Bijtgrage hond vergrijpt zich aan baby

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

Re: Bijtgrage hond vergrijpt zich aan baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 16:58

Citaat:
Your point is....?

haar punt is dat ze zichzelf nogal klem heeft geluld.. Knipoog
ze begint hier zelf over de RAD maar als er ineens een vraag word gesteld aan haar mbt de RAd dan verwijst ze ons door naar dat topic zodat ze geen antwoord hoeft te geven Knipoog

dussssssssss Tong uitsteken

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:02

De gewone honden en zelfs de labradors komen in de krant hoor, als de bijtwonde ernstig genoeg is, en er komt politie bij.
En meestal word het nog door een externe gemeld, dat moet je ook niet vergeten he Knipoog die nieuwsfeiten worden niet rakelings achtergelopen. Mensen melden die vanzelf meestal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:05

Weet je LM, is vind het nogal onkies om in een dergelijk topic je gram en het laatste woord te willen halen. Ik denk (hoop) dat Slimmerik wijzer is.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:06

Hoop hebben mag je altijd! Haha!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:09

LG, dat doe jij anders zelf ook altijd in ieder topic dat over een kwestie als deze gaat.
Kun je het niet laten om dan in ieder topic je gram te willen halen? Ik vind het nogal jammer van dit topic. Voor de rest is het namelijk best een interessante discussie zonder dat soort opmerkingen er doorheen Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:10

Zoals ik al zei ping - pong. Zoiets noemt naast elkaar roepen, alleen je eigen waarheid willen horen brengt zowiezo niet veel mogelijkheden om met iemand uit te praten, en tot een gemeenschappelijk punt te komen.
En dan heb ik het over niemand, gewoon een algemene opmerking

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:10

http://archief.volkskrant.nl/artikel?RE ... 7e3a00fdae

http://members.lycos.nl/detrouwehelper/ ... cident.jpg

http://www.dogsandme.be/content/view/35/

http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... d=gijh6igi

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_302717.html

http://www.nieuwsbank.nl/inp/2005/11/28/R129.htm

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_54 ... t.bron=RSS

zomaar even een 'greep uit het assortiment' aan bijtincidenten met niet pitbullachtigen
het betreft hier dus ook om een aantal artikelen waarvan deze nooit hier in NL de media heeft bereikt.. maar als het om een pitbullachtige was gegaan was dit breed uit op tv geweest in NL

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:12

En wat mijn beste limagentle hebben deze feiten met dit topic te maken?

Edit naam verkeerd geschreven
Laatst bijgewerkt door lesilla op 18-08-07 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:12

faye schreef:
Weet je LM, is vind het nogal onkies om in een dergelijk topic je gram en het laatste woord te willen halen. Ik denk (hoop) dat Slimmerik wijzer is.

heeft niks met het laatste woord willen hebben te maken.. ik wil gewoon een antwoord op een vraag die ik stel
maar als er om dat antwoord heen gedraaid word weet ik al genoeg

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:13

katiavl schreef:
En wat mijn beste limagent hebben deze feiten met dit topic te maken?

net zoveel als die filmpjes van slimmerik in haar onderschrift die ze er elke keer maar al te graag wil bij halen

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:15

Moderatoropmerking:
Even een paar opmerkingen bij dit topic voordat deze in een persoonlijke vete tussen een aantal mensen ontaard:

Dit topic gaat niet over de RAD maar over een bijtincident. Dat het als gevolg daarvan zich ontwikkeld heeft tot een topic over hondengedrag, prima, maar de RAD en alles wat daarmee samenhangt kan in het volgende topic besproken worden: viewtopic.php?f=73&t=785252&hilit= . Op de één of andere manier schijnt elke discussie waar het woord hond in voorkomt op de RAD uit te draaien en aangezien dat niet de bedoeling is, verwachten wij dat er alleen in het door mij genoemde topic over de RAD gediscussieerd wordt.

