Zorgen om hond na tekenbeten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-24 20:38

Het is voor mij even niet bij te houden op iedereen te reageren, zo snel komen de reacties. Ik heb er alle vertrouwen in dat hij de juiste behandeling heeft gekregen in Waalwijk en twijfel ook niet aan de conclusie van de neuroloog. Voor nu ga ik me focussen op het herstel van Elvis en hem alle kansen geven die hij nodig heeft.

Omdat de antibiotica-onrust blijft: Elvis krijgt geen antibiotica omdat dit nu niets toevoegt aan de behandeling. Ze hebben doordat hij onder narcose is geweest de hotspot heel goed kunnen bekijken en kunnen concluderen dat hij goed aan het genezen is en er geen diepe(re) ontsteking is. Het is nu nog een oppervlakkige hotspot die goed schoongemaakt is, een laagje zalf gekregen heeft waarvan ik de naam kwijt ben, nu in het verband zit en waarvan ze verwachten dat dit snel herstelt. Dit is ook met een dermatoloog besproken, dus ik vertrouw erop dat dit klopt.
Laatst bijgewerkt door Lugea op 26-07-24 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 20:39

Nou ja het gaat ook niet om mijn emotie .Hoop dat Elvis snel beter wordt ik weet hoe naar je je kan voelen als je dier ziek is.Zeker als het niet snel op lijkt te knappen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 20:41

Natuurlijk zullen ze dit niet expres gedaan hebben maar de gevolgen zijn er wel. Ik hoop, wanneer alles achter de rug is met hopelijk een goede afloop dat je er toch werkt van maakt. Kliniek zal ongetwijfeld verzekerd zijn voor bedrijfsongevallen .
En hoe hard ook, zorg dat je alles goed opschrijft en hopelijk heb je een rechtsbijstand. Ook de conclusie van dit laatste onderzoek en uitkomst, zorg dat je het zwart op wit hebt.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 20:43

Wat fijn dat je iets weet.

Ik vind het persoonlijk best een gekke 'diagnose'. Hoe kunnen deze artsen nu weten hoe hij gefixeerd is en dat dat biet goed gegaan is?

Lugea

Re: Zorgen om hond na tekenbeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-24 20:44

Ik ben bij het fixeren geweest, dus ik kon de vragen van de neuroloog beantwoorden en daardoor was het plaatje compleet.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 20:44

Het zal niet expres zijn gedaan, dat geloof ik ook niet. En mensen maken fouten, ook dierenartsen en assistenten, maar om dit een volgende keer te voorkomen moeten ze dit wel weten, daarnaast is een dierenarts verzekerd voor dit soort gebeurtenissen. Door hun fout ben jij op kosten gejaagd, flink ook en daar mogen ze echt hun verantwoording voor nemen, dat is oorzaak en gevolg.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-24 20:46

Ze zijn op de hoogte gebracht door mij en krijgen het dossier vanuit Waalwijk ook. Het heeft alleen nu niet mijn focus hier een hele rel van te maken. Elvis heeft er niets aan als ik mijn energie op dit moment daaraan ga besteden. Er gaat vast en zeker een gesprek komen.

Edit: Ik reageer misschien wat “koeltjes” op het feit dat dit dus tijdens het fixeren gebeurd is, maar dat is de combinatie van enorme vermoeidheid, opluchting dat er duidelijkheid is en me proberen te focussen op wat Elvis nu het meeste gaat helpen. Daarnaast ben ik ook blij dat de punctie goed was en er geen grote afwijkingen gevonden zijn. Er is kans op volledig herstel en daar wil ik me nu aan vasthouden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 20:57

Ik snap dat je focus nu niet op een rel ligt. Het heeft al onnodig veel energie gekost wat nu beter in het herstel van Elvis kan worden gestoken :(:)
Ik zou ook zeker het gesprek aan gaan, maar daarvoor lijkt me nu ook nog niet het moment. De emoties zijn nog te vers en je kunt je beter op Elvis concentreren.

