[DISCUSSIE] Regeling Agressieve Dieren (RAD)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CherokeeChum

Re: [DISCUSSIE] Regeling Agressieve Dieren (RAD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 10:49

slimmerik schreef:
CherokeeChum schreef:
Zomaar een gedachte,al die honden die zijn ingeslapen op grond van hun uiterlijk.....
Ik vermoed dat er heel wat schadeclaims gaan volgen,de beerput gaat open Bloos!

Jammer voor die snikkende mensen maar die zijn ingeslapen op het moment dat ze in overtreding waren en die wet geldde.

Daar zou ik maar niet te zeker van zijn..... Er zijn zat honden ingeslapen op grond van uiterlijk die aantoonbaar vriendelijk van karakter waren.
Je was er ook heel zeker van dat het nooit terug gedraaid zou worden, zie hier je ongelijk.
Alles gaat plaats vinden zoals de anti RAD-lobby voorstelde.
Het onderzoek zoals gedaan is door de commissie,bevestigd hun gelijk,bewijs zat dus,dat die wet veel emotionele schade heeft toegebracht.
En je weet hoe wij zijn.....Wij bijten ons vast en laten nooit meer los. Duivel

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 10:50

Waarom gaan jullie mij persoonlijk aanvallen terwijl ik mezelf alleen maar ongerust maak om de honden zelf?

Onderstaande quote komt uit het rapport van het Ministerie:
Hoewel pitbullachtigen vaker dan andere honden betrokken zijn bij bijtincidenten

Dat heb ik niet zelf verzonnen, maar het zegt wel wat. Niet perse over de honden, maar zeker wel over de bazen waarbij ze zitten.
Ieder nuchter nadenkend mens weet dat bijtincidenten waar pitbullachtigen bij betrokken zijn ernstigere schade oplevert dan van welk ander ras dan ook.

Mijn zorg is de honden zelf. Bij wat voor een soort mensen gaan ze terechtkomen als de broodfok/handel ze weer vrij mag verkopen? Wat gaat dat betekenen voor de honden zelf?
Komen ze bij de verkeerde (onervaren mensen, of mensen die stoer willen doen en graag de buurt afschrikken met hun hond) mensen terecht dan zullen ze een nog slechtere naam krijgen.

Zeg ik daarmee dat ze agressiever zijn dan andere honden zoals jullie me zo graag de woorden in de mond willen leggen?
Nee, zeker niet tegen mensen als ze bij de juiste eigenaren zitten.
Maar met andere honden is en blijft het oppassen. Zeker als de American Pitbull hier weer gaat komen, deze zijn generaties lang gefokt op het vechten met andere honden en de manier van vechten heeft weinig meer met normaal hondengedrag te maken.
Geen probleem als zo'n dier bij de juiste eigenaar zit.

Dat is wat ik zeg: Deze dieren verdienen na 14 jaar ellende en zinloos inslapen veroorzaakt door hun eigen bazen nu eindelijk eens goede en verantwoorde bazen.

Griebels: In Amerika zijn er ook staten waar de American Pitbull gewoon verboden is. En ook daar is het ras niet erkend maar ondergebracht bij verenigingen zoals hier de Ambull.
Ik vraag mezelf af hoe het Ministerie aan zijn uitspraken komt als er geen recent onderzoek is geweest, mag hopen dat die ze ook niet zomaar van het internet hebben afgeplukt.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 10:53

CherokeeChum schreef:
Daar zou ik maar niet te zeker van zijn..... Er zijn zat honden ingeslapen op grond van uiterlijk die aantoonbaar vriendelijk van karakter waren.
Je was er ook heel zeker van dat het nooit terug gedraaid zou worden, zie hier je ongelijk.
Het onderzoek zoals gedaan is door de commissie,bevestigd hun gelijk,bewijs zat dus,dat die wet veel emotionele schade heeft toegebracht.

De Pitbullwet gaat ook niet over agressie maar over uiterlijk dus zou niet weten op wat voor een grond ze emotionele schade zouden kunnen eisen.
Deze wet was bekend voordat de mensen de honden aanschaften en ze wisten dat ze altijd het risico zouden lopen op inbeslagname en inslapen.
De Wet heeft dus niet die emotionele schade aangebracht maar de kopers zelf. Knipoog

Zou toch te gek voor woorden zijn dat mensen die gewoon de Wet overtreden hebben ook nog eens schadevergoeding zouden krijgen. Van mij mogen ze alsnog hogere boete's krijgen voor het in gevaar brengen van hondenlevens.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:00

ThePast03 schreef:
Waarom gaan jullie mij persoonlijk aanvallen terwijl ik mezelf alleen maar ongerust maak om de honden zelf?

