Ik zit me hier echt op te vreten (KITTENS!)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AstraGirlie

Re: Ik zit me hier echt op te vreten (KITTENS!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 15:24

Wij hebben ook een zwerfkatje opgevangen, en vanaf we konden, laten sterilliseren. Ze wil nu eenmaal ook graag buiten, ze is het gewend. Dus die kleine bijdrage hadden we er zeker voor over om geen ongewenste kittens op de wereld te zetten en te dumpen op marktplaats...

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 16:10

Es79
mag ik weten waarom jij jouw butenlopende kater niet wilt castereren >?
omdat hij bij jou binnen niet sproeit ?, hij niet aan de wandel gaat ?
slechts bij andere mensen overlast zorgt en dat lekker niet jouw probleem is ?

vertel eens ...

kweet wel dat ik hier verleden jaar honderden euro's schade heb geleden door 1 kater van mensen die er ongeveer zo overdachten Boos!

ook weigerden hun verzekering daarvoor aan te spreken ..
had ik mijn huis maar hermetisch af moeten sluiten Gestoord

..weet je ..als ..als ik m te pakken krijg ..

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 16:15

owjah ik was ff vergeten dat dit bokt is waar mensen niet kunnen lezen! en iedereen gelijk overal van beschuldigen en / of uitschelden voor penny

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 16:27

ELpatcho schreef:
owjah ik was ff vergeten dat dit bokt is waar mensen niet kunnen lezen! en iedereen gelijk overal van beschuldigen en / of uitschelden voor penny

?? En dit is een reactie op ???

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 16:33

Wuis schreef:
ELpatcho schreef:

?? En dit is een reactie op ???

als je het topic ff doorleest snap je het meteen Vingers aflikken

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 16:35

nickyu schreef:
Es79
omdat hij bij jou binnen niet sproeit ?, hij niet aan de wandel gaat ?
slechts bij andere mensen overlast zorgt en dat lekker niet jouw probleem is ?

vertel eens ...

kweet wel dat ik hier verleden jaar honderden euro's schade heb geleden door 1 kater van mensen die er ongeveer zo overdachten Boos!

ook weigerden hun verzekering daarvoor aan te spreken ..
had ik mijn huis maar hermetisch af moeten sluiten Gestoord

..weet je ..als ..als ik m te pakken krijg ..

haha sluit jeje huis nooit hermetisch af dan Clown Knipoog Haha!
indd zeuren over mensen die hun poes niet laten helpen
maar alle katers mogen onbeholpen rond hobbelen!

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 16:56

wij hebben hier ook een kater binnen gehad die acher onze (geholpen) poes aanzat !
wij zaten allemaal buiten, was zomeravond, beest was naar binnen gewandeld en kon zich toen hij een mens zag spontaan niet meer herinneren waar de deur ook alweer zat, gordijnen naar de kl oo te grote krassen in de leren bank en ook die mensen vonden dat het onze schuld was...pff

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 18:14

nickyu schreef:
Es79

Dat vraag ik mij ook af Ja
Vertel eens?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 18:18

Wij hebben ook een poes, en wij willen ook geen kittens gewoonweg omdat wij er geen plek voor hebben, en we niet weten wie ze zou moeten hebben. Daarom hebben we haar vanaf het begin gesteriliseerd, en nu kan ze lekker zonder problemen naar buiten Lachen

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 18:29

Chiqa schreef:
nickyu schreef:
Es79

Dat vraag ik mij ook af Ja
Vertel eens?

Dat kan ik jullie ook vertellen. bij ons hier is dat ook niet gebeurd. ik vind dat de poezen gesteriliseerd MOGEN worden. Katers hoeven dat imo niet. De poezen krijgen de kleinen dus de eigenaars van de poezen zitten met een 'probleem'. Ik vind het nergens voor nodig om dan de mannen katers ook nog eens te gaan castreren. alleen maar geld verspilling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 18:35

Jolandaa_ schreef:
De poezen krijgen de kleinen dus de eigenaars van de poezen zitten met een 'probleem'. Ik vind het nergens voor nodig om dan de mannen katers ook nog eens te gaan castreren. alleen maar geld verspilling.

Nou daar ben ik het niet zo mee eens, als je dieren neemt heb je daar een bepaalde verantwoordelijkheid voor, ook om een plaag te voorkomen; de asielen puilen niet voor niets uit.
Wil jij dat op je geweten hebben?

Ik wil ook graag de motivatie van Es79 wel eens horen wat haar reden is dat ie niet gecastereerd wordt, volgens mij kan zij daar heel goed zelf antwoord op geven Haha!

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 19:32

IKbenEllen schreef:
alicelover schreef:
Binnen houden vind ik niet echt een oplossing. Katten zijn graag buiten en dat kun je ze moeilijk afnemen. Al onze katten en poesen die wij gehad hebben waren allemaal geholpen ook de vrouwtjes omdat wij liever geen nestjes willen. Maar ze konden/kunnen ook allemaal naar buiten waarneer ze dat willen. Zelfde geldt voor binnen. Allemaal hun eigen keus. Dit lijkt mij ook het diervriendelijkst dat ze zelf kunnen kiezen waarneer ze buiten of binnen zijn. Knipoog

Wat een onzin. Katten die van jongs aan binnen blijven weten niet beter. Liever binnenshuis dan plat langs de weg hoor.