Deze discussie gaat over honden en hun gedrag. Persoonlijk worden naar andere mensen voegt niks toe en laat alleen maar zien dat je op dat moment geen inhoudelijke argumenten hebt. Het lijkt mij voor iedereen ondertussen meer dan duidelijk dat er hier mensen met verschillende meningen discussieeren, als je dat niet kan accepteren en als je denkt dat je mensen daarom op het persoonlijke vlak kan aanvallen, dan is het misschien verstandiger om niet meer in dit topic te reageren. Vanaf nu wordt er dus verwacht dat er inhoudelijk op basis van de argumenten gediscussieerd wordt.

Als laatste, er wordt op basis van een nogal summier bericht behoorlijk gespeculeerd over de toedracht en de schuldvraag. Hier geldt ook, als je niet weet wat de ware toedracht is, beperk je dan tot de bekende feiten zonder te speculeren over schuldvraag en wat er precies gebeurd is.

Aangezien dit topic van een nieuwsbericht naar een discussie over het gedrag van honden veranderd is, verplaats ik het naar BB.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:33

klein beetje jammer dat er een bepaald persoon nogal beledigend via pb is en als je dan om uitleg vraagt dan hoor je niks meer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 18:34

Volgens mij bestaan er geen pitbulls meer, die zijn al uitgestorven. De Stafford wordt onterecht voor pitbull aangezien door velen. Alle bullachtigen overigens en dat zijn gewoon terriers en als je ze goed opvoed en je bent er eerlijk mee, dan zijn het betrouwbare honden.

Zoals iedereen weet kan je elke hond onbetrouwbaar maken.

Hondengevechten is iets heel anders, dat er mensen zijn die hondengevechten of hanengevechtenn houden, Tja ook hanen kunnen dus gevaarlijk zijn Duivel , dat is iets wat totaal een andere koek is. Sommige honden worden gewoon gek gemaakt en natuurlijk zul je niet snel een hondengevecht met een labrador of een teckel zien. In Amerika worden bullachtigen bij particulieren uit huis gestolen en als vechthond gemaakt. Het overlevingsinstinct wordt dermate aangewakkerd dat die dieren gewoon gek geworden zijn. Maar ik heb daar ooit een programma over gezien en er waren mensen in dit programma waar hun familie bullterrier was gestolen, een vriendelijke, goed opgevoede hond. Zij hebben hem terug gekregen, het dier had een paar gevechten gehad, getraumatiseerd, gewond maar door deskundige omgang weer hun familiehond geworden.

Hebben we het nog over dit topic of gewoon over honden die gestoorde types graag in huis hebben omdat ze de hond als een wapen gebruiken, dus zich erg stoer voelen. Deze honden zijn zo gemaakt.

Dat de hond de baby aanviel is hondengedrag en het had ook de teckel kunnen zijn. Ik denk dat we sowieso blij mogen zijn dat er zo weinig bijtincidenten zijn als je ziet hoeveel honden er overal loslopen. In huiselijke kring of in een territorium wordt het pas oppassen met honden, deze honden zijn juist braaf omdat ze hun roedel beschermen, omdat ze hun territorium veilig houden, alleen past het niet in onze familieleven en dat gebeuren er ongelukken. De meeste mensen zijn daar niet van doordrongen en dan gebeurd er zo iets als dit en dan is het weer, zie je wel!!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 18:44

Tis niet de huishond die zijn territorium moet beschermen toch, de alpha doet dat. Dus het baasje of ben ik daar verkeerd in?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 18:46

Maar ja, Russell, hoeveel mensen hebben nou écht verstand van honden? Ik heb nu een Duitse Herder, voordat ik hem aanschafte heb ik me heel erg verdiept in hondengedrag, zodat ik hem op een goede manier zou kunnen opvoeden en hem niet zou straffen voor natuurlijk hondengedrag.
Ik moet zeggen dat mijn manier van opvoeden (en dan met name wat het instinctieve gedrag betrof) wel eens wat gefronste wenkbrauwen heeft opgeleverd. Men vond dat ik hem aan de ene kant teveel vertrouwen gaf en aan de andere kant te streng was of juist niet streng genoeg.
Nu, bijna 4 jaar later, heb ik een hond die niet alleen zich voorbeeldig gedraagt, en daarom overal welkom is, maar ook een hond die blaakt van het zelfvertrouwen en ontzettend veel plezier in het leven heeft. Maar ik weet zeker dat als ik niet zoveel had geweten van zijn gedrag als wat ik wist, dat ik hem niet had aangekund...