*Its the tune that makes the music,ThePast03,de mensen willen nu ff blij zijn......

Mijn zorg is de honden zelf. Bij wat voor een soort mensen gaan ze terechtkomen als de broodfok/handel ze weer vrij mag verkopen? Wat gaat dat betekenen voor de honden zelf?
Komen ze bij de verkeerde (onervaren mensen, of mensen die stoer willen doen en graag de buurt afschrikken met hun hond) mensen terecht dan zullen ze een nog slechtere naam krijgen.

Dat is wat ik zeg: Deze dieren verdienen na 14 jaar ellende en zinloos inslapen veroorzaakt door hun eigen bazen nu eindelijk eens goede en verantwoorde bazen.
.

Dit deel ik met je ThePast03,ik hoop dat men een systeem handhaaft wat het kaf van het koren scheid,goede voorstellen daaromtrent liggen er, nu de handhaving ervan.
Ik moet er ook niet aandenken dat ze straks gewoon op marktplaats staan.....
Maar het ruchsichtloos vernietigen op grond van uiterlijk was ook niet de oplossing.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:03

ThePast03 schreef:
CherokeeChum schreef:

De Pitbullwet gaat ook niet over agressie maar over uiterlijk dus zou niet weten op wat voor een grond ze emotionele schade zouden kunnen eisen.
Deze wet was bekend voordat de mensen de honden aanschaften en ze wisten dat ze altijd het risico zouden lopen op inbeslagname en inslapen.
De Wet heeft dus niet die emotionele schade aangebracht maar de kopers zelf. Knipoog

Zou toch te gek voor woorden zijn dat mensen die gewoon de Wet overtreden hebben ook nog eens schadevergoeding zouden krijgen. Van mij mogen ze alsnog hogere boete's krijgen voor het in gevaar brengen van hondenlevens.

Ik zeg ook niet dat ik het er mee eens ben, het zou me niet verbazen,er gebeuren gekkere dingen.
Zeker nu ze zelf het bewijs aandragen dat die wet niet deugde .

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:34

ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL

tja..hoe zal ik het eens brengen....

Wie het laatst lacht , lacht het beste?

De waarheid komt altijd boven tafel?

Wie een kuil graaft voor een ander pleurt er zelf in? (dat gaat nog komen Haha! )

het recht zegeviert!

En dan heb je natuurlijk altijd nog mensen die ondanks dat nu wel bewezen is dat ze geen gelijk hebben toch hun gelijk willen halen, hun mening lichtes aan (verplicht) moeten bijstellen en toch door blijven zanniken

je kan natuurlijk ook gewoon eerlijk zeggen dat je een bloedhekel hebt aan het ras en aan de mensen die vaak zo een ras kopen (of niet soms?)

eerlijkheid duurt het langst? !!!!

hahahahhaha (heeft hier vette lol! en leest met plezier de geschiedenis van dit topic terug en de argumenten die nu totaaaaaaaaaaaaaaal in het water vallen ) ROFL

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:38

ThePast03 schreef:

Onderstaande quote komt uit het rapport van het Ministerie:
Hoewel pitbullachtigen vaker dan andere honden betrokken zijn bij bijtincidenten

Dat heb ik niet zelf verzonnen, maar het zegt wel wat. Niet perse over de honden, maar zeker wel over de bazen waarbij ze zitten.
Ieder nuchter nadenkend mens weet dat bijtincidenten waar pitbullachtigen bij betrokken zijn ernstigere schade oplevert dan van welk ander ras dan ook.

Zeg ik daarmee dat ze agressiever zijn dan andere honden zoals jullie me zo graag de woorden in de mond willen leggen?
Nee, zeker niet tegen mensen als ze bij de juiste eigenaren zitten.
Maar met andere honden is en blijft het oppassen. Zeker als de American Pitbull hier weer gaat komen, deze zijn generaties lang gefokt op het vechten met andere honden en de manier van vechten heeft weinig meer met normaal hondengedrag te maken.
Geen probleem als zo'n dier bij de juiste eigenaar zit.

