Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:En Berdien, meestal zijn het de honden die in een verdomhoekje zitten hoor. Ik wilde het een keer van een andere kant belichten.
_Michelle__ schreef:Bij ons in de straat woont een vrouw en die heeft wel 10 katten die ze gewoon aan hun lot over laat.
Die katten zijn zo mager als een gratenpakhuis en moeten zelf maar aan hun eten komen.
Waarom neem je dan dieren? Wij hebben er gelukkig niet zoveel last van in de achtertuin, maar ze liggen wel vaak in de voortuin.
Zover wij weten doen ze niets, maar ik vind het wel zielig voor die beestjes, want ze worden echt gewoon aan hun lot over gelaten.
Waarom dan HUISdieren nemen?
_Michelle__ schreef:Ja zouden ze daar echt iets aan doen? Die vrouw is ook best zielig. Al oud en alleen....
JustNanno schreef:_Michelle__ schreef:Ja zouden ze daar echt iets aan doen? Die vrouw is ook best zielig. Al oud en alleen....
Geval waar ik voor belde, is een kat die erg mager was en kale plekken had. Bleek dat die kale plekken kwamen door de krolsheid en stress daardoor, maar de kat is toch in beslag genomen en opgeknapt en naar een asiel gebracht.
Dat mocht ik trouwens zelf ook doen. Als ik de kat buiten tegenkwam, mocht ik hem pakken en naar een asiel brengen, aldus de dierenbescherming.
ThePast03 schreef:Tulandro schreef:In Rotterdam worden ze wel afgemaakt hoor, ik geloof binnen een half jaar. . Mijn vader is een tijdje voorzitter van de dierenbescherming in Ridderkerk geweest.
Als dat waar is zegt het heel veel over de dierenbescherming in Ridderkerk.
Katten afmaken terwijl andere asiels en opvanginstanties bereid zijn ze op te nemen.
Gelukkig is niet ieder dierenasiel afhankelijk van de dierenbescherming.
Desiree schreef:Nou, als ik jullie geklaag lees over grote hondendrollen zie ik naar honden toe ook weinig tolerantie.
kimmie261 schreef:berdien waarom zouden katten wel al het recht hebben om andere mensen last te bezorgen...
kimmie261 schreef:ze wilde ze toen vangen en afmaken,ik al helemaal blij
Faas schreef:[Ik fok katten, ik heb een grote ren van 4 x 11 meter, mijn katten hebben absoluut geen probleem met het hele huis + de ren. En zou het zo zijn dan wordt de ren stantepede uitgebreid naar 20 meter of meer. Desnoods plaats ik dusdanig een afscheiding dat de katten in de hele tuin inclusief vijver kunnen (= 20 x 30 meter, maar dat hoeft absoluut zo groot niet te zijn). Ik heb dat over voor mijn katten. EN! voor mijn buren. Mijn buuf heeft een moestuintje, ligt helemaal aan het uiteinde van mijn rijbak maar ik moet er niet aan denken dat mijn katten daar gaan zitten kakken. Dat is gewoon not done.
Als jij weet dat je katten geen overlast veroorzaken dan is dat prima. Dan heb je het evengoed goed geregeld. Maar ik vraag me wel af hoe je dat controleert. Want als jouw katten overal lopen weet je simpelweg niet wat ze doen.
[/quote]
Faas schreef:Laatst was er op een ander forum iemand die plaatste: 'Mijn kat vangt steeds vogeltjes uit de voliere van de buurman'. De persoon vond dat de buurman maar een nieuwe voliere moest aanschaffen. De voliere was prima, misschien niet sterk genoeg voor de kat maar dan nog vind ik dat het niet zomaar als zijn probleem kan worden aangemerkt. Zijn vogels houdt hij binnen dus dat is het probleem niet. Maar de kosten voor de voliere vergoeden door de katteneigenaar was ook geen mogelijkheid. Tja, dan moet je toch echt zlef maar de kat binnenhouden vind ik.
_Michelle__ schreef:Ja zouden ze daar echt iets aan doen? Die vrouw is ook best zielig. Al oud en alleen....
kimmie261 schreef:zo krom..maar goed,na een paar jaar ellende van andermans katten te hebben gehad,ben ik verhuist naar een flat waar het wemelde van die gore zwerfkatten...echt te ranzig,ze wilde ze toen vangen en afmaken,ik al helemaal blij,maar toen waren er weer van die popies die die katten gingen redden...
echt hoe bestaat het,die dingen waren zo vies,en vielen regelmatig mensen aan of honden,en als die beesten vechten lag je weer weet ik hoe lang wakker van het gekrijs...
kimmie261 schreef:ik heb ook katten geholpen hoor..het is niet zo dat ik ze zo erg haat,vind alleen dat(die katten bij die flat) vieze beesten,en vind het dan ook onnodig die beesten zo te laten leven,vang ze ,castreer ze en zoek voor de lieve katten een leuk baasje,voor katten die "ontkat"(die denken dat ze een tijger zijn) zijn,geef je eenmalige reis kattenhemel..