Politie schiet hond neer - update pag. 14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Politie schiet hond neer - update pag. 14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 08:43

Ik heb het topic niet helemaal gelezen, sluit mij aan bij joostvangestel. Ik persoonlijk denk niet dat men zomaar een hond doodschiet. Schieten is niet iets wat je zomaar even doet. Er zit heel wat papierwerk aan vast, veel vragen en kommentaar intern. Ze hebben er toestemming voor gevraagd. Een hond doodschieten is ook niet zo makkelijk, je moet wel goed kunnen richten, als zo een dier aangeschoten blind van woede en angst op je af komt en je aanvalt, omdat het een roofdier is en vecht voor zijn leven, dat realiseer je je nl wel als je richt.

Heel jammer dat mensen zich niet realiseren dat honden gedomesticeerde roofdieren zijn, nog oergenen hebben. Ik heb hier een uberlieve, slijmballerige jackxboerenfox, maar hij komt absoluut niet bij kinderen onder de 8!! Vergis je niet als hij de kolder in zijn kop krijgt, hij bijt misschien je enkels tot bloedens toe open met die piepkleine tandjes van hem, maar als zijn slagtanden je te pakken nemen. Die beesten hebben een zeer sterke nek, kunnen heel snel en sterk schudden en kunnen hoog springen, naar de strot springen is instict en dat wil je niet meemaken.

Het is triest voor de eigenaren en hond, maar mij maak je niet wijs dat een brave onder appel zijnde hond zomaar doodgeschoten wordt. De ware toedracht zal zeker nog uitgezocht worden..

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 08:45

(Joost, ik kom je tegenwoordig zo vaak tegen in dit soort discussies. Is dat toeval of ben je er echt meer bij? Haha! Helemaal niet negatief bedoeld, trouwens Knipoog )

Ik ben het er wel mee eens, trouwens.

Het blijft triest voor de hond en het meisje, maar feit is dat het gebeurd is. Nu moet men onderzoeken wat er precies gebeurd is en dan moeten mensen en politie maar proberen te voorkomen dat het nog een keer gebeurt.

Mijn ervaring is trouwens wel dat mensen hun hond al snel heeeeel veel vertrouwen en dat dat niet noodzakelijk terecht is. Eigen dieren hun fouten of eigen fouten zal erg vaak proberen goed te praten, dat is met alles zo. Dus ik ga voor de erg roze bril en van daaruit nogal gemakkelijk uitspraken doen om iemand een beetje in de zak te zetten, om de aandacht van zichzelf weg te houden... Maar ja, wie weet zie ik het verkeerd.

Ik kan niet geloven dat de politie geen reden had om te schieten. Die mannen zetten hun carrière ook niet zomaar op het spel om een hond neer te knallen. Eén of andere dronken man zie ik dat nog doen, maar we spreken hier wel over de politie.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 08:47

ik denk dat dat inmiddels ook wel duidelijk was,dat de hond niet zo braaf lag te slapen als eerst werd beweerd in het bericht.

ik vraag me af of de waarheid wel boven tafel komt.

ik blijf het bruut vinden,maar kan me zeker ook niet voorstellen dat je zomaar schiet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 09:03

Ik vind trouwens dat je de politie in Nederland en in Belgie niet met elkaar kan vergelijken. TS doet dit dus wel. Die culturen zijn anders, de regels zijn ook anders.

Staffords hebben een slechte naam en als eigenaar weet je dat en dan moet je de verantwoording hebben om daar rekening mee te houden. Idd een maltezer kun je niet met een stafford vergelijken en een maltezer op een stoel in een tuin midden in de nacht is toch iets anders. Een bench die niet dicht zit, is gewoon een mand, dus heeft weinig zin dat zo te benoemen.

Nogmaals ik wordt beroerd als ik de foto's zie, maar ik snap nog steeds niet hoe de eigenaren weten dat de hond lekker lag te slapen toen hij werk afgeknald, die getuigen kom ik nergens tegen in het krantenknipsel. Mijn hond slaapt niet in de tuin s'nachts, sowieso is onze tuin afgesloten naar de openbare weg, dus loslopend kan hij daardoor nooit zijn, dus ik vind het al vreemd dat een politieauto tot de stoel kan komen aanrijden, dan is het al vreemd. Ik heb het idee dat de eigenaren ook niet loepzuiver zijn. Een hond waakt altijd over zijn territorium en dit ras zeker wel, het kan een brave, rustige stafford zijn, maar die hoort niet los in een tuin die toegankelijk is. Ik heb wel beelden bij tandjes die grommend gezien worden en de buurman, daarvan weten we ook niet of er een vete bestaat en zijn kans schoon zag.