Griebels: In Amerika zijn er ook staten waar de American Pitbull gewoon verboden is. En ook daar is het ras niet erkend maar ondergebracht bij verenigingen zoals hier de Ambull.
Ik vraag mezelf af hoe het Ministerie aan zijn uitspraken komt als er geen recent onderzoek is geweest, mag hopen dat die ze ook niet zomaar van het internet hebben afgeplukt.

Het is inderdaad zo dat bij meer dan de helft van de dodelijke bijtincidenten een pit bull betrokken is, en de rest doet rottweiler ook zijn best daarin.

Ik ben sceptisch in wat gaat komen, naar mijn idee zal het snel mis gaan

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:42

katiavl schreef:
Het is inderdaad zo dat bij meer dan de helft van de dodelijke bijtincidenten een pit bull betrokken is, en de rest doet rottweiler ook zijn best daarin.

Ik ben sceptisch in wat gaat komen, naar mijn idee zal het snel mis gaan

de bijtincindenten zijn sinds de RAD wet NIET afgenomen
waarom denk je dat het misgaat dan? denk je dat bijtincidenten toenemen dan?
als ik terug kijk naar de "geschiedenis" denk ik het namelijk niet
er zal weinig veranderen.....behalve dat het "crimineel verhandelen" van de pups eindelijk over is.
dus minder aantrekkelijk voor de zogenaamde "tokkiefiguren" want die doen alleen dingen die verboden zijn toch ?
(neemt nog wat geschiedenis van dit topic mee)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:44

Er zijn dan ook sinds rad wet mensen die deze honden gehouden hebben Lachen

Ik geloof niet in een test, een test kan alleen maar juist zijn als die op regelmatige periode afgelegd word met bijhorende bloedcontrole Lachen

En vanaf het moment dat er nog eens twee serieuze bijtincidenten komen, zullen de poepers ook wel weer komen Lachen

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:48

naadje24 schreef:
je kan natuurlijk ook gewoon eerlijk zeggen dat je een bloedhekel hebt aan het ras en aan de mensen die vaak zo een ras kopen (of niet soms?)

Je kunt natuurlijk ook gewoon eerlijk zeggen dat het je gewoon totaal niet interesseert dat nu de broodfok/handel zich op dit soort honden gaat storten (deed het al maar nu kunnen ze dat vrij doen) en de kans alleen maar groter wordt dat dit soort honden in verkeerde handen vallen.

Je kunt natuurlijk ook gewoon toegeven dat het je weinig interesseert dat er nu nog altijd honden zinloos worden ingeslapen, de honden die dankzij hun bazen niet door de test zullen gaan komen.

Geef dan toe dat het jullie altijd om de mensen ging en niet om de honden.

Ik geef gerust toe dat ik bezorgd ben, juist om de honden. Het gaat niet over rassen, daar is het allemaal al lang goed geregeld. Het gaat hier om kruisingen die gefokt worden bij broodfokkers (of worden geimporteerd vanuit het Oostblok, zie ze hier in mijn buurt elke week aangeleverd worden) en verkocht worden aan iedereen die geld laat zien.

Lach jij dan maar het laatst, ik gun deze honden de bazen waar ze recht op hebben en die deze honden begrijpen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:55

naadje24 schreef:
er zal weinig veranderen.....behalve dat het "crimineel verhandelen" van de pups eindelijk over is.
dus minder aantrekkelijk voor de zogenaamde "tokkiefiguren" want die doen alleen dingen die verboden zijn toch ?
(neemt nog wat geschiedenis van dit topic mee)

Ach dat viel wel mee hoor, in België waren en zijn ze vrij verkrijgbaar Knipoog

En voor iemand die de wet overtreed en daarmee risico's neemt met een hondenleven kan ik persoonlijk weinig respect opbrengen en zulke mensen gun ik dit soort honden ook helemaal niet.
Daarvoor ben ik teveel hondenliefhebber.

Ben benieuwd hoe jij dat ziet? Dat nu de echte liefhebbers, die overgegaan zijn op legale rassen met FCI stamboom toendertijd, ineens de handel induiken om dit soort kruisingen aan te schaffen?

Hoe denk jij over de honden die de testen niet zullen halen omdat ze door hun bazen zijn verpest? Die hebben gewoon pech gehad en dat is het risico van het vak? Of telt elk hondenleven?
En dat dat nu voor nog meer honden gaat gelden, namelijk voor elke hond boven de 35 cm?