@ Katiavl: ik weet dat eigenlijk niet, volgens mij doet de hond dat. Maar ik ben de roedelleider en mijn hond is de alpha hond. Mijn hond beschermt me, ook als ik 's avonds op straat loop, maar ik ben de baas. Dus volgens mij doet de alpha dat... niet de roedelleider.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-08-07 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Als baasje er niet is dan doet de hond het. Dus daarom ook nooit kinderen alleen laten met de hond. Zodra baasje (vrouwtje heeft soms maar een lage status in de roedel en dat weten de meesten niet, doen ze zelf, maar dat is nou juist het probleem) de kamer verlaat, heb je honden die de plaats in nemen.

Zo heb ik niks met herders, mij te baasgericht. Een dominante baas krijgt een kruiperige hond, baas er niet, hond groeit in status en dan heb ik ze niet graag.

Ilzjuh

katiavl schreef:
Tis niet de huishond die zijn territorium moet beschermen toch, de alpha doet dat. Dus het baasje of ben ik daar verkeerd in?

De alpha is niet persé de roedelleider, maar de hoogste in rang die op dat moment aanwezig is (mits alpha-hond geschikt natuurlijk). Als jij zelf niet thuis of in de buurt bent zal de alpha-hond het dus overnemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 18:48

Yamcha, weinig mensen hebben echt verstand van honden. Hondencursussen is ook niet overbodige luxe, jammer dat het niet verplicht is. Is voor sommigen wellicht te duur, te onpraktisch qua werk, maar zou verplicht moeten zijn. Dán pas weten ze wat voor vlees ze in de kuip hebben en kunnen problemen voorkomen worden.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 18:53

russel schreef:
Yamcha, weinig mensen hebben echt verstand van honden. Hondencursussen is ook niet overbodige luxe, jammer dat het niet verplicht is. Is voor sommigen wellicht te duur, te onpraktisch qua werk, maar zou verplicht moeten zijn. Dán pas weten ze wat voor vlees ze in de kuip hebben en kunnen problemen voorkomen worden.

En dan het liefst bij iemand die er echt verstand van heeft, en niet bij de eerste de beste kynologenclub. Die hebben er soms niet veel meer sjoege van dan een normale hondenbezitter die er het minimale verstand van heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 18:56

russel schreef:
Als baasje er niet is dan doet de hond het. Dus daarom ook nooit kinderen alleen laten met de hond. Zodra baasje (vrouwtje heeft soms maar een lage status in de roedel en dat weten de meesten niet, doen ze zelf, maar dat is nou juist het probleem) de kamer verlaat, heb je honden die de plaats in nemen.

Zo heb ik niks met herders, mij te baasgericht. Een dominante baas krijgt een kruiperige hond, baas er niet, hond groeit in status en dan heb ik ze niet graag.

Mijn hond is niet kruiperig, maar gehoorzaamt mij wel op een vingerknip. Maar hij is niet makkelijk idd als ik er niet ben... Overigens ben ik de roedelleider (en het vrouwtje). Hij luistert naar mij ook makkelijker dan naar mijn man, als ik wegben luistert hij wel goed naar mijn man. Als wij allebei weg zijn, heb je een probleem als je op hem moet passen... hij is wel aardig, maar luistert helemaal niet (naar wat ik gehoord heb)... Als wij allebei wegzijn, vervullen zijn oren slechts een decoratieve functie... maar meestal ben ik er gewoon.
russel schreef:

Dat is ook zoiets, wel een hond aanschaffen, maar geen geld over hebben voor cursussen, dan ben je imo niet een hond waard. Die cursussen zouden idd verplicht moeten worden, en dan minstens de puppy-cursus en Gedrag en Gehoorzaamheid. En idd bij iemand die echt verstand van honden heeft...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 18:59

Ilzjuh schreef:
katiavl schreef:

De alpha is niet persé de roedelleider, maar de hoogste in rang die op dat moment aanwezig is (mits alpha-hond geschikt natuurlijk). Als jij zelf niet thuis of in de buurt bent zal de alpha-hond het dus overnemen.

