Wie heeft hier allemaal een Cavia?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Re: Wie heeft hier allemaal een Cavia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 13:12

Wij hebben een dwerg konijn en willen daar een cavia bij zetten,hoe oud moet die cavia dan zijn.Ik heb een boekje en daar staat in dat een cavia dan minimaal 5 maanden moet zijn.Wij hebben altijd cavia,s gehad maar nog nooit bij een konijn neer gezet in het hok.

Candorlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-08 14:16

Het is niet een slim idee om bij een konijn een cavia te doen. Waar neem je daar een cavia bij? Voor de gezelligheid? Cavia's hebben daar niet echt veel aan, ze hebben liever een soort genootje. Ook is het voer heel anders, maar ik denk dat meer mensen dat hier uit het topic dat beter kunnen uitleggen! Lachen

PlukenKrul

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 14:19

Ga naar een willekeurige cavia site en daar staat het allemaal uitgelegd. Lachen

Opzich kunnen cavia's en konijnen in sommige gevallen leuk met elkaar leven, maar het blijven 2 verschillende rassen. Aan soortgenootjes hebben ze allebei meer normaal gesproken.

Verder heeft een konijn ander soort voer dan een cavia (cavia heeft hardvoer met extra veel vitamine C nodig), dit kan ook voor problemen zorgen.

Over het algemeen wordt dit dus afgeraden! Je kan beter een konijntje er bij nemen...

En als je graag een cavia erbij hebt, neem er dan 2 Pling (dubbel zoveel plezier!)

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 14:31

Ik ben het met PlukenKrul eens! Knipoog

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 16:55

Bij zo'n engels dierenprogramma werd ook gezegd dat ze het cavia's en konijnen bijelkaar zetten afraden omdat een konijn een cavia door een trap dodelijk kan verwonden. (daarnaast werden ook nog de bovenstaande dingen gezegd, maar om dat nogmaals te plaatsen heeft in mijn ogen geen zin Knipoog)

Candorlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-08 17:20

Echt waar? Heeft een konijn echt de kracht om een cavia dood te trappen? Bloos!

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 17:29

Dat beweerde dat programma dus wel. En waarom dan het risico lopen?

Candorlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-08 17:34

Ik zou dat risico ook niet lopen nee.. Mijn cavia's eten trouwens nu volop hooi Lachen Is dus wel goed gekomen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 17:35

Ik heb ook 2 Caafjes Lachen.
2 Amerikaanse cavia's Haha!.

000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 17:39

heb er ook 2, een langharige en een US teddyXgladhaar.

helaas moeten ze weg ivm te weinig tijd ... Boos!

dus als iemand nog 2 schatten van cavia's wil, pb maar Knipoog

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 22:36

een nijn kan idd een cavia dood trappen als hij wil en soms niet eens expres... cavia heeft ook extra vit c nodig omdat ze dt niet aanmaken en een nijn wel.. maar dan kan je beter als je toch ze samen wil doen dan kan je beter voer met exra vit c kopen Lachen

@ rommeke: jammer dat ze weg moeten zeg.. groningen is denk te ver weg anders was hier wel een opvang die rustig een goed baasje zocht haha

000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 22:49

ja, je had ook gereageerd in mijn topic !
erg jammer idd,ik heb helaas nog niemand voor ze, had wel iemand die had gereageerd in mijn topic dus ik hoop daar nog iets meer van te horen Lachen

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 23:00

rommeke schreef:
erg jammer idd,ik heb helaas nog niemand voor ze, had wel iemand die had gereageerd in mijn topic dus ik hoop daar nog iets meer van te horen Lachen

dat is toch al een tijdje geleden.? dat zijn die mooie caafs Haha!

nou hopen dat ze wel een nieuw baasje krijgen Lachen veel succes Lachen

000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 23:04

salsaentango schreef:
rommeke schreef:

Klopt! echt mijn knappe mannen..
jammer dat de meeste mensen zeugjes willen..