Ben benieuwd welke gedragstherapeut het voor elkaar gaat krijgen om bij een volwassen hond nog aan te tonen of agressief gedrag voorkomt vanuit een aangeboren instabiel karakter of verkeerde opvoeding. Zeker bij de kruisingen en stamboomloze honden waar familie niet eens meer te traceren is.

Verder mag ik echt hopen dat de dingen die ik overal lees en om me heen hoor een 1e impuls is anders gaat er een rage komen op dit soort honden en dan houd ik me hart vast voor de honden.
En daarmee zeg ik niet dat dit per definitie slechte mensen zijn, maar wel mensen die niet weten waar ze aan beginnen en dat in combinatie met een broodfokpup zonder begeleiding is vragen om moeilijkheden.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 12:18

ThePast03 schreef:
naadje24 schreef:

Je kunt natuurlijk ook gewoon eerlijk zeggen dat het je gewoon totaal niet interesseert dat nu de broodfok/handel zich op dit soort honden gaat storten (deed het al maar nu kunnen ze dat vrij doen) en de kans alleen maar groter wordt dat dit soort honden in verkeerde handen vallen.

Je kunt natuurlijk ook gewoon toegeven dat het je weinig interesseert dat er nu nog altijd honden zinloos worden ingeslapen, de honden die dankzij hun bazen niet door de test zullen gaan komen.

Geef dan toe dat het jullie altijd om de mensen ging en niet om de honden.

Ik geef gerust toe dat ik bezorgd ben, juist om de honden. Het gaat niet over rassen, daar is het allemaal al lang goed geregeld. Het gaat hier om kruisingen die gefokt worden bij broodfokkers (of worden geimporteerd vanuit het Oostblok, zie ze hier in mijn buurt elke week aangeleverd worden) en verkocht worden aan iedereen die geld laat zien.

Lach jij dan maar het laatst, ik gun deze honden de bazen waar ze recht op hebben en die deze honden begrijpen.

agos plunkie toch
je voelt je wel aangesproken he? hoe komt dat nou toch?
zit er misschien ergens een diepe waarheid bij je?
als je jezelf niet aangesproken voelt en wetende dat het jou niet betreft hoef je ook niet zo fel te reageren Vork

ik geef toe dat het mij om de honden gaat! en dat het mij wel zeker intresseert dat er nog steeds goed voorgelicht moet blijven worden over de opvoeding van een hond (want elk ras heeft zo zijn eigenaardigheden)

en daar al ik mij zeker ook mee bezig houden en ja ik blijf dus wel gewoon doorlachen Haha!
en doorgaan met mensen te informeren over juiste opvoeding ect ect..

maar het feit dat de ellendige discriminatie op het uiterlijk eruit is en het ras straks zijn waarde weer terug kan krijgen is het feit waar ik om lach!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 12:25

ThePast03 schreef:
Ach dat viel wel mee hoor, in België waren en zijn ze vrij verkrijgbaar Knipoog

En voor iemand die de wet overtreed en daarmee risico's neemt met een hondenleven kan ik persoonlijk weinig respect opbrengen en zulke mensen gun ik dit soort honden ook helemaal niet.
Daarvoor ben ik teveel hondenliefhebber.

Ben benieuwd hoe jij dat ziet? Dat nu de echte liefhebbers, die overgegaan zijn op legale rassen met FCI stamboom toendertijd, ineens de handel induiken om dit soort kruisingen aan te schaffen?

Hoe denk jij over de honden die de testen niet zullen halen omdat ze door hun bazen zijn verpest? Die hebben gewoon pech gehad en dat is het risico van het vak? Of telt elk hondenleven?
En dat dat nu voor nog meer honden gaat gelden, namelijk voor elke hond boven de 35 cm?

Ben benieuwd welke gedragstherapeut het voor elkaar gaat krijgen om bij een volwassen hond nog aan te tonen of agressief gedrag voorkomt vanuit een aangeboren instabiel karakter of verkeerde opvoeding. Zeker bij de kruisingen en stamboomloze honden waar familie niet eens meer te traceren is.

