Petitie tegen de RAD

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

Re: Petitie tegen de RAD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-06 19:09

Citaat:
Gewoon alleen die strenge straffen en een houdverbod voor alle diersoorten zou veel meer uithalen.
Dan geef je mensen geen valse hoop waardoor ze toch weer het risico nemen. En ja dan zullen er nu misschien helaas wat honden moeten worden ingeslapen, (hoeft niet als degene die verantwoordelijk zijn hun honden nu herplaatsen in Belgie) maar op de lange termijn scheelt dat een hoop zinloos inslapen. Uiteindelijk is dat het enige wat de honden zal helpen.

waarom niet EN de straffen omhoog gooien EN de honden redden???
of je nu de honden gelijk afmaakt of niet... degene die het de honden aandoen ontlopen hun straf toch niet.. of je de honden nou wel of niet afmaakt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 19:21

LimaGentle schreef:
mensen die dus goede bedoelingen hebben met de hond hebben dus de hond ook goed opgevoed zodat hij glansrijk door die test zal komen
mensen die dat niet doen vallen dus meteen door de mand en de hond word afgemaakt

dus met andere woorden: alle honden hebben een kans van slagen
en het gaat er om om de goede van de slechten te scheiden
en de goeden mogen doorleven

hoezo vind jij het tegenstrijdig??? als iemand een herder heeft die vals is laten ze die ook afmaken.. maar daar moet eerst een slachtoffer voor vallen voordat ze zoiets doen
de pitbullachtigen die niet door de test komen hoeven nog geen kwaadigheid uitgehaald te hebben maar door zo'n test kan je snel zien of dat in de toekomst wel het geval zou zijn
dus vandaar afmaken

Even voor de goede orde: Mensen die goede bedoelingen hebben kopen een Amstaff met FCI stamboom, dat is nu ook al zo. Pitbulls en pitbullachtigen zitten of in de criminele wereld waar ze gebruikt worden voor hondengevechten of "bewaking. De overige zitten bij mensen die het niet nodig vinden om zich eerst te verdiepen in het wezen hond en de hondenwereld. Of mensen die gewoon maling hebben aan die wet.
Voor mensen met goede bedoelingen hoeft deze wet dus absoluut niet aangepast te worden.

De mensen waar de pitbulls en pitbullkruisingen nu zitten zijn dus absoluut geen ervaren en verantwoorde mensen. Dikke kans dat de opvoeding van zo'n hond dus niet helemaal volgens het boekje gaat en die honden niet door de test komen omdat ze de juiste opvoeding niet hebben gehad.
Zinloos afmaken van honden die door hun bazen zijn verpest dus.
Eigenlijk hetzelfde zoals het nu is.

Jij denkt te kunnen bepalen met zo'n test welke hond genentisch "kwaad" en welke goed.
Dat is onzinnig, dat kan niemand alleen dmv zo'n test en zal dus ook nooit de realiteit worden.
Bovendien kan een hond met "genetische" gedragsproblemen in de handen van een zeer ervaren hondenmens ook een maatschappelijk aanvaardbare hond zijn.
Zinloos afmaken blijft dus gewoon bestaan in jouw versie.

Op je laatste post:

Honden redden doe je pas als je het helemaal stopt, niet als je mensen nieuwe kansen geeft door toch zo'n hond te mogen hebben.
Dan gaan mensen juist nog meer risico nemen.

Als het je echt om de honden gaat dan zou je willen dat het gewoon helemaal stopt.
De fokkers/handelaren stop je niet zo makkelijk, zoals gezegd zitten die over het algemeen in zo'n criminele wereld dat er behoorlijk wat politie inzet voor nodig zou zijn om die allemaal aan te pakken.
Zie je Nederland al reageren? Die hebben dan ook zoiets van ga eens verkrachters pakken ipv zoveel man op dit soort zaken te zetten.

Je moet dus als eerste de kopers aanpakken. Maak het maar zo moeilijk dmv boetes en bij herhaling verbod op het houden van welk huisdier dan ook, dat niemand het meer aandruft om zo'n risico te nemen. Een hondenleven interesseert ze niet zoveel maar hun geld meestal wel.
Als de fokkerij/handel geen pups meer verkoopt zullen ze stoppen, geen afzet is geen geld meer.
Dat is de enige oplossing waarmee je honden helpt, zeker voor de lange termijn.

