Poezen buiten of binnen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Michelle__

Re: Poezen buiten of binnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 12:02

Bij ons in de straat woont een vrouw en die heeft wel 10 katten die ze gewoon aan hun lot over laat.
Die katten zijn zo mager als een gratenpakhuis en moeten zelf maar aan hun eten komen.
Waarom neem je dan dieren? Wij hebben er gelukkig niet zoveel last van in de achtertuin, maar ze liggen wel vaak in de voortuin.
Zover wij weten doen ze niets, maar ik vind het wel zielig voor die beestjes, want ze worden echt gewoon aan hun lot over gelaten.
Waarom dan HUISdieren nemen?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 12:46

Citaat:
En Berdien, meestal zijn het de honden die in een verdomhoekje zitten hoor. Ik wilde het een keer van een andere kant belichten.

Nou, dat is je gelukt hoor...... Haha!

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:59

_Michelle__ schreef:
Bij ons in de straat woont een vrouw en die heeft wel 10 katten die ze gewoon aan hun lot over laat.
Die katten zijn zo mager als een gratenpakhuis en moeten zelf maar aan hun eten komen.
Waarom neem je dan dieren? Wij hebben er gelukkig niet zoveel last van in de achtertuin, maar ze liggen wel vaak in de voortuin.
Zover wij weten doen ze niets, maar ik vind het wel zielig voor die beestjes, want ze worden echt gewoon aan hun lot over gelaten.
Waarom dan HUISdieren nemen?

waarom bel je dan de diernbescherming niet. Ik ken een kat die voor minder in beslag is genomen...

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 14:08

Ja zouden ze daar echt iets aan doen? Die vrouw is ook best zielig. Al oud en alleen....

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 14:12

Mijn katten zijn semi buitenkatten!
Nadat de 1e 3 overleden waren binnen 8 jaar tijd(2 doodgereden en eentje getroffen door de bliksem) en ik rare dingen meegemaakt heb zoals dat mijn kat mishandeld was door een buurman verderop, 1 kat zichzelf opgesloten heeft in een schuur en op sterven na dood was toen hij eindelijk gevonden werd heb ik besloten ze niet meer buiten te laten. Toen ik dat besluit nam waren we ondertussen ook verhuisd naar een drukke dijk.
We hebben toen in het asiel dus specifiek om een oudere binnenkat gevraagd. Dat werd onze Joris, toen 8 jaar oud en nooit buitengeweest. Hij loopt dus gewoon buiten op ons achtererfje(+/- 5mx5m) wat helemaal omheind is met schuttingen. Hij was hier zielsgelukkig mee en heeft nooit een poging gedaan eroverheen te klimmen of om via de deur te ontsnappen. In de keukendeur zit een kattenluikje dus hij kan zelf beslissen wanneer hij naar buiten gaat, alleen s'nachts gaat het dicht.Anderhalf jaar later kwam onze Cientje, toen een vondelingetje van 6 weken oud en inmiddels een leuke dame van 2 jaar oud. We hielden ons hart vast, dachten: dit gaat geen 2e keer lukken om een kat zo achter de schuttingen te houden. Mijn man heeft toen wat extra gaas geplaatst en ook met Cientje gaat het goed. ze is alleen wat leniger en is er dus wel 2x uitgeweest maar als ik dan roep komt ze direct weer terug. Ze heeft ook van kleins af aan gezien dat Joris het ook niet deed dus dat zal wel schelen.
Alles ligt vol met speeltjes en als we buitenzitten staan er voor de katten ook 2 stoeln met kuusen, heel gezellig!
Ik heb wel commentaar gehad van mensen: de 1 vind dat ik mijn katten geen katwaardig bestaan geef, de ander geeft me groot gelijk. Soms vind ik het ook wel jammer voor ze, zeker voor Cientje maar als ik de kat van de buren dan weer zie oversteken denk ik: dat gebeurt ons gelukkig niet!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 14:17

overigens kunnen sommige kattenbezitters niet echt goed tegen kritiek op hun loslopende huisdier..

