kipjes, wie ook?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

risje

Re: kipjes, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 14:15

Moet even wat laten zien hoor;-)
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 674a49be8b

Dit is het tweede kuiken, degene die in mijn vorige bericht op uitkomen stond. Kuiken piept rond, mama laat al zien wat eten / drinken is en de kleine durfde al even buiten moeder rond te scharrelen, zo'n snoopy;-)

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 17:45

Aaaah echt schattig! Ben jaloers op al die kuikentjes! Helaas hier geen haan, en 2 oma-kippen...

xdanieijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 22:01

ik ga wat eieren kopen van de cochin krul en die leg ik onder mijn broedse hen..
die zijn zo leuk en schattig :) ben benieuwt wat er uit komt.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 06:32

xdanieijer schreef:
ik ga wat eieren kopen van de cochin krul en die leg ik onder mijn broedse hen..

Wel opletten dat de haan en de hennen niet beide krul zijn waar de eieren van komen. Dan krijg je dubbelkrul en dat is ongezond.

Dus de haan moet glad zijn en de hennen krul of andersom. Niet beide.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 19:46

krul?

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 20:27

Krulletjes zijn zo gaaf ! ooit wil ik nog zo'n hennetje erbij.

xdanieijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:41

Laptopmuis schreef:
xdanieijer schreef:

Wel opletten dat de haan en de hennen niet beide krul zijn waar de eieren van komen. Dan krijg je dubbelkrul en dat is ongezond.

Dus de haan moet glad zijn en de hennen krul of andersom. Niet beide.

Oke ik zal erop letten!

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 15:38

Er was toch iemand die vanaf 3 weken kon zien of het hennetjes waren of haantjes? Ik heb in deze link een aantal foto's van de kuikens... het zou tof zijn als je me een beetje kon helpen. Want ik had het idee mijn neef die binnenkort trouwt een hen en een haantje te geven...

En waar let je dan op? Staartaanzet? koppie? poten?

Papa Haan
Afbeelding

2e haan:
Afbeelding

Mamahen van de 8 kuikens:
Afbeelding

Mamahen van de 3 kuikentjes (net een week oud)
Afbeelding

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 15:43

Riddershow schreef:
Er was toch iemand die vanaf 3 weken kon zien of het hennetjes waren of haantjes? Ik heb in deze link een aantal foto's van de kuikens... het zou tof zijn als je me een beetje kon helpen. Want ik had het idee mijn neef die binnenkort trouwt een hen en een haantje te geven...

Deze link:
http://s169.photobucket.com/user/manish ... t=3&page=1

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 10:11

Volgende week krijg ik nog een foktoom zijdehoenders in de kleur buff.

FrenchFries

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 10:28

Riddershow schreef:

Papa Haan
[ Afbeelding ]

2e haan:
[ Afbeelding ]

Mamahen van de 8 kuikens:
[ Afbeelding ]

Mamahen van de 3 kuikentjes (net een week oud)
[ Afbeelding ]

ik zou het ook wel kunnen doen!
als je me indvuduele foto's van de (uitgestrekte) vleugels van de kuikens doorstuurt.
maakt niet uit welke leeftijd

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 15:43

Moeilijk als alles zo door elkaar rent haha.
De bruine is in iedergeval een hennetje, maar als ik zeg 'de zwarte is een haan' ben je natuurlijk nog niet veel wijzer :P.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 19:10

Ik hoopte al dat de buine een hennetje zou zijn. Maar die gaat echt niet weg... en van één zwarte had ik ook al het vermoeden dat het een haantje was. Maar ik moet ze maar een keer gaan vangen dus...

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 21:30

Helaas geen foto's van de vleugeltjes, maar met het hok dichtdoen zag ik ze zo zitten en dat vond ik wel een foto waard:
Afbeelding

Die met de lichte kop is volgensmij een hen omdat ze net poepte en netjes door de knietjes ging...