En voor de mensen die echt begaan zijn met hun hond is er echt nog wel een optie om ze te redden.
Herplaatsing in Belgie en de hond is zijn leven zeker.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-06 19:29

ik vind dat je je wel heel erg vast pint op een bepaalde doelgroep...
volgens jou zijn alle mensen met een 'pitbullachtige' niet in staat om hun hond goed op te voeden...
dat vind ik echt grote onzin
ik ken iemand die heeft ook een stamboomloze staff en die luister nog beter dan welk andere hond dan ook, die hond zou dan ook glansrijk door de test heen komen
en je vergeet ook voor het gemak maar even dat er honderden mensen zijn die gewoon belazerd zijn door een fokker... een fokker die zich voordoet als een erkende fokker die doodleuk stamboompjes vervalsen
hoevaak hoor je wel niet dat mensen bij controle er achter komen dat hun stamboom vals is??? ik vind niet dat je het die mensen kan verwijten dat ze hun hond niet goed opvoeden... en ik heb het dan niet over een controle waarbij iets is voorgevallen... nee over controles waarbij de buurvrouw de politie heeft gebeld
ik ken meer mensen met staffs waarvan de honden beter opgevoed zijn dan bij mensen met van die 'k*ttelikkertjes' die je bij het langslopen al in je hiel hangen

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 19:31

LimaGentle schreef:
volgens jou zijn alle mensen met een 'pitbullachtige' niet in staat om hun hond goed op te voeden...
ik ken iemand die heeft ook een stamboomloze staff en die luister nog beter dan welk andere hond dan ook, die hond zou dan ook glansrijk door de test heen komen
en je vergeet ook voor het gemak maar even dat er honderden mensen zijn die gewoon belazerd zijn door een fokker... een fokker die zich voordoet als een erkende fokker die doodleuk stamboompjes vervalsen
hoevaak hoor je wel niet dat mensen bij controle er achter komen dat hun stamboom vals is??? ik vind niet dat je het die mensen kan verwijten dat ze hun hond niet goed opvoeden... en ik heb het dan niet over een controle waarbij iets is voorgevallen... nee over controles waarbij de buurvrouw de politie heeft gebeld
ik ken meer mensen met staffs waarvan de honden beter opgevoed zijn dan bij mensen met van die 'k*ttelikkertjes' die je bij het langslopen al in je hiel hangen

En we gaan weer naar andere honden wijzen, wat een hondenliefde toch weer.

Die mensen die laten zich bedonderen. Dat zijn de mensen die ik bedoel die dus niet de moeite nemen om zich eerst wat te verdiepen in het levend wezen wat ze willen aanschaffen.
Voor die mensen ga ik dus echt geen handtekening zetten, dat zijn de mensen die de levens van dit soort honden op het spel zetten.
En dat zijn zeker niet de mensen met hondenervaring en verantwoording waar dit soort honden eigenlijk thuis horen.

Als je dat niet begrijpt dan spijt het me dat ik het moet zeggen, maar dan weet je zelf ook nog heel weinig over honden en de hondenwereld.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-06 19:37

ThePast03 schreef:
LimaGentle schreef:

En we gaan weer naar andere honden wijzen, wat een hondenliefde toch weer.

Die mensen die laten zich bedonderen. Dat zijn de mensen die ik bedoel die dus niet de moeite nemen om zich eerst wat te verdiepen in het levend wezen wat ze willen aanschaffen.
Voor die mensen ga ik dus echt geen handtekening zetten, dat zijn de mensen die de levens van dit soort honden op het spel zetten.
En dat zijn zeker niet de mensen met hondenervaring en verantwoording waar dit soort honden eigenlijk thuis horen.

