Brits Korthaar eigenaren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jiperdepip

Re: Brits Korthaar eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 18:38

Hoe oud is hij nu Nicky91 ?

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 18:43

Hier onder een foto van ons nestje van nu deze bolletjes zijn nu 3 weken oud

Afbeelding

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 21:34

@jiperdepip hij is van 22 februari 2014 :) dus bijna 1.5 jaar oud.
Vandaag heeft hij z'n jaarlijkse volledige check gehad. Meneer weegt 6.4 kg en is helemaal gezond.. niet te dik en niet te zwaar. Hij is zo groot en dat zie ik dan als ik bij de DA zit ik heb zelf geen vergelijking materiaal omdat ik er maar 1 heb. En de katjes daar zijn dan ineens heel klein hihi.

Edit; die bolletjes wol zijn echt super cute! :) zou er zo nog 1 nemen haha

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 07:59

jiperdepip schreef:
Hier onder een foto van ons nestje van nu deze bolletjes zijn nu 3 weken oud

[ Afbeelding ]

Oehhh die linker is mijn droomkleur!

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 08:54

O Nicky dan is hij nog volop aan het slungelen waarschijnlijk en 6,4 is inderdaad een netjes gewicht hoor .

@ Tuhan het linker mannetje heeft inderdaad een geweldig mooie licht blauwe vacht , die heeft hij te danken aan zijn vader die is ook mooi licht blauw van kleur de moeder van de kittens is chocolate

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 08:58

Jaa ik denk dat hij nog groter word.. hij staat best hoog op zn pootjes en klopt nog niet echt in verhouding.. dierenarts zei dat hij er heel gezond uitzag en dat hij waarschijnlijk nog ging groeien maar dat had ik zelf ook wel bedacht.. :P Ik zal eens kijken of ik een foto kan maken wat een beetje laat zien hoe groot hij is..

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 09:26

Heb je ook een grotere foto Jipperdipip, dan kan ik ze beter zien :D Wat zijn ze leuk!!

Nicky mooie Brit hoor en 6,4 kg is een net gewicht. Mijn ex kater zit ook zo rond dat gewicht, de poes is wel een beetje obese en zit rond de 7.5 kg denk ik :=

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 09:37

hahaha okee! Ik vond die van mij al zwaar maar 7.5 pffoeii.. :P Oleg z'n 2 broertjes wegen 5.3 en zijn ook een stuk kleiner.. Zit er eigenlijk verschil in of ze alleen opgroeien of met meerdere katten?

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 09:48

Mijn jongste is van een andere fokker en is een beetje klein gebleven. Ik noem hem ook mijn baby :P Hij is 2 jaar nu en laatste keer dat hij is gewogen rond de 5.2 kg. Mijn 2 oudsten komen uit een nest van 5 en Vinnie (de jongste) ook uit ene nest van 5, dus dat zal geen verschil maken. Bedoel je dat?

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 10:19

Onze poes van 1 weegt nu 4 kilo maar is altijd een beetje klein geweest.
Haar twee broertjes waren stukkie groter met 15 weken.
Binnenkort ook de uitgebreide da-check.

Pff sinds een paar dagen slaapt ze alleen maar overdag en breekt ze 's nachts de tent af. Voorheen was ze overdag juist heel speels. Vonden we toch beter haha.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 10:41

@AnneOmie, nee ik bedoel wanneer je ze ophaalt.. dus vanaf 11/12/13/14 weken en dan in huis met andere katten.. Want Oleg is alleen, z'n ene broertje zit bij 3 andere katten en een hond en z'n andere broertje bij nog een andere kruising brit.. zo bedoelde ik.. Dat hun dan kleiner blijven omdat ze eten etc moeten delen? of omdat ze niet kunnen slapen wanneer derest niet wilt slapen of iets dergelijks.. Maakt dat nog iets uit over hoe groot ze worden.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:13

Nicky91 schreef:
@AnneOmie, nee ik bedoel wanneer je ze ophaalt.. dus vanaf 11/12/13/14 weken en dan in huis met andere katten.. Want Oleg is alleen, z'n ene broertje zit bij 3 andere katten en een hond en z'n andere broertje bij nog een andere kruising brit.. zo bedoelde ik.. Dat hun dan kleiner blijven omdat ze eten etc moeten delen? of omdat ze niet kunnen slapen wanneer derest niet wilt slapen of iets dergelijks.. Maakt dat nog iets uit over hoe groot ze worden.

