Bokster Laura_Stella, en ik twijfel er niet over dat ze het daar goed hebben
Ik heb zelf deze week het nieuwe hok opgehaald en daar hebben ze lekker veel ruimte in! Vanmiddag heb ik er een klimrek in gemaakt met takken en dat werd meteen dankbaar in beslag genomen
Die mikado van takken is zoooo gaaf! Sowieso is t hok erg gaaf Zal vanavond na werk een foto maken van de mennekes Als mn pa morgen iets van gaas voor boven op de kooi maakt kunnen ze ook lekker klimmen
Ja ik ben ook echt blij met het hok! Maar 32,50 voor betaald en hij is gewoon nieuw
Ben benieuwd! Je komt met ijzerdraadjes ook een heel eind denk ik, als je die aan het dak hangt en daar stokjes in vast maakt Moet je wel tijd teveel hebben want dat is helemaal veel werk
Mooi hok! Leuk klimrek heb je gemaakt met al die takjes Wat een geluk trouwens dat de vrouwtjes verschillende kleurtjes hebben
melody7
Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-14 23:02
Ja dat is inderdaad erg leuk!
Ik ben nu bezig met dat verslag voor school, vind het toch wel heel 'toevallig' dat tussen 21 en 23 oktober de groei stil heeft gelegen. (handig joh, grafieken ) de 21e heb ik dit topic gemaakt en lag er dus bloed in het hok.. ik denk dat ze er dus echt een paar verworpen heeft toen.. Hebben we geluk gehad dat ze daarna toch nog 5 gezonde heeft gekregen
Die champagne kreeg na dat bericht toch weer schurft terug, maar nu is het weer helemaal weg!
Ik dacht slim te zijn door zo'n voerbakje te kopen waarin je meer voer stopt wat dan naar beneden zakt als ze eten.. maar nu liggen alle bruine brokken verspreid door de kooi en de zaadjes en zonnebloem pitten worden opgegeten
hahaha geweldig! Ik zou pallets voeren, bijvoorbeeld Muravo brokjes.. zo kunnen ze niet selecteren ( omdat alleen de zaadjes en zonnebloem pitten worden opgegeten ) Je kan natuurlijk wel pitjes en zaadjes bijvoeren, maar dan krijgen ze door de pallets ook alle andere voedingsstoffen binnen ( en hoef je niet 3/4e deel van het voer weg te gooien
Zoiets is wel handiger denk ik, want dit is echt zonde Maar het moet niet veel duurder zijn..
Maeve
Geplaatst: 03-01-15 12:56
Ik had ook last van het voer-verspreid probleem (had zelfs één muis die al haar voer uit haar bakje schepte tot het bakje helemaal leeg was, en dan zoveel mogelijk in haar waterbak propte... hield meer van soep ) maar ik heb sinds kort de voer- en waterbakjes in een langwerpig, ondiep bakje staan zodat ik die er uit kan pakken en het zo terug kan gieten in het bakje. Zie hieronder:
Muizen die het echt te bont maken of waar zo'n systeem als op de foto teveel ruimte inneemt, geef ik een dieper bakje, waardoor ze niet op de rand kunnen zitten en het er uit kunnen scheppen, maar echt ín het bakje moeten zitten om te eten. Zo blijft het ook keurig opgeruimd.
Ik merk trouwens dat mijn damesgroep stelselmatig de brokjes laat liggen en de zonnebloempitten wel op eet, terwijl één ventje niet schijnt te snappen hoe de zonnebloempitten werken maar de brokjes weer heerlijk vindt. Nu wissel ik dus om de dag de voerbakjes om
Maar ze hebben nu ook al door dat ik ze geen nieuw geef als het in de kooi ligt dus alles om de kooi heen ligt nu vol met de brokken die ze niet lekker vinden, ze gooien het gewoon naar buiten
Maeve
Geplaatst: 03-01-15 13:14
Whaha oh wat erg! Gelukkig heb ik alleen glazen bakken dus dat lukt ze hier niet. Maar ben benieuwd of het bij jou ook werkt!
Ja achja, anders koop ik wel voer dat helemaal hetzelfde is, hebben ze pech
Die linker muis bij jou is trouwens echt mooi! Heel leuk kleurtje.
Maeve
Geplaatst: 03-01-15 13:21
Daar heb ik ook aan zitten denken hoor, maar besloten om het nog even zo te proberen. Het staat me een beetje tegen om ze alleen maar hetzelfde te voeren, dag in dag uit. Maar misschien vermenselijk ik ze dan teveel. Ik mag mijn muisjes graag verwennen
En bedankt!! Van het linker muisje verwacht ik over een paar dagen een nestje! Interesse? Het is inderdaad een supermooi muisje, heb haar vorige maand op de Exoknaag gehaald bij een fokker van showmuizen. Ben er erg blij mee!!