Als je dat niet begrijpt dan spijt het me dat ik het moet zeggen, maar dan weet je zelf ook nog heel weinig over honden en de hondenwereld.

ik zit mijn hele leven al in de hondenwereld dus kom niet aan met dat ik er geen verstand van zou hebben....
dat ik een andere mening heb wil nog niet zeggen dat ik verkeerd zit
maar zoiets zegt meer over jou dan over mij zal ik maar zeggen....

niet iedereen is zoals jij en ik die zich WEL eerst in een ras verdiepen... JA dat zouden ze wel moeten doen maar de realiteit is anders... sommige mensen interreseert het helemaal niet wat voor hondje ze hebben.... ze willen alleen maar een maatje die ze een goed tehuis willen geven

en je hebt het wel elke keer over die mensen die geen goede bedoelingen hebben met een stamboomloze staff... ik ken anders ook genoeg mensen die een staff hebben MET stamboom en er misschien nog erger mee lopen te kloten dan de mensen met honden zonder stamboom

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 19:43

LimaGentle schreef:

ik zit mijn hele leven al in de hondenwereld dus kom niet aan met dat ik er geen verstand van zou hebben....
dat ik een andere mening heb wil nog niet zeggen dat ik verkeerd zit
maar zoiets zegt meer over jou dan over mij zal ik maar zeggen....

niet iedereen is zoals jij en ik die zich WEL eerst in een ras verdiepen... JA dat zouden ze wel moeten doen maar de realiteit is anders... sommige mensen interreseert het helemaal niet wat voor hondje ze hebben.... ze willen alleen maar een maatje die ze een goed tehuis willen geven

en je hebt het wel elke keer over die mensen die geen goede bedoelingen hebben met een stamboomloze staff... ik ken anders ook genoeg mensen die een staff hebben MET stamboom en er misschien nog erger mee lopen te stinkmodder dan de mensen met honden zonder stamboom

En weer wijs je naar andere honden, hoeveel steun denk je zo nog te krijgen uit de hondenwereld?

Ja je hebt mensen die impulsief een hond in huis nemen zonder over de gevolgen na te denken en daarmee het leven van die hond in groot gevaar brengen.
Die mensen moeten dus aangepakt gaan worden, die zullen nu kwaadschiks (goedschiks hebben ze sinds 1993 de tijd voor gehad) moeten leren dat dat verboden is in Nederland.
Dit moet om te voorkomen dat er nog meer honden zinloos worden afgemaakt.

Je zit je hele leven in de hondenwereld en komt met de voorbeelden die je in dit topic geeft?
Dat valt me dan vies tegen. Kijk niet alleen naar die ene hond die je kent en blijkbaar goed is opgevoed maar kijk eens naar het groter geheel.
Ga eens kijken op de adressen waar dit soort honden "gefokt" en geimporteerd worden en je komt met een totaal andere petitie want dan zul je pas echt hondenleed gaan zien.

Ga eens kijken bij de hoeveelheid onervaren hondenmensen die met zo'n hond lopen en je kijk zal ook iets aangepast worden.

Je moet alle kanten willen bekijken en zeker willen bekijken wat jouw voorstel op de lange termijn voor dit soort honden betekend.
Ze blijven afgemaakt worden omdat er zeer veel zitten bij mensen die niet de juiste ervaring hebben om dit soort honden op te voeden.
Voor de honden zelf veranderd er dus bitter weinig, die blijven zinloos afgemaakt worden.

En dat er andere honden zijn die ook niet goed opgevoed zijn heeft helemaal niets met deze discussie te maken.
Dat is zoiets als willen zeggen: ik reed door het rode licht, wist niet dat dat niet mocht maar mijn buurman reed te hard.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-06 19:51

hoezo wijs ik naar andere honden??? ik geef alleen maar een voorbeeld dat het ook anders kan en anders in elkaar steekt dan jij denkt

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 19:52

LimaGentle schreef:
mensen die dus goede bedoelingen hebben met de hond hebben dus de hond ook goed opgevoed zodat hij glansrijk door die test zal komen
mensen die dat niet doen vallen dus meteen door de mand en de hond word afgemaakt

Ik vind dit nogal tegenstrijdig... Aan de ene kant ben je voor hogere straffen voor fokkers en houders van radhonden, maar aan de andere kant mogen ze wel hun hond terug als die door een gedragstest is gekomen?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-06 19:58

Misser schreef:
LimaGentle schreef:

Ik vind dit nogal tegenstrijdig... Aan de ene kant ben je voor hogere straffen voor fokkers en houders van radhonden, maar aan de andere kant mogen ze wel hun hond terug als die door een gedragstest is gekomen?

mensen die goede bedoelingen hebben met hun hond heb je toch niks van te vrezen? die laten hun honden niet vechten en geven de hond een goede opvoeding en een goed tehuis dus waarom zou de hond niet terug kunnen naar de eigenaar als die de vette boete betaald heeft???

