Koe en Kat, topic over katten #1!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Welke naam is leuker?

Koningin Nalina de tweede
27 (31%)
Smokey de jager
58 (68%)

Totaal aantal stemmen: 85

Keet

Re: Koe en Kat, topic over katten #1!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 19:40

Ik heb een spaarrekening voor mijn dieren waar elke maand geld heen gaat :)

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:34

Hier ook een spaarrekening waar elke maand een bedrag heengaat. Heb zelf wel gekeken voor verzekeringen maar het bleek voor mij beter om zelf een buffer aan te leggen.

Vervelend voor je kater Uhnee! Mij is wel geleerd dat katten weinig te maken hebben met bacteriële blaasontsteking (dat zijn voornamelijk honden). Het is meestal de pijnstilling waardoor de kat weer gaat plassen. Mijn eigen kat heeft voor een paar maand terug hier ook mee te maken gehad :) Hoop wel dat hij snel opknapt!

Met de voederbak heb ik geen ervaring.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:52

Hooii! Mag ik mij ook melden met m'n 3 potige dame?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 10:14

Wat een knapperds Amable! Daar komt vast een mooi stel baby's uit :j
Geen idee wat er op Anuschka heeft gezeten? Dat is een verrassing dan :=
Zijn ze een beetje tegelijk uitgerekend? Dat wordt druk in huis!

UhNee: ach, arme kat :(:)
Hoe is het nu?
Over het algemeen is het voer van Royal Canin (Urinary geloof ik) heel smakelijk. Hills moest de mijne niet, maar RC ging er met smaak in (en het liefst bij allemaal, maar dat was niet zo'n goed idee := )

Kashmino: Geen ervaring met dat soort voerbakken :n
Ik gaf mijn andere kat (had er toen maar 2) hetzelfde voer. Je voert minder, dus het was niet heel veel duurder dan de normale Royal Canin die ik toen gaf.

UhNee: lees nu je update. Fijn dat het geen gruis is! Ik heb Pip een jaar verzekerd gehad, maar nooit gebruik van gemaakt. Ik heb nu zelf een spaarpotje voor katten en paard.
Goed nat voeren. Beste werkt wat vlees met een scheutje lauwwarm water. Dan krijgt hij meteen extra vocht binnen.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 15:14

Dankje voor de tip Amanda, dat is een goede :j We gaan nu ook de sap van zalm invriezen en door z'n water doen, we hebben ook een paar nieuwe bakjes gekocht en in huis gezet.

Helaas zal het nog wel een paar uur duren voordat hij thuis is, vrees ik.... Vanmorgen toen ik belde hadden ze de catether eruit gehaald, maar toen ik net belde had hij nog niet geplast..... Ik wil gewoon dat hij thuis is en op schoot ligt :o

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 21:56

Hij is thuis! Hij heeft antibiotica en metacam meegekregen. Hij ging gelijk drinken gelukkig. Alleen... Hij heeft nog steeds niet geplast. Ligt nu uitgebreid te slapen voor de kachel. Als hij morgenavond nog niet heeft geplast moeten we dus weer terug naar de dierenarts.... Ik hou mijn hart vast.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 05:04

4 uur s nachts... En ik doe geen oog dicht omdat ik helemaal panisch ben dat onze kat misschien vlooien heeft. Ze heeft bolfo gold druppels gehad voor ze de eerste keer naar buiten ging (pas anderhalve week terug). Maar loopt als een malle te krabben, maar dit zou ook kunnen zijn omdat haar halsbandje irriteert. Maar ik had zelf een jeukend rood plekje om mijn pols gisteravond. Dus ik doe geen oog dicht tot ik het zeker weet. Heb helaas geen vlooienkam liggen dus straks even halen. Uiteraard voel ik zelf ondertussen alles jeuken ...

Ondertussen een heel plan van aanpak gemaakt mocht het inderdaad zo zijn. We hebben nu namelijk ook nog eens 2 grote berner senne honden op bezoek voor 2 weken. (Vindt "poes" echt een feest..)

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:39

Wat fijn Uhnee, dat het mee valt! Heeft 'ie ondertussen wel geplast?

Bolfo, dat haal je bij de dierenwinkel, toch? Ik zou eigenlijk altijd bij de dierenarts iets halen. En inderdaad met een vlooienkammetje aan de gang, dat werkt m.i. nog altijd het meest effectief :)

Inderdaad Amanda, baal als een stekker dat ze me zo voor de gek heeft weten te houden, totaal niet krols tonen, pas dagen later maar dan geen kater meer toelaten. Zo apart. Als deze kittens er zijn (en stiekem hoop ik tegen beter weten in toch nog steeds dat ze wel van de kater die ik uitgezocht had dragend is, maar daarvoor is ze eigenlijk wat te vlug al alle tekenen aan het vertonen) dan wordt ze daarna ook gesterilliseerd, helaas, pindakaas. Kiska is volgens het boekje, die wordt wakker, steekt het kontje in de lucht, zegt prauw-prauw-prauw en kijkt er heel verbaasd bij, dan weet ik dat het tijd is om haar binnen te houden.

