Laat jij je kat naar buiten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Binckydenice

Re: Laat jij je kat naar buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:26

Babsiej schreef:
Volgens mij snap ik je laatste vergelijking niet? Ik scheer trouwens geen paarden, en staan zonder deken om buiten.. Maar wat dat met binnen of buiten katten te maken heeft?

Hiermee wou ik zeggen dat het logisch is dat je een naaktkat niet naar buiten laat, doordat dit met zulk weer kouvat...

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:27

Binckydenice schreef:
Het is met zoveel dieren zo inderdaad...
Mijn konijnen kunnen de gehele tuin door... Meer kan ik ze niet bieden.. Maar dat is al beter dan het konijn van de overburen die de hele dag in het hokje ligt...

ja maar dat is voor veel mensen tch ook niet meer mogenlijk? Als ze zo'n dier nemen moet hij bijna altijd wel in een hok. Vroeger had ik nog wel een tuiin en zat konijnen. Deze zaten ook in hokken, liet ze wel eens even los als ik erbij was maar kon ze niet alleen laten. Ze graven zich zo de tuin uit. Ben een keer toen me konijn een week kwijt geweest omdat hij uit de tuin was ontsnapt en lekker in een groententuin alles op zat te eten. Tuurlijk een paargeweldige dagen voor hem maar had ik hem los gelaten was hij waarschijnlijk opgegeten of nooit meer terug gekomen en een wild konijn geworden. Overgens heb ik ook al mee gemaakt dat ik voor me ogen me konijn gepakt zag worden door een hond en alle kant op geslingerd werd. Tis dan toch ook niet goed voor zo;n beestje als je er niet de plek voor hebt.

maar dan zou niemand meer huisdieren moeten hebben want ze horen toch niet in huis??

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:28

Dat is wat jullie beweren ? Als ze aanhankelijk zijn zijn ze zo gemaakt? Maar sommigen kiezen ook gewoon voor een raskat om het karakter van een bepaalde kat.. En hoe kunnen ze aangetast zijn als ze aan al jou voorwaarden voldoen vanaf kitten ? Ze komen buiten, krijgen zonlicht, goed voor de conditie, prooien aan het eten, dus kan het niet aangetast zijn toch ? Clown

kjoetie

Babsiej schreef:
Chiqa schreef:
Ik heb het topci wel gelezen hoor, mensen die hun kat binnen houden omdat ze een hartkwaal hebben vind ik meer dan logisch Lachen
Maar de rest moet zich doodschamen.

Geweldig onderbouwd, voegt precies niks toe aan de hele discussie Sigaar

ROFL

Twiggy2008

Leonoor schreef:
Ik hoor graag de mensen die hun katten 'lekker' buiten hebben lopen nog wel een keer wanneer hun lieve 'huisdier' is doodgereden.

Nou, dit vind ik ook niet zo aardig. Maar ik ga maar eens lekker naar mijn buitenpaard toe. Doei!
Dat wijvengezeur altijd hier op bokt......

Daihyo

Chiqa schreef:
Triest om te lezen hoe sommige mensen zich in allerlij bochten wringen
om proberen te bewijzen dat ze hun kat niet tekort doen.
Wat ze dus wel doen!

Ik zie nergens mensen die zich in bochten wringen. Dit is een open discussie waar verschillende kanten en redenen worden besproken.
Er wordt echt wel over nagedacht om een kat binnen of buiten te houden. Ik vind je erg kortzichtig reageren en je totaal niet openstellen voor iemand anders zijn/haar mening.

Binckydenice

kjoetie schreef:
Binckydenice schreef:
Tja, ieder leven is ingericht om een huis te hebben maar ook zeerzeker om vrij te zijn. Dit geven jullie niet aan jullie katten...
Staan jullie paarden ook de gehele dag in stal omdat ja op het land zou hij zijn beentje wel eens kunnen brengen tijdens het stoeien met andere....

In tegendeel, ik heb de verstandige beslissing genomen om geen kat te nemen, wanneer ik hem niet de buitengang in de tuin kan geven zonder de buurt ermee te belasten (huurhuis dus kan geen ren bouwen). Mijn paard staat trouwens lekker de hele dag buiten, en 's nachts op stal omdat ze exzeem heeft en dus gek wordt in de schemering en zonsopgang Knipoog .