toen ik nog bij mijn ouders thuis woonde,woonde we in een nieuwbouwwijk,waar een paar mensen katten hadden,van die paar,werden het op een gegeven moment zo dat ong het hele pleintje katten had,dan niet 1,nee minimaal 2 of 3...

welke allen smorgens de deur uitgezet werden!!(ja,sommige katten zag je gewoon omdraaien,van ik wil naar binnen,maar heel lening werden zij met 1 been buiten gehouden en dan snel de deur dicht..).

afijn,mijn ouders hadden hun tuin laten doen door en tuiniers bedrijf,stom natuurlijk,want waarom zou je je eigen tuin laten doen Gestoord ,dat was echt feest,het werd de meest algemene kattenbak van de straat,heerlijk die verse aarde.

uiteindelijk stonden we zo ong de halve dag emmers water naar beneden te gooien,in de hoop dat die krengen niet meer terug zouden komen,maar deze gingen dan uitgebreid in onze vensterbank liggen drogen..

dus op een dag,heeft mijn moeder,nog heel vriendelijk gevraagd of men hun katten niet binnen kon houden,of in ieder geval zorgen dat onze netjes aangelegde tuin ,geen kattenbak werd..

nee dat kon niet!!tuurlijk niet...want dat doen katten nu eenmaal Gaaaap

afijn,we hadden toen der tijd zelf een labrador teefje,die met steentjes speelde,dus je schopt een steentje weg hond gaat hem halen...

op een dag komt de buurvrouw(van de katten die mijn moeder had aangesproken) op hete poten aanbellen.of mij moeder de drol van onze hond van hun pad af wou komen halen,nou ja,nu was dat al onwaarschijnlijk,maar stel dat het zo was(overigens hebben wij nooit aangebeld bij de buren of zij ook d ekattendrollen uit onze voortuin wilde verwijderen),is mijn moeder meegelopen,daar lag op het pad,een klein zwart steentje... Zij zijn groot en ik is klein!

ws was per ongeluk met steentjes schoppen een steentje op hun pad terecht gekomen..

de labrador was een teefje,en ik liet haar eens uit,en lipen langs de tuin van deze mensen,en de hond rook aan een blaadje,en ja hoor,meteen tikken tegen het raam...en van de wegga bewegingen..

kom op zeg,ze hebben nooit hun katten binnen gehouden,ook niet na de vraag of ze er wat aan konden doen,en dan wel zo reageren op andermans dier??vind het dan ook heel gewoon dat die labrador op je pad of in je tuin poept!!

zo krom..maar goed,na een paar jaar ellende van andermans katten te hebben gehad,ben ik verhuist naar een flat waar het wemelde van die gore zwerfkatten...echt te ranzig,ze wilde ze toen vangen en afmaken,ik al helemaal blij,maar toen waren er weer van die popies die die katten gingen redden...

echt hoe bestaat het,die dingen waren zo vies,en vielen regelmatig mensen aan of honden,en als die beesten vechten lag je weer weet ik hoe lang wakker van het gekrijs...

daarna zijn we verhuist naar en huisje met tuin,waar de hele dag honden in liepen,geen katten last meer gehad,dus dat is het enigste wat werkt.. Vork

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 14:26

_Michelle__ schreef:
Ja zouden ze daar echt iets aan doen? Die vrouw is ook best zielig. Al oud en alleen....

Geval waar ik voor belde, is een kat die erg mager was en kale plekken had. Bleek dat die kale plekken kwamen door de krolsheid en stress daardoor, maar de kat is toch in beslag genomen en opgeknapt en naar een asiel gebracht.
Dat mocht ik trouwens zelf ook doen. Als ik de kat buiten tegenkwam, mocht ik hem pakken en naar een asiel brengen, aldus de dierenbescherming.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 14:42

Oei @kimmie261, ik begrijp het verhaal van je ouders heel goed hoor, daar zou ik ook van balen!
Maar je klinkt wel een beetje, voorzichtig gezegd, als een absolute niet-kattenliefhebber, klopt dat?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 14:45

haha,ik ben inderdaad geen kattenliefhebber,ik zie echt geen lol in dieren die wegkruipen als er visite komt,die hun smerige klieren tegen mijn gezicht aanduwen,dat mensen dan zeggen,kijk ,hij vind je lief,duuhhh ,zo'n beest smeert je gewoon vol met zijn lucht,beetje als dat ik ga zeggen o, mijn hond pist tegen je aan,dus hij vind je lief... Clown

nee hoor,ik zal ze geen kwaad doen,ik heb zelfs katten gered,maar mijn huisdier zal het niet zijn,en wens dan ook geen last te hebben van ander mans huisdier...dan neem ik er zelf wel 1..

