Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

testebeest

Re: Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 14:03

Ik geef Vetranquil , ik weet niet de beste oplossing maar dit is het enige wat zorgt dat mijn hond er niet doorheen gaat en zichzelf kan beschadigen.
Heb al meerdere geprobeerd trainingen incluis maar helaas, het heeft niet mogen baten.

Hij gaat in een grote bench met een goed verduisterende deken eroverheen met zijn mand erin. EN dan doe ik alle lichten vol aan en zet muziek op. Meer kan ik niet doen voor hem

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 14:11

Leuke hondjes weer gezien,die laatste is echt grappig met die grote oren :D

Vuurwerk,ieder jaar weer ellende. Mijn nederlandse kruising is als de dood. En mijn buitenlander ook maar nog een graadje erger. Die verblijft bij de stichting en hopelijk gaat dat goed,samen met andere honden die rustig blijven.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 14:29

Ik vind dit echt een leuk topic om te lezen.
Ik heb zelf nog geen hond, maar wel 2 katten uit Turkije en help al jaren iemand met het opvangen en herplaatsen van Turkse en Roemeense honden. Jammer genoeg kon ik zelf met een fulltime baan geen hond nemen, dus heb het bij de katten gelaten, maar ooit hoop ik wel dat er een hond komt, maar eerst maar wat minder katten (nu 4).
Zit elke keer te genieten van de foto's hier en de verhalen.
Ik ben zelf echt fan van de Turkjes en Roemeentjes die wij tot nu toe herplaatst hebben, ze zijn zo dankbaar en lief. We lieten ze ook eigenlijk altijd de dag na aankomst al loslopen op het strand, dan waren ze nog zo onder de indruk dat ze ons nooit uit het oog verloren, heerlijke dieren en ik ben echt blij dat er toch zoveel mensen een buitenlander hebben.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 15:42

Jara maakt gelukkig echt niets van vuurwerk, denkt dat het komt omdat ze geweerschoten gewend is geweest, mn Jack maakt er ook niets van maar mn Duitse Herder is echt panisch, ook van onweer overigens, mn dierenarts zei me dat heel veel Herders dit hebben en hij denkt dat het komt omdat ze zo'n sterk gehoor hebben, dat het bij hun nog harder binnenkomt, ik geef hem er al een paar jaar spul van de dierenarts voor, moet dan eerst langs om dingen als hart ed te controleren, maar het werkt wel, hiervoor allerlei middeltjes geprobeerd, leek wat te doen soms, maar zodra er echt een knal was ging ie er dwars doorheen. Van wat ie krijgt word ie relaxt maar niet sloom, ik wil niet dat ie in zn hoofd bang blijft, terwijl hij lichamelijk niets meer kan, want dat lijkt me veel enger.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 15:47

Die spaanse dame van mij is ook zo'n drama met vuurwerk. Heb voor dit jaar een enorm bot gekocht. En een homeopatisch anti stress middel.
Afbeelding
Nog geen ervaring mee maar hopelijk geeft het haar wat rust.

athene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 16:00

Voor onze Spaanse dame is het de eerste keer, tot nog toe reageert ze er weinig of niet op..Bij een knal kijkt ze even op en gaat dan weer verder met waar ze mee bezig was...Bij de vorige honden gebruikte ik Bach Rescue Remedy....wat uitstekend werkte.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 16:09

Hier is het al een drama met het onweer! Dus het vuurwerk gaat echt stress geven!
bach rescue heb ik geprobeerd maar dat doet het hem toch niet

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 16:30

bach rescue doet hier ook niets, denk dat dat meer is om het stressrandje eraf te halen als je normaal in balans bent, voor een echt bang dier is het te soft

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 16:36

Onze Portogees is ook heel erg bang, dit is hij echter niet altijd geweest. Zo'n 2 jaar geleden stonden we op een camping en de camping daarnaast begon ineens zonder ons gewaarschuwd te hebben enorm veel vuurwerk af te steken(en het was heel dichtbij waar wij stonden) Calvin is daardoor enorm bang geworden.
We hebben pilletjes van de dierenarts.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 17:51