Je moet niet koste wat kost alles natuurlijk willen houden, dat gaat niet in Nederland. Je woont met heel veel mensen op een klein stukje aarde en daar zul je rekening mee moeten houden. Gaat dat niet, dan moet je verhuizen of een andere oplossing zoeken. Of geen kat nemen, zoals ik gedaan heb Knipoog

Ja, mee eens... Maar mijn buren leven met ons mee en denken ook aan onze katten ookal houden ze er zelf misschien niet zo van. Zulke mensen bestaan er gelukkig ook nog Knipoog

Ninx

Chiqa schreef:
Ik heb het topci wel gelezen hoor, mensen die hun kat binnen houden omdat ze een hartkwaal hebben vind ik meer dan logisch Lachen
Maar de rest moet zich doodschamen.

Ok, misschien wat ongenuanceerd..... maar ik moest er toch een beetje om lachen Haha!
No offence naar de andere dames! Maar een beetje humor in de tent kan geen kwaad met al die woeste vrouwen!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:29

Nadya schreef:
Leonoor schreef:
Ik hoor graag de mensen die hun katten 'lekker' buiten hebben lopen nog wel een keer wanneer hun lieve 'huisdier' is doodgereden.

Nou, dit vind ik ook niet zo aardig. Maar ik ga maar eens lekker naar mijn buitenpaard toe. Doei!

Dat ben ik wel met Nadya eens Lachen

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:30

Babsiej schreef:
Daar ligt ze gewoon omdat jij haar dwingt en ze daar gewoon nu dood ongelukkig ligt te zijn... Haha! Haha! Volgens de mensen dan hier Clown

jaaaa kheb der vast geniet op me benen, LEKKER SLAPEN JIJ Clown
WEES MAAR LEKKER ONGELUKKIG! Clown

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:30

Nadya schreef:
Leonoor schreef:

Heb ik ooit gezegd dat ik aardig ben dan Knipoog

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:31

Even een vraag: Wie zegt dat ik mijnk katten naar buiten smijt??? Ja komt letterlijk bij jullie vandaan... Mijn katten willen echt niet naar binnen, onder geen beding. Zoals ik al eerder hier een x heb gezegt, mijn 'kitten' (is ruim een half jaar oud) is net gecastreerd, moest 2 dagen binnen blijven, na welgeteld een uur, zat hij aan de deur te krabben en heel hard te mauwen, dus toch maar naar de stal gebracht en daar is meneer weer heerlijk gaan liggen slapen... Niks geen onwil van mij en aandacht krijgen ze buiten en in de stal net zoveel!!! Ga ik longeren rennen ze vrolijk achter de zweep aan en zo kan ik nog wel ik weet niet hoeveel dingen opnoemen. Degenen die een ren voor hun kat maken omdat de buurman er anders last van heeft... RESPECT!!! Helemaal top, maar mijn buurman heeft geen last van mijn katten. Degenen die ze gewoon binnen houden omdat hun dat beter uitkomt dat vind ik waardeloos!!! (Zieke katten daargelaten)
Laatst bijgewerkt door Iorrr op 19-11-07 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Binckydenice

brittje88 schreef:
Binckydenice schreef:
Het is met zoveel dieren zo inderdaad...
Mijn konijnen kunnen de gehele tuin door... Meer kan ik ze niet bieden.. Maar dat is al beter dan het konijn van de overburen die de hele dag in het hokje ligt...

ja maar dat is voor veel mensen tch ook niet meer mogenlijk? Als ze zo'n dier nemen moet hij bijna altijd wel in een hok. Vroeger had ik nog wel een tuiin en zat konijnen. Deze zaten ook in hokken, liet ze wel eens even los als ik erbij was maar kon ze niet alleen laten. Ze graven zich zo de tuin uit. Ben een keer toen me konijn een week kwijt geweest omdat hij uit de tuin was ontsnapt en lekker in een groententuin alles op zat te eten. Tuurlijk een paargeweldige dagen voor hem maar had ik hem los gelaten was hij waarschijnlijk opgegeten of nooit meer terug gekomen en een wild konijn geworden. Overgens heb ik ook al mee gemaakt dat ik voor me ogen me konijn gepakt zag worden door een hond en alle kant op geslingerd werd. Tis dan toch ook niet goed voor zo;n beestje als je er niet de plek voor hebt.

maar dan zou niemand meer huisdieren moeten hebben want ze horen toch niet in huis??

