Shiloh schreef:Agressie, fysiek tegendruk geven, domineren, welke naam of definitie je er ook aan geeft, of in welke vorm je het ook verbloemd. Druk los je niet op met druk. Dominant gedrag los je niet op met dominant tegen gedrag. Er is meer dan genoeg wetenschap beschikbaar die daar uitgebreid op in gaat.
Ik ben der herhaling daarover een beetje moe.
Nonskagek, ik sluit mijn discussie met jou hierbij af, ik ga niet meer op jounalisten reageren, aangezien jij en ik niet verder gaan komen. Je beschuldigd me van CM helemaal de grond in boren, letterlijk twee Posts nadat ik uitgebreid heb verteld dat ik niks tegen de man heb, maar iets tegen zijn methode en dat ik zowel van Zak als van CM in de omgang met dieren, zowel positieve als negatieve punten benoem. Ik wil op die manier niet verder communiceren. Ik snap niet waarom je zo heftig reageerd op alles en besluit hier dan nu ook afstand van te nemen.
Bovendien ben ik het niet eens met jou onderscheiding tussen rehabiliteren en trainen, omdat positieve reinforcement ook heel goed werkt op extreme gevallen. Misschien juist wel. Alleen niet in een week nee.
Jammer dat je mijn hele bedoeling niet snap, daar kan ik nu verder ook niks meer aan doen. Jammer dat je mij nu afschildert als journalist. En al helemaal jammer dat je denkt dat ik dingen gezegd heb, die ik niet zeg. Ik kopieer even letterlijk uit mijn post: Nu boor je alles van CM de grond in. Heb nooit gezegd dat je CM zelf de grond in boort. Ik heb wel gelezen dat je dat niet gezegd hebt 
Nog even een kopietje: Het lijkt me nu wel duidelijk dat jij je gelijk niet haalt, dat medestanders geen gelijk halen en dat tegenstanders hun gelijk niet halen.
Mijns inziens gaan hier ontzettend veel dingen verkeerd in de communicatie. Er worden dingen compleet verdraaid. Zo jammer. Nooit mijn bedoeling geweest om mensen hier op hun teentjes te trappen. Ik heb nu al zo vaak mijn visie verteld, en ik wil jullie daar helemaal niet mee overtuigen. Hoe jullie die honden opvoeden zal mij een worst wezen.
Edit:
Iemand zei net: Dit is dus een volledig verkeerd beeld van positief trainen.
Het dominante gemiep over CM is ook een volledig verkeerd beeld van zijn aanpak