Duitse herder nestje op komst.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Agossie

Re: Duitse herder nestje op komst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 15:38

Ik kan bijna niet wachten!! Pffff... mijn huis is dus ook totaaaaaal nig niet puppy-proof gemaakt, maar dat gaat vanzelf komen. Ze blinft toch niet onbeheerd de eerste periode.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-13 16:02

Nee dat is niet verstandig. Het slopen is inmiddels begonnen en al heel wat speeltjes zijn vernield. Ze weten goed wat ze willen en horen en zien vergaat je als ze met elkaar aan het dollen zijn. Prachtig om naar te kijken. Zal ze echt missen maar denk dat ik de meeste wel kan blijven volgen.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 16:13

Ik ga mijn best doen mijn Annepiet-topic up to dat te houden! Ik ga wel zorgen dat het veilig is in huis. Ga morgen een vaste en "portable" brnch kopen. Zo een die je kunt opvouwen. Dat is wel zo gemakkelijk als ze gaat uitlogeren. (Voor een paar uurtjes naar mij ouders ... helaas ben ik daartoe genoodzaakt de eerste week al... :( )

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 16:21

Geweldige fotos weer! Die oortjes echt zooo schattig. Jaa doe maar agossie ben wel benieuwd hoe ze er uit eindelijk uit komt te zien.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 17:00

Wat is Alf toch een leukerd!
Zo jammer dat wij er hier niet eentje mogen nemen. :(

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-13 17:23

Agossie schreef:
Ik ga mijn best doen mijn Annepiet-topic up to dat te houden! Ik ga wel zorgen dat het veilig is in huis. Ga morgen een vaste en "portable" brnch kopen. Zo een die je kunt opvouwen. Dat is wel zo gemakkelijk als ze gaat uitlogeren. (Voor een paar uurtjes naar mij ouders ... helaas ben ik daartoe genoodzaakt de eerste week al... :( )

Ja vind ik leuk :P

Komt vast wel goed. Bij je ouders is ze ook gelijk niet alleen. :)

marjank1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 18:06

Wat zijn ze toch leuk :o
Nog 1,5 weekje wachten... ik heb t riempje al klaar liggen hihi.
@ Agossie, wij moeten hier ook nog alles (vooral de tuin) puppy proef maken. De bedoeling was om hem meteen mee te nemen naar het
nieuwe huis maar helaas is de overdracht opgeschoven naar 1 oktober...Gelukkig hoeven we straks in het nieuwe huis niet veel
puppyproef te maken dat scheelt ;)
Ik ben echt zooo benieuwd hoe Mara zal gaan reageren...al zal dat wel allemaal goed komen denk ik. :D
Ik ben zondag nog ff gaan knuffelen. Mijn moeder was mee en zij had een broek aan met touwtjes aan de pijpen (achteraf niet echt slim natuurlijk :+ ) en jullie raden het
natuurlijk al dat was zeer interessant vooral Annepiet vond het erg leuk. :P
Volgende week woensdag gaan we kijken bij de hondenschool waar we met beiden willen gaan trainen. Ben benieuwd hopelijk is het iets.
Fijn dat ze ook gechipt zijn nu. Maar wat zijn ze indd steng ik wist niet dat ze de naam konden weigeren... ach ja... dan gebruiken ze Alfa toch als roepnaam.

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 18:29

Wist niet dat ze zo streng zijn met namen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-13 20:53

Ja hebben het bij Anke al eens gehad met het 2e nest van Shira. Daar heete een teefje B-Wolf en dat mocht niet en hebben ze er B-Wolfin van gemaakt om het vrouwelijker te houden. >;) Nou dat is een mooie naam....
En de fokker van Cara die had een B nest waarvan de namen op deze manier waren.: B Luna enz. Nou dat mocht ook niet. Inmiddels moet je ook boete betalen daar de papieren opnieuw moeten worden ingevuld.
Duitse regeltjes...... je wilt ook niet weten wat voor ingewikkelds ze maken van het chippen. Bergen papieren en zo omslachtig. Maar ze hebben een handig programma O:) alleen jammer dat dat programma mijn naam te ingewikkeld vind en dan niet meer functioneert. Dus ipv 1 x ingeven en alles kunnen uitdrukken automatisch moest alles met de hand. Rasvereniging gebeld en gevraagd of ze me de formulieren willen toesturen daar dat programma niet functioneert. Krijg je als antwoord, niet ons probleem..... :oo Gelukkig was de fokker van Cara zo vriendelijk de formulieren zo voor te bewerken in haar programma dat ze me ze kon toesturen. Leve de rasvereniging *\%/*

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 22:27

Gelukkig is het in Nederland met de VDH en RvB ook niet alleen maar rozengeur en maneschijn _O-

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-13 22:42

Nee dat is ook niet veel beter haha

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 00:32

Tsja, je hoeft je er niet aan te onderwerpen...