Ik vind de diagnose best heel logisch klinken eigenlijk, ook omdat Lugea bij het fixeren is geweest. Het zal in ieder geval een heleboel klachten verklaren.
Hopelijk knapt hij toch weer een heel eind op!
Hersenen kunnen heel veel, dus het zou nog best een eindje kunnen genezen. Daar hoop je uiteraard ook op!

Lugea, pas je ook op jezelf? Het is niet niets wat je de afgelopen weken hebt meegemaakt.
Wat een rollercoaster aan emoties! Nu even rust en bijkomen voor allebei :(:)

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 21:02

VillaNeusjes schreef:
Het zal niet expres zijn gedaan, dat geloof ik ook niet. En mensen maken fouten, ook dierenartsen en assistenten, maar om dit een volgende keer te voorkomen moeten ze dit wel weten, daarnaast is een dierenarts verzekerd voor dit soort gebeurtenissen. Door hun fout ben jij op kosten gejaagd, flink ook en daar mogen ze echt hun verantwoording voor nemen, dat is oorzaak en gevolg.

Dit is ook mijn gevoel.
Ik zou minimaal mijn kosten vergoed willen hebben + een schadevergoeding voor het leed van de hond

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 21:04

Wat goed dat je meer weet nu!

Hopelijk knappen jullie beide gewoon snel goed op!

En qua fixeren. Lastige plek, lastig ras. Dat gebeurd snel, zonder dat je dat doorhebt hoor.
Ze maken zich druk, je moet ze vast houden.. ts is er bijgeweest, zo super erg kan het dan ook niet geweest zijn.
Maar stress, pijn en het vast houden zou bij elkaar best wel eens tot dit kunnen leiden he..
Dus kosten verhalen, ik zou daar toch niet zo snel mee beginnen denk ik..
Het niet naar spoed mogen, dat wel.
Maar dit, tja..

Ik hoop oprecht dat het hondje snel opknapt! Want dit zie je, gelukkig, echt bijna nooit zo hoor!
En petje af, voor wat jij over hebt voor je vriendje!!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 21:07

Jeetje mina wat een update zeg! Wel fijn dat je nu wat duidelijkheid hebt. Hopelijk wordt Elvis weer helemaal de oude! Heel erg veel sterkte!

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-24 21:11

Ik parkeer het gesprek met mijn eigen dierenarts ook even uit bescherming voor mezelf. Het is inderdaad een enorme rollercoaster geweest van zorgen, stress, slapeloze nachten en dat heeft heel veel energie gekost. Om die reden wil ik me nu echt even focussen op rust en het herstel van Elvis. Dat gaat nog meer dan genoeg energie kosten, dus even first things first nu.

Hersenen kunnen inderdaad veel en Elvis heeft het geluk een jonge hond te zijn. Er kan ook nog best lang herstel optreden, dus het is niet zo dat als hij vrijdag niet opgeknapt is er geen herstel meer mogelijk is. Ergens geeft die gedachte ook rust, hoe gek misschien ook. Ik weet nu wat er is, ik weet nu dat ik af moet wachten en dat hij niet ineens morgen dood ligt omdat hij toch een hersen(vlies)ontsteking of iets heeft. Ik heb er alle vertrouwen in dat ik samen met de neuroloog een goed plan op tafel krijg om Elvis de beste kansen mogelijk te geven en daar is vrijdag het consult bij de oogarts een mooie eerste stap in.

Ik sta er op dit moment ook zo in hoor wendy1987, dit is niet expres gedaan. Elvis was echt aan het vechten tegen het fixeren, is klein, dus het is ook pure pech denk ik. Ik ben ook niet uit op een heksenjacht, maar wil wel het risico graag even onder de aandacht brengen. Dat komt wel. Elvis wordt niet ineens beter als ik morgen boos de telefoon pak.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 21:13

Wat fijn dat je nu antwoorden hebt! En fijn dat je goed bent geholpen.
Heeft hij nu nog medicatie mee? Of moet je het hem zo comfortabel mogelijk maken en alle tijd geven om te herstellen, tot je opnieuw een afspraak hebt?