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 14:53

Haha, leuk hoe je dat omschrijft Haha! Haha!
Zo is overal wat voor te zeggen. ik word gestoord van die honden van mijn vrienden, met hun kwijlsmoelen tegen me aan Boos! , lekker opdringerig. Stinken, blaffen. Hun warme adem tegen m'n hand als het buiten al zo warm is dat de mussen dood van het dak vallen en ik ook wel van het dak wil zo warm is het en dan nog die hondenadem! O ja, en die snuiten in je kruis zodat gelijk de hele wereld weet dat het weer die tijd van de maand is Vingers aflikken .
Ik hou dus niet zo vreselijk veel van honden. Verzorg ze liefdevol tijdens de vakanties, zal er nooit eentje kwaad doen maar wil er zelf absoluut geen hebben.
Maar gelukkig dat we niet allemaal hetzelfde zijn!

En ik kan gelukkig oprecht zeggen dat niemand last heeft van mijn katten, ze lopen op eigen terrein en...als er visite komt schieten ze idd binnen 0,1 seconde naar boven Clown !

WhitneyLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 15:15

Bij ons zwerft er iedere avond een klein, jong, rood katje rond. Verdrietig We hebben hem zien vermageren , nacht na nacht en hij was zo wanhopig dat hij de verdroogde broodresten van de grond kauwde Huilen (die liggen daar om hard te worden voor onze schaapies). We hebben hem uiteindelijk wat voer gegeven en hij at het bakje er zowat bij op Ja. We realiseren dus wel dat hij steeds vaker zal komen maar we gaan een foto maken en in de supermarkt hangen, misschien nog in de Deen ect. Het is echt een ongelovelijk jong katje en na een paar van die hapjes kijkt ie je zo lief aan van: Bedankt Ach gut

Dus als iemand een erg jong katje(een katertje dus) mist, licht-rood en met een mooie tekening op zn rug, reageer aub Ja Doei! DoeG

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 15:22

JustNanno schreef:
_Michelle__ schreef:

Geval waar ik voor belde, is een kat die erg mager was en kale plekken had. Bleek dat die kale plekken kwamen door de krolsheid en stress daardoor, maar de kat is toch in beslag genomen en opgeknapt en naar een asiel gebracht.
Dat mocht ik trouwens zelf ook doen. Als ik de kat buiten tegenkwam, mocht ik hem pakken en naar een asiel brengen, aldus de dierenbescherming.

Tnx voor de tip! Als ik ze nog een keer zie zal ik gelijk bellen, want ze hangen overal en nergens rond...

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 15:25

ThePast03 schreef:
Tulandro schreef:
In Rotterdam worden ze wel afgemaakt hoor, ik geloof binnen een half jaar. . Mijn vader is een tijdje voorzitter van de dierenbescherming in Ridderkerk geweest.

Als dat waar is zegt het heel veel over de dierenbescherming in Ridderkerk.
Katten afmaken terwijl andere asiels en opvanginstanties bereid zijn ze op te nemen.

Gelukkig is niet ieder dierenasiel afhankelijk van de dierenbescherming.

Daarom brengt Ridderkerk de dieren naar Dordt, en niet naar Rotterdam.

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 15:32

Desiree schreef:
Nou, als ik jullie geklaag lees over grote hondendrollen zie ik naar honden toe ook weinig tolerantie.

En waar lees je mijn geklaag over hondendrollen?? Ik reageerde alleen op jouw vraag/opmerking, en ja, dan heb ik liever dat een kat mijn tuin als toilet gebruikt dan een hond om de simpele reden dat de eerste het begraaft.

Ik ben tolerant tegenover àlle diersoorten.