Eigelijk is dat al iets heel onnatuurlijks voor de hond he, als de alpha weg gaat, en hij komt terug zal hij starten als omega.
Dat heb ik toch geleerd van wolven. Niet van wolven maar uit boeken Tong uitsteken

Verplichte hondencursus is goed en wel maar dan zullen ze wel moeten verbeteren in kwaliteit, want sommige zijn verschrikkelijk.
En dan zijn er nog die soort die op de cursus braaf is, en eens thuis helemaal niet Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 19:03

Yamcha, was niet naar jouw hond bedoelt.

BV, ik ken dus wel iemand die zich erg dominant naar zijn herder opstelt, het dier is kruiperig, ik vertrouw hem dus daardoor absoluut niet, ik vind dat eng. Zijn vriendin kan de hond niet uitlaten, lekker makkelijk zo..., maar ook best gevaarlijk. Je kunt een hond ook heel scherp maken, maar of dat nou de bedoeling is.

Ik denk dat een herder die eigenlijk heel erg goed is op te voeden, juist door zijn ras baasgericht is, net zo gevaarlijk kan worden/zijn als een bullterrier. Terriers zijn eigenwijzer, hebben ook meer het jachtinstinct, het prooi instinct, maar herders gaan er ook voor als ze denken dat ze braaf, ordelijk, gehoorzaam netjes de roedel moeten onderhouden. De Dobermann Pintcher, persoonlijk vind ik dat een hele mooie hond, die moet ook heel erg korrekt opgevoed worden, anders zijn ze ook niet te vertrouwen.

Ik vraag mij wel eens af waarom bullterriers zo populair zijn, moet iets in het ras zitten wat erg aantrekt en dan heb ik het niet over de agressie, zijn meer rassen die dat hebben, want ik persoonlijk vind het heel erg lelijke honden om te zien.

Zitten er bullliefhebbers in dit topic??

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 19:05

katiavl schreef:
Eigelijk is dat al iets heel onnatuurlijks voor de hond he, als de alpha weg gaat, en hij komt terug zal hij starten als omega.
Dat heb ik toch geleerd van wolven. Niet van wolven maar uit boeken Tong uitsteken

Verplichte hondencursus is goed en wel maar dan zullen ze wel moeten verbeteren in kwaliteit, want sommige zijn verschrikkelijk.
En dan zijn er nog die soort die op de cursus braaf is, en eens thuis helemaal niet Lachen

Zodra de roedelleider terug is zal hij automatisch weer de baas in huis worden (en als het goed is is het baasje de roedelleider), hij hoeft niet overnieuw te beginnen ofzo. Zo gaat dat met wolven ook. Lachen

Dat van die hondencursussen ben ik met je eens. Sommigen zijn verschrikkelijk.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 19:11

Hmm een gedragspsycholoog beweerde anders, ook was het over die wolven man ook dezelfde situatie.
Zal wel weer verschil in theorie zijn Lachen

Pit bulls vind ik ook niet mooi, maar dat is gewoon smaak denk ik. Mijn vorige hond was barstlelijk, maar echt helemaal mislukt, en psychologisch niet correct door behandeling vorige baasjes.
En die werd gewoon heel knap voor me, omdat ik geintresseert in hem was. Net zoals veel mensen bv een yorkshire lelijk vinden

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 19:52

ja ik ben een beetje bullterrier liefhebber, ik vind vind vooral die varkensogen schattig, zijn moeilijke honden hebben een eigen karakter