Knaagdier inslapen 'onbetaalbaar'?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 00:47

Suelza schreef:
AnneXxX schreef:
Nu ik er over denk, denk ik dat ik het aan me vader had overgelaten dmv de kogel.

Dat is nog linke soep... Als je door een cavia heen gaat schieten, heb je grote kans op een recochet... Ik denk dat jouw vader hem dan gewoon de nek omdraait hoor...

Dan hoop ik wel dat hij dit goed doet. Ik hoor weleens verhalen over zelf dieren doden, daar gaat welens wat fout, met dierenleed tot gevolg.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 00:48

Air schreef:
cam schreef:
Heel langzaam wordt je leeftijd duidelijk Air. :D

Meer geld over willen houden voor je andere dieren is net zo simpel te bedenken als te bedenken dat je op het knopje profiel kan drukken en misschien daar wel iemand leeftijd kan vinden :)*
Maar er wordt nu dan dus duidelijk dat sommige daar heel lang over doen :')

Ik heb geen behoefte je profiel uit te pluizen.
Zo 1 2 3 staat je leeftijd er niet.
Maar misschien kom je niet op je eigen profiel.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 00:48

Nimfee: Ik neem inderdaad aan dat iedereen een spaarpotje heeft voor de dieren die je hebt, maar ik hou dat spaarpotje toch echt liever gevulder als dat kan.
Niet iedereen kan dat zo makkelijk weer aanvullen :)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 00:50

Air schreef:
Annexxx: Dat klopt ook helemaal wat je daar zegt. Voor veel dieren is het veel stressvoller om nog een rit naar de DA te maken, in dat geval is het dan al helemaal niet de beste optie.
Af en toe wordt het verheerlijkt, omdat het voor veel mensen blijkbaar fijner lijkt.
Maar ik geloof dat er zo ook vaak genoeg discussie's over het slachten van paarden zijn.

Mja... en zo wordt ook het slachten verheerlijkt... Vaak gaat het goed, maar ook dat kan fout gaan. En als ik dan moet kiezen, zie ik liever dat ze mijn paard bijspuiten, dan dat er een tweede kogel geschoten is en het dier nog steeds op de been is.

Voor alle vormen van euthanasie is wel een voor- of een tegen te bedenken. Feit blijft dat je als dierenliefhebber, gewoonweg geld voor onderhoud moet hebben en als de discussie omtrent wel of niet inslapen van een dier gaat over een paar tientjes, dan heb je gewoon de financieele middelen niet, die vereist zijn om verantwoord dieren te kunnen houden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 00:51

Er is IMO een verschil tussen een paard naar de slacht of een cavia met een zwaai tegen de muur.
Als je geen spaarpotje hebt, moet je geen dieren nemen.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 00:52

Electra63 schreef:
Suelza schreef:

Dat is nog linke soep... Als je door een cavia heen gaat schieten, heb je grote kans op een recochet... Ik denk dat jouw vader hem dan gewoon de nek omdraait hoor...

Dan hoop ik wel dat hij dit goed doet. Ik hoor weleens verhalen over zelf dieren doden, daar gaat welens wat fout, met dierenleed tot gevolg.

Tja, ik hoor ook weleens verhalen over dieren die vechten tegen het inslaapmiddel, ook verschrikkelijk.

Suelza

Electra63 schreef:
Er is IMO een verschil tussen een paard naar de slacht of een cavia met een zwaai tegen de muur.
Als je geen spaarpotje hebt, moet je geen dieren nemen.

Vind dat een hele nare manier van een dier om het leven brengen... een hele laffe ook trouwens... Wees dan een grote meid en draai het de nek om. Brrrr...

AvWShots

Electra63 schreef:
Suelza schreef:
[quote="AnneXxX
Nu ik er over denk, denk ik dat ik het aan me vader had overgelaten dmv de kogel.

Dan hoop ik wel dat hij dit goed doet. Ik hoor weleens verhalen over zelf dieren doden, daar gaat welens wat fout, met dierenleed tot gevolg.[/quote]

Hij schiet dagelijks (jager) dus hij weet echt wel wat hij moet doen om dat te voorkomen. Helaas ziet hij met het jagen ook maar al te vaak mensen die er geen verstand van hebben een dus de wilde dieren ook laten leiden.

Buiten dat, wanneer er zo iets is met je dier vind ik wel dat je direct moet beslissen en handelen. Een dus niet voor een paar euro je dier langer laten lijden dan nodig. Dan kun je hem in mijn ogen nog beter tegen de muur slaan in een kussensloop, wat hier steeds wordt genoemd, dan hem zo lang te laten lijden.
Laatst bijgewerkt door AvWShots op 15-07-13 00:57, in het totaal 1 keer bewerkt

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 00:54

Tja, ik hoor ook weleens verhalen over dieren die vechten tegen het inslaapmiddel, ook verschrikkelijk.[/quote]

Ja maar dat gebeurt alleen bij goedkope dierenarts. Die gebruiken te weinig vloeistof.
Daarom kan het zo goedkoop.
Vaak gaat het goed maar ja soms niet :D
Laatst bijgewerkt door cam op 15-07-13 00:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 00:57

Suelza schreef:
Air schreef:
Annexxx: Dat klopt ook helemaal wat je daar zegt. Voor veel dieren is het veel stressvoller om nog een rit naar de DA te maken, in dat geval is het dan al helemaal niet de beste optie.
Af en toe wordt het verheerlijkt, omdat het voor veel mensen blijkbaar fijner lijkt.
Maar ik geloof dat er zo ook vaak genoeg discussie's over het slachten van paarden zijn.

