Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ELpatcho schreef:owjah ik was ff vergeten dat dit bokt is waar mensen niet kunnen lezen! en iedereen gelijk overal van beschuldigen en / of uitschelden voor penny
Wuis schreef:ELpatcho schreef:owjah ik was ff vergeten dat dit bokt is waar mensen niet kunnen lezen! en iedereen gelijk overal van beschuldigen en / of uitschelden voor penny
?? En dit is een reactie op ???
nickyu schreef:Es79
mag ik weten waarom jij jouw butenlopende kater niet wilt castereren >?
omdat hij bij jou binnen niet sproeit ?, hij niet aan de wandel gaat ?
slechts bij andere mensen overlast zorgt en dat lekker niet jouw probleem is ?
vertel eens ...
kweet wel dat ik hier verleden jaar honderden euro's schade heb geleden door 1 kater van mensen die er ongeveer zo overdachten![]()
ook weigerden hun verzekering daarvoor aan te spreken ..
had ik mijn huis maar hermetisch af moeten sluiten![]()
..weet je ..als ..als ik m te pakken krijg ..
nickyu schreef:Es79
Chiqa schreef:nickyu schreef:Es79
Dat vraag ik mij ook af![]()
Vertel eens?
Jolandaa_ schreef:De poezen krijgen de kleinen dus de eigenaars van de poezen zitten met een 'probleem'. Ik vind het nergens voor nodig om dan de mannen katers ook nog eens te gaan castreren. alleen maar geld verspilling.
IKbenEllen schreef:alicelover schreef:Binnen houden vind ik niet echt een oplossing. Katten zijn graag buiten en dat kun je ze moeilijk afnemen. Al onze katten en poesen die wij gehad hebben waren allemaal geholpen ook de vrouwtjes omdat wij liever geen nestjes willen. Maar ze konden/kunnen ook allemaal naar buiten waarneer ze dat willen. Zelfde geldt voor binnen. Allemaal hun eigen keus. Dit lijkt mij ook het diervriendelijkst dat ze zelf kunnen kiezen waarneer ze buiten of binnen zijn.
Wat een onzin. Katten die van jongs aan binnen blijven weten niet beter. Liever binnenshuis dan plat langs de weg hoor.
Chiqa schreef:Jolandaa_ schreef:De poezen krijgen de kleinen dus de eigenaars van de poezen zitten met een 'probleem'. Ik vind het nergens voor nodig om dan de mannen katers ook nog eens te gaan castreren. alleen maar geld verspilling.
Nou daar ben ik het niet zo mee eens, als je dieren neemt heb je daar een bepaalde verantwoordelijkheid voor, ook om een plaag te voorkomen; de asielen puilen niet voor niets uit.
Wil jij dat op je geweten hebben?
Ik wil ook graag de motivatie van Es79 wel eens horen wat haar reden is dat ie niet gecastereerd wordt, volgens mij kan zij daar heel goed zelf antwoord op geven
Saningie schreef:IKbenEllen schreef:
Wat een onzin. Katten die van jongs aan binnen blijven weten niet beter. Liever binnenshuis dan plat langs de weg hoor.
Onzin.. lijkt me niet, heb zelf 10 katten waaronder 5 zgn. huiskatten binnen zitten, vorig jaar uit een zwaar verwaarloosd huis gehaald.. allen in de leeftijd van 5 maanden tot 1.5 jaar oud, en nog nooit buiten geweest.. Nu echter zitten ze stuk voor stuk bij de achterdeur te bedelen of ze naar buiten mogen..
Waar haal jij die wijsheid vandaan dat een kat die van jongs af aan binnen zit niet beter weet?
) belangrijker dan buiten komen. IKbenEllen schreef:nickyu schreef:mag ik vragen wat jij hebt moeten betalen voor een aiel kat , hier vragen ze een godsvermogen
denk dat dat ook een der redenen is van veel mensen ..als ze gratis krijgen kunnen gaan ze er geen 85 euro voor neerleggen , zeker niet als die niet geholpen is
Hier is die 85,- altijd inclusief het helpen, dus dan is het niet duur toch.
katiavl schreef:Ach nee hoor de mannetjes katers gooit ze gewoon in de sloot,
Citaat:Nou daar ben ik het niet zo mee eens, als je dieren neemt heb je daar een bepaalde verantwoordelijkheid voor, ook om een plaag te voorkomen; de asielen puilen niet voor niets uit.
Ik wil ook graag de motivatie van Es79 wel eens horen wat haar reden is dat ie niet gecastereerd wordt, volgens mij kan zij daar heel goed zelf antwoord op geven
Citaat:Ach nee hoor de mannetjes katers gooit ze gewoon in de sloot, dus de vraag om geweten lijkt me niet echt nodig. Mensen met zo een gedachtengang heb ik echt een hekel aan
een spuitje bedoelde ik met die suggestie. MAAR dat was niet vanwege de kittens. VANWEGE de konijnen die die kapot beet, de kippen, hij viel mensen aan. dat beest was gewoon gestoort.Citaat:zodoende is ie in een van de vallen getrapt en nu heeft ie leren zwemmen. helaas zonder goede afloop
Chiqa schreef:katiavl schreef:Ach nee hoor de mannetjes katers gooit ze gewoon in de sloot,
Wie gooit mannetjes katjes in de sloot?
katiavl schreef:Niet gezegd?Citaat:zodoende is ie in een van de vallen getrapt en nu heeft ie leren zwemmen. helaas zonder goede afloop
Chiqa schreef:Jolandaa_ schreef:De poezen krijgen de kleinen dus de eigenaars van de poezen zitten met een 'probleem'. Ik vind het nergens voor nodig om dan de mannen katers ook nog eens te gaan castreren. alleen maar geld verspilling.
Nou daar ben ik het niet zo mee eens, als je dieren neemt heb je daar een bepaalde verantwoordelijkheid voor, ook om een plaag te voorkomen; de asielen puilen niet voor niets uit.
katiavl schreef:Niet gezegd?Citaat:zodoende is ie in een van de vallen getrapt en nu heeft ie leren zwemmen. helaas zonder goede afloop
Laura24 schreef:Saningie schreef:
Onzin.. lijkt me niet, heb zelf 10 katten waaronder 5 zgn. huiskatten binnen zitten, vorig jaar uit een zwaar verwaarloosd huis gehaald.. allen in de leeftijd van 5 maanden tot 1.5 jaar oud, en nog nooit buiten geweest.. Nu echter zitten ze stuk voor stuk bij de achterdeur te bedelen of ze naar buiten mogen..
Waar haal jij die wijsheid vandaan dat een kat die van jongs af aan binnen zit niet beter weet?
Weet niet of het altijd onzin is, maar mijn kat is van jongs af aan binnen (ze is niet van jongs af aan bij mij) maar die zit dus echt niet voor de deur te bedelen. Sterker nog, in ons vorige huis KON ze wel naar buiten, maar dat wilde ze niet... Binnen met eten, een warm plekje en aandacht vond ze veel leuker. Alleen sneeuw was een keer erg interessant, en ze miauwt wel eens naar een vogeltje, maar als ik er dan ff een speeltje bij pak, vind ze dat ook prima... En ik denk niet dat iemand die mijn kat kent, durf te beweren dat ze ongelukkig is...
Wilde zelf graag dat ze buiten zou kunnen komen, maar het kan nou eenmaal niet, en ik vind een goed baasje (hihi, ben verder niet arrogant hoor) belangrijker dan buiten komen.