Melissa schreef:@ ponyzotje, je moet niet naar de buik kijken voor de dikte maar naar de ruggegraat. Als die uitsteekt, is ze te mager. Als je hem iets kan voelen/vastpakken is ze goed. Als je hem helemaal niet kan pakken is ie te dik! Aan de foto's te zien, mag er wel wat van af. Waarschijnlijk omdat ze ouder is, beweegt ze ook wat minder en blijft ze daarom dikker.
@ shemar: Rammen worden op den duur meestal vervelend (lees: beuken) Je kunt beter voor ooitjes kijken. Hou je er wel rekening mee dat je schapen moet scheren en geiten niet.
schapen scheren maakt toch niet uit??
doen wij ook 25 euro bij een scheerder in de stad. (denhaag)
dus op het platte land vast minder.
ik vind geiten niet zo leuk om te houden, maar dat geeft niet ze zijn super om te zien daar in tegen.
boksen is niet goed voor de hersenen van een ram als ze echt gaan vechten gaan ze door tot een dood is of uit het terietorium is. dus zou idd voor een ooitje kiezen. het zou best kunnen dat 2 broertjes weinig tegen elkaar doen maar ja ik zie aan mijn schapen(lameren van dit voorjaar) dat ze gaan kijken wie de baas is. (speels)
vooral in het dek zeizoen zien ze helmaal druk niet te houden. dus als je toch 2 rammen neemt hou ze die tijd uit de buurt.
gr Franca