Onzin.. lijkt me niet, heb zelf 10 katten waaronder 5 zgn. huiskatten binnen zitten, vorig jaar uit een zwaar verwaarloosd huis gehaald.. allen in de leeftijd van 5 maanden tot 1.5 jaar oud, en nog nooit buiten geweest.. Nu echter zitten ze stuk voor stuk bij de achterdeur te bedelen of ze naar buiten mogen..

Waar haal jij die wijsheid vandaan dat een kat die van jongs af aan binnen zit niet beter weet?

En om even het verhaal compleet te maken, vorig jaar had ik 2 exkaters die 5 jaar op een flat hebben gewoond, en nog nooit buiten waren geweest.. Ze kwamen uit hen vervoersmandje en liepen
gelijk door naar de achterdeur om naar buiten te mogen.. Ook van kleins af aan nooit buiten geweest.. en zo kan ik nog wel even door gaan hoor..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 19:37

Chiqa schreef:
Jolandaa_ schreef:
De poezen krijgen de kleinen dus de eigenaars van de poezen zitten met een 'probleem'. Ik vind het nergens voor nodig om dan de mannen katers ook nog eens te gaan castreren. alleen maar geld verspilling.

Nou daar ben ik het niet zo mee eens, als je dieren neemt heb je daar een bepaalde verantwoordelijkheid voor, ook om een plaag te voorkomen; de asielen puilen niet voor niets uit.

Ik wil ook graag de motivatie van Es79 wel eens horen wat haar reden is dat ie niet gecastereerd wordt, volgens mij kan zij daar heel goed zelf antwoord op geven Haha!

Ach nee hoor de mannetjes katers gooit ze gewoon in de sloot, dus de vraag om geweten lijkt me niet echt nodig. Mensen met zo een gedachtengang heb ik echt een hekel aan Lachen

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 19:39

Saningie schreef:
IKbenEllen schreef:

Wat een onzin. Katten die van jongs aan binnen blijven weten niet beter. Liever binnenshuis dan plat langs de weg hoor.

Onzin.. lijkt me niet, heb zelf 10 katten waaronder 5 zgn. huiskatten binnen zitten, vorig jaar uit een zwaar verwaarloosd huis gehaald.. allen in de leeftijd van 5 maanden tot 1.5 jaar oud, en nog nooit buiten geweest.. Nu echter zitten ze stuk voor stuk bij de achterdeur te bedelen of ze naar buiten mogen..

Waar haal jij die wijsheid vandaan dat een kat die van jongs af aan binnen zit niet beter weet?

Weet niet of het altijd onzin is, maar mijn kat is van jongs af aan binnen (ze is niet van jongs af aan bij mij) maar die zit dus echt niet voor de deur te bedelen. Sterker nog, in ons vorige huis KON ze wel naar buiten, maar dat wilde ze niet... Binnen met eten, een warm plekje en aandacht vond ze veel leuker. Alleen sneeuw was een keer erg interessant, en ze miauwt wel eens naar een vogeltje, maar als ik er dan ff een speeltje bij pak, vind ze dat ook prima... En ik denk niet dat iemand die mijn kat kent, durf te beweren dat ze ongelukkig is...

Wilde zelf graag dat ze buiten zou kunnen komen, maar het kan nou eenmaal niet, en ik vind een goed baasje (hihi, ben verder niet arrogant hoor Knipoog ) belangrijker dan buiten komen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 19:41

IKbenEllen schreef:
nickyu schreef:
mag ik vragen wat jij hebt moeten betalen voor een aiel kat , hier vragen ze een godsvermogen
denk dat dat ook een der redenen is van veel mensen ..als ze gratis krijgen kunnen gaan ze er geen 85 euro voor neerleggen , zeker niet als die niet geholpen is

Hier is die 85,- altijd inclusief het helpen, dus dan is het niet duur toch.

wij hebben destijds een kat uit het gemeente asiel gehaald.
hij werd gecastereerd en het enigste wat we moesten betalen was een vrwijliige bijdrage.
Wij hebben destijds toen 30 gulden gedoneert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 19:45

katiavl schreef:
Ach nee hoor de mannetjes katers gooit ze gewoon in de sloot,

Wie gooit mannetjes katjes in de sloot? Verward

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 19:46

Citaat:

Citaat:
Ach nee hoor de mannetjes katers gooit ze gewoon in de sloot, dus de vraag om geweten lijkt me niet echt nodig. Mensen met zo een gedachtengang heb ik echt een hekel aan Lachen

[/quote] de sloot heb ik niet gezegd Knipoog een spuitje bedoelde ik met die suggestie. MAAR dat was niet vanwege de kittens. VANWEGE de konijnen die die kapot beet, de kippen, hij viel mensen aan. dat beest was gewoon gestoort.
Overigs was hij niet de enige met overlast. zo hebben ze hier 2 vossen geschoten en 5 vossen gevangen en overgebracht naar een natuurgebied. (aangezien ze hier over enkele jaren een industrie gebied willen realiseren. En dat is voor de Vossen niet veilig en beschermd.