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 20:01

LimaGentle schreef:
mensen die goede bedoelingen hebben met hun hond heb je toch niks van te vrezen? die laten hun honden niet vechten en geven de hond een goede opvoeding en een goed tehuis dus waarom zou de hond niet terug kunnen naar de eigenaar als die de vette boete betaald heeft???

Mensen met goede bedoelingen kopen geen hond die in Nederland is verboden. Die nemen geen risico's met levende wezens want zelfs met jullie petitie lopen ze nog het risico niet door de test heen te komen en afgemaakt te worden.

Mensen met goede bedoelingen hebben een ruime hondenervaring met dit soort honden en weten alles van de rad wet en kopen geen hond die daar onder valt maar gewoon een Amstaff met stamboom.

Met dit soort posts toon je aan dat je het voor de mensen opneemt en niet voor de honden zelf.
Die worden er niets beter van en worden afgemaakt als ze niet door een test heen komen.
Realiseer je jezelf echt niet dat je het zit op te nemen voor mensen die de wet overtreden?

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 20:02

LimaGentle schreef:
Misser schreef:

Wie zegt dat iedereen een goede opvoeding KAN geven?
En hoe bewijs je of iemand die goede bedoelingen wel of niet had? Dan kan je nl de gok nemen, je neemt zo'n hond en doet gewoon net of je van niks weet, misschien trappen ze er wel in?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-06 20:04

Citaat:

Wie zegt dat iedereen een goede opvoeding KAN geven?
En hoe bewijs je of iemand die goede bedoelingen wel of niet had? Dan kan je nl de gok nemen, je neemt zo'n hond en doet gewoon net of je van niks weet, misschien trappen ze er wel in?

die goede bedoelingen van de persoon kan je uit de magtest halen die met de hond gedaan word...
zo zie je gelijk of de hond goed opgevoed is

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 20:05

Dus iemand met goede bedoelingen heeft automatisch een goed opgevoede, niet gedragsgestoorde hond?

Als iemand op de hoogte is van de RAD (wat iedereen zou moeten zijn) en hij koopt toch zo'n hond, moet daar gewoon een straf tegenover staan, of die hond nu goed is opgevoed of niet. Zo iemand moet je niet gaan belonen door 'm z'n hond terug te geven, zo los je het probleem niet op.
Laatst bijgewerkt door Exit13 op 08-10-06 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-06 20:06

ThePast03 schreef:
LimaGentle schreef:

Mensen met goede bedoelingen kopen geen hond die in Nederland is verboden. Die nemen geen risico's met levende wezens want zelfs met jullie petitie lopen ze nog het risico niet door de test heen te komen en afgemaakt te worden.

Mensen met goede bedoelingen hebben een ruime hondenervaring met dit soort honden en weten alles van de rad wet en kopen geen hond die daar onder valt maar gewoon een Amstaff met stamboom.

Met dit soort posts toon je aan dat je het voor de mensen opneemt en niet voor de honden zelf.
Die worden er niets beter van en worden afgemaakt als ze niet door een test heen komen.
Realiseer je jezelf echt niet dat je het zit op te nemen voor mensen die de wet overtreden?

sorry maar door jou antwoorden MOET ik het voor een gedeelte wel opnemen voor sommige mensen
jij denkt echt dat alle mensen express een hond kopen zonder stamboom... wake up please... dat is niet het geval... kijk maar naar het voorbeeld van de valse stambomen

en er lopen echt wel mensen rond met goede bedoelingen maar die niet van de wet afweten...
ik vind dat je alle stamboomloze stafford eigenaren wel heel erg is het hoekje 'aso' drukt...

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-06 20:07

Misser schreef:
Dus iemand met goede bedoelingen heeft automatisch een goed opgevoede, niet gedragsgestoorde hond?

