Ik zit op een facebook hoek en daar zitten enkele kwekers, daar haal ik ze als ik ze zou willen vandaan
Zit er 1 in ermelo of harderwijk die bv momenteel s gradatie red crystal heeft zitten te koop, zo hebben we voor leuke prijs toch top garnaaltjes onder elkaar, zo ook met vissen.
Ik begon te twijfelen of ik wel een mannelijke garnaal had, want van de 10 had ik al 9 vrouwtjes gespot met eiervlekken Maar jahoor! Nr. 10 is een mannetje Heb nu 3 zwangere dames waar de eitjes te zien zijn tussen de zwempoten en van 1 verkleuren ze al mooi Van 2 weet ik dat die in de komende dagen gaan vervellen en de eitjes tussen de poten krijgen, want die eieren zijn al flink groot te zien op de rug
En ik was ook 1 van mij kreeftjes kwijt, dus vanmorgen (na het dier 3 dagen niet gezien te hebben..) toch maar alles heel voorzichtig optillen en kijken, want er is een kleine kans dat ze uit het aquarium gegaan was, en daar kwam ze onder een stuk hout weg met eitjes! Gelijk weer terug geplaatst en nu helemaal happy dat ik kreeftjes- en garnalenoma wordt
yvje86
Geplaatst: 02-04-15 13:01
Spruitjee schreef:
en nu helemaal happy dat ik kreeftjes- en garnalenoma wordt
Whahahaha Voel je je nu ook meteen jaren ouder? Ik ga hier stuk.....van harte gefeliciteerd met je toekomstige kleinkinderen! hihihi.
Hier 3 nieuwe visjes erbij! Een maanvis (klein, wit) een zwaarddrager (vrouwtje, zwart) en een algeneter. Aangezien onze algeneter laatst dood is gegaan. Doodsoorzaak: onbekend :/
leuk nieuw leven in de bak, Noaenkelly. je had een tijd terug toch vinrot oid in de bak, dat nog onder controle gekregen?
hier ook nieuw leven in de bak, jammergenoeg binnen een week plotseling een enorme slakken plaag. heel de ruiten en plantjes zitten vol. zullen wel uit mn planten komen, al heb ik ze nog niet eerder kunnen ontdekken, de planten staan er namelijk al zeker een maand in. dus nu maar weer opzoek naar anetome helena's.
zo...nieuwe planten gekocht bij aquarium123.nl wat een goede kwaliteit zeg de planten groeien als een tierelier. ik heb ook van die kleikegeltjes gekocht dat werkt ook echt goed. mn tijgerlotus kwam binnen met twee ieniemienie blaadjes en die zijn nu in tweewerken al zeker vijf blaadjes. zal van de week weer eens foto's spammen
Dimphyl, dat klopt! Het lijkt erop dat het helemaal weg is! Ik heb geen medicijn gebruikt maar iets waardoor de vissen een betere weerstand kregen(?!). Dit op aanraden van de viswinkel. Tot nu toe gaat het weer goed! De planten willen nog niet echt goed groeien maar voor de rest is de bak weer stabiel!(gelukkig!).
das fijn, tis echt een rotziekte!! hier ook eens een heel bestand aan kwijt geraakt
marisje76 die site kende ik nog helemaal niet, ga ik eens doorspitten. heb nu een pakket planten van zooplus en die doen het ook erg goed, maar dus wel plotseling een slakkenplaag..
Ilse_123
Geplaatst: 09-04-15 16:40
Ik kom weer even binnenvallen met een vraag... het blijkt dat de vervuiling van het aquarium door het kienhout komt... Heb het hout met een plantje erop zo bij de intratuin gehaald dus ik wist niet dat je die eerst moest voorbehandelen ofzo. Grote vraag is nu... hoe kom ik van het vieze water af? Ik heb hier en daar rond gegoogled en daar komen wel opties uit, maar is allemaal redelijk aan de prijs. Iemand een goedkopere oplossing wat mijn water weer zuiver maakt?