 17:25

dees_daan schreef:
een lapje lijk.. pff.. wij respecteren de keuze om geen vlees te eten, dan kunnen jullie de keuze om wel vlees te eten ook respecteren toch?

pff nou inderdaad...

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 17:36

dat vind ik vaak het jammere aan vega's. ze doen net alsof jij heel erg bezig bent omdat je vlees eet Ach gut terwijl wij ook zouden kunnen zeggen met een lappie vlees voor hun neus ahhh toe nou het is zoo lekker...

een collegaatje van mij is trouwens ook vega en zei werkt wel gewoon makkelijk met vleesproducten. ze belegt zonder problemen broodjes ham, bakt frikandellen etc etc
zij heeft ook echt zoiets van ja dit is mijn keuze en als iemand anders het wel eet maak ik het wel voor ze klaar!
ik vind dat van haar dan ook echt knap, want bij ons gaan er iets van 40 frikandellen per dag doorheen en dan de rest nog aan ham, kipburgers, kroketten etc etc

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 17:41

Warschijnlijk krijg ik nu een heleboel boze bokkers over me heen..... Duivel
Als ik ze niet op eet dan doet een ander het wel voor me. Niet dat ik het ermee eens ben over hoe de gang van zaken vaak is, maar ik kan er helaas niks aan doen. Zo zit de voedsel branche nu eenmaal in elkaar en dat zal waarschijnlkijk ook altijd zo blijven.
Wees blij dat we in dit deel van de wereld kunnen genieten van de 'luxe' een kroket uit de muur te trekken. En niet bang hoeven te zijn dat de vliegen ons eten op eten. Welkom in de wereld die cosumptiewereld heet....
Sorry, maar dat is mijn mening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 17:44

Sieppus schreef:
Warschijnlijk krijg ik nu een heleboel boze bokkers over me heen..... Duivel
Als ik ze niet op eet dan doet een ander het wel voor me. Niet dat ik het ermee eens ben over hoe de gang van zaken vaak is, maar ik kan er helaas niks aan doen. Zo zit de voedsel branche nu eenmaal in elkaar en dat zal waarschijnlkijk ook altijd zo blijven.
Wees blij dat we in dit deel van de wereld kunnen genieten van de 'luxe' een kroket uit de muur te trekken. En niet bang hoeven te zijn dat de vliegen ons eten op eten. Welkom in de wereld die cosumptiewereld heet....
Sorry, maar dat is mijn mening.

nee, geen vliegen, maar wel wespen die op mijn broodje gaan zitten als ik in de pauze buiten zit ROFL

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 17:45

Haha, doe me dan maar liever een hap vliegen! Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 17:47

Sieppus schreef:
Haha, doe me dan maar liever een hap vliegen! Vork

mij ook.. vreselijk irritant, ik heb 2 happen van mijn broodje gehad, en heb hem weggegooit.. laat maar zitten dan, straks zit er 1 op of in (broodje stond wat open door de lucht die er in zat) ik rook een peukje en ga wel weer aan het werk.. rotbeesten.. wel een goede manier om je personeel korter pauze te laten houden Haha!

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 17:56

ikzelf ben ook te dol op een lekker stukje vlees om het te laten liggen hoor.
Maar ik eet geen lam, wild, kalfs of echt paardenvlees hoor. Of het moet in een snack zitten...

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 18:18

ik eet alles als ik het lekker vind dan... lamsvlees vind ik trouwens echt vies Clown net alsof je op een stukkie wol zit te kauwen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 18:21

Rianneke schreef:
ik eet alles als ik het lekker vind dan... lamsvlees vind ik trouwens echt vies Clown net alsof je op een stukkie wol zit te kauwen Haha!

wij hebben lamsgehakt in de aanbieding (vleeswaren) gegrild of gebraden (weet t niet meer Bloos ) het is net gewone gehakt.. proef er niets anders aan.. (wat we over hebben van het snijden, laten we proeven als het in de reclame is, en ik heb het ook geprobeerd)

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 18:24

Rianneke schreef:

den heb jij nog nooit goed lamsvlees gegeten. is echt heerlijk!!! Knipoog

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 18:33

ik at het voor de eerste en laatste keer in een 2 sterren restaurant Clown maar het kan dus ook lekker zijn en niet naar wol smaken? volgende keer nog een keertje proberen dan Haha!
Laatst bijgewerkt door Boktpony op 08-08-08 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 18:41

hebben we in Nederland een restaurant met 4 sterren dan???

