Eigen hond bijt mij..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Storm

Re: Eigen hond bijt mij..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 22:39

Ik ben benieuwd hoe hard het mis moet gaan voordat de vriend van de TS inziet dat dit niet verder kan...
Nogmaals sterkte.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 22:53

Duhelo schreef:
Jouw eerste dierenarts had ik ook zo laten zitten, zou niet eens het consult betalen, is die nou helemaal ?

Hoe kom je daar nou bij? Hij stelde nota bene de juiste diagnose, zoals door de dure onderzoeken van de tweede dierenarts werd bevestigd.
Ik kan daar met mijn hoofd niet bij dat je het blijkbaar een goed idee vind niet te betalen voor een geleverde dienst en alleen omdat je een blijkbaar kundig advies niet wil geloven.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 22:58

Kuggur schreef:
Duhelo schreef:
Jouw eerste dierenarts had ik ook zo laten zitten, zou niet eens het consult betalen, is die nou helemaal ?

Hoe kom je daar nou bij? Hij stelde nota bene de juiste diagnose, zoals door de dure onderzoeken van de tweede dierenarts werd bevestigd.
Ik kan daar met mijn hoofd niet bij dat je het blijkbaar een goed idee vind niet te betalen voor een geleverde dienst en alleen omdat je een blijkbaar kundig advies niet wil geloven.

Toch geweldig dat deze eerste dierenarts röntgenogen heeft.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 23:00

Denk je werkelijk dat diagnoses alleen met een röntgenapparaat zijn te stellen?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 23:06

Dat soort dingen vallen wel alleen maar uit te sluiten dmv foto's of een scan. Anders blijft het gissen of het wel of geen tumor is. Dat lijkt me logisch...

Sterkte TS. Erg moeilijke situatie.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 23:13

TS wat moet jij je nu klote en onbegrepen en in de steek gelaten voelen zeg.
Maar wat er al meer zeggen, neem ff rust en wacht even het gesprek met je vriend af. Je bent nu best emotioneel en boos (begrijpelijk! Begrijp me niet verkeerd). Laat dit eerst even zakken voordat je overhaaste beslissingen neemt waar je later spijt van krijgt.

Toch wil ik je ook even een andere kant laten zien. Gaat wel over iets anders, maar komt wel overeen.
Wij hadden een boxer waarbij een tumor in haar keel en buikholte was ontdekt. Voornamelijk had ze het meeste last van degene in haar keel.
Vorig jaar begin juli was het warm, en hier kon ze niet goed tegen. Werd benauwd en wist d'r slecht raad met zichzelf. Ik zag haar eigenlijk de hele dag.
Mijn man ging vroeg de deur uit en kwam later op de avond pas weer thuis, vaak was het dan alweer redelijk afgekoeld waardoor ze zich alweer beter voelde.
Voor mij was het duidelijk dat het zo niet meer ging, mede met het ook op nog veel meer warmere dagen. Voor mijn man was dit absoluut niet zo, hij zag haar immers overdag niet.
Zijn ogen zijn 2 dagen daarna open gegaan toen hij dus aan het einde van de middag thuis kwam en het nog wel flink warm was. Toen pas zag hij haar zoals ik haar de 2 laatste dagen had gezien.
En pas toen kon hij erachter staan dat het beter was om haar te laten gaan.
Soms moeten er eerst even een paar ogen gaan om de situatie in te kunnen schatten.
In dit geval hoop ik eigenlijk dat die bij je vriend vandaag zijn open gegaan toen Bruce een klant probeerde aan te vallen.

Nogmaals heel veel sterkte en een dikke knuffel.

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 02:42

Jij bent de gebeten persoon en terecht wantrouwend en nerveus. Het zal voor je vriend ook moeilijk zijn om onder ogen te zien dat zijn maatje Bruce onberekenbaar gedrag vertoont. Misschien zet hij zich af tegen de keiharde realiteit en de mogelijke gevolgen daarvan. Het is moeilijk om op één lijn te komen met iemand die in een andere modus zit. Ik denk dat ik hem even de ruimte zou geven om met Bruce alleen te zijn en ik zou er op vertrouwen dat hij, zeker na het tweede incident van vandaag, ook tot het besef zal komen dat Bruce gevaarlijk is en dat daar iets aan moet gebeuren. Samen met jou! Heb vertrouwen en laat de situatie niet tussen jullie inkomen. Met spanningen en een verstoorde rangorde is niemand, en zeker Bruce niet geholpen! Honden voelen dat feilloos aan. Neem even rust om je energie op te bouwen, op gelijke voet met je vriend te komen, en laat Bruce daarna zien dat jij en je vriend samen één zijn, welke beslissingen jullie ook gaan nemen! Veel sterkte en ook beterschap met je arm!

