Ik heb de winner ingeschreven met onze jongste, Kruimel. Dan net 4 maanden dus minor puppy. Misschien de kerstshow maar aan de andere kant, er hangt niks vanaf
Hier over twee weken naar Polen voor een Japanse stijl keuring. Eerste fci show zal denk ik Dortmund weer zijn.
Gisteren op de show nog een fijne 4e plaats excellent met mijn teefje ( volledig uit de vacht ), 2e plaats voor de puppy reu ( hij was moe van de dag ervoor ). Nog mee gelopen voor beste groep met de fokker en eerste plek gehaald daar. En mijn teefje heeft nog een mooie eerste plek behaald in een enorm sterke koppelsklasse. ( ingewikkeld hoe deze constructie is. Iets met drie co owners )
rockey
Geplaatst: 30-09-25 12:06
wat een leuke plannen!
Wat gaaf StonedRomy, wat houd dat japanse stijl keuring precies in?
Ik heb zojuist Dortmund ingeschreven kan je dan makkelijk naar het paarden gedeelte lopen?
StonedRomy
Geplaatst: 17-10-25 17:57
Akiho show ( Japanse stijl ) is heel anders vind ik.
Eerst worden alle honden individueel in een kleine ronde ring bekeken. Aantekeningen worden gemaakt op alle vlakken. Er zijn dan vaak meerdere kleine ringen met ieder hun eigen keurmeester. Voor 140 honden hadden we dit weekend 2 keurmeesters uit Japan, waarvan een van de twee hoofd jury is in Japan.
Daarna hebben ze lunch en bespreken ze alle honden die ze hebben gezien. Na de lunch is er per klasse een eind keuring. Deze kunnen best lang duren. Alle honden op een lijn en dan gaan ze ze per stuk af. Worden er nog honden na gemeten, naar voren geroepen om voor een andere hond te staan om meer expressie te zien. Het liefste moet je staan zoals de rottweilers geshowd worden…. Achter je hond, geen koekjes, niks aanraken. Gewoon je hond zo laten staan.
Mijn 8 maand oude reu is 1/4 geworden en mijn 2.5 jarige teef 2/16. Geen best female etc in Japanse stijl. Alleen het geslacht en leeftijd per klasse kan je winnen.
Ik heb mijn voet vorige week woensdag gebroken en dus heeft de lieve fokker ze beide geshowd. Plan was om de groeps keuring met mijn teef zelf te doen vanuit rolstoel… maar we zagen al dat ze best wel eens kans zou hebben ondanks dat ze naakt was.
Mijn teef tijdens de individuele keuring.
Dit jaar ook voor het eerst een ‘ vertaald rapport ‘ gekregen gelukkig. Waar alle punten 1 voor 1 beoordeeld worden. Dikte van de oren, stand van de oren. Al dat soort punten.