Maar een hond met sterke vechtdrang in zijn genen vanwege zijn ras hoort niet los in een vrij toegankelijke tuin, dus niet afgesloten van de openbare weg zijnde erf. Daar begint het al fout te gaan.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 09:04

russel schreef:
Ze hebben er toestemming voor gevraagd. Een hond doodschieten is ook niet zo makkelijk, je moet wel goed kunnen richten, als zo een dier aangeschoten blind van woede en angst op je af komt en je aanvalt, omdat het een roofdier is en vecht voor zijn leven, dat realiseer je je nl wel als je richt.

Als dit zo echt gebeurd is ga je imo niet eerst je leidinggevende opbellen/oproepen om toestemming te vragen of je mag schieten.
Op zo'n moment denk je niet eerst maar doe je.

Ik vind het verhaal van beide kanten niet goed genoeg om het zomaar te geloven. Helaas zullen we het echte verhaal nooit te horen krijgen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 09:08

Mistic schreef:
russel schreef:
Ze hebben er toestemming voor gevraagd. Een hond doodschieten is ook niet zo makkelijk, je moet wel goed kunnen richten, als zo een dier aangeschoten blind van woede en angst op je af komt en je aanvalt, omdat het een roofdier is en vecht voor zijn leven, dat realiseer je je nl wel als je richt.

Als dit zo echt gebeurd is ga je imo niet eerst je leidinggevende opbellen/oproepen om toestemming te vragen of je mag schieten.
Op zo'n moment denk je niet eerst maar doe je.

Ik vind het verhaal van beide kanten niet goed genoeg om het zomaar te geloven. Helaas zullen we het echte verhaal nooit te horen krijgen.

Ze zijn dan ook in de combi geraakt, en dat zijn nu eenmaal de regels

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 09:08

Idd, de hond is dood en blijft dood.
Of we ooit zullen waaróm de hond juist is doodgescoten, dat blijft nog maar de vraag!
We horen 2 versie's, die nota bene héél tegenstrijdig zijn met elkaar.

Voor velen blijft het "maar" een hond, dus ik denk dat het onderzoek nogal vlug afgerond zal worden. Wreed vind ik het, want was het een mens geweest stond heel België in rep en roer en stonden ze daar met 20 journalisten Rolleyes

Betreurenswaardig vind ik het, maarja, ik denk niet dat er veel aan te doen valt...

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 09:11

russel schreef:
Ik vind trouwens dat je de politie in Nederland en in Belgie niet met elkaar kan vergelijken. TS doet dit dus wel. Die culturen zijn anders, de regels zijn ook anders.

Waar zeg ik in godsnaam dat ik de politie in NL vergelijk met de Belgische????!!
Ik heb da noooooit gezegd. Ik wou gewoon NL en BE laten weten met wat voor politie we hier zitten.
Je moet goed lezen voor je conclusie's trekt! Ik weet ook wel dat je de mentaliteit en cultuur van NL en BE niet KAN vergelijken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 09:15

Hoezo? Ze hebben toch niet eerst de eerste keer geschoten, toen leidinggevende gebeld en toen de 2e keer geschoten??

Ze hebben van te voren de inschatting gemaakt, hond is agressief, immers zijn territorium bewaakt hij, de hond heeft vrij toegang tot de openbare weg, immers er zit geen omsloten omheining want ze kunnen tot de stoel rijden. Of er historie over deze hond bekend is door eerdere meldingen bij de politie weten we niet, dat is nl ook al een afweging. Mogelijk een papierloze hond, want dat mag in Belgie. Aard van de wijk kennen wij niet. Er zal zeer waarschijnlijk toch wel zeker aangebeld zijn bij de eigenaren van die tuin, zonder succes. Wellicht wel telefonisch kontakt gezocht zijn. Nogmaals wijk, soort mensen eventueel met bekende achtergrond, dat weten we dus niet, maar speelt in zo een geval wel mee. Hond belette wellicht wel toegang van agenten of mogelijkheid om uit de auto te stappen om polshoogte te nemen. Of eigenaren niet voor het raam hebben gestaan maar niet wilde reageren, niet realiserende dat hun hond doodgeschoten zou gaan worden. Wellicht zijn er al eerder klachten geweest over het los laten lopen van deze hond.

Allemaal feiten die wij niet kennen, maar wel een rol spelen in een beslissing. Dat het verhaal zo mooi verteld kan worden en dat de eigenaren pas gewekt werden door de schoten en hun hond dood zagen liggen op de grond is ook zo vreemd, wie verteld dan eigenlijk de toedracht in dat artikel?? De onbekende getuige??

Als je een scenario in elkaar bedenkt, kom je tot dit soort omstandigheden. Buurman bang van hond, heeft er wellicht al vaak zat last van gehad, wellicht vaak zat geklaagd. Hond zit s'nachts in tuin, kennelijk in een niet afgesloten bench, kennelijk geen vriendjes met de buurman, of kennelijk die nacht ineens de kolder gekregen, iets wat ook kan bij honden.