Als iemand op de hoogte is van de RAD (wat iedereen zou moeten zijn) en hij koopt toch zo'n hond, moet daar gewoon een straf tegenover staan, of die hond nu goed is opgevoed of niet. Zo iemand moet je niet gaan belonen door 'm z'n hond terug te geven, zo los je het probleem niet op.

euhm.... de straf is een hoge boete... vind je dat geen straf dan???
en als de hond het goed heeft daar... waarom zou de hond dan niet terug mogen???

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 20:08

Ja, maar zo blijf je het fokken toch in stand houden?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 20:09

LimaGentle schreef:
die goede bedoelingen van de persoon kan je uit de magtest halen die met de hond gedaan word...

Je laat de mensen eerst de wet overtreden door zo'n hond te kopen en dan geef je ze een soort tweede kans doordat ze hun hond goed opvoeden.
Opvoeding heeft trouwens weinig met het aangeboren karakter van de hond te maken, er zijn honden die behoorlijke gedragsstoornissen hebben maar in ervaren handen super opgevoed kunnen worden en glansrijk slagen.
Zo zijn er dus ook honden die een perfect karakter hebben maar die door een verkeerde opvoeding slecht gedrag gaan vertonen.

De hond blijft dus in jullie petitie overgeleverd aan de mens. En dat zijn per definitie al niet de juiste soort mensen voor deze honden want die kopen ze niet.
Er blijven honden zinloos worden afgemaakt. Honden met een perfect karakter maar slachtoffer van het feit dat ze in verkeerde handen terecht gekomen zijn.
Waar zie jij de verbetering voor de honden zelf?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-06 20:11

Misser schreef:
Ja, maar zo blijf je het fokken toch in stand houden?

nee want ze worden onvruchtbaar gemaakt...

lezen aub... hier hebben we het al over gehad

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 20:12

Dan halen de fokkers wel ergens anders honden vandaan om mee te fokken, dat bedoel ik.
De fok is immers rendabel.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-06 20:14

ThePast03 schreef:
LimaGentle schreef:

Je laat de mensen eerst de wet overtreden door zo'n hond te kopen en dan geef je ze een soort tweede kans doordat ze hun hond goed opvoeden.
Opvoeding heeft trouwens weinig met het aangeboren karakter van de hond te maken, er zijn honden die behoorlijke gedragsstoornissen hebben maar in ervaren handen super opgevoed kunnen worden en glansrijk slagen.
Zo zijn er dus ook honden die een perfect karakter hebben maar die door een verkeerde opvoeding slecht gedrag gaan vertonen.

De hond blijft dus in jullie petitie overgeleverd aan de mens. En dat zijn per definitie al niet de juiste soort mensen voor deze honden want die kopen ze niet.
Er blijven honden zinloos worden afgemaakt. Honden met een perfect karakter maar slachtoffer van het feit dat ze in verkeerde handen terecht gekomen zijn.
Waar zie jij de verbetering voor de honden zelf?

NU worden de honden hoe dan ook afgemaakt... of ze vals zijn of niet
en hoe dan ook... de hond is en blijft ALTIJD overgeleverd aan de mens... of je nou een stamboomhond slecht opvoed of een stamboomloze hond goed opvoed...

kijk, in amerika doen ze dit al jaren... daar testen ze of de hond agressief is of niet... niet agressief word hij herplaatst, agressief word hij ingeslapen... zoiets kan hier ook werken hoor

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-06 20:15

Misser schreef:
Dan halen de fokkers wel ergens anders honden vandaan om mee te fokken, dat bedoel ik.
De fok is immers rendabel.

maar die fokkers die betrapt worden krijgen ook een vette boete... zodat ze het voor een volgende keer wel willen laten en alles WEL volgens de regeltjes gaan doen

EmDee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 20:21

We leven hier in Nederland, en in Nederland zijn de pitbullachtigen verboden, zelfs al lijken ze er alleen maar op, je loopt het risico je hond kwijt te raken. Daar gaat het hier om. Alle honden die nu nog rondlopen met dat uiterlijk zijn dus gefokt en gekocht door mensen die willens en wetens de wet overtreden hebben (misschien een simpele ziel daargelaten, maar die heeft zich dan niet goed voorbereid op het houden van een hond). Als ik de wet overtreed door een bank te overvallen omdat ik honger heb en ik word gepakt, dan ben ik en de buit en het brood dat ik er voor kocht kwijt, zo simpel is dat en ik had dat van te voren kunnen weten.
Ik teken dus nog steeds die petitie niet, en tot nu toe heeft de TS mij ook nog niet kunnen overtuigen om het wel te doen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 20:22

LimaGentle schreef:
en er lopen echt wel mensen rond met goede bedoelingen maar die niet van de wet afweten...
ik vind dat je alle stamboomloze stafford eigenaren wel heel erg is het hoekje 'aso' drukt...