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 15:34

kimmie261 schreef:
berdien waarom zouden katten wel al het recht hebben om andere mensen last te bezorgen...

Volgens mij lees jij niet goed...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 15:34

kimmie261 schreef:
ze wilde ze toen vangen en afmaken,ik al helemaal blij

Sorry maar ik snap niet hoe iemand DAT weer normaal kan vinden.
Ik ben geen hondenvriend maar een dier af laten maken dat geen pijn lijdt komt dan weer geen moment in me op.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 15:41

ik heb het hier niet over huiskatten,maar over verwilderde vieze zwerfkatten,waarvan de helft blind was,of eens aangereden geweest was,en er zonder dierenarts weer bovenop gekomen waren,kreupele katten,1 kat met een mega tumor onder zijn kop..echt te ranzig,,

daarnaast alles niet geholpen,dus elke zomer was het 1 grote kraamkamer,overal kleine katjes,die zo wild waren als de pest...

en dan van die mensen die die beesten 2x per dag te eten gaven,dus alles bleef ook leven,of gooien ze van die dooie kuikens op straat,waar uiteindelijk de ratten van vraten,omdat die katten vol zaten..

nee ,echt dikke overlast van die beesten,overigens is er nu een woonwijk,en is alles daar weggevangen...

en stinken!!door al die pis was niet normaal,ook je hond kon je wel extra ontvlooien,die katten zaten echt helemaal onder...

en eerlijk gezegd,waarom wel ratten uitroeien en niet deze dieren,voor mij waren ze echt niet leuker of anders als de ratten uit de sloot,alleen de ratten krijsten niet snachts,en die vielen niet aan,of sliepen niet op mijn auto,die in de winter natuurlijk lekker warm was,en de zwerfkatten die motorkap besprongen,dat wil ik toch gewoon niet...
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 09-08-06 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 15:42

Faas schreef:
[Ik fok katten, ik heb een grote ren van 4 x 11 meter, mijn katten hebben absoluut geen probleem met het hele huis + de ren. En zou het zo zijn dan wordt de ren stantepede uitgebreid naar 20 meter of meer. Desnoods plaats ik dusdanig een afscheiding dat de katten in de hele tuin inclusief vijver kunnen (= 20 x 30 meter, maar dat hoeft absoluut zo groot niet te zijn). Ik heb dat over voor mijn katten. EN! voor mijn buren. Mijn buuf heeft een moestuintje, ligt helemaal aan het uiteinde van mijn rijbak maar ik moet er niet aan denken dat mijn katten daar gaan zitten kakken. Dat is gewoon not done.

Als jij weet dat je katten geen overlast veroorzaken dan is dat prima. Dan heb je het evengoed goed geregeld. Maar ik vraag me wel af hoe je dat controleert. Want als jouw katten overal lopen weet je simpelweg niet wat ze doen.
[/quote]

Meeste mensen zullen niet zo'n grote tuin hebben dat ze een ren van 40m2 kunnen plaatsen. Moeten die dan maar geen kat nemen? De
rechten worden hier wel erg ver doorgedrukt. De meeste katten zijn na één keer boe roepen al verdwenen (of ik ben gewoon erg eng Haha! ). Ik ben nog steeds voor onderling begrip maar om iemand een wiens tuin een keer een drolletje is gedeponeerd nu als 'gedupeerde' te zien, nee sorry, dat gaat me toch echt te ver.

Daarnaast zullen kattenfokkers ook anders met hun dieren omgaan, i.v.m. diefstal e.d., dus is dat alleen al reden om ze niet vrij te laten lopen.

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 15:47

Faas schreef:
Laatst was er op een ander forum iemand die plaatste: 'Mijn kat vangt steeds vogeltjes uit de voliere van de buurman'. De persoon vond dat de buurman maar een nieuwe voliere moest aanschaffen. De voliere was prima, misschien niet sterk genoeg voor de kat maar dan nog vind ik dat het niet zomaar als zijn probleem kan worden aangemerkt. Zijn vogels houdt hij binnen dus dat is het probleem niet. Maar de kosten voor de voliere vergoeden door de katteneigenaar was ook geen mogelijkheid. Tja, dan moet je toch echt zlef maar de kat binnenhouden vind ik.