Er zitten 11 dagen tussen beide data, dus wordt inderdaad gezellig druk :) Maar goed, ik had er vorig jaar 7 in 1 nest, dus laat ze er nu ieder 4 hebben, dan is het niet veel drukker als vorig jaar :+ Met als voordeel dat poezen elkaar helpen, dus meer melk en verzorging beschikbaar :)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 15:01

Ik kom even binnenvallen. Ik heb een vraagje.
Ik woon sinds 2.5 week op mezelf en heb sindsdien ook een kat. Nu is het zo dat ik overdag werk en de kat dan alleen is. Nu voel ik me best schuldig dat ze steeds alleen zit en als k dan 's avonds ook nog s weg ga vind ik het helemaal sneu. Denk ik nu zoals de kat denkt? Zal de kat liever een maatje hebben zodat ze niet steeds alleen is ? En wat dan. Kater of poes. Jong of oud ?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 15:10

Gelukkig geen vlo ontdekt! Bolfo is indd dierenwinkel maar zover ik op internet kan vinden nog een goede werkzame stof

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 15:11

Bolfo is niet best voor de huid. Veel katten reageren er op. 3 van de 4 bij mij werden gek van de jeuk de eerste dag. Had er zo'n spijt van dat ik het gegeven had :(:)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 15:20

Katten zijn graag samen :) dus zou zeker kijken voor een maatje

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 15:52

Amanda schreef:
Bolfo is niet best voor de huid. Veel katten reageren er op. 3 van de 4 bij mij werden gek van de jeuk de eerste dag. Had er zo'n spijt van dat ik het gegeven had :(:)

Hmm... Ze heeft dat nu bijna 2 weken. Zal ze daar last van hebben dan?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 16:02

Oh dat zou wel erg lang zijn inderdaad. Maar het kan. Spul is wel een tijdje werkzaam en ze douchen het er niet af natuurlijk.
Hebben de honden geen vlooien bij zich? Zijn een ander soort vlooien dan die katten bij zich dragen. Maar ze kan natuurlijk wel gebeten zijn. En jij ook.

WinSel: hangt helemaal van de kat af. Merk je dat ze eenzaam is?
Ik heb er 3 die niet zonder elkaar kunnen, maar ook 1 die het prima alleen zou doen.
Wat betreft poes of kater erbij, meestal zeggen ze: kater bij een poes gaat het beste.
Maar ik heb 3 poezen en 1 kater en de kater is eigenlijk de grootste klier naar de andere katten toe, met name naar de eenling kan hij echt vervelend doen. Terwijl de dames elkaar onderling juist prima accepteren.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 16:06

Kat krabte al wel eerder aan dr bandje, en honden krabben niet en hebben volgens mij geen vlooien.

Ik vermoed dat ze eerder last heeft van dr bandje

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 16:07

Misschien irritatie op het materiaal. Kun je het bandje niet af doen om te testen?

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 16:24

Hier gaat het ook goed! Gaston heeft vannacht geplast dus we hoeven niet terug naar de dierenarts.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 16:34

Super! +:)+

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:23

Amanda: zal het vanavond afdoen (s nachts zit ze nog binnen)

Uhnee: goed om te horen!

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:52

Ik heb heidi ook bolfo geven toen ze hier kwam omdat ik op dat moment niks anders snel kon krijgen. Maar zij heeft er geen last van gehad.

anitaolja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 14:38

winSel, kan je toch sterk aanraden om er een kat bij te nemen want als je 's avonds ook veel weg bent vereenzamen ze...een vriendin haar kat werd er zelfs onzindelijk van en heeft haar toen aan een oudere dame gegeven...
Als ik werk en ga daarna naam mijn pony, staan ze al te wachten tot ik kom (heb er 2) terwijl ik ook nog een man heb ha ha ha

anitaolja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 14:40

En iemand vroeg over een verzekering, wij hadden voor beide dames van 4 jaar een verzekering bij Petplan maar er wordt nu nog maar zo weinig vergoed dat we het hebben opgezegd....Hema was een stuk voordeliger en vergoeden meer....

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 17:28

Heidi is 5 avonden per week alleen thuis ivm mijn werk, maar smiddags probeer ik wel thuis te zijn. Maar heb niet het idee dat ze het erg vind om alleen te zijn ze is erg op dr zelf. Ze komt altijd wel ff kroelen en dan doet ze weer dr eigen ding. Zou dr ook niet blij maken met een maatje als ze een andere kat ziet begint ze toch een partij te blazen := .

Kashmino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 18:16

Een verzekering hebben wij niet voir de katten. Hoewel dat wel handig is met de da kosten. Kylian is overigens ook weer thuis, de catheter is er gisteren uitgehaald. Dus hij moet eigenlijk geen urine meer lekken. Gisteren deed hij dat ook niet. Maar toen ik vandaag thuis kwam van school, zag ik dat de hele vloer van de woonkamer en zijn vacht weer helemaal nat er doorweewaren van urine. Dat zou niet moeten mogen... Zal ik hiervoor de da bellen of niet?

Wat betreft maatjes voor katten. Bij veel zal ik het wel aanraden ivm vereenzaaming. Maar sommige katten hebben het ook niet echt nodig, ik zal dus een beetje kijken naar het karakten de behoeftes van de kat

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 08:40

Nieuw kattenluik gaan kopen, de andere had men kattin helemaal verwoest. Nu maar eentje gekocht waar ik echt iets kan voorschuiven zodat ze niet aan het luikje zelf kan