Wel een bizarre diagnose, nog niet eerder gehoord. Geen wonder dat ze er niet uitkwamen bij andere klinieken. Mocht je balen van je bankrekening: dit had echt niet elke dierenarts jou kunnen vertellen. Hier heb je echt een neuroloog voor nodig die veel verstand heeft van zaken. Je zat dus bij de juiste praktijk.

Ook wil ik even zeggen dat ik respect voor je heb, hoe je reageert op de situatie. Als paraveterinair (en dierenartsen, maar daar kan ik niet voor spreken) krijg je soms zulke oliebol over je heen. Net zovaak onterecht maar in dit geval terecht natuurlijk dat je dit gaat melden.
Elke persoon die erbij heeft gestaan tijdens de fixatie gaat zich enorm klote voelen en dit waarschijnlijk nooit meer vergeten, ondanks dat het een ongeluk is.
Hond die het niet toe laat, 2 man nodig voor fixatie en dan in de nek moeten zijn, kan ik me wel voorstellen hoe ze hem hebben vast gehad. Dat wordt veel vaker gedaan en nooit heb ik zoiets gehoord.
Dus ik heb respect voor je TS, dat hoe klote en ongelooflijk dit ook is, je wel in ziet dat dit een ongeluk is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 21:14

Dat is ook absoluut waar!
Naast dat je nu weet wat er aan de hand is, heb je ook ontzettend veel dingen uitgesloten en hoef je dus ook niet bang te zijn dat hij alsnog hersenvliesontsteking of een tumor oid heeft.
Dat alleen al zal wel een enorme opluchting zijn!
Alles bij elkaar lijkt het me ook echt iets waar je idd zonder neuroloog niet achter was gekomen.

En idd, waar mensen werken worden fouten gemaakt. Ik denk wel dat een gesprek heel belangrijk is zodat iedereen er van kan leren.
Maar er met gestrekt been in gaan lijkt me ook niet de bedoeling van TS.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 21:22

Maar dat is wel iets wat ze opgemerkt zouden moeten hebben.
Ik vind dat er wat dingen ontiegelijk mis zijn gegaan en dat ze ts van het kastje naar de muur hebben gestuurd. Ze hadden ook gewoon eerlijk kunnen zijn. En zo normaal is het niet een strot dichtknijpen. Mijn chihuahuas hebben ook een platte snuit en Saartje heeft ooit een hartstilstand gehad bij de da en toen zelfs geen zuurstof tekort. Ik vind dat dus echt wel knap. En het voelt vanaf hier achter mijn scherm alsof ze niet helemaal eerlijk zijn geweest ts. Maar ze hebben je wel de volle mep berekend.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 21:23

Mijn stukje was puur bedoeld als dat er meer redenen zijn om ze op de hoogte te brengen dan schuld wijzen. Waar mensen werken worden fouten gemaakt. Simpel zat en ik zou ook zeer zeker alles eerst eens laten zakken en zorgen dat Elvis op de been is en weer lekker in z'n vel zit. Maar ook jijzelf bij bent gekomen van de hele rollercoaster. Immers zijn jullie nog niet aan 't eind zolang hij zich nog niet oké voelt. Dan moet je zo'n gesprek helemaal niet willen doen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 21:37

Dit soort dingen kosten gewoon tijd. Nu sta je in overleving, je bent dagen aan het rennen, vliegen en zorgen geweest.
Ga even bijkomen, laat Elvis even bijkomen.
Afhankelijk van hoe je eigen praktijk reageert kun je over een aantal dagen, weken, maanden altijd nog de gang van zaken aankaarten. Voor nu is tot rust komen en herstel van Elvis eerste prioriteit. De rest kan later :knuffel:
En het feit dat je rationeel en rustig reageert over alles zegt helemaal niks. Alleen maar goed om niks overhaast en uit emoties te doen.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 22:49