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 18:46

KiWiKo schreef:
hebben we in Nederland een restaurant met 4 sterren dan???

Clown ik zie nu dat ik verkeerd getypt heb Bloos

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 18:48

hihi mijn volgende vraag had anders geweest........... WAAAARRRR???? daar MOET ik heen Lachen

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 18:52

hahaha of juist niet omdat ze daar lamsvlees heel beroerd klaar maken Clown

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 18:57

dees_daan schreef:

mijn vraag is wellicht cru geformuleerd, maar dat is exact de bedoeling, het beestje bij het naampje noemen.
Overigens ben ik wel degelijk benieuwd naar het antwoord. Vind iedereen vlees echt zoveel lekkerder dan vervangers of heb je nog nooit vervangers geprobeerd?

Respecteren doe ik overigens alleen de bewuste vleeseters. Dus de mensen die het bij de boer halen of de scharrelslager.
Lui die roepen: het is toch al dood, dus ik vreet het maar op ongeacht de afkomst kan ik weinig tot geen respect voor opbrengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 18:58

en jij verwacht dan respect terug...

Ik vind vervangers ook lekker...maar ze voeden gewoon niet voor iedereen goed genoeg...niet eens met vitamine tabletten erbij...

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 19:00

ik wil echt vlees puur omdat ik het erg lekker vind Haha!
niets gaat er boven een heerlijk gebakken biefstukkie in roomboter Vingers aflikken
ons vlees komt trouwens rechtstreeks uit onze uhhh diepvries Haha! wij hebben daar nu 1/4 deel van een stier in zitten die heel gelukkig en gezond is geweest Haha!

WWisecracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 19:05

blackpegasus schreef:
ikzelf ben ook te dol op een lekker stukje vlees om het te laten liggen hoor.
Maar ik eet geen lam, wild, kalfs of echt paardenvlees hoor. Of het moet in een snack zitten...

Ik eet helemaal geen vlees. Maar denk als ik vlees zou eten dat ik dan wild zou eten. Wilde dieren hebben een mooi leven gehad in de vrije natuur. Mits ze op een normale manier zijn geschoten, geen drijfjacht ofzo. Maar bijvoorbeeld als er ergens teveel wilde dieren van een bepaalde soort zijn, dan vind ik het wel goed dat de wildstand op pijl gehouden wordt. Heel anders dan een koe varken kip enz.

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 19:08

Mijn doel is niet om respect te krijgen. Hartstikke leuk voor mij hoor, maar geen dier krijgt hier een beter leven door.
Respect naar elkaar zie ik hier bij een aantal mensen, maar bij evenveel ook niet, hetgeen zich uit in zinnen als: "ik vind het gewoon lekker en het is toch al dood'
Het enige wat ik hoop is dat er een stuk bewustzijn komt waar hun lapje vandaankomt. Dat zal hier niet gebeuren. Er zijn een hoop mensen (zoals Rianneke) die dit wel al deden en zullen blijven doen.
De rest interesseert zich er kennelijk niet voor. Dat is erg jammer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 19:08

danneke80 schreef:
dees_daan schreef:

mijn vraag is wellicht cru geformuleerd, maar dat is exact de bedoeling, het beestje bij het naampje noemen.
Overigens ben ik wel degelijk benieuwd naar het antwoord. Vind iedereen vlees echt zoveel lekkerder dan vervangers of heb je nog nooit vervangers geprobeerd?

Respecteren doe ik overigens alleen de bewuste vleeseters. Dus de mensen die het bij de boer halen of de scharrelslager.
Lui die roepen: het is toch al dood, dus ik vreet het maar op ongeacht de afkomst kan ik weinig tot geen respect voor opbrengen.

dan hoef je in het vervolg ook geen respect van mij terug te verwachten Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 19:09

Ik denk dat de rest zich wel interresseert waar hun lapje vlees vandaan komt...maar dat dit voor jou niet genoeg is als dat niet van de plek afkomt die jij als norm hebt gesteld Haha!