Verder mag ik echt hopen dat de dingen die ik overal lees en om me heen hoor een 1e impuls is anders gaat er een rage komen op dit soort honden en dan houd ik me hart vast voor de honden.
En daarmee zeg ik niet dat dit per definitie slechte mensen zijn, maar wel mensen die niet weten waar ze aan beginnen en dat in combinatie met een broodfokpup zonder begeleiding is vragen om moeilijkheden.

zelfs echte liefhebbers kopen honden zonder papieren ja, dat klopt....omdat (zie eerder vermeld in dit topic) er mensen zijn die wel liefhebber zijn, goed voor de dieren zijn, juiste opvoeding KUNNEN geven maar gewoonweg de centen er niet voor over hebben omdat zij vinden dat een hond zonder boom net zo lief kan zijn en dat is natuurlijk ook zo!
een papier garandeerd je namelijk niet een goed karakter

overigens zou ik liever zien dat elke hond een test ondergaat, dus ook kleiner dan 35 cm en alle rassen
ach ja wie weet ooit....

en ja opvoeding....lastig lastig...want wat jij niet goed vind kan een ander weer wel goed vinden (werkt met kinderen net zo)
als een hond er aggressief van raakt is het ten aller tijden fout!
maargoed dat komt bij elk ras voor en dat heb ik al eerder gezegd, dat vind ik een hoop gezemel

de voorlichting zou gewoon beter moeten in nederland

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 12:35

naadje24 schreef:
ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL

tja..hoe zal ik het eens brengen....

Wie het laatst lacht , lacht het beste?

De waarheid komt altijd boven tafel?

Wie een kuil graaft voor een ander pleurt er zelf in? (dat gaat nog komen Haha! )

het recht zegeviert!

En dan heb je natuurlijk altijd nog mensen die ondanks dat nu wel bewezen is dat ze geen gelijk hebben toch hun gelijk willen halen, hun mening lichtes aan (verplicht) moeten bijstellen en toch door blijven zanniken

eerlijkheid duurt het langst? !!!!

hahahahhaha (heeft hier vette lol! en leest met plezier de geschiedenis van dit topic terug en de argumenten die nu totaaaaaaaaaaaaaaal in het water vallen ) ROFL

je vergeet er 1

DE AANHOUDER WINT!!!!!!!!! Haha!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 12:37

naadje24 schreef:
maar het feit dat de ellendige discriminatie op het uiterlijk eruit is en het ras straks zijn waarde weer terug kan krijgen is het feit waar ik om lach!

Dat er niet meer alleen op uiterlijk gekeken wordt is iets waarover ik ook feest vier.
Dat de kruisingen (het gaat hier niet over rassen, met de rassen was niets meer aan de hand en daar is het al jarenlang prima geregeld Knipoog) en eventueel de American Pitbull zijn waarde weer terug gaat krijgen dat is iets waar ik me dus wel zorgen over maak.
Dat gaat dus helemaal afhangen van wie deze honden gaat verhandelen en wie ze aan gaan schaffen.

Ik hoop bijvoorbeeld niet dat we weer een herhaling gaan krijgen van mensen die ze gaan aanschaffen om de wereld maar te bewijzen hoe lieve honden het zijn. Goedbedoeld, maar gaat 9 van de 10 keer fout.

Waarom is het gezemel als ik zeg dat er nu nog altijd honden zinloos ingeslapen gaan worden? Honden die agressief gedrag gaan vertonen omdat hun baas niet goed weet hoe ze met hun hond om moeten gaan. Daar kan de hond zelf niets aan doen.

En vwb stambomen. Ik zie op marktplaats heel vaak stamboomloze honden te koop staan die duurder zijn dan de pups met stamboom, dus die vlieger gaat niet op.
Als je geen geld hebt om een stamboomhond aan te schaffen vraag ik me af wat dit soort mensen doet als hun pup parvo krijgt (iets wat niet ongebruikelijk is bij broodfokpups) of een andere ziekte.
Ken genoeg mensen die honden uit de broodfok gehaald hebben en het eerste jaar al meer dan 1000 euro kwijt waren aan dierenartskosten alleen.
En dan heb ik het nog niet eens over de honden die niet ouder geworden zijn dan 1 jaar.

Ik gun die honden betere starts en de beste bazen.
Voorlichting is er best te vinden, helaas willen de meeste mensen geen voorlichting maar gewoon vanavond nog een pup en dan is marktplaats hun beste vriend.

Maar dit gaat offtopic. Laat ik de hoop uitspreken dat deze honden goede en verantwoordelijke bazen gaan krijgen en ze een lang en gelukkig leven tegemoet mogen zien.
Ik ben in ieder geval positief over het voorstel dat alle honden geregistreerd moeten gaan worden, jammer dat dat nog zo lang moet gaan duren.

