De gevolgen van 'de kat hoort lekker los buiten'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

IKbenEllen

Re: De gevolgen van 'de kat hoort lekker los buiten'

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 09:09

Gecastreerde katers vangen ook vissen en vogels Lachen
En diervriendelijke buurt? Toevallig vertelde mijn buurvrouw gisteren dat er zoveel katten in haar tuin zaten. De eigenaars van die katten denken waarschijnlijk ook dat de buurt katvriendelijk is, geloof niet dat er ooit 1 eigenaar is komen vragen of ze het vervelend vindt Knipoog

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 09:15

als je het zo brengt is 80% van de kattenhouders geen huisdier waard.
ik snap heel goed van je bedoeld, dat je katten op je eigen terrein moet houden ben ik ook wel met je eens, maar in denk dat dit ook wel per buurt verschilt.
wij waren in eerste instantie van plan om een ren te bouwen vanuit het raam, zodat de kater naar binnen en buiten kon. maar toen wij merkten dat hiet minimaal 30 katten rondlopen en ik verder niets merkte aan de buren hebben wij ervoor gekozen om hem ook naar buiten te laten. (wij hebben rond gevraagt). ik ken mijn kater en weet ook wat hij doet. achter ons huis ligt een groot lap gras met een schutting. en 9 van de 10 keer zit hij óf op de schutting óf op het gras. altijd in de buurt dus.
ik snap je standpunt maar je kunt moeilijk iedere kathouder op die manier aankijken. wij hebben ook vaak last van de katten van de buren, springen via een raam bij ons naar binnen, of schijten in de tuin. vervelend maar ik doe niets tenkoste van het dier, ik ken de eigenaren van die katten ook niet. misschien bekijk ik het wat rustiger dan jij zal doen. ik maak er niet zo snel een probleem van, dat dan weer tenkoste van mezelf en mijn tuintje.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 09:20

Maar jij houdt van katten.....ik ook wel maar dan alleen van onze eigen katten...... maar er zijn ook mensen die er ronduit een hekel aan hebben.

Dus zadel dan iemand anders niet met een probleem op. En verbeter de wereld en begin bij jezelf. Er zijn prima afrasteringen te koop. Google even op het woord "petsafe". Knipoog

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 09:21

ik snap jullie standpunt en was het hier vroeger ook altijd mee eens..maar nu is kattenhouder ben voel ik me toch behoorlijk in het nauw gedreven.
het klopt dat bijna niemand vraagt of er overlast is van de katten, heeft iemand bij ons ook nooit gedaan.
ikzelf heb dat wel gedaan! voordat ik hem naar buiten deed heb ik het grootste deel van ons blok gevraagt of zij overlast hebben van een kater buiten. nee, zolang hij gecastreerd is niet. nee hoor, we hebben zelf ook een kater. e.d.
toen hij een paar dagen buiten liep ben ik nogmaals gaan vragen of ze overlast hebben van hem. nee joh, hij geniet lekker van het zonnetje. e.d.
dus wat dat betreft vind ik niet dat het fout is dat ik hem rond laat lopen. ze weten ook welke kater van mij is en weten dat ze het altijd aan mogen geven. onze vent is een enorm rustige en al wat oudere kater en ligt meer in het zonnetje of in het zand dan andere dingen. het is per kat verschillend en ik denk nog steeds dat het ook per buurt verschillend is.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 09:50

Ik hou ook van mijn katten maar ook van mijn vissen Knipoog

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 13:01

Roepen dat mensen die hun kat buiten laten geen dier waard zijn vind ik écht misselijk, wat een ongelooflijke lage rotopmerking.

Mijn buurt heeft er geen problemen mee, de katten vinden het heerlijk om een blokje om te gaan, no big deal, niets dat ons tegenhoudt onze katten buiten te laten.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 13:16

Tenshi en wat vind je van al die katten die dood langs de weg liggen? Wat vind je van die leeggeroofde vijvers? Wat vind je van die volières met vogeltjes die nog maar één pootje hebben?

Dàt vind ik nou een rotstreek....veroorzaakt door mensen die geen fatsoenlijke leefomgeving weten te creëren voor hun huisdier en zelf daar de verantwoording niet voor nemen.... je laat je kinderen toch hopelijk ook niet door andermans tuinen banjeren en door ramen kruipen?