Als je van geen omstandigheden uit wilt gaan, dan kom je in wildwest taferelen, maar als men van sensatie houdt, zal men ook snel geneigd zijn geen omstandigheden toe te willen laten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 09:16

Amigo_tje schreef:
russel schreef:

Waar zeg ik in godsnaam dat ik de politie in NL vergelijk met de Belgische????!!
Ik heb da noooooit gezegd. Ik wou gewoon NL en BE laten weten met wat voor politie we hier zitten.
Je moet goed lezen voor je conclusie's trekt! Ik weet ook wel dat je de mentaliteit en cultuur van NL en BE niet KAN vergelijken!

Kijk eens naar je logootje die je in het begin hebt geplaatst? is een logo van de Nederlandse politie..

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 09:23

russel schreef:
Amigo_tje schreef:

Kijk eens naar je logootje die je in het begin hebt geplaatst? is een logo van de Nederlandse politie..

Excuseer, hoor, ma da wist ik nie, ze! Ik ken het logo van de NL politie niet. Ik vond dat het leek op dat van de Belgische.
Het ging ook maar om dat zinnetje dat eronder stond, hoor.
Sorry voor de verwarring dan. Had da gewoon gevonden op een site, ver `vóór ik andere feiten kende!
Nu ken ik ook een andere kant van het verhaal, weliswaar nog steeds niet echt geloofwaardig. Maar er is een andere kant bekend.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 09:28

Amigootje, waarom vind je de versie die Russel hier aanhaalt ongeloofwaardig? het klinkt toch allemaal heel logisch. de versie van BLID daarentegen rammelt aan alle kanten.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 09:33

Klara16 schreef:
Amigootje, waarom vind je de versie die Russel hier aanhaalt ongeloofwaardig? het klinkt toch allemaal heel logisch. de versie van BLID daarentegen rammelt aan alle kanten.

Omdat, zoals ik al eerder zei, iedereen zijn verhaal zal dramatiseren. Dat is gewoon zo. Ik vertelde ook eerder al in een post dat ik denk dat we de waarheid ergens tussen de beide verhalen moeten zoeken.
Ik denk dat niemand hier écht gelijk heeft, maar dat de politie toch (mss) meer gelijk heeft dan de eigenaren.
Zo snap ik niet waarom ze geen omheining rond hun terrein hadden?

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 09:40

Dit is het mailadres van de politie commissaris van Asse :
Moderatoropmerking:
Mailadres verwijderd.

Hou het een beetje netjes aub in de mail Knipoog
Laatst bijgewerkt door Ann op 27-05-08 10:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Mailadres verwijderd.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 09:41

Ik vraag me af of de politie commissaris van Asse hier wel op zit te wachten.
Wij zijn immers geen partij in deze zaak.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 09:42

renate85 schreef:
Dit is het mailadres van de politie commissaris van Asse : ******

Moet dat nou? Ik weet zeker dat die man het als druk genoeg heeft.

Trouwens, dit is een PRIVE-mailadres zie ik nu. Moeten we die man in zijn vrije tijd gaan lastigvallen? Ik TEM even.

edit: adres uit quote gehaald
Laatst bijgewerkt door Klara16 op 27-05-08 09:58, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 09:48

Persoonlijk geloof ik niet dat alle waarheden middenin liggen. Sommige mensen zijn gewoon blind voor hun eigen toedoen, en schuiven alles op iemand anders Lachen

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 09:50

katiavl schreef:
Persoonlijk geloof ik niet dat alle waarheden middenin liggen. Sommige mensen zijn gewoon blind voor hun eigen toedoen, en schuiven alles op iemand anders Lachen

Inderdaad katia, zo denk ik er ook over.

Je hebt mensen die altijd maar hard roepen dat het de schuld van iemand anders is en hoe verongelijkt en sielugh hun hond wel is. En dan niet willen inzien dat het hun eigen nalatigheid en onwetendheid mbt hondengedrag is die het beest zijn leven gekost heeft. Boos!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 09:51

renate85 schreef:
Dit is het mailadres van de politie commissaris van Asse : *knip*

Dat vind ik dus niet kunnen. Ik heb even getemd.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 09:54

Dat de agenten hun carrière niet op het spel zullen zetten voor een slapende hond lijkt me ook een goed punt. Dan ben je toch ècht volslagen gek?(en dan nog met 4 man!)
Maar anderzijds, ik heb zelf geen hond, maar wordt je er niet wakker van als je hond zo agressief zou zijn of zou je daar gerust doorheen kunnen slapen?