Ik heb het nergens gehad over hun al dan niet goede bedoelingen of dat het aso's zijn.

Overal op het internet alleen al is informatie te vinden over deze valse stambomen.
Je moet moeite doen om niet bij de pitbullwet terecht te komen als je maar een klein beetje jezelf probeert te informeren voordat je een levend wezen aanschaft.

Je kunt ook een tijger aanschaffen en heel hard gaan huilen dat je niet wist dat je die in Nederland niet mocht houden.

Heel triest voor die mensen maar we leven nu in 2006 en die wet is er sinds 1993 en er is toendertijd heel veel aandacht aan besteedt en ook nu komt het nog vaak genoeg in de media.
Dat er nog mensen zijn die zeggen: ik wist het niet zegt een heleboel over deze mensen en nog veel meer over hun "hondenervaring".

Als je echt een liefhebber van dit soort honden bent zul je moeten weten dat deze honden thuishoren in zeer hondenervaren handen, en dat zijn nu niet bepaald de mensen die niet op de hoogte zijn van deze wetgeving.

Maar wat vind je dan van de honden die niet door de test komen omdat hun bazen niet ervaren genoeg waren om ze op te voeden of er gewoon geen zin in hadden maar verder een perfect karakter hebben van nature? Gaat het er niet om dat we daar voor opkomen? Voor de honden zelf die er verder helemaal niets aan kunnen doen en maar moeten afwachten bij welke baas ze terechtkomen?
Er blijven honden zinloos afgemaakt worden met deze petitie maar daar hoor ik je maar niet over????

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 20:23

LimaGentle schreef:
maar die fokkers die betrapt worden krijgen ook een vette boete... zodat ze het voor een volgende keer wel willen laten en alles WEL volgens de regeltjes gaan doen

Jij hebt werkelijk geen idee waar dit soort honden gefokt/geimporteerd worden dus.
Als er al een politiemacht op de been komt om dit soort mensen aan te pakken weten ze altijd weer wegen om toch door te gaan. Er gaat namelijk verschikkelijk veel geld in om en die vette boete daar lachen ze om.
We hebben het niet over brave burgers maar mensen die bereid te zijn een pistool te trekken als je ze dwarsligt.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 20:27

LimaGentle schreef:

NU worden de honden hoe dan ook afgemaakt... of ze vals zijn of niet
en hoe dan ook... de hond is en blijft ALTIJD overgeleverd aan de mens... of je nou een stamboomhond slecht opvoed of een stamboomloze hond goed opvoed...

kijk, in amerika doen ze dit al jaren... daar testen ze of de hond agressief is of niet... niet agressief word hij herplaatst, agressief word hij ingeslapen... zoiets kan hier ook werken hoor

En met jouw voorstel komen er nog meer pitbullachtigen bij en zullen er in de toekomst nog steeds honden worden ingeslapen. Vreemd dat je dat niet erg vind?
Dat heeft niets met stamboom of niet stamboomhonden te maken maar met de wet.

In Amerika is de pitbull en pitbullachtige in sommige staten ook verboden hoor. Daar doen ze ook geen test maar precies hetzelfde als hier. In beslagname en afmaken.
Alleen is de straf daar vele malen hoger en komt het veel minder voor dan hier, dat blijkt te werken.

In andere staten doen ze bij elke hond die in het asiel terecht komt een gedragsttest, dat heeft helemaal niets met de pitbull of pitbullachtige te maken.
Dat heeft te maken met het feit dat daar de asiels overvol zitten en ze alleen de honden herplaatsen die in elk gezin kunnen overleven. Waarschijnlijk kunnen ze anders ook nog eens een proces verwachten. Clown