Mijn mening dus Knipoog

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 15:05

Wat vervelend Leonoor!
Sterkte met haar!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 07:55

Nou ik hoop dat poezekind er goed doorheen komt, sterkte iig..
Hier heeft gisteren de cavia een van de katten aangevallen, beest sprong de cavia kooi in, net op het groenvoer en onze Billy
laat dus idd niets tussen hem en het voer komen, gevolg manke kat.
Nou maar eens zien of buurvrouw komt klagen..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 08:01

hahahaha echie Lachen Lachen ben benieuwd Lachen

Dieuwke1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 08:06

Ik heb niet alle reacties van 20 pagina's gelezen, daar alvast sorry voor dus misschien is er al zo'n antwoord.

Maar misschien een idee voor een kattenluik met van die magneetjes? Wij hebben zelf 3 poezen, en ik wilde ze buiten hebben. We hebben besloten voor een kattenluik met magneetjes, en de zwerfkatten komen in elk geval niet binnen.
Er staan wel katten zonder bandjes voor de deur, ook met halsbandje en magneetjes, maar die houden onze katten lekker buiten de deur! Je hoort een gevecht bij de kattenluik, maar ze komen echt niet binnen Lachen Haha! Alleen de eerste avond was er een kat in huis, maar toen hadden we de magneetjes nog niet in werking, omdat 1 van onze poezen naar buiten ging zonder magneetje.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 11:45

Ik heb dus 5 katten waarvan er maar 1 naar buiten mag. En weten jullie wat ík dan irritant vind? Dat het zo vanzelfsprekend is dat katten naar buiten mogen, dat iedereen die op visite komt óf de deur wagenwijd open laat staan, of de deur even ophoud voor de katten die níet naar buiten mogen. Gevolg is dat ik mijn katten wel eens dagenlang kwijt ben, of de ene zelfs na een week zoeken altijd uitgehongers onder een struik terug vind omdat hij niet weer naar huis durft. Boos!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 19:25

Spijtig dat ze blijkt zwanger te zijn... Onze kattin bij mijn ma gaat ook buiten: beestje loopt tot onder de struik en terug en heel af en toe eens bij de buren. Die heeft 2 vijvers: eentje met waardeloze visjes die hij gevangen heeft en te klein zijn om te eten, en eentje met goudvissen. Mijn kat pikt wel eens zo'n klein visje. Ik ben ook gaan vragen aan de buren of het hun visjes waren en die vonden het gelukkig niet erg, anders had madam kunnen binnen blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 09:58

Heel rot voor je, maar ik ben ook iemand die mijn katten naar buiten laat. Wij hebben OOK raskatten, namelijk Maincoons.. Ze kosten allemaal rond de 700 euro per stuk, maar ze komen WEL buiten... De buurt vind het heerlijk, om die grote wild achtige, en vooral vriendelijke dieren te kunnen aaien.. We hebben nooit klachten gehad, en iedereen is gek op ze. Onze tuin is ook afgesloten, maar de oudere komen ook gewoon voor buiten, en dan gaan ze op de stoep naar alles zitten kijken. Onze buren hebben ook een kat, die loopt ook weleens binnen, dan jagen we hem naar buiten, en gaat hij in de tuin liggen.

Ik ben blij dat ik in een kat vriendelijke buurt woon.. zou er niet aan moeten denken om mijn katten op te hokken.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 18:29

Binnenkatten zijn niet zielig hoor...

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 18:30

Vertel dat even aan de mijne Vork

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 18:42

ik gben een katten liefhebber begrijp me niet verkeerd maar ik kan de katten in mijn tuin wel figuurlijk wurgen als ze weer eens in mijn tuin schijten of de kanarie's de stuipen op het lijf jagen. Die kat kan echt wel iets verwachten waardoor deze niet meer in de tuin durft te komen. En dan ben ik nog vriendelijk

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 18:45

Mystica schreef:
Vertel dat even aan de mijne Vork

Dat moet je echt zelf doen Knipoog

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 19:08

Leonoor, heb je de poes ook laten testen op fiv en felv?
en ze zolang apart gehouden vd rest van je katten?