Mja... en zo wordt ook het slachten verheerlijkt... Vaak gaat het goed, maar ook dat kan fout gaan. En als ik dan moet kiezen, zie ik liever dat ze mijn paard bijspuiten, dan dat er een tweede kogel geschoten is en het dier nog steeds op de been is.

Voor alle vormen van euthanasie is wel een voor- of een tegen te bedenken. Feit blijft dat je als dierenliefhebber, gewoonweg geld voor onderhoud moet hebben en als de discussie omtrent wel of niet inslapen van een dier gaat over een paar tientjes, dan heb je gewoon de financieele middelen niet, die vereist zijn om verantwoord dieren te kunnen houden.

Suelza, stel hoor, jij loopt door de stad en komt een shirt tegen, wat je wil hebben. Je koopt het en gaat verder winkelen....
Verrek, je komt datzelfde shirt tegen bij een andere winkel, maar dan 20 euro goedkoper.
Denk je dan ach, maakt niet uit, ik heb toch wel een spaarpotje voor kleding? :')

Ik weet het niet, maar als je geld kan besparen zonder dat er iets of iemand onder lijdt, waarom dat dan niet doen?
Dus dan moet je zelf extra kosten gaan maken omdat je anders bang bent dat de dierenarts failliet gaat?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 00:57

cam schreef:
Ja maar dat gebeurt alleen bij goedkope dierenarts. Die gebruiken te weinig vloeistof.
Daarom kan het zo goedkoop.
Vaak gaat het goed maar ja soms niet :D

Werk je soms bij de fabeltjeskrant? :)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 00:58

Suelza schreef:
AnneXxX schreef:

Dat is nog linke soep... Als je door een cavia heen gaat schieten, heb je grote kans op een recochet...

Nee, valt mee, als je maar zo´n kleiduivenkatapult gebruikt.

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 00:59

Ik vind een dier absoluut niet te vergelijken met kleding. Als deze lijdt moet je gewoon direct handelen en niet voor een paar euro langer laten lijden.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 00:59

Je zoekt toch een dierenarts uit omdat je hem kundig vind en hem je dieren toevertrouw.
Toch niet omdat hij lekker goedkoop is.
Laatst bijgewerkt door cam op 15-07-13 01:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 01:00

Air schreef:
Suelza, stel hoor, jij loopt door de stad en komt een shirt tegen, wat je wil hebben. Je koopt het en gaat verder winkelen....
Verrek, je komt datzelfde shirt tegen bij een andere winkel, maar dan 20 euro goedkoper.
Denk je dan ach, maakt niet uit, ik heb toch wel een spaarpotje voor kleding? :')

Ik weet het niet, maar als je geld kan besparen zonder dat er iets of iemand onder lijdt, waarom dat dan niet doen?
Dus dan moet je zelf extra kosten gaan maken omdat je anders bang bent dat de dierenarts failliet gaat?

8)7

Ik heb een dierenarts die ik mijn dieren toevertrouw omdat ik vind dat hij zijn vak verstaat, niet omdat hij de goedkoopste is...

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 01:01

Recochet... dan had Ik er allang niet meer geweest. Heb vroeger menig rat (gevangen op stal) geschoten.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 01:01

AnneXxX schreef:
Ik vind een dier absoluut niet te vergelijken met kleding. Als deze lijdt moet je gewoon direct handelen en niet voor een paar euro langer laten lijden.

Maar daat gaat het hier niet over. Het is geen spoed.

Cam: Ik heb dan geloof ik het geluk dat het hier redelijk en en is. ;) Goedkoop is wat anders, maar hoofdprijzen vragen ze hier niet. Terwijl er ook praktijken zijn die dat wel doen. Fijn, die keuze.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 01:02

AnneXxX schreef:
Recochet... dan had Ik er allang niet meer geweest. Heb vroeger menig rat (gevangen op stal) geschoten.

Zolang de kogel je niet raakt, kan het lang aan ;) Het is het risico wat je neemt.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 01:03

En ik ook maar denken dat het uit den boze was om over dierenartsen minachtend te doen :')
Prachtig dit.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 01:04

cam schreef:
Je zoekt toch een dierenarts uit omdat je hem kundig vind en hem je dieren toevertrouw.
Toch niet omdat hij lekker goedkoop is.

Zo is het.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 01:04

Air schreef:
AnneXxX schreef:

Maar daat gaat het hier niet over. Het is geen spoed.

Cam: Ik heb dan geloof ik het geluk dat het hier redelijk en en is. ;) Goedkoop is wat anders, maar hoofdprijzen vragen ze hier niet. Terwijl er ook praktijken zijn die dat wel doen. Fijn, die keuze.

Dus jij heb een redelijk dierenarts met een redelijk prijs.
Dat zou niet mijn keuze zijn. :(

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 01:06

Air schreef:
En ik ook maar denken dat het uit den boze was om over dierenartsen minachtend te doen :')
Prachtig dit.

Meid, je maakt jezelf eenbeetje belachelijk :D
Discussieren is leuk, maar soms moet je stoppen......

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 01:07

Suelza schreef:
AnneXxX schreef:

Zolang de kogel je niet raakt, kan het lang aan ;) Het is het risico wat je neemt.

Het ligt ook wel aan waarmee je schiet hè. Ik begrijp wat je bedoelt, maar alle kennissen van mijn ouders jagen en mijn vader ook zijn hele leven al en er is nog nooit zo iets gebeurd.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 01:09

AnneXxX. Schiet je vader ook de andere huisdieren dood als ze ziek zijn en niet beter worden of oud zijn ?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 01:09

Electra63 schreef:

Klopt, als je een paard met een zwaai tegen de muur doodmaakt heb je grote kans dat je muur instort (en als het een dragende betreft, je hele huis).