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 23:07

Ik heb ook 2 cavia's, ons beertje is nu een maandje overleden, en we hebben een kleine cavia, voor de gezelschap van de 'grote' cavia Fleur. Nikki is een rascaviaatje, een rusje, en begint langzamerhand wat zwarter te worden, prachtig om bij te houden. We hebben afstammingsbewijs en geboortefoto's, helemaal leuk
Maar Fleur is nogal dominant, door 'jeugdtroumaas' Tong uitsteken door onze nu overleden Cheecky, al was hij gecastreert, wil ze niet samen zitten met Nikki. We laten ze wel elke avond wennen hoor, maar Fleur valt haar heel veel aan

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 23:21

Ik vind ze echt superleuk (en heb nog 2 andere beertjes), alleen helaas geen plek... plus dat m'n vriend me denk ik niet zo aardig meer zou vinden met nog meer cavia's Tong uitsteken

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 23:30

salsaentango schreef:
rommeke schreef:

Klopt! echt mijn knappe mannen..
jammer dat de meeste mensen zeugjes willen..[/quote]
ja dom want waarom.? ik heb hier alleen maar mannen in huis haha en komt er een nieuw bij word het weer een beertje Tong uitsteken

Candorlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 11:46

rommeke: Ik zou ze graag van je over willen nemen, maar omdat ik zelf al 2 beren heb, heb ik grote kans dat het mis gaat. En groningen is voor mij ook echt té ver. Ik hoop voor je dat je een nieuw lief baasje vind!

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 13:38

salsaentango schreef:
een nijn kan idd een cavia dood trappen als hij wil en soms niet eens expres... cavia heeft ook extra vit c nodig omdat ze dt niet aanmaken en een nijn wel.. maar dan kan je beter als je toch ze samen wil doen dan kan je beter voer met exra vit c kopen Lachen

@ rommeke: jammer dat ze weg moeten zeg.. groningen is denk te ver weg anders was hier wel een opvang die rustig een goed baasje zocht haha

Omdat ik ook al jaren een cavia bij een konijn heb zitten (tot van de zomer 2 cavia's), voer ik ook voer met extra vit C, snoepjes met extra vitamen C en extra vitamen C druppels door het water. Voor de konijn kan het geen kwaad en je weet zeker dat de cavia voldoende binnen krijgt.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 13:46

marleen_usar schreef:
Wij hebben een dwerg konijn en willen daar een cavia bij zetten,hoe oud moet die cavia dan zijn.Ik heb een boekje en daar staat in dat een cavia dan minimaal 5 maanden moet zijn.Wij hebben altijd cavia,s gehad maar nog nooit bij een konijn neer gezet in het hok.

Ik zou gewoon een konijn nemen en als je een cavia wilt dan moet je er 2 nemen. Geldt ook voor konijnen.
Een konijn en een cavia kunnen ook niet goed met elkaar communiceren, dus je hebt kans dat ze van nog wegkwijnen...

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 15:06

Ik schrok me vanochtend eventjes kapot joh! Ik had net de nageltjes geknipt van een van mijn cavia's, begint ze opeens allemaal bloed te niezen.. Verdrietig Dus ik me ma roepen, zei stuk keukenpapier er tegenaan en een nat schoon vaatdoekje. En het ging maar door, heel het kleedje waar ze op zat zat helemaal onder de bloedspetters. Mijn moeder belde toen maar eventjes naar de dierenarts, om te vragen wat we er het beste tegen konden doen. Maar gelukkig stoptte Moppie al wat met niezen. Toen heb ik nog even een halfuurtje met haar gezeten en toen was het al over. Wat was dit eventjes schrikken zeg!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 15:07

ik heb er 2 Timon en Pumbaa alleen die van mij wille nniet op schoot

PlukenKrul

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 15:27

x_Charlie schreef:
Ik schrok me vanochtend eventjes kapot joh! Ik had net de nageltjes geknipt van een van mijn cavia's, begint ze opeens allemaal bloed te niezen.. Verdrietig Dus ik me ma roepen, zei stuk keukenpapier er tegenaan en een nat schoon vaatdoekje. En het ging maar door, heel het kleedje waar ze op zat zat helemaal onder de bloedspetters. Mijn moeder belde toen maar eventjes naar de dierenarts, om te vragen wat we er het beste tegen konden doen. Maar gelukkig stoptte Moppie al wat met niezen. Toen heb ik nog even een halfuurtje met haar gezeten en toen was het al over. Wat was dit eventjes schrikken zeg!

Bah... Ach gut Zou me echt doodschrikken! Wat zei de dierenarts ervan dan? Gelukkig is het nu weer over..

Candorlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 15:51

x_Charlie schreef:

Zo, dan schrik je even! Gelukkig dat het nu beter gaat. Ik zou als ik jou was toch eventjes langs de DA gaan, het is niet niks, als ik het zo hoor.

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 17:55

De dierenarts zei dat we eventjes langs moesten komen, maarja, we hadden op dat moment geen vervoer omdat me ma geen rijbewijs heeft, en me pa was werken. De dierenarts zei alleen dat het een bloedvaatje kan wezen dat gescheurt is en dat het zo over kan zijn, en dat was dus ook zo, gelukkig! Lachen