Lieve (Teckel) wordt mama!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MadelonSunny

Re: Lieve (Teckel) wordt mama!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 22:09

Wij zien er bijna naar uit dat ze weg gaan _O-
Wat een terroristen zijn het. Er blijft niks heel :')
Op een gegeven moment is het gewoon tijd om uit te vliegen hebben we wel gemerkt :P Scheelt denk ook wel of het weer is om de hele dag buiten te zitten of dat ze veel binnen zijn.
Maar aan de andere kant ga ik ze heel erg missen!
We zijn net de kynologenclub geweest. Ze zijn door tientallen mensen geaaid en hebben kennis gemaakt met mijn oppashond en nog een hondje. Iedereen was helemaal verliefd! Ik heb even goed geteld toen ik weg ging _O- Daarna nog even langs mijn opa en oma geweest. Kon mijn oma mooi even op ze passen toen ik Sunny der stal ging uitmesten :Y) Ze hebben ook even kennis gemaakt met Sunny. Ze keken echt met hele grote ogen, ze wisten niet wat ze meemaakten _O-
Willen jullie een filmpje? :D

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 22:14

Ik had je gewaarschuwd :j :D
Zondag kom ik je bevrijden van de ergste?
Natuurlijk willen we een filmpje *\o/*

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 22:18

Guus was altijd de ergste maar inmiddels blijven de dames echt niet meer achter. Ze bijten allemaal even hard :+
Als ze in de badkamer komen blijven sokken en ondergoed niet heel :') Op bloten voeten lopen is met gevaar voor eigen leven en schoenen en tassen moet je niet binnen puppybereik zetten :P
Filmpje is aan het uploaden maar internet is heel erg sloom dus duurt een half uur denk :P

Volgende week val ik jullie lastig voor foto's omdat ik ze dan zo mis :o

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 22:21

En ik maar denken dat ik een schattig klein lief keurig opgevoed pupje zou krijgen _O-
:D

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 22:37

Hij kan netjes zitten voor een snoepje én plassen op de puppyluier :Y)

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 23:43

Oh, je moeders breiwerk!
Ze zijn snel zeg! Leuk. Nu nog, misschien zeg ik volgende week wel wat anders, hahaha
Nee hoor, het is niet onze eerste pup...het komt helemaal goed.
Wat leuk dat hij al kan zitten voor een snoepje. Die houden we erin!

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 23:53

Haha ja was toevallig aan het filmen :P
Ja ze zijn heel snel. Je moet echt opletten als je door het hekje loopt want voor je het weet glippen ze erdoor en lopen ze in de woonkamer. Zo jammer dat het nu zulk slecht weer is. Vorige week liepen ze uren buiten te spelen! Momenteel windstoten van 100 tot 115 km/h. Als ze nu buiten zouden lopen stijgen ze op _O- Morgen een stuk beter weer dus dan kunnen ze weer heerlijk buiten ravotten. Maar 's ochtends eerst nog op de foto tussen de bolletjes wol bij mijn ma in de winkel en paspoortjes halen :j

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 09:09

Jullie gaan je vast enorm vervelen als de pups weg zijn.
En lieve gaat al haar verloren slaap inhalen.
:D

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 09:23

Aah, zo ontzettend schattig!!
Rest van mijn foto's komt hoor! Momenteel even druk met werk en vanmiddag mijn paard verhuizen :))

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-15 16:37

We zullen heel veel tijd over hebben op een dag :Y)
Ik ben benieuwd Wendy :D
Ooh spannend!

