Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xdanieijer schreef:ik ga wat eieren kopen van de cochin krul en die leg ik onder mijn broedse hen..
die zijn zo leuk en schattigben benieuwt wat er uit komt.
Laptopmuis schreef:xdanieijer schreef:ik ga wat eieren kopen van de cochin krul en die leg ik onder mijn broedse hen..
die zijn zo leuk en schattigben benieuwt wat er uit komt.
Wel opletten dat de haan en de hennen niet beide krul zijn waar de eieren van komen. Dan krijg je dubbelkrul en dat is ongezond.
Dus de haan moet glad zijn en de hennen krul of andersom. Niet beide.
Riddershow schreef:Er was toch iemand die vanaf 3 weken kon zien of het hennetjes waren of haantjes? Ik heb in deze link een aantal foto's van de kuikens... het zou tof zijn als je me een beetje kon helpen. Want ik had het idee mijn neef die binnenkort trouwt een hen en een haantje te geven...
En waar let je dan op? Staartaanzet? koppie? poten?
Deze link:
http://s169.photobucket.com/user/manish ... t=3&page=1
Riddershow schreef:Er was toch iemand die vanaf 3 weken kon zien of het hennetjes waren of haantjes? Ik heb in deze link een aantal foto's van de kuikens... het zou tof zijn als je me een beetje kon helpen. Want ik had het idee mijn neef die binnenkort trouwt een hen en een haantje te geven...
En waar let je dan op? Staartaanzet? koppie? poten?
Papa Haan
[ Afbeelding ]
2e haan:
[ Afbeelding ]
Mamahen van de 8 kuikens:
[ Afbeelding ]
Mamahen van de 3 kuikentjes (net een week oud)
[ Afbeelding ]
Laptopmuis schreef:Vind je veel veren? Hier zijn de kippen in de rui, dus leggen ze niet. Kan ook door de warmte komen...
Zijn de kammen wel nog mooi rood of niet?
janouk schreef:Dit geloof je echt niet......................zo krijg je mij dus even stil
:Sorry Buizerd, we hebben je vals beschuldigd. Je hebt ons kippetje helemaal niet opgegeten een paar maanden terug.
We hebben weken gezocht naar Arie, onze Chabo kip. Maar we konden haar niet meer vinden.
Tot vandaag de meiden een stukje gaan rijden met fjord bjorn. 2 km verderop aan de weg staat daar ineens Arie op het fietspad. Blijkbaar herkende de kip de Fjord. En meldde ze zich onder luid gekakel bij de fjord.
De meiden zijn bij de boerderij gaan vragen en ja hoor, deze kip was maanden terug bij hun aan komen lopen. Heel tam, maar ze dachten dat ze uit de auto was gezet. Ze hebben haar maar geadopteerd en ze liep achter hun dochtertje de hele dag aan op het erf.
Net geprobeerd of we haar konden vangen, maar ze kent dat erf inmiddels zo goed, dat wij haar niet te pakken krijgen. Vanavond nog een poging wagen als het donker is. Rare kip; ze is niet dood, ze is 2 km verderop gaan wonen. De rest van de Familie Tokkie zal blij zijn als ze weer terug is.