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 07:40

Mannen......pffffff -O-

Ik hoop dat je een goed gesprek met je vriend kan hebben en dat je op een of andere manier naar hem duidelijk kan maken hoe jij erover denkt zonder dat het het ene oor in gaat en het andere uit en hij ondertussen ja knikt en verder niet eens wat denkt....

Laat hem misschien eens wat stukken hier uit het topic lezen. Wie weet werkt dat wel.
Heel veel sterkte en success in ieder geval!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 08:16

Kuggur schreef:
Duhelo schreef:

als ik vraag aan mijn dierenarts om mijn hond volledig door te lichten, dan dient ze dat te doen. En me niet met een kluitje in het riet sturen, want dan heeft ze me niet gegeven wat ik vroeg. Als ik vraag om ze te vaccineren, en mijn DA gooit er een ampul anti vlooienspul op (zonder dat ik dat vroeg) en zegt, zo, hij is weer goed voor een jaar, dan betaal ik dat consult toch ook niet? De geleverde dienst is niet hetgene ik vroeg.

Maargoed, dat is een andere discussie :)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 08:31

@Duhelo Ik vraag me af of je het echt zo direct speelt als je in die situatie zit.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 08:46

Wat een achtbaan aan emoties en tegenslagen....ts.

Ondanks de spanningsboog tussen jou en je partner zou ik hem toch inlichten over het niet verlengen van je contract op je werk.
Misschien lucht dat een heel klein beetje op en kan hij hopelijk wat beter begrijpen waarom je zo uit je doen was/bent.
Ook al is dit maar een onderdeel van alles....

Wbt Bruce is het idd zoals jezelf al aangaf een spoed zaak om een kundig gedragstherapeut in te schakelen.
Mede om je partner tot realiteit te brengen, denk ik.
Ik vind het zeer kwalijk dat hij zich momenteel zo opsteld... niet alleen tegenover jou maar ook voor Bruce.
Jullie zijn er beiden niet mee geholpen en dit wegwuiven is not done.

Ik kan me voorstellen dat je hoofd er momenteel niet naar staat om dit bespreekbaar met hem te maken...maar misschien kun je hem vertellen dat deze situatie inhoudbaar is voor je en je opkorte termijn een deskundige over de vloer wilt hebben?
Ter beoordeling en advies.....

Ik hoop dat jullie beiden weer in rustiger vaarwater terecht komen zodat er actie kan worden ondernomen waar jij achter staat...en wellicht trekt je partner dan ook wat bij?

Heel veel sterkte!!!

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 09:56

Veel sterkte en wijsheid TS. :(:)

En houd in in gedachten: elke beslissing is een goede beslissing, zolang het jouw beslissing is. (En voor wat betreft Bruce: jullie gezamenlijke beslissing).

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 10:06

TS, niet vervelend bedoeld, maar kan het zo zijn dat jij al langer onder (hoog)spanning staat en Bruce dat heeft aangevoeld?

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 10:13

Cayenne schreef:
TS, niet vervelend bedoeld, maar kan het zo zijn dat jij al langer onder (hoog)spanning staat en Bruce dat heeft aangevoeld?

Ver gezocht en zelfs als dat zo zou zijn, geen enkel excuus om iemand aan te vallen. Daarbij viel Bruce ook een klant aan? Zou wat zijn als honden op die manier op emoties zouden reageren??
Afschuwelijke situatie ts.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 10:15

Neem even de tijd. Op een gegeven moment komen de antwoorden wel.
Sterkte!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 12:54

DatBenIkNou schreef:
Cayenne schreef:

Ver gezocht en zelfs als dat zo zou zijn, geen enkel excuus om iemand aan te vallen. Daarbij viel Bruce ook een klant aan? Zou wat zijn als honden op die manier op emoties zouden reageren??
Afschuwelijke situatie ts.