Vanochtend de studio van Angelique opgezet en de pups bij mijn ma in de winkel op de foto gezet :D Angelique heeft echt een geweldige gezinsfoto gemaakt! <3 Het kostte een heleboel moeite maar het was het waard!
Nog even in de dierenwinkel waar we voorheen altijd kwamen langs geweest om de pups te laten zien en de Europese paspoorten opgehaald.
Sofie zijn we al aan het overzetten op Eukanuba brokken. Is wel gelijk de laatste keer dat we dit doen. Met 3 pups en een moederhond die alles van de pups op eet is het erg lastig. :P Bij een eventueel volgend nestje geven we wel een rol vlees mee zodat de nieuwe eigenaren de pup zelf over kunnen zetten :)
Bij de dierenarts hebben we ze allemaal gewogen. Schrik niet :=
Guus weegt 2kg, Moosje 1,85kg en Sofie 1,6kg. :oo In 2 weken tijd dus een halve kilo gegroeid :P

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 16:46

En natuurlijk zijn wij ook weer zeer benieuwd naar deze 'familiefoto' :)
Je het groot gelijk wat betreft het over zetten van de voeding.
Eigenlijk is het ook geen doen onze allemaal wat anders te laten eten.
Wat zei de dierenarts van het gewicht van de pups? Moeten ze direct op dieet :D of was het nog binnen proporties?

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-15 16:53

Angelique is nu werken maar ze zou ze in de loop van de week sturen :j
Ik heb geen dierenarts gesproken :P Maar mams laat het drinken nog best wel veel toe. Dan komt er 1 en laat ze het niet toe maar als ze het nog een paar keer proberen laat ze het ineens wel toe. Ze is geen consequente moeder := Dus ze krijgen nog best wat melk binnen en vlees nu 3/4 keer per dag. Je kan Guus ook moeilijk apart zetten met eten. Ach, als ze straks bij hun eigen baasjes zijn komt het wel goed. Dan kan je tenminste afwegen hoeveel ze mogen hebben :P
Ik ben weer een filmpje aan het uploaden. Nu met wat beter licht :o

danberlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 16:56

Ik heb gisteren alvast 2 rollen Barf ingeslagen. Ik blijf het een verschrikkelijke naam vinden Y)(^)

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:01

Meneer Guus komt wel aan zijn beweging hier. Geen mams meer om bij te drinken, het komt wel goed.
Alles wat hij hier gaat ontdekken kost hem vast enorm veel energie.
Een nieuwe hond als maatje, vier poezen, twee konijnen, een zooitje kippen en drie paarden...en dan die gekke mensen nog, alles moet natuurlijk verkend en besnuffeld worden.
Ik krijg bijna medelijden met hem als ik dit lees _O-
We zullen alles in etappes doen, dan blijft het 'behapbaar' voor hem.

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 20:34

Je krijgt mijn foto's even eind deze week gemaild ... Beetje druk! Hihi

Wat super leuk!!! Benieuwd naar de foto's!

AnnickT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 22:18

Aaaaww dat filmpje! Bij pups zie je echt heel erg dat ''oh kijk dat ziet er leuk uit ik ga erin bijten''. Zoals met die schoen en het breiwerk :') En dan nog met die puppentandjes... Geweldige hondjes _/-\o_

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-15 22:33

Alvast het nieuwe filmpje. Ben net thuis, reageer morgen op jullie :D

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-15 12:14

@Danielle Haha ja het is een vreemde naam :P
@Mirjam Ja dat komt helemaal goed! Hij is wel de grootste held op sokken hoor :=
@Joyce Ik ben benieuwd! :D
@xxShetLover Haha ja ze bijten echt overal in :')

Vanavond gaat Moosje weg |( |( |(

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 14:01

We gaan het zien en beleven Madelon :D
Ik begrijp dat het voor jullie helemaal niet leuk is om afscheid te nemen van die kleine monstertjes, maar wij zien er wel uit naar uit hoor!

danberlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 09:40

Zo, dat was even een ander nachtje dan de eerste rustige nacht waarin ze volledig overdonderd was. De stembanden doen t hoor!!! Als ik achter de pc zit, tik ik een uitgebreider verslag, ook van de puppycursus. Voor nu: Veel plezier met meneer Guus Mirjam en sterkte lieve Madelon....