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 07:05

Wat een gedoe zeg ;)

Geniet nog maar ff van die kleine schooiers ;)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 07:31

Wat een droppie die aslan! Ben benieuwd hoe hij over een jaar is.
<3

Leuk dat er een aantal op bokt te volgen zijn.
Aftellen dus voor iedereen.. Nog een week!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 10:03

Vanmiddag gaan mijn vader en ik de doggy opvang checken waar de pup af en toe naartoe zal gaan. De eigenaresse is fokster van Oudduitse herders en we zijn er achter gekomen dat daar ook de UVDH zit. (Utrechtse Vereniging van Duitse Herders). Ooit heeft mijn vader in het bestuur gezeten van deze vereniging en hij was al bezig met uit te zoeken of ze nog bestaan enzo. Mijn pa is er ook lekker druk mee! :D

Gelukkig is Annepiet goedgekeurd! :D

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 09:12

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 10:31

Leuk :)

Hopelijk worden ze bijgehouden :) altijd leuk om te zien :)

sparretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 10:11

Nou ja zeg, ik heb echt zitten slapen :o
Zie nu pas dat je pupsels er al zijn en zelfs al bijna weggaan....

Ze zijn prachtig!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 10:13

sparretje schreef:
Nou ja zeg, ik heb echt zitten slapen :o
Zie nu pas dat je pupsels er al zijn en zelfs al bijna weggaan....

Ze zijn prachtig!

Gisteren is de laatste verhuisd :D

sparretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 11:40

:o :o :o

Ik ben echt erg......
Hopelijk krijg je veel mails en foto's van de nieuwe baasjes! Was je zelf tevreden over dit nest?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 12:50

Ja ben meer als tevreden over dit nest tot nu toe. Heerlijke vrije en speelse pups die nu al goed hun driften laten zien. Lopen overal zelfverzekerd op af en zijn niet snel onder de indruk of dat is heel snel voorbij.
Verder voor zover nu te zien goed gebouwd, mooi recht in de rug zoals ik dat graag zie met ruime bewegingen en allen mooi donker waarvan er 2 behoorlijk wat zwart hebben.
Verder hebben ze allemaal hele leuke baasjes gekregen waar ik erg blij om ben en moet zeggen dat ik behoorlijk moest slikken dat ze weg gingen maar doordat ze zo goed trecht komen kan ik alleen maar blij zijn.
Ik wens dan ook alle nieuwe baasjes heel veel succes en plezier met deze belhamels.

http://zwinger-von-lamaxoda.webs.com/awurf.htm
Via deze link zal ik met de tijd nieuwtjes plaatsen over dit nest.

sparretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:34

Leuk!
Fijn dat je zulke leuke baasjes hebt gevonden.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 09:31

Ik ga zo weer foto's maken en hier wat plaatsen. De mijne is "Annepiet" (roepnaam is Mikkie geworden. Dat roept gemakkelijker en is ook een beetje een verwijzing naar mijn vorige hond, Kimmie.)

Ze doet het geweldig! We zijn al begonnen met de puppentraining. Mijn DA heeft haar inmiddels de 9 weken enting gegeven en is helemaal wèg van haar. Tja, wie niet!

Wilawander, kan ik ook inschrijven voor die "working dog" site? Misschien kan ik dan ook wat up to date houden.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 10:00

Agossie@ Ja zou ik leuk vinden. Je kan lid worden en kost niks. Alleen als je premiumlid wilt worden dan kost dat iets van 3,50 per maand. Maar als gratis lid kan je je hond bijhouden, foto's plaatsen enz.

marjank1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 18:20

We zijn net terug van de dierenarts met onze Ayko. De dierenarts was blij te zien dat hij recht loopt in plaats van schuin, ze vonden hem erg leuk! ;) Hij is helemaal gezond verklaart zoals te verwachten. Hij eet goed, poept goed en is erg speels. Hij heeft een grote mond en is niet snel onder de indruk van iets hihi :) kortom we zijn super blij met hem :P Hij weegt trouwens al 9,2 kg.

Afbeelding
Afbeelding