Ik denk niet dat het veel verschil maakt, een juiste fokker zorgt er voor dat er voor de kleintjes onbeperkt voedsel aanwezig is zodat geen van alle kittens te kort komt . Mijn ervaring is als ze willen/ slapen dan vallen ze ook gewoon als een blok ik slaap ( soms gewoon tijdens het spel)

Wat wel van invloed is is wat krijgen ze voor voedsel en natuurlijk een stukje genetica

Hier gaan de kittens altijd pas na 15 weken naar het nieuwe personeel

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:34

Nicky91 schreef:

Dat denk ik niet want mijn katten hebben dezelfde leefomstandigheden gehad en de jongste is van andere fokker, maar gewoon klein gebleven. Nu is hij wel besmet geraakt met de niesziekte bij de fokker (door show) en ik vermoed dat hij daardoor achter is gebleven in zijn groei.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:36

Standaard bij gerenommeerde fokker is dat ze pas met 13 weken naar nieuw personeel gaan, maar bij de fokker van mijn 2 oudsten was dat ook 15 weken. Uiteindelijk werden dat toen 19 weken omdat ik nog op vakantie ging naar buitenland.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:52

Okee dus de mijne krijgt ander voedsel en genetisch aangelegd dat hij groot is! :D top ik wilde altijd een grote brit nu heb ik er 1 hahaha :)

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:59

Ik heb 2 grote :P Bij Bijou en Breezer is het trouwens wel genetisch bepaald en ik vermoed ook zo dat zij bij fokker veel betere voeding hebben gekregen dan Vinnie.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 12:03

Nja Oleg z'n vader is wel groot.. maar ik had niet verwacht dat hij ook zo groot zou worden omdat hij niet de grootste was toen ik hem mee naar huis nam :) hahaha opzich wel weer leuk maar jij hebt er 3, moet je dan elke dag stofzuigen(misschien wel 2x per dag) :P Ik word soms echt helemaal gek van al die haren die hij achterlaat! hele plukken kom ik soms tegen :\

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 12:05

Geen tijd voor iedere dag stofzuigen, maar zou eigenlijk wel moeten := Ik zit zelf ook onder de haren :)) ik word er soms ook gek van!

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 12:19

Nicky91 schreef:
Jaa ik denk dat hij nog groter word.. hij staat best hoog op zn pootjes en klopt nog niet echt in verhouding.. dierenarts zei dat hij er heel gezond uitzag en dat hij waarschijnlijk nog ging groeien maar dat had ik zelf ook wel bedacht.. :P Ik zal eens kijken of ik een foto kan maken wat een beetje laat zien hoe groot hij is..

Hoog op de pootjes hoort trouwens niet , ze horen korte stevige pootjes te hebben ;)

Rasstandaard

De Brit is een middelgrote tot grote, compacte, goed uitgebalanceerde kat met een stevig lichaam, een brede borst en vrij korte, stevige poten.
De staart is breed en aan het uiteinde rond.
De kop is kogelrond met kleine oren, volle wangen en een stevige kin.
De ogen zijn groot en de neus is kort en breed.
De vacht is kort, dicht en opstaand.

Kop: Vorm:
Rond met volle wangen en een brede schedel.
De botstructuur onder de vacht dient rond te zijn.
De snuit moet breed zijn en zonder onderbreking overgaan in wangen en nek.

Voorhoofd: Moet een lichte ronding vertonen.

Neus: Moet kort, breed en recht zijn. De overgang tussen neus en voorhoofd moet een lichte indeuking hebben, geen stop.

Kin: Dient breed, diep en stevig te zijn. De neusspiegel moet een verticale lijn vormen met de kin
Gebit:Moet correct sluiten.
Oren:Moeten tamelijk klein zijn en afgerond van boven, ver uit elkaar geplaatst en zonder onderbreking overgaan in de ronde kop

Ogen:Moeten groot, rond, goed geopend zijn en ver uit elkaar staan.
Nek:Kort en stevig.