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 16:03

@Danielle Haha, ik ben benieuwd!
Guus en Sofie hebben vanochtend ook hun stembanden ontdekt. Ze zaten flink naar elkaar te blaffen toen Mirjam er was :')
Poeh, wat een stilte in huis zeg! Lieve kan nu wel weer lekker mee naar mijn kamer :+: en we kunnen weer lekker naar het bos enzo. Geeft wel weer een hoop vrijheid en tijd. Maar wat mis ik ze al :(

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:37

Guus heeft zijn stembanden hier verder geoefend op Aischa en Gijs ( de kat ). :D
De een was wat meer onder de indruk dan de ander, hahaha
Net liet ik meneer Guus even buiten voor een plas en toen brieste een paard.....wauw...dat was wel even spannend!
we vinden het reuze gezellig in huis met meneer Guus, maar ik kan me voorstellen dat jullie ze missen hoor Madelon!
Kom maar snel langs, dan kun je hem weer even zien.

danberlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 16:18

Nou daar komt ie dan! Vrijdag Moosje opgehaald en hop 2 katten overstuur. De een meteen naar boven, de ander verliest haar vanaf veilige hoogte al 3 dagen niet uit het oog. De nacht ging trouwens heel goed. Ik sliep naast de bench en heb haar eigenlijk de hele nacht niet gehoord. 1 keer eruit gehaald om te plassen, maar omdat te buiten zo nat was, wilde ze snel weer naar binnen. Zaterdagochtend om 9 uur puppycursus. Was echt heel leuk! Was binnen, we kregen veel theorie en tips over hoe een pup denkt en doet. De mevrouw van Kynologisch Nederland in Hellevoetsluis doet het echt heel leuk! Daarna allemaal oefeningen (binnen in een hal, hoera!!) en Moos deed alles keurig!
Zondag was ze even mee naar stal. Heel kort, ik wilde niet wachten tot ze het zat was, dus 1 stal uitgemest en weer thuis gebracht. Vanmorgen is ze mee geweest op de fiets (in een kratje) en ik dacht ik kijk wel hoever ik kom met Romy (mn paard) dan breng ik haar desnoods even thuis en ga ik daarna weer verder. Maar mevrouw Moos ging liggen tukken op een kleedje in de stal en dus kon ik m'n hele schema afwerken en moest ik haar echt wakker maken omdat Romy haar stal in moest om te eten. Nou, vindt ze allemaal prima hoor! Ik laat haar met het lijntje eraan los lopen zodat ze wat kan scharrelen. Uiteraard zorg ik dat de deuren dicht zijn en ze niet bij de paarden kan. Toen naar huis, een mega-tuk in de bench gedaan, kon ik mooi even boodschappen doen. Echt een lief, makkelijk en aanhankelijk hondje hebben we!
Enige punten van aandacht zijn de zindelijkheid en de katten. Qua zindelijkheid: ik vind het lastig of ik haar nou 's nachts wel of niet wakker moet maken om te plassen. Ze wordt eigenlijk zelf niet wakker, vanochtend lag er niet eens een plasje op het krantje/luiertje (die ligt naast haar mandje in de bench). Dan zet ik haar na het wakker worden (7 uur 's ochtends) uiteraard direct buiten. De nacht ervoor heb ik haar wel wakker gemaakt, maar maakte ze behoorlijk stampij toen ze terug moest in de bench. Ze dacht dat het om 4 uur 's nachts speeltijd was. Dus gewoon doorslapen bevalt mij beter en blijkbaar hoeft ze niet te plassen dan! Ze zeggen dat je meerdere keren eruit moet snachts, maar ik vind dat een behoorlijk onrustig gedoe. Tenzij ze erom vraagt uiteraard!
Dan de katten. Vanmorgen had ze haar eerste mep te pakken, maar dit maakte geen indruk. Ze vond het eigenlijk een teken om de kat uit te dagen en die maakte dat ze wegkwam. Soms wil ze erachteraan, dus dan grijp ik wel in. Ik laat het niet tot een confrontatie komen. Ze moet leren dat ze er niet achteraan mag! Maar dat gaat wel goedkomen, daar heb ik alle vertrouwen in. :)

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 16:54

Ik zou niet wakker maken voor een plasje hoor :D Als ze tukken tukken ze toch :D hihi

danberlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 17:44

Ja dat lijkt mij ook hoor. Ze hebben hun nachtrust hard nodig om alles te verwerken. En wij ook :o