Ntuurlijk niet, maar een kat heeft de mogelijkheid om naar buiten te kunnen dus waarom zou je het dan tegenhouden?

Er zijn genoeg mensen die een konijntje voor hun kind kopen maar het kindje doet er niets mee, zo'n konijn ligt dan alleen maar weg te kwijnen in het hokje... ik had gaas onder de grond tegen het graven, en de hokken waren open zodat ze konen eten en drinken. Zo konder ze de hele dag naar buiten...

kjoetie

Binckydenice schreef:
Ja, mee eens... Maar mijn buren leven met ons mee en denken ook aan onze katten ookal houden ze er zelf misschien niet zo van. Zulke mensen bestaan er gelukkig ook nog Knipoog

Gelukkig wel, ik schaar mezelf er ook onder (want ik vind de bezoekjes van de buurkat best heel gezellig Lachen ) maar mijn punt is juist dat je er niet vanuit mag gaan dat mensen er maar rekening mee houden Lachen je hebt geluk met deze buren Lachen
Laatst bijgewerkt door kjoetie op 19-11-07 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:32

Iorrr schreef:
Even een vraag: Wie zegt dat ik mijnk katten naar buiten smijt??? Ja komt letterlijk bij jullie vandaan... Mijn katten willen echt niet naar binnen, onder geen beding. Zoals ik al eerder hier een x heb gezegt, mijn 'kitten' (is ruim een half jaar oud) is net gecastreerd, moest 2 dagen binnen blijven, na welgeteld een uur, zat hij aan de deur te krabben en heel hard te mauwen, dus toch maar naar de stal gebracht en daar is meneer weer heerlijk gaan liggen slapen... Niks geen onwil van mij en aandacht krijgen ze buiten en in de stal net zoveel!!! Ga ik longeren rennen ze vrolijk achter de zweep aan en zo kan ik nog wel ik weet niet hoeveel dingen opnoemen. Degenen die een ren voor hun kat maken omdat de buurman er anders last van heeft... RESPECT!!! Helemaal top, maar mijn buurmijn heeft geen last van mijn katten. Degenen die ze gewoon binnen houden omdat hun dat beter uitkomt dat vind ik waardeloos!!!

Helemaal mee eens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:32

Amanda schreef:
Ik zie nergens mensen die zich in bochten wringen. .

Ik zie dat mensen zich alleen maar in bochten wringen met argumenten die nergens op slaan,
kijk eens naar mn katje ligt heerlijk op schoot, hoezo is ze ongelukkig?

Een bord voor je kop is leuk maar klaag dan ook niet over het uitzicht. Tong uitsteken

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:33

kjoetie schreef:
Binckydenice schreef:
Tja, ieder leven is ingericht om een huis te hebben maar ook zeerzeker om vrij te zijn. Dit geven jullie niet aan jullie katten...
Staan jullie paarden ook de gehele dag in stal omdat ja op het land zou hij zijn beentje wel eens kunnen brengen tijdens het stoeien met andere....

In tegendeel, ik heb de verstandige beslissing genomen om geen kat te nemen, wanneer ik hem niet de buitengang in de tuin kan geven zonder de buurt ermee te belasten (huurhuis dus kan geen ren bouwen). Mijn paard staat trouwens lekker de hele dag buiten, en 's nachts op stal omdat ze exzeem heeft en dus gek wordt in de schemering en zonsopgang Knipoog .

Je moet niet koste wat kost alles natuurlijk willen houden, dat gaat niet in Nederland. Je woont met heel veel mensen op een klein stukje aarde en daar zul je rekening mee moeten houden. Gaat dat niet, dan moet je verhuizen of een andere oplossing zoeken. Of geen kat nemen, zoals ik gedaan heb Knipoog

Ja, mee eens... Maar mijn buren leven met ons mee en denken ook aan onze katten ookal houden ze er zelf misschien niet zo van. Zulke mensen bestaan er gelukkig ook nog Knipoog[/quote]

Gelukkig wel, ik schaar mezelf er ook onder (want ik vind de bezoekjes van de buurkat best heel gezellig Lachen ) maar mijn punt is juist dat je er niet vanuit mag gaan dat mensen er maar rekening mee houden Lachen je hebt geluk met deze buren Lachen[/quote]

Helaas, ga ik binnenkort verhuizen Huilen Dus ben benieuwd hoe het gaat lopen, ben van plan om twee poesjes uit het asiel te halen. En die lekker naar buiten te laten gaan haha....