Jeetje …. Dat is niet niks! Ik ben in jouw plaats enorm opgelucht dat je eindelijk weet wat er aan de hand is en Elvis niets levensbedreigends heeft op dit moment. Anderzijds is het intriest dat dit het resultaat is van een behandeling van een stomme hotspot . Die onzekere prognose brengt jou nog geen zekerheid op volledig herstel.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 23:45

Knuffel meid :knuffel:

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-24 10:53

Elvis is de nacht goed doorgekomen. Hij was af en toe wat onrustig aan het piepen, maar dat zal vast ook door de narcose komen. Hij heeft vanochtend goed gegeten, drinken blijft nog wel een ding. Ik ben nu wat verschillende bakjes aan het proberen om te kijken of het reflecteren van het water in de bak misschien iets van doen heeft met het niet willen drinken. Ik merk dat hij veel last heeft van z’n ogen, dus dat zou een verklaring kunnen zijn.

We hebben net even een stukje gewandeld. Elvis in z’n buggy en Suus en Melle lekker even mee naar het bos en een pakketje ophalen in het dorp. We gaan nu weer even lekker rusten en bijkomen van de rollercoaster. Wat ben ik blij om m’n kleine vriendje weer lekker thuis te hebben. <3

Vanavond mag het verband eraf, dus ik ben erg benieuwd hoe de hotspot er nu uitziet. Als het lukt zal ik even een foto maken. Het valt me op dat Elvis veel minder met de hotspot bezig is, dus ik heb goede hoop dat het er mooi onder vandaan komt. We gaan dan nog even door met het smeren van de hydrocortiderm.

M’n kleine boef. <3
Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 11:48

Je hebt echt wel genoeg gehad , dat het vanaf nu de goede richting mag uitgaan!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 11:51

Gelukkig heb je duidelijkheid. Maar wat een bizarre oorzaak zeg. Pffff

Kwa drinken. Staat het bakje ook hoger? Mijn oude destijds inmiddels aardige blinde demente dametje dronk en at uit een ondiep groot bakje goed hoog aangeboden het beste. Alles dat dieper of lager werd aangeboden kon ze niet echt meer uit de voeten. Hoog bijna op neus hoogte en groot en ondiep waar ze meteen bijkwam ging goed.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-24 11:53

Bedankt voor de tip, karuna! Dat ga ik eens proberen. Hij drinkt de geitenmelk (met water verdund) wel uit alle bakjes die ik aanbied, maar het water blijft een ding en hij gaat ook niet uit zichzelf drinken. Ik ga ook eens wat bakjes wat hoger zetten. Het zal toch een beetje een zoektocht zijn wat fijn is voor hem.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 12:00

Wat een aparte oorzaak zeg, hoe dan vraag je je af met hersenschade door zuurstofgebrek, dan moet hij minimaal een aantal minuten helemaal geen zuurstof gehad hebben met vasthouden. Hopelijk heeft hij er nu geen trauma erdoor gekregen in de zin van dat hij knuffelen of vastpakken ook eng vind.
Misschien is water drinken ook wat gevoelig door de hotspot? Omdat dat dan misschien doortrekt op de hotspot? Misschien als je het bakje water op neushoogte of hoger geeft het makkelijker gaat? En anders maar wat scheutjes geitenmelk erdoorheen als hij dan wel vocht binnen krijgt. Hopelijk hersteld hij nu gauw!

Sunau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 12:03

Fijn dat je duidelijk hebt!
Zou het kunnen dat Elvis door het zuurstofgebrek en de daaropvolgende neurologische klachten (tijdelijk) ook een geur- en smaakstoornis heeft? Water heeft natuurlijk geen geur of smaak en daardoor misschien minder aantrekkelijk?