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 19:50

@TS: sterkte voor je meiske. Ik hoop dat het allemaal meevalt uiteindelijk, maar het is toch een nare en onzekere tijd.

Verder heb ik alle 20 pagina's doorgelezen en ik heb nog nooit zo'n grote verzameling onzin gelezen als in dit topic... Allemachies... Ik hoorde letterlijk iemand zeggen dat als je niet wil dat er in je huis wordt ingebroken, dat je dan je deur maar op slot moet doen... Waar zijn de normen en waarden? Verdwenen? Iedere *piep* die een poot in mijn huis durft te zetten, kan een enkeltje van het balkon afkrijgen. Zijn we nou helemaal belazerd?

Die ongeholpen kater kwam in andermans tuin, en had daar niets te zoeken. Ik vind dat TS nog vriendelijk is. Ik ben absoluut geen kattenliefhebber, al kan ik de katten van vrienden prima waarderen... Dat geldt echter niet voor dieren die zich ongevraagd op mijn terrein bevinden. Mijn twee konijntjes lopen op mijn balkon, en straks, als ik een tuin heb, in de tuin. Als een kat (mannelijk of vrouwelijk maakt me niets uit) het in zijn of haar hoofd haalt om mijn konijnen in mijn tuin de stuipen op het lijf te jagen, dan heb ik nog een zeer onvriendelijke maat 42 om kennis mee te maken... Dan is die kat weliswaar allang weg, maar kom nou toch. We leven toch niet in een omgekeerde wereld? Prima als mensen een kat willen hebben. Prima (en fijn zelfs voor veel katten) als deze dieren de kans wordt geboden op frisse buitenlucht. Maar NIET ten koste van andere mensen, want dat is van de zotte.

TS: mijn complimenten voor hoe jij het bij jouw cattery geregeld hebt. En heel jammer dat andere mensen niet hun verantwoordelijkheid hebben genomen om de kater te laten castreren. Dieren waar je geen fok intentie mee hebt, zouden mijn inziens gecastreerd of gesterriliseerd mogen worden. En aangezien mannen in dit opzicht meer overlast verzoorzaken dan de vrouwen, maar geen problemen mee naar huis brengen, vind ik dat toch wel helemaal zo fatsoenlijks. Maar blijkbaar is fatsoen niet bij iedereen even goed te vinden... Lips are sealed

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 19:55

"Als een kat (mannelijk of vrouwelijk maakt me niets uit) het in zijn of haar hoofd haalt om mijn konijnen in mijn tuin de stuipen op het lijf te jagen, dan heb ik nog een zeer onvriendelijke maat 42 om kennis mee te maken..."

Ik mag hopen dat je dat niet letterlijk meent want dan zou je je toch aan flinke dierenmishandeling schuldig maken.

Jammer dat veel mensen hier zo'n enorme tunnelvisie hebben en geen enkele vorm van respect tonen naar mensen die hun kat buiten laten, terwijl dat andersom toch wel degelijk zo is.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:17

Tenshi schreef:
Jammer dat veel mensen hier zo'n enorme tunnelvisie hebben en geen enkele vorm van respect tonen naar mensen die hun kat buiten laten, terwijl dat andersom toch wel degelijk zo is.

Heeft jouw kat respect voor andermans vissen, vogeltjes en bloemperkjes dan?

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:31

sorry hoor maar die kat krijgt ook wel iets naar zijn hoofd geslingerd en ik ben geen diernmishandelaar maar als ze aan mijn dieren komen en de eigenaren zich niets boeien dat dat gebeurd. dan gebeurd dat nu eenmaal

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:32

Ik heb nooit klachten gehoord. Doei, doei

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:34

Dat zeg je verkeerd IKbenEllen. Je moet zeggen: 'heeft de kateigenaar respect voor andermans vissen, vogeltjes en bloemperkjes.'

Die kat weet niet beter, de eigenaar moet beter weten.

(zei de dame die gisteren wederom een goudvisje in haar tuin vond en nu toch écht naar de gamma moet om haar tuin katproof te maken voordat er buren met fakkels en hooivorken voor de deur staan.)