Oja: En als we ook honden onder de 35 cm moeten gaan testen wil ik ook een test voor katten. Die kunnen je ook aardig verwonden heb ik persoonlijk mogen ervaren. Haha!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 12:37

je wil niet weten hoeveel rasliefhebbers nu uit de kast komen op stafford fora..
mensen die een hond hebben zonder stamboom maar ook MET stamboom
gewoon omdat ze hondjes hebben gered bij onverantwoordelijke eigenaren
die nu heerlijk lekker onbezorgd buiten kunnen spelen
de fora stromen over van foto's van honden die voor het eerst lekker ongegeneerd kunnen ravotten zonder de kans dat ze opgepakt worden!!

ik krijg echt tranen in mijn ogen bij het zien van die heerlijke foto's!!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 12:40

LimaMambo schreef:
je wil niet weten hoeveel rasliefhebbers nu uit de kast komen op stafford fora..
de fora stromen over van foto's van honden die voor het eerst lekker ongegeneerd kunnen ravotten zonder de kans dat ze opgepakt worden!!

Op het moment lopen ze nog altijd het risico dat hun hond in beslag wordt genomen. Afgemaakt worden ze gelukkig niet meer, maar ze kunnen wel in het laserasiel geplaats worden.
Zou persoonlijk het risico niet nemen.

En hondjes redden? Ach ja laat ik er ook maar niet op ingaan, België was te ver weg.
Het was blijkbaar een wedstrijd hier. Haha! Veel plezier met jullie overwinning, hopenlijk wordt het voor de honden ook een winst.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 12:43

ThePast03 schreef:
LimaMambo schreef:

Op het moment lopen ze nog altijd het risico dat hun hond in beslag wordt genomen. Afgemaakt worden ze gelukkig niet meer, maar ze kunnen wel in het laserasiel geplaats worden.

En hondjes redden? Ach ja laat ik er ook maar niet op ingaan, België was te ver weg.
Het was blijkbaar een wedstrijd hier. Haha! Veel plezier met jullie overwinning, hopenlijk wordt het voor de honden ook een winst.

Doei, doei
heb echt het idee dat sommige mensen zonder pitbullachtigen bang zijn dat nu ook hun hondje in beslag genomen kan worden..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 12:49

LimaMambo schreef:
Doei, doei
heb echt het idee dat sommige mensen zonder pitbullachtigen bang zijn dat nu ook hun hondje in beslag genomen kan worden..

Als je niet meer inhoudelijk kunt discusseren ga je op zo'n manier verder?
Nee ik hoef niet bang te zijn dat 1 van mijn honden in beslag genomen kan gaan worden. Haha!

Ik maak me zorgen over de pitbullachtigen en de toekomstige bazen die ze gaan krijgen, maar blijkbaar is het not-done om je over dit soort honden zorgen te maken en mag je alleen maar blij zijn dat de bazen die ze al die jaren deze ellende bezorgd hebben nu vrijelijk dit soort honden mag gaan kopen bij de broodfok.

Tja, denk dat dat toch meer over jullie zegt dan over mij. Knipoog

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 12:50

ThePast03 schreef:
Waarom is het gezemel als ik zeg dat er nu nog altijd honden zinloos ingeslapen gaan worden? Honden die agressief gedrag gaan vertonen omdat hun baas niet goed weet hoe ze met hun hond om moeten gaan. Daar kan de hond zelf niets aan doen.

daarom ben ik ook voorstander van goede voorlichting!
overal waar ik mijn steentje bij kamn dragen zal ik dat ook doen!

ThePast03 schreef:
En vwb stambomen. Ik zie op marktplaats heel vaak stamboomloze honden te koop staan die duurder zijn dan de pups met stamboom, dus die vlieger gaat niet op.
Als je geen geld hebt om een stamboomhond aan te schaffen vraag ik me af wat dit soort mensen doet als hun pup parvo krijgt (iets wat niet ongebruikelijk is bij broodfokpups) of een andere ziekte.
Ken genoeg mensen die honden uit de broodfok gehaald hebben en het eerste jaar al meer dan 1000 euro kwijt waren aan dierenartskosten alleen.
En dan heb ik het nog niet eens over de honden die niet ouder geworden zijn dan 1 jaar.