Ik moet het nog afwachten met Artico. Dit wordt zijn eerste jaarwisseling in België. Nu wonen we nogal afgelegen in een klein dorp dus ik verwacht niet veel kabaal.
Bij de dierenwinkel hier in het dorp die ook vuurwerk verkopen was het wel een drukte van belang. Moest zelfs een verkeersregelaar aan te pas komen maar het waren vrijwel allemaal Nederlandse kentekens :D

Wat een oren heeft die van jou ts, als die maar niet Oostindisch doof is :D

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 18:03

wel apart dat een dierenwinkel vuurwerk verkoopt, de meeste dierenliefhebbers zouden dit niet doen denk ik

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 18:13

Ik ben wel benieuwd hoe onze spaanse man het vuurwerk gaat vinden.
Tot nu toe reageert hij nauwelijks op de knallen. Hij kijkt alleen even naar buiten als ie een knal hoort, zo van; 'was dat nou weer?' :? en gaat dan weer over tot de orde van de dag.
Buiten lijkt hij ook niet echt te reageren maar alle knallen zijn tot nu toe aardig ver weg.
Gelukkig is onze andere hond niet bang en ook de hondjes van mijn ouders komen met oud en nieuw bij ons en die zijn ook niet bang.

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 18:14

Leuk een topic over buitenlandertjes.

Zelf heb ik Yrsa (was Fudge) uit Spanje. Ze komt bij Stichting PAWS vandaag. Ik heb haar nu bijna 7 jaar en ze was +/- een jaar toen ze bij mij kwam. Ze is een kruising podenco met waarschijnlijk iets van Labrador. Ze heeft een zusje die is blond en als het goed is woont deze in Groningen ergens.

Het is zo'n lieve hond! Ik kan mij geen lievere en trouwere hond wensen dan haar. Ze is lief met kinderen, andere dieren, honden, kan alleen zijn, mee in de auto, kan los en ze is gewoon heel vriendelijk. Ben echt ook zo blij met haar.

Afbeelding

Afbeelding

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 18:35

Oei, die is ook leuk :j .

Vooralsnog kijken mijn roemeentjes niet op of om van vuurwerk gelukkig. Onze herder overigens ook niet, maar volgens mij is die te dom om überhaupt iets eng te kunnen vinden :D . Hij is berelief, mooi, sterk, trouw maar zijn intelligentie kan ik niet echt roemen :n .

Ollie is trouwens wel een slimpie, die heeft al in een paar dagen netjes leren zitten, apporteert en kan een pootje geven. Voordeel is wel dat we ontdekt hebben dat hij álles doet voor een tennisbal, dus dat traint makkelijk. Beter dan een snoepje, want dat kost je bijna je vingers als hij het aanpakt.

Memo is wat lastiger trainbaar, omdat ze je gelijk van alles verdenkt als je wat van haar vraagt. Haar angst wordt langzaamaan steeds beter, maar zit haar met dit soort dingen nog wel in de weg helaas. Ach, geduld is hier een schone zaak.

Hoe is het met de trainbaarheid van jullie hondjes, leren ze makkelijk de basisdingetjes?

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 18:50

Miepie77 schreef:
wel apart dat een dierenwinkel vuurwerk verkoopt, de meeste dierenliefhebbers zouden dit niet doen denk ik

Als je vandaag had gezien hoeveel Nederlanders daar op af komen snap ik het wel hoor :D Het is trouwens zo'n grote dierenwinkel, een beetje zoals de Aveve of boerenbond. Nederlanders komen graag naar België voor vuurwerk omdat hier meer verkocht mag worden. Hoe en wat weet ik niet precies want ik ga mijn geld niet in de lucht gooien ;)

Artico is gelukkig ook een supersnelle leerling. Hij was eerder geplaatst maar die mensen hebben hem werkelijk niets geleerd (behalve slechte gewoonten dan). Nu kent hij al veel commando's en komt keurig als je roept. Behalve dan bij ons achter of bij ons voor. Bij ons achter is niet erg want we hebben een hoog hekwerk. Bij ons voor is het wel vervelend want hij vindt dat zo leuk dat hij niet meer binnen wil.