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:34

Iorrr schreef:
Even een vraag: Wie zegt dat ik mijnk katten naar buiten smijt??? Ja komt letterlijk bij jullie vandaan... Mijn katten willen echt niet naar binnen, onder geen beding. Zoals ik al eerder hier een x heb gezegt, mijn 'kitten' (is ruim een half jaar oud) is net gecastreerd, moest 2 dagen binnen blijven, na welgeteld een uur, zat hij aan de deur te krabben en heel hard te mauwen, dus toch maar naar de stal gebracht en daar is meneer weer heerlijk gaan liggen slapen... Niks geen onwil van mij en aandacht krijgen ze buiten en in de stal net zoveel!!! Ga ik longeren rennen ze vrolijk achter de zweep aan en zo kan ik nog wel ik weet niet hoeveel dingen opnoemen. Degenen die een ren voor hun kat maken omdat de buurman er anders last van heeft... RESPECT!!! Helemaal top, maar mijn buurman heeft geen last van mijn katten. Degenen die ze gewoon binnen houden omdat hun dat beter uitkomt dat vind ik waardeloos!!! (Zieke katten daargelaten)

Ik sluit mij hier van harte bij aan......
Over en sluiten.

Babsiej

En jij denkt dat een kat die buiten loopt wel gelukkig is als ze de laatste uurtjes ligt te creperen omdat ze aan is gereden en vrouwtje weet het niet en is dus niet in de buurt om te helpen ? Clown

kjoetie

die heb je vast vaker gehoord he chiqa ? Tong uitsteken

Ik zie vooral veel gewring van de mensen die koste wat kost hun kat naar buiten gooien. Wordt op de helft van de argumenten voor de tuin/ren niet gereageerd.

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:35

wij hebben thuis 1 poes (Lizzy), en 2 katers (Kay en Gizmo), onze katten komen niet buiten, alleen op balkonia vertoeven ze elke dag even. Knipoog

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:36

Binckydenice schreef:
Ntuurlijk niet, maar een kat heeft de mogelijkheid om naar buiten te kunnen dus waarom zou je het dan tegenhouden?

Er zijn genoeg mensen die een konijntje voor hun kind kopen maar het kindje doet er niets mee, zo'n konijn ligt dan alleen maar weg te kwijnen in het hokje... ik had gaas onder de grond tegen het graven, en de hokken waren open zodat ze konen eten en drinken. Zo konder ze de hele dag naar buiten...

Ik kon toen toch niet een hele tuin van 5 bij 14 af gaan zetten met gaas en dan ook nog is tegen het graven en ze los laten?? daarnaast ook nog is beschermen tegen katten en honden? Voor veel mensen is door de mensen van tegenwoordig en de dikke bebouwing het ook gewoon niet meer mogenlijk om hun katten daar verantwoordelijk naar buiten te laten. Niet iedereen woond zoals jij.
Laatst bijgewerkt door brittje88 op 19-11-07 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Babsiej

kjoetie schreef:
die heb je vast vaker gehoord he chiqa ? Tong uitsteken

Ik zie vooral veel gewring van de mensen die koste wat kost hun kat naar buiten gooien. Wordt op de helft van de argumenten voor de tuin/ren niet gereageerd.

Wij hebben in ieder geval nog argumenten om ze bij ons te houden zij het in huis of in tuin.. En hun komen alleen maar met het jagen Sigaar

Binckydenice

Babsiej schreef:
En jij denkt dat een kat die buiten loopt wel gelukkig is als ze de laatste uurtjes ligt te creperen omdat ze aan is gereden en vrouwtje weet het niet en is dus niet in de buurt om te helpen ? Clown

Dit is echt een hele slappe Babsiej dat ben ik niet van je gewent ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL Wat een domme opmerking...

Als je boodschappen aan het doen bent en je kat komt verkeerd neer en breekt zijn nek, hij ligt verlamd beneden aan de trap, waar blijft het vrouwtje nou?

kjoetie

Iorrr schreef:

Dat jouw katten niet naar binnen willen is omdat jij ze hebt aangewend dat ze buiten komen Knipoog Dat mensen hun katten maar naar buiten gooien, ondanks alle goede argumenten om je kat op je eigen terrein te houden, vind ik dan weer waardeloos.

Maargoed, het gaat hier toch in een kringetje, ik ga even wat nuttigs doen Doei!