Lichaam:Compact, gedrongen, stevig en massief met een rechte rug. Het dier moet een massieve schouderpartij, breed achterlijf en brede borstkas bezitten.
Poten:Vrij kort, recht en stevig.
Ronde, stevige voeten met aaneengesloten tenen.
Staart:Moet dik zijn en middellang.De basis dient breed te zijn en het uiteinde rond.
Vacht:Moet kort zijn, stevig aanvoelen, dicht ingeplant en veerkrachtig zijn. Mag niet plat liggen.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 12:28

Zie de foto hieronder..

Afbeelding

Voor zijn doen klopt hij niet in verhouding.. hoog op z'n pootjes klein hoofd en groot lijf.. daaruit maak ik op dat hij nog gaat groeien.. in de breedte waarschijnlijk.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 13:31

Zo hoog staat hij toch niet op zijn pootjes, hij heeft mooie brede stampers ik vind hem er goed uit zien hoor !!

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 13:41

Okee nou bedankt! :D Vergeleken met hoe die een tijdje geleden was lijkt het wel of die een stukje hoger is gaan staan.. misschien gezichtsbedrog? :)

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 09:52

omdat we allemaal van dit geweldige ras houden en er wel eens mensen op zoek zijn dacht ik laat ik ook hier eens rond vragen ........

Zijn er nog mensen op zoek naar een Brits korthaar ?
Ik weet een lief gecastreerd katertje geboren op 14 Feb 2013

Hij zoekt een nieuw plekje omdat hij zijn maatje verloren heeft en nu erg verdrietig en alleen is
zijn baasje mag helaas geen nieuw maatje voor hem zoeken
en dus zoekt ze via mij de fokker van deze schat een nieuw plekje waar een maatje aanwezig is voor hem.

voor meer informatie mag je een pb sturen

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 09:49

Hoi allemaal, desondanks dit topic momenteel een beetje rustig is wil ik toch even mijn hart luchten.. We hebben namelijk gisteravond onze britselanghaar in moeten slapen. We zijn er echt kapot van :(

Hij kon gisteravond ineens niet meer lopen, hij wou alleen maar liggen en zijn achterpoten werkten niet meer. We dachten dat hij een hersenbloeding oid had. Ook was hij helemaal koud en kroop hij al weg. We hebben met spoed de dierenarts gebeld en konden direct komen, in de auto gewoon op de arm geen probleem. Normaal gesproken zou hij een gevecht met je aangaan maar hij was zo slecht dat hij niks meer kon.
Eenmaal aangekomen heeft de dierenarts gevoeld en kwam al snel tot de conclusie dat zijn blaas verstopt zat, dit kan zeer schadelijk zijn als het langer als een dag zit, het gaat door naar de nieren en zo kunnen ze hun hele lichaam zelf vergiftigen. We hebben een katheter aangebracht om de blaas leeg te halen, het arme beestje kreunde ervan, zo'n opluchting voor hem om het eindelijk kwijt te raken.

Het was allemaal al bloed urine wat eruit kwam.. Hierna ging ze zijn waardes testen om te kijken hoever het al in het lichaam zat en of het nog te 'redden' was.
Helaas kwam de dierenarts met een betrokken gezicht terug hij zei: 'het is nog erger als ik dacht'.
Hij adviseerde ons om hem uit zijn lijden te verlossen en hem niet nog proberen op te lappen met zo'n minuscule kans op beter worden. We hebben de dierenarts vertrouwd en hij heeft Bommel een prikje gegeven.
Het puntje van de naald zat nog niet in zijn pootje en hij was al weg, hij was echt op...

Het doet zo'n pijn dat hij zoveel pijn de laatste drie dagen gehad heeft.. We wisten het echt niet, hij plast altijd buiten dus hebben het gewoon echt niet gezien.

B. Bommel is 10 jaar oud geworden, slaaplekker lieve schat ;(
Afbeelding

Afbeelding

Sorry voor het waarschijnlijk warrige verhaal.. Maar ik moet het even delen met mensen die er net zoveel om geven.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 10:30

Heel veel sterkte Anouk met het verlies van Bommel. Wat afschuwelijk. Weet precies hoe je je voelt, heb zelf ook al 3 katten moeten laten inslapen. Wat een hel is dat :( vooral als ze nog jong zijn. Nogmaal heel veel sterkte.