Hoezo ver gezocht??
Ik maak ook uit eerdere posts van de TS op zij zelf geirriteerd is en dus eigenlijk niet goed in haar vel zit.
Wij weten het verhaal hier maar van 1 kant. Makkelijk oordelen over vriend en hond dus.
en dat de hond een klant aan valt vind ik ook niet gek als het dier aan een ketting moet liggen. Daar creeer je alleen maar meer frustratie mee.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 13:02

Ik zit ook wel eens niet lekker in mijn vel en bij ons is er ook wel eens onrust. Zou wat zijn als onze hond daar zo op reageert zeg :=
Heb je gedoe, wil je hond je ook nog eens om zeep helpen :')

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 13:17

Honden kunnen zeker reageren op gemoedstoestanden hoor.
Als ik bv discussieer met mijn vriend (en dan ook zelfs een gewone discussie die wat oploopt) dan wordt onze hond heel erg nerveus en gaat zo ver mogelijk van ons weg. Als we spelen of dom doen komt ze ons uit elkaar halen. als ik niet lekker in mijn vel zit dan merk ik dat ook zeker aan haar gedrag. Maar een hond die bv minder stabiel is kan op een slechte manier reageren, en dat kan zich uiten door, in hun ogen, orde op zaken te stellen door aan te vallen ...

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 13:18

ahhh k u t zeg ts.
geen tips voor je maar wil je wel een hart onder de riem steken.
sterkte met deze rot situatie

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 13:18

Zo ver gezocht vind ik het niet wat Rapido en Cayenne zeggen.
Hond is tussen zijn oren 'oke' dus moet de oorzaak ergens anders liggen.

Waarschijnlijk een samenloop van verschillende dingen. Want een hond valt niet zomaar uit.
Ook voor een hond kan de maat een keer vol zijn ;)

Precies wat Duhelo dus zegt.

Onze Cane corse x mastino ging eens met ons mee naar het circuit. Hele dag kon hij lekker liggen, maar werd continu aangehaald door alles en iedereen die voorbij kwam.

Tot hij het zat was en van zich af beet. Nu was dit een flinke waarschuwing en was het klaar.

Tijdje daarna stond mijn vriend met iemand te praten en dat meisje was hem al de hele tijd over zijn kop aan het aaien, tot hij het wederom zat was 'en van uit het niets beet'.

Dus ook voor honden is de maat een keer vol.
Laatst bijgewerkt door loez op 02-06-16 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 13:22

Het gaat er geloof ik ook niet om dat het niet mogelijk is, maar dat het geen excuus is.
Zou wat zijn als elke hond in je nek hangt als er irritatie is in huis.

Ik hoop dat alles snel weer oké is ts, sterkte in deze rot situatie!

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 13:23

Ik wens je veel sterkte en wijsheid toe ts, ik hoop dat het allemaal toch een betere kant gaat opdraaien

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 13:30

Jeetje ts, wat heftig allemaal! Bruce zou juist een aanvulling op jullie relatie moeten zijn, geen last. Ik raad je aan om zsm een goed gesprek met je vriend te houden, desnoods met iemand erbij. Jullie zitten totaal niet op 1 lijn en verwijten elkaar dit (of Bruce). Grote kans dat jouw vriend geeneens weet wat er (emotioneel) allemaal in jou omgaat. Het blijft een man hè ;)

2001345

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 13:32

geen excuus? is een prima excuus. een hond kan niet vertellen wanneer de maat vol is. ja door te bijten... en dan zijn ze direct goed fout? hier een bulldog gehad (beestje met verleden maar dat verhaal bespaar ik jullie) wanneer wij ruzie/spanning hadden kon het flink mis gaan. Gezien ik de hond niet kwijt wilde daar gigahardt aan gewerkt en uiteindelijk tot hij ziek werdt bij ons gebleven met en geen problemen meer mee gehad. En dat enkel door meer in de dingen te gaan verdiepen en hem te helpen. Idioot eigenlijk dat wij mogen beslissen wanneer een hond al dan niet ingeslapen moet worden als ie verder gezond is.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 13:33

Van zich afbijten 'als waarschuwing' vind ik toch echt iets anders dan gericht aanvallen, blijven bijten en proberen naar hoofd/keel te grijpen...

TS, meelezer hier. Heel veel sterkte!