Spijt van hond, wat zijn mijn rechten.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 09:33

nuscaniels schreef:
Stamboek is ze niet bij aangesloten. Werkhonden hebben geen stamboom of rasvereniging zoals andere rassen.
Dit zijn vaak kruisingen herders, zowel mechels als hollands.
Is het gestreept is het een kruising hollander, is het bruin een kruising mechel.
Daar zit geen vereniging achter met fokeisen wat betreft uiterlijk en dan showen.
Honden worden wel geregistreerd en hun prestaties ook maar dat is allemaal gericht op het werk.

Ah oke dat is jammer dan.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 09:39

Maartje1990 schreef:
kiwiwitje schreef:
Omdat t stamboek daar niet voor is. Dan zal je je nog kunnen melden bij de rasvereniging als de betreffende fokker daarbij aangesloten is.

Stamboek, rasvereniging, het is om het even. De organisatie die betreffende fokker even op de vingers kan tikken of dat ze iig op de hoogte zijn hier van.

T was meer om aan te geven dat als iemand naar t stamboek zou mailen oid voor dit soort dingen dat je dan gewoon te horen krijgt dat ze hier niks mee kunnen doen. En als info om aan te geven waar je wel moet zijn.
:) T is wel handig om te weten waar je heen moet.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 13:35

Enige wat je nog kan doen is een klacht indienen bij de NVWA maar ik weet uit ervaring
dat die nogal slapen bij klachten over fokkers/ handelaren.

pmarena

Re: Spijt van hond, wat zijn mijn rechten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 15:05

Hopelijk komt het beestje goed terecht en krijgt ze geen klap van deze nieuwe wending, weer een nieuwe plek :(:) Wordt je op de hoogte gehouden denk je...?

Wel fijn voor de poezen dat die weer lekker bij je kunnen liggen snorren nu :+:

Ik hoop dat je toch op een punt komt dat je wel iets wilt doen tegen deze fokker om andere mensen / honden er een beetje tegen in bescherming te nemen. Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd, stel dat je zegt dat je de hond niet meer hebt ....of er dan überhaupt nog enige interesse getoond wordt wat er met het dier gebeurd is....

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 17:44

paddington schreef:
Enige wat je nog kan doen is een klacht indienen bij de NVWA maar ik weet uit ervaring
dat die nogal slapen bij klachten over fokkers/ handelaren.

Met welke klacht dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 18:38

Hoe gaat het nu TS, nog reactie v.d Fokker gehad?

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-20 21:15

Even een update, kreeg te horen dat het goed gaat met Sarah.
Elke dag zien ze verbetering bij haar.

Fokker is er toevallig net achter dat ze herplaatst is. Geeft aan dat ze er blij om is want ik ben blijkbaar een intens achterbaks poedersuiker.
Weten we dan ook weer.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 21:19

Wat fijn dat het goed gaat met de hond.

Nou die fokker kan haar hoofd steken op een plek waar de zon niet schijnt _O-

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 21:31

nuscaniels schreef:

Fokker is er toevallig net achter dat ze herplaatst is. Geeft aan dat ze er blij om is want ik ben blijkbaar een intens achterbaks poedersuiker.
Weten we dan ook weer.

Wat je zegt ben jezelf. De enige die achterbaks is, is de fokster zelf.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 21:44

nuscaniels schreef:

Weten we dan ook weer.

Fijn om te horen!
Dat die fokker dit zegt, zegt meer over haar dan over jou gelukkig.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 21:47

Leest ze hier soms mee dat ze boos op je is?
Maar hoe dan ook is haar reactie erg kinderachtig en zegt idd meer over haar.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 21:51

Trek het je niet aan TS. Heb je al uitzicht op een andere hond of pup, of laat je het voorlopig zoals het nu is?

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-20 21:59

Denk als ze hier mee had gelezen ze wel eerder had gereageerd. Of iemand die ik heb gesproken heeft het aan haar gemeld of ze heeft de oproep van mij toen gezien op fb voor herplaatsing of ze is erop gewezen. Doet er ook verder niet toe. Ik weet dat ik naar eer en geweten gehandeld heb en ben blij met de positieve updates.

truus1957 schreef:
Trek het je niet aan TS. Heb je al uitzicht op een andere hond of pup, of laat je het voorlopig zoals het nu is?

Heel toevallig van de week bij een hond wezen kijken, mee gewandeld, daar gezien hoe die binnen is en al. Echt een leuke hond, enorme knuffelbeer. Katten gewend.
Echter had ik vandaag een vriendin op bezoek met haar hondje die katten gewend is en deze dan ook keurig met rust liet maar de katten schoten gelijk weer in de stress. Dus denk dat ik er niet mee doorga. Het is ook wel allemaal kort op elkaar dan. Verstandigste is denk gewoon nog geduld hebben.
Eerst maar huis verder verbouwen, katten en ik meer gesetteld en dan volgend jaar maar weer eens kijken of het dan wel past.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 23:00

nuscaniels schreef:

Weten we dan ook weer.