Maar de asielen betalen voor het castreren enzo. maar de prijzen die ze vragen is veelste hoog.
ik haal liever een gewone kat die zich voor MAG planten dan een dure kat die gestereliseerd is.
maarja. dat is het verschil met platteland en stad. imo

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 19:47

Niet gezegd?

Citaat:
zodoende is ie in een van de vallen getrapt en nu heeft ie leren zwemmen. helaas zonder goede afloop

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 19:48

Chiqa schreef:
katiavl schreef:
Ach nee hoor de mannetjes katers gooit ze gewoon in de sloot,

Wie gooit mannetjes katjes in de sloot? Verward

Dat is ook helemaal niet gezegd volgens mij?!
Of moet ik bij gaan lezen! Clown

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 19:49

katiavl schreef:
Niet gezegd?

Citaat:
zodoende is ie in een van de vallen getrapt en nu heeft ie leren zwemmen. helaas zonder goede afloop

Dat is niet in de sloot gooien. Clown
Woorden worden weer verdraaid! Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 19:50

Chiqa schreef:
Jolandaa_ schreef:

ben ik ook benieuwd voor Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 19:50

katiavl schreef:
Niet gezegd?

Citaat:

Mss even handig als je eennaam bij de quote zet?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 19:51

och laat ik mijn hengst ook lekker los lopen , tja dat de mensen geen veulentjes willen ..puh ..hadden ze maar iets moeten regelen ..

katers doen elders helaas meer dan alleen buiten beetje bevruchten ..

heb hier , ondanks 2 honden en 3 je weet wel katers(de poezen waren er toen nog niet) ook een kater boven in de slaapkamer gehad , ravage was niet te overzien

en zolang ze het huisje van baasje niet onderzeiken maakt het niet uit toch ?

dat andere mensen wakker liggen omdat er weer toevallig een krolse kater loopt te jenken , och kleinigheidje houd je

en mocht die aan de wandel gaan omdat de dames in de buurt allemaal geholpen zijn en echt niet willen ...tja nemen we toch gewoon een nieuwe?

hoe dik is die plaat eigenlijk???

enuh imo ..woon al mijn hele leven op het platte land
daar waar er de meeste kittens geboren worden uit laksheid

enuh imo ... 1 kater veroorzaakt meer jonkies dan 1 dame
nu heeft bij ons helaas de poezen pil niet geholpen , maar we hebben er
dus imo .. wel iets aan gedaan om het te voorkomen
zodat van de zomer beide dames tegelijkertijd onder het mes zouden gaan
maar nee ...iemand vond het niet nodig om iets aan zijn kater te doen

onze poes loopt in de zaak om muizen te vangen/voorkomen
dat katerd dan maar de winter dekens onderzeikt moet je dan maar voor lief nemen ???
Laatst bijgewerkt door nickyu op 10-05-07 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 19:52

Laura24 schreef:
Saningie schreef:

Weet niet of het altijd onzin is, maar mijn kat is van jongs af aan binnen (ze is niet van jongs af aan bij mij) maar die zit dus echt niet voor de deur te bedelen. Sterker nog, in ons vorige huis KON ze wel naar buiten, maar dat wilde ze niet... Binnen met eten, een warm plekje en aandacht vond ze veel leuker. Alleen sneeuw was een keer erg interessant, en ze miauwt wel eens naar een vogeltje, maar als ik er dan ff een speeltje bij pak, vind ze dat ook prima... En ik denk niet dat iemand die mijn kat kent, durf te beweren dat ze ongelukkig is...

Wilde zelf graag dat ze buiten zou kunnen komen, maar het kan nou eenmaal niet, en ik vind een goed baasje (hihi, ben verder niet arrogant hoor Knipoog ) belangrijker dan buiten komen.

Ben ik helemaal met je eens dat een goed baasje belangrijker is dan buitenkomen.. Ik ben altijd een voorstander geweest om je kat van tijd tot tijd buiten te kunnen laten..

Nu heb ik er dan 10, maar ozo verschillend, de een wil wel naar buiten, en de ander absoluut niet, denk dat het per kat gewoon verschilt.. wilde alleen maar aangeven dat ook al is een kat het van jongs af aan gewend om niet naar buiten te gaan ze er ook niet meer naar talen..
En omgekeerd komt het ook veel voor dat een kat altijd gewend is naar buiten te gaan (vaak verplicht van eigenaar om niet tot last te zijn in huis) dat deze kat gewoon liever binnen is.. Daar heb ik er ook een van rondlopen..

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 20:00

de kat heeft leren zwemmen. zo zeggen wij dat hier Knipoog
hij is in de val gestapt. vervolgens een spuitje gekregen. thats it. probleem opgelost.