Geryon schreef:Klopt maar als het niet anders kan, kunnen de jongen vaak met 6 weken al weg van de moeder. Dan drinken ze vaak niet meer en eten ze al vast voedsel. Al had ik er hier eentje die met 9 weken nog probeerde te drinken steeds
En hier wil ik toch op reageren
wij krijgen zo enorm vaak te horen dat kittens best wel met 6 weken bij moeder en nestgenoten weg kunnen want ze eten zelfstandig en drinken zelfstandig. maar men vergeet dat vanaf 6 weken JUIST het aller aller ALLER belangrijkste plaats gaat vinden. Namelijk het gedrag. Ze gaan nog meer onderzoeken, nog meer spelen, zoeken grenzen op, proberen grenzen te verleggen en daar zijn nestgenoten en mams zo hard bij nodig. En dit is gevalletje overmacht omdat mams al een tweede nestje heeft maar a.u.b. niet met 6 weken al scheiden. Dan missen ze die zo belangrijke periode waar nijnen vaak goed overheen komen gelukkig maar wat bij katten zo enorm veel problemen kan geven op latere leeftijd.Oftewel het advies met 6 weken al weg halen bij de moeder omdat ze zelfstandig eten/drinken vind ik zeer!! slecht advies.
(dat heb je na vele jaren werken in een opvang en veel ellende zien)