Nouja zeg wat een mens!! Je hebt echt het allerbeste voor die hond gedaan ts!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 09:03

nuscaniels schreef:
Denk als ze hier mee had gelezen ze wel eerder had gereageerd. Of iemand die ik heb gesproken heeft het aan haar gemeld of ze heeft de oproep van mij toen gezien op fb voor herplaatsing of ze is erop gewezen. Doet er ook verder niet toe. Ik weet dat ik naar eer en geweten gehandeld heb en ben blij met de positieve updates.

truus1957 schreef:

Heel toevallig van de week bij een hond wezen kijken, mee gewandeld, daar gezien hoe die binnen is en al. Echt een leuke hond, enorme knuffelbeer. Katten gewend.
Echter had ik vandaag een vriendin op bezoek met haar hondje die katten gewend is en deze dan ook keurig met rust liet maar de katten schoten gelijk weer in de stress. Dus denk dat ik er niet mee doorga. Het is ook wel allemaal kort op elkaar dan. Verstandigste is denk gewoon nog geduld hebben.
Eerst maar huis verder verbouwen, katten en ik meer gesetteld en dan volgend jaar maar weer eens kijken of het dan wel past.

Katten in de stress zal je sowieso hebben. Wij hebben drie katten en een wolfhond. Het heeft zeker 2 jaar geduurd voor hond en katten in dezelfde ruimte konden zonder dat hond ze opjaagde.
Nu lopen ze allemaal gezellig bij elkaar (maar soms gaat hond alsnog eens voetballen met de oudste, en de birmanen mogen maar op bepaalde plekken passeren van haar).
Maargoed, op zich allemaal rustig, katten zijn ook niet gestressed, dus dat is super.
Maar zodra er een vreemde hond binnenkomt, dan zijn ze ook alledrie weer foetsjie hoor, zelfs als ze de katten negeren. Dit heeft wat tijd nodig om uit te zoeken.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 09:19

nuscaniels schreef:

Weten we dan ook weer.

Dan is de fokker blind, deaf and dumb. Als jij tig keer hebt gevraagd: "kan de hond terug, ze kan hier niet blijven want ze vreet de katten op", zij zegt zelf nee, kan ze dan niet bedenken dat jij een ander huis voor de hond gaat zoeken? Dat had ze met haar ogen dicht aan kunnen zien komen.

Fijn dat Sarah goed terecht is gekomen en fijn dat jouw katten weer lekker op schoot liggen!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 11:21

nuscaniels schreef:

Weten we dan ook weer.

Wat een onnozel wezen is die fokker toch :')

Fijn dat het met de hond goed gaat !

Verstandig denk ik om nog een tijdje te wachten als de poezen zo bang zijn.
Trouwens, sommige poezels zijn net hondjes, toch ? <<) <3

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 11:53

Dat de fokster de hond niet wilde terugnemen is wel een bewijs dat ze wist dat het een probleemhond is. Want momenteel is er veel meer vraag dan aanbod van honden dus een goede hond was ze heel gemakkelijk meteen weer kwijt geweest.In elk geval is het nu opgelost en fijn voor de hond dat hij een plekje gevonden heeft.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-20 22:36

Doe hier even een update.
Geheel onverwacht want eigenlijk wilde ik pas weer een hond volgend jaar loopt hier nu sinds een 3 weken een pup. Een hollandse herder, teefje die de naam Akka heeft gekregen.
De man die van de zomer met Sarah bij mij kwam om te kijken wat ik anders kon doen had een nestje eind september. Hij vond dat een van de pups zeer geschikt voor mij zou zijn. Na vele filmpjes en foto's van de 13! pups (was nest van 18, helaas heeft niet alles het gered) wezen kijken en zonder dat ik wist welke hij voor mij voor ogen had was er al eentje die mij heel erg aansprak. Dit bleek ook degene te zijn die hij passend vond.
Zodoende is Akka mee naar huis gegaan.
Met de katten gaat het redelijk. Een vindt het niks, een durft steeds meer en een eet naast haar, loopt mee met elke wandeling en heeft de eerste weken bij Akka en mij gelegen. Daa heb ik alle vertrouwen in.
Sarah is sinds een twee a 3 maanden herplaatst en zit daar prima op haar plek.
Iedereen nogmaals bedankt voor het advies, de hulp en het luisteren.
Net een weekje hier, oortjes beginnen te staan.
Afbeelding

Samen met de kat eten, bench wordt alleen maar gebruikt om te drinken of eten.
Afbeelding

Het bos direct naast mijn huis.
Afbeelding

Afbeelding

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 22:39

Wat leuk!! Heel veel plezier en geluk met je puppy <3

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 22:39

Wat een ontzettend leuke update. Heel veel plezier met haar, wat een schatje!!! Zo zie hè maar, er is niks mis mee om te erkennen dat iets niet gaat. Fijn dat het met Sarah nu ook goed gaat

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 23:19

Oh kijk wat fijn!

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 00:05

Wat superrrr leuk! Veel plezier samen!

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 00:07

Wat een mooie update, ook over Sarah. Heel veel geluk met je pupje.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 00:55

Wat een leuke update! Heel tof dat die man aan jou heeft gedacht.

Moge jullie nog maar veel mooie ervaringen creëren ;)