Tja, dat is natuurlijk ook een belachelijke reactie. Want hoewel ik absoluut niet gecharmeerd ben van vogels in volières zou ik nooit tolereren dat mijn kat vogels afslacht. Ik zou dus zeker iets met de buurman proberen te regelen en bijdragen in de kosten. Lijkt me logisch.

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 15:51

_Michelle__ schreef:

Dat zou ik zeker doen, want het is duidelijk dat die vrouw de zorg voor de katten niet meer aankan. Of praat een met haar.

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 15:55

Ze snapt je niet zo goed... Ze is stokdoof...

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 15:55

kimmie261 schreef:
zo krom..maar goed,na een paar jaar ellende van andermans katten te hebben gehad,ben ik verhuist naar een flat waar het wemelde van die gore zwerfkatten...echt te ranzig,ze wilde ze toen vangen en afmaken,ik al helemaal blij,maar toen waren er weer van die popies die die katten gingen redden...

echt hoe bestaat het,die dingen waren zo vies,en vielen regelmatig mensen aan of honden,en als die beesten vechten lag je weer weet ik hoe lang wakker van het gekrijs...

Net of die dieren het kunnen helpen dat ze vies en ziek zijn. Ik heb altijd moeite met mensen met een selectieve liefde voor dieren.

Edit: Jeetje Kimmie, je tweede stukje is zo mogelijk nog erger.... Voor dit soort dingen schakel je de dierenbescherming in, die zet vangkooien, behandelt en steriliseert de katten en probeert ze te herplaatsen. Hoe kun je er in hemelsnaam een probleem van maken dat een zwerfkat zich in een koude nacht aan jouw auto verwarmt??? Bang voor een paar banketstaaf rotkrasjes? Ik had zelf allang iets geregeld als er zulke katten in de buurt liepen. Heb je misschien ook een afkeer van zwerfmensen?
Laatst bijgewerkt door ellenlouise op 09-08-06 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 15:58

ik heb ook katten geholpen hoor..het is niet zo dat ik ze zo erg haat,vind alleen dat(die katten bij die flat) vieze beesten,en vind het dan ook onnodig die beesten zo te laten leven,vang ze ,castreer ze en zoek voor de lieve katten een leuk baasje,voor katten die "ontkat"(die denken dat ze een tijger zijn) zijn,geef je eenmalige reis kattenhemel..

en iedereen vind toch wel bepaalde dieren leuker als de ander,ik bedoel ik vind vliegen ook geen leuke beesten,en ik heb vogelspinnen,daar zullen ook veel mensen van zeggen dat het vreselijke dieren zijn...

de leefomstandigheden daar bij die flats was niet humaan voor die katten,laat ik het zo zeggen,en ze waren gewoon weg goor...

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 16:02

kimmie261 schreef:
ik heb ook katten geholpen hoor..het is niet zo dat ik ze zo erg haat,vind alleen dat(die katten bij die flat) vieze beesten,en vind het dan ook onnodig die beesten zo te laten leven,vang ze ,castreer ze en zoek voor de lieve katten een leuk baasje,voor katten die "ontkat"(die denken dat ze een tijger zijn) zijn,geef je eenmalige reis kattenhemel..

Okay, gelukkig! We denken toch niet zo verschillend. Ga m'n stukje nou niet meer aanpassen hoor Vork

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 16:07

ze wilde die katten vangen en dan voor de goede een baasje zoeken, en de zieke of wilde katten inslapen,maar toen werden er hele acties gehouden die dat gestopt hebben!!!

dat snap ik niet,ik was al blij dat ze wat voor die dieren gingen doen!!dat daarbij een stel van die tijgers enkele reis kregen,zou ik niet wakker van liggen..die dingen waren ronduit vals...

en de meeste mensen die mij kennen weten dat voor elke kat in nood ik echt zal helpen,maar ik wil van katten die een eigen baas hebben en een eigen strondtuin,gewoon geen last hebben...dat is toch niet zo heel moeilijk..

(en nee ik wil ook geen katten op mijn auto...ook geen hond,dus ook geen kat..)