Ik gun die honden betere starts en de beste bazen.
Voorlichting is er best te vinden, helaas willen de meeste mensen geen voorlichting maar gewoon vanavond nog een pup en dan is marktplaats hun beste vriend.

ok....en ik heb een stamboomloze hond, al 9 jaar oud deze dame, al 9 jaar krijgt ze het beste van het beste....

niks komen mijn honden tekort, geld voor de DA is er altijd! van mij part word mijn telefoon er voor afgesloten of kan ik gewoonweg alleen brood eten
ben ik nou slecht met mijn stamboomloze dame? zo zijn er ook genoeg mensen die WEL goed voor hun hond zijn
Voorlichting is de gehele issue!!!

en nee ik keur broodfok niet goed! laat ik dat wel te verstaan geven..... maar stamboomloze honden zullen er op 1 of andere manier toch blijven....
voorlichting,voorlichting en nog eens voorlichting
en hardere straffen bij het "verzieken" van een hond

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 12:52

ThePast03 schreef:
LimaMambo schreef:

Inderdaad, beetje kinderachtig hoe sommige nu reageren.
Valt me op hoeveel mensen een excuus hebben voor een illigale hond toevallig Lachen

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 12:52

ThePast03 schreef:
Ik maak me zorgen over de pitbullachtigen en de toekomstige bazen die ze gaan krijgen, maar blijkbaar is het not-done om je over dit soort honden zorgen te maken en mag je alleen maar blij zijn dat de bazen die ze al die jaren deze ellende bezorgd hebben nu vrijelijk dit soort honden mag gaan kopen bij de broodfok.

uh....je maakt je zorgen om de pitbullachtigen en de toekomstige bazen

hoe zit het dan met de rest? rottie's en alle andere rassen en hun bazen?
ik heb nog steeds het gevoel dat er over 1 kam geschoren word!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 12:53

naadje24 schreef:
ThePast03 schreef:

uh....je maakt je zorgen om de pitbullachtigen en de toekomstige bazen

hoe zit het dan met de rest? rottie's en alle andere rassen en hun bazen?
ik heb nog steeds het gevoel dat er over 1 kam geschoren word!

ja agresieve herders etc hoef je je natuurlijk helemaal geen zorgen om te maken... Huilen van het lachen

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 12:57

naadje24 schreef:
ok....en ik heb een stamboomloze hond, al 9 jaar oud deze dame, al 9 jaar krijgt ze het beste van het beste....

niks komen mijn honden tekort, geld voor de DA is er altijd! van mij part word mijn telefoon er voor afgesloten of kan ik gewoonweg alleen brood eten
ben ik nou slecht met mijn stamboomloze dame? zo zijn er ook genoeg mensen die WEL goed voor hun hond zijn

Wij hebben zelfs twee stamboomloze honden, alleen die hebben we opgevangen.

Het gaat mij niet om stamboomloze honden op zich, maar om de mensen die zich zonder voor te bereiden of goed voor te lichten nog dezelfde dag een pup van marktplaats afhalen.
Dat soort mensen bereik je niet met voorlichting, misschien een klein deel maar het grote deel wil het eenvoudigweg niet horen.
De broodfokker/handelaar heeft altijd een leuker verhaal om aan te horen.
Tja en als je goede voorlichting wilt geven dan komen de mensen toch bij een rasvereniging of bij een asiel uit, anders komen ze toch weer bij de broodfok/handel terecht.

En ik gun dat soort honden gewoon niet dat ze in dit circuit belanden. Niet bij de broodfok/handel (waar ze al wel zijn geweest hoor sinds 1993, maar ik verwacht dat het nu nog veel erger worden) en niet bij de mensen die zonder voorbereiding een hond kopen.
Zo moeilijk is het niet om gewoon te lezen wat ik schrijf zonder er verder allerlei dingen bij te verzinnen.

Wat is nu belangrijker op dit moment dan te zorgen dat deze honden een goede naam gaan krijgen?
Niets lijkt me.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 12:59

De baasjes van de pittbuls komen over het algemeen wat agressiever over. Bovendien eigenaars van valse herders, bouviers etc. besluiten vaak zelf al dat de hond afgemaakt moet worden.

En degene die een valse hond hebben en zelf niet die stap ondernemen mogen van mij die hond verliezen. Meestal hebben die honden dan iemand flink verwond.

Het enige verschil met de bull-achtigen is dan nog dat die een kind of zo dan al gedood hebben.