Joost heeft trouwens ook helemaal gelijk. Enige slachtoffer is hier de hond zelf en het kind. Alleen wie het slachtoffer veroorzaakt heeft is nog de vraag, de politie of het kind.

Emailadres neerzetten vind ik helemaal ongepast. Bokt kennende zal die mailbox wel eens vol komen te steken met berichten over 'achterlijke blauwe smurfen' Haha! .

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 09:56

En toch denk ik dat beide partijen de versie zal vertellen die voor hun het beste uitkomt.
Natuurlijk gaan de eigenaars niet het verhaal vertellen dat de politie verteld. Dat zou maar al te raar zijn.
Ze zijn hun hond kwijt en dan nog es de politie gelijk geven?

En de politie zal wel het grootste deel van de waarheid vertellen, dat ben ik wel zeker. Maar tóch zullen ook zij het verhaal vertellen wat voor hen het voordeligste uitkomt.

Daarom zeg ik ook dat we sommige waarheden (welke zullen we mss nooit weten) tussen beide verhalen in moeten zoeken.

PS: mss dat e-mailadres even weghalen? Ik denk niet dat die agent boodschap heeft aan een paar mensen die hem de huid gaan volschelden.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 10:01

Mistic schreef:
Ik vraag me af of de politie commissaris van Asse hier wel op zit te wachten.
Wij zijn immers geen partij in deze zaak.

Dit adres staat onderaan een van de krantenartikelen in Belgie.... echt laag zo iets.

Al zou de waarheid verteld worden (als die er al niet staat)dan nóg wordt die nooit door de andere partij geloofd. Alleen videobeelden zouden het voor de "tegen" partij geloofwaardig maken. Mensen houden nu eenmaal graag vast aan hun waarheid.

Blijft een feit dat sommigen het verhaal van 5 agenten in twijfel trekken omdat een paar dramatische baasjes (die er niet bij waren) een of ander l*l verhaal vertellen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 10:02

Amigo_tje schreef:
En toch denk ik dat beide partijen de versie zal vertellen die voor hun het beste uitkomt.
Natuurlijk gaan de eigenaars niet het verhaal vertellen dat de politie verteld. Dat zou maar al te raar zijn.
Ze zijn hun hond kwijt en dan nog es de politie gelijk geven?

En de politie zal wel het grootste deel van de waarheid vertellen, dat ben ik wel zeker. Maar tóch zullen ook zij het verhaal vertellen wat voor hen het voordeligste uitkomt.

Daarom zeg ik ook dat we sommige waarheden (welke zullen we mss nooit weten) tussen beide verhalen in moeten zoeken.

PS: mss dat e-mailadres even weghalen? Ik denk niet dat die agent boodschap heeft aan een paar mensen die hem de huid gaan volschelden.

Juist. We hebben hier de versie van de hondenbezitters, de versie van de politie en dan is er ook nog eens de waarheid...Helaas denk ik dat die niet zo makkelijk boven tafel gaat komen...

Wat ik me wel echt afvraag: kende de zogenaamde buurman de hond niet? hij zou toch moeten weten of het beest echt vals was of niet...En ja, misschien heeft hij de hond wel getreiterd, wie weet....

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 10:07

Adil18 schreef:
Juist. We hebben hier de versie van de hondenbezitters, de versie van de politie en dan is er ook nog eens de waarheid...Helaas denk ik dat die niet zo makkelijk boven tafel gaat komen...

Wat ik me wel echt afvraag: kende de zogenaamde buurman de hond niet? hij zou toch moeten weten of het beest echt vals was of niet...En ja, misschien heeft hij de hond wel getreiterd, wie weet....

Dat geloof ik echt niet.

Als je om 05.25u klaarstaat om naar je werk te vertrekken denk ik echt niet dat je nog wat tijd over hebt om de hond van de buurman een beetje te gaan staan pesten. Die buurman wil naar zijn werk gaan, ziet de loslopende stafford (en hoe gedroeg die hond zich op dat moment?) en durft het huis niet meer uit.

Wat zou jij op dat moment doen als je over een half uur op je werk moet staan?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 10:07

En zelfs als er van een incident videobeelden zijn, kan een partij het nog altijd hardnekkig door de rooskleurige bril blijven zien Haha! .

De hond was er naar ik meende niet zo lang en hij was uitgebroken. Misschien dat hij daarvoor nooit echt rechtstreeks in contact is gekomen met de buurman? Pas die avond dat de buurman de hond tegenkwam zonder iemand die hem onder appel had en zonder omheining.
Verder heeft het feit dat er in de buurt regelmatig last was van loslopende agressieve honden er misschien ook wel wat mee te maken. Wie weet heeft die buurman meermaals met zo'n hond aan de stok gehad. Als de hond van de buren je dan ook nog eens hetzelfde lapt is het misschien de druppel die de emmer doet overlopen.