Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
_lies_ schreef:Amandavd schreef:
Heb jij dat niet net gezegd? Ik heb nergens gezegd dat je op je 16de niet je eigen mening kan vormen en geen werkende hersens hebt. Dat heb jij ervan gemaakt, terwijl ik mij toen al tot 2 x toe heb uitgelegd. Dus ik denk dat jij naar een cursus observatie misschien ook nog even naar de oogarts moet.
Oh pardon, ik wist niet dat begrijpend lezen een probleem was voor je. Jij spreekt iemand erop aan dat diegene jong is, wat heeft dat voor nut in een discussie? Niks dus. Ik verwoorde het alleen iets minder netjes, dan jij tegenover dat meisje deed. Essentie bleef hetzelfde.
Luister, als je echt iets wilt bereiken, ga een handtekeningenactie starten. Achter je computertje mensen beledigen die het niet met je eens zijn, werkt toch niet.
love_western schreef:linnnde schreef:Dan zouden andere mensen hun katten ook binnen moeten houden, aangezien onze tuin ook vol ligt met schijt van buurkatten. Maakt het ons en de buren wat uit? Nee. Geen reden om ze binnen te houden. Ik neem aan dat jij geen muisjes vrij hebt rondlopen.
Ik sluit jou toch ook niet voor altijd op in je eigen huis?
Dat jij en je buren er geen last van hebben, betekent toch niet dat de rest er geen problemen mee heeft.
En hoeveel dieren worden er wel niet in kooitjes gehouden. Zullen we die ook allemaal maar los laten lopen
SAKKIA schreef:Amandavd schreef:Jij hebt wellicht een verhaal/excuus waarom je kat buiten rondloopt. De eigenaren van al die andere loslopende katten niet. En daar gaat het hier voor het grootste gedeelte om. Bovendien heb ik net al gereageerd waarom jij je tuin niet afzet? Of heb je er geen?
Oke prima even goede vrienden![]()
Heb een hele grote tuinDie is niet afgezet nee. Kan het ook niet afzetten met schuttingen e.d. Daar zou de gemeente ook niet mee akkoord gaan (ja sorry die heb ik ook niet verzonnen
) Wij wonen op een hoek, vrijstaand en schuttingen aan de voorkant mogen niet.
Het terras is redelijk afgezet en de binnenkat gaat daar niet af. Tenzij we zelf in de tuin aan het werk zijn ofzo. Dan scharrelt hij wat om ons heen, maar heel veel dingen zijn gewoon eng. En ik merk dat hij zich binnen veiliger voelt. Alleen komt hij dus niet buiten en al helemaal niet als het donker is.
De buitenkat gaat er dus wel af en steekt dus weleens de rustige weg over op weg naar de vijver. Soms is het wat drukker in de straat en dan zie je dat ze niet bij de weg in de buurt komt, maar zit ze ergens in eigen tuin of ligt op het garage dak.
Of op het haardhout van de burenMaar die vinden dat dan weer niet erg, want in het haardhout zitten ook vaak muizen en die vangt zij dus. In ruil daarvoor mag zij haar beschutte plekje houden en dan nog kan ik haar in de gaten houden.
linnnde schreef:love_western schreef:
En hoeveel dieren worden er wel niet in kooitjes gehouden. Zullen we die ook allemaal maar los laten lopen
Nee prima maar dat betekent niet dat ik degene ben die fout is? Prima dat jullie er problemen mee hebben, maar betrek dan mijn katten er niet bij.
naomi_1998 schreef:SAKKIA schreef:Dat wennen wilde ik ook graag, maar hij brak direct zijn poot bij de eerste keer naar buiten toen hij ontsnapte. Nu is zijn balans niet helemaal goed meer omdat hij blijvende schade in die poot heeft. Dus woont hij binnen en komt hij af en toe buiten in de tuin, onder begeleiding, alleen als hij daar zelf omvraagt.
Als het donker is komt hij niet meer buiten
Dat bedoel ik dus met uitzonderingen, tuurlijk laat je die niet los lopen, lijkt me logisch.
linnnde schreef:love_western schreef:
Dat jij en je buren er geen last van hebben, betekent toch niet dat de rest er geen problemen mee heeft.
Nee prima maar dat betekent niet dat ik degene ben die fout is? Prima dat jullie er problemen mee hebben, maar betrek dan mijn katten er niet bij.
Sissi87 schreef:Tja als je hond op straat schijt moet je het toch ook opruimen? Dan kijkt wel ineens iedereen raar als je het laat liggen. Ik laat het alleen liggen als hij in het gras poept...
MyWishMax schreef:Jongens, zullen we het oordelen en de steken naar elkaar even achterwege laten?
Ik vind Naoimi_1998 een goed punt hebben. Als er overlast is van jouw kat, houd je hem in de tuin. Dan moet je wel zoals anderen gedaan hebben even de buurt langs om te vertellen dat het jouw kat is. Met het bespreekbaar maken van problemen worden mensen ook toleranter naar elkaar.
Ik zou willen dat de katteneigenaren hier in de buurt zo waren, maar die lopen weg voor hun verantwoordelijkheid, waardoor mijn eigen dieren niet meer zonder toezicht in mijn eigen tuin kunnen lopen. Ik moet hun dus een stuk vrijheid ontnemen, die de katten wel krijgen(of zelfs meer). Ik kan geen hondenluik in mijn eigen huis naar de tuin maken, omdat er een kat de dupe kan zijn. Of mijn hond als we 1 van de gestoorde exemplaren hier treffen.
linnnde schreef:love_western schreef:Jawel jij houdt je dieren niet bij je. En weet echt iedereen dat die kat van jou is? En weet jij zeker dat er niemand last heeft van je kat?
Dus? Niemand heeft last van ze hoor. Ja, iedereen weet dit. Toen wij onze katten kregen zijn er briefjes in de bus gedaan
linnnde schreef:love_western schreef:Jawel jij houdt je dieren niet bij je. En weet echt iedereen dat die kat van jou is? En weet jij zeker dat er niemand last heeft van je kat?
Dus? Niemand heeft last van ze hoor. Ja, iedereen weet dit. Toen wij onze katten kregen zijn er briefjes in de bus gedaan
Jientis schreef:Hoi,
Ik geraakte voor mezelf niet uit de discussie dus heb ik voor een gulden middenweg gekozen. Mijn katten zitten in een ren van 22 m op 2-36 meter en 4 meter hoog.
Ze kunnen dag en nacht buiten en binnen.
Ik heb niet het gevoel dat ze zich opgesloten voelen. Ze kunnen rondcrossen, in het zonnetje liggen, af en toe vliegt er een vogeltje binnen en komt er toch een muisje door dus jagen kunnen ze (jammer genoeg:)) ook.
En toch ben ik altijd gerust....
Ik ben er super blij mee en als ik ooit verhuis, wil ik het zeker terug...!
femo schreef:en het is ook maar waar je je druk om maakt denk ik dan. ik vind hondenpoep ook vies, maar ik heb me nog nooit 1 sec geergerd aan hondenpoep op de stoep. stap je erlangs en dan ben ik het weer vergeten. ik he b niks tegen mensen die hun kat binnen houden, zolang ze maar niet gaan roepen dat de mensen die hun kat naar buiten gooien niet van hun kat houden. dat gaat me echt te ver.