Vandaag was hij ontsnapt en toen het bezoek weg wilde rijden vond hij het wel een leuk spelletje om de auto te achtervolgen. Beste man moest terugkomen en wachten tot wij hem gevangen hadden.
Groot voordeel: hij is gek op autorijden. We hebben de klep open gedaan en meneer sprong enthousiast de auto in, hadden we hem mooi te pakken }>

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 19:19

Percy schreef:
Groot voordeel: hij is gek op autorijden. We hebben de klep open gedaan en meneer sprong enthousiast de auto in, hadden we hem mooi te pakken }>

_O- :')

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 19:29

LDRD schreef:
Percy schreef:

_O- :')

geweldig, een van mijn vorige honden een Stabij had dit ook, bananen in zn oren als ie een sloot zag, dan ging ik gauw een van de andere honden aaien en dan stond ie ineens weer naast me :+

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 19:37

haha, da's wel handig zo'n "vanghok" op wielen :+

Hier reageert geen van de vier op vuurwerk, hebben eigenlijk nooit honden gehad die bang waren met oud&nieuw...
Als één wat onrustig is, negeren we het gewoon, en tv staat de hele avond aan voor "achtergrondgeluid".
Ik ga alleen de komende dagen niet met het spook fietsen, wil de rotjes gooiende jeugd ook niet uitlokken. }:0

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 19:46

Wat vinden jullie honden eigenlijk van paarden?

Van Ollie weet ik het nog niet, want het is nu zo'n modderzooi dat ik hem nog niet mee heb gehad.

Memo vond ze in eerste instantie doodeng. Kreeg haar niet eens helemaal mee naar stal (wilde het ook niet direkt afdwingen). Nu durft ze aan onze shet wel te snuffelen en over de anderen doet ze ook niet meer zo hysterisch. De hoop is dat ik haar tzt met ritten kan meenemen. Denk dat ze dat wel leuk zal vinden, want ze is behoorlijk sportief.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 19:52

Dat "vanghok" komt in zulke situatie's zeker van pas :D

Artico was doodsbang voor paarden, wilde niet eens bij ons achter naar buiten. Dat kwam mede omdat hij tegen de schrikdraad aan was gekomen en paarden associeerde met pijn.
Als ik ging wandelen dan kreeg ik hem nauwelijks langs een wei met paarden.

Nu is hij compleet omgeslagen. Hij ziet in de paarden leuke speelkameraden, loopt zo ongeveer tussen hun achterbenen als ze van stal naar wei gaan of andersom, snuffelt er aan en gaf er gisteren één zelfs een lik over de neus.
Gelukkig rent hij er niet achteraan bij het rijden (dat gebeurt natuurlijk achter het enge schrikdraad). Wil hem wel afleren zo tussen die achterbenen te lopen want de twee paarden zijn wel lief maar ik heb een Welsh B die niet zo vriendelijk is.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 19:56

Ja, dat is lastig als hij ze als grootste vrienden gaat beschouwen en niet meer uitkijkt.
Hier heb ik er ook 2 die er niet vies van zijn een hond op stang te jagen hoor.

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 20:59

Ook ik wil me graag aanmelden. :D Wij hebben gisteren dit ontzettend leuke pupje bezocht: (de witte)
Afbeelding
We zijn nu rustig aan het nadenken of het de juiste is voor ons. Het is in ieder geval een scheetje!
Van deze stichting: http://www.dogsadoptionsnederland.nl/in ... page&id=31

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 21:17

wat een schatje zeg!
Bij ons word het ook de eerste keer oud & nieuw in nederland. Tot nu toe reageerd hij wel op knallen maar het is niet dat hij er doodsbang van word. We hebben ook een CD met vuurwerkgeluiden maar daar reageerd hij helemaal niet op. Ook onweer is geen probleem dus het zal wel meevallen denk ik.

Jonas vind het geweldig om mee te gaan naar de paarden, maar dat is meer omdat hij dan met de stalhond kan spelen. De paarden zelf vind hij wel wat spannend nog.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 11:39

@maaik, het is inderdaad een schatje!

Goed dat je even rustig nadenkt.
Mensen van deze stichting geven heel eerlijke informatie over de honden, kan het je gewoon
aanraden om met hen in zee te gaan als het hondje je bevalt.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 12:01

Thank you for the people who love secondhand doggies.

Misschien leuk voor de critici om deze video eens te bekijken ;)