En de hele rechter was net zich (op de grond) op aan het richten toen ik ze kwam storen, maar weet niet of dat was om dat ik bedreigend over kwam of omdat hij op de stok wilde zitten (en daar was hij nog niet tevreden wat hij wilde een stok hoger, waar hij niet bij kwam...)

Even nog een vraagje. Dit is een nest van 8 kuikens. Nr 8 is een stuk kleiner dan deze kuikens. Zeker een kop kleiner. Daarnaast lijkt hij niet goed met de rest me te komen en hij zit nu niet op de stok, maar ik vermoed dat hij stiekem onder de hen zit met 3 kuikens. Dat ik hem bijna niet van de kleine kuikens van de andere hen kan onderscheiden zegt natuurlijk een hoop, hij verveert wel en eet en drinkt ook. Maar is een stuk rustiger en lijkt ook echt een buitenbeentje... Zou er iets niet in orde met hem zijn?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 14:37

Ik heb waarschijnlijk 2 hanen en 1 hen
Ik zie het aan de .. hoe heet dat... kuif...
Die groeien harder dan bij een hen...

Hoe noem je nou zoiets... *zucht*... alzheimer slaat toe _O- (grapje)

FrenchFries

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 14:43

Mando schreef:
Ik heb waarschijnlijk 2 hanen en 1 hen
Ik zie het aan de .. hoe heet dat... kuif...
Die groeien harder dan bij een hen...

Hoe noem je nou zoiets... *zucht*... alzheimer slaat toe _O- (grapje)

kam

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 14:48

_O- .. juistum whahahaha

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 15:31

goedemiddag,
wij hebben sinds 2 weken ook 2 kuikens, hartstikke leuk hoor. We hebben ze maar even apart gezet voor de veiligheid omdat ze anders door het gaas van de ren zouden kunnen. Ik heb nog 3 volwassen kippen en een haan lopen verder. Hoe lang houden jullie kuikens apart van de andere kippen?
Ik heb ook een klein probleempje met de moederkip... die is zo agressief dat voeren en water geven heeeeel moeilijk is. ik ben dus een beetje bang dat ze te weinig binnen krijgen... Ik weet niet zo goed wat ik hiermee aanmoet. Vorig jaar hadden we 1 kuiken, en die moeder was wel vrij rustig, dus die kon gewoon gevoerd, maar deze (= kuiken van vorig jaar).. is dus veel lastiger.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 16:04

Daar zit ik ook idd even mee, moeders gaat straks weer bij de rest want die wordt onrustig maar kan ik die humpies er ook al bijzetten,
Juul de haan is niet zo'n schatje en ik heb dus 3 model kriel en 3 model tank lopen
Zouden die de kleintjes niet vertrappen

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 17:11

Even het topic terug wat leven in blazen, ik heb een vraag! :o
Onze 3 kippen leggen al een tijd niet meer. Komt het door de warmte? Of iets anders? Ik heb gisteren hun hok volledig schoongemaakt, vers stro erin, maar nog steeds geen eitjes :( Toen ze wel nog legden, lagen er op het einde maar 1 of 2 eieren in het hok ipv 3. De witte( een ander ras als de 2 bruine)legt sowieso niet elke dag, en die is ook als eerst gestopt met leggen. Er was niets raars aan de eieren, geen dunne schaal oid. Ze krijgen legkorrel, sinds gisteren onbeperkt, en daar zit ook een beetje graan bij. Te dik zijn ze ook niet denk ik. Wat denken jullie?

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 18:01

Vind je veel veren? Hier zijn de kippen in de rui, dus leggen ze niet. Kan ook door de warmte komen...
Zijn de kammen wel nog mooi rood of niet?

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 18:28

Laptopmuis schreef:
Vind je veel veren? Hier zijn de kippen in de rui, dus leggen ze niet. Kan ook door de warmte komen...
Zijn de kammen wel nog mooi rood of niet?

Veren niet echt, ik denk dat ze al uit de rui zijn. En normaal zouden ze toch moeten leggen, het is hier niet overdreven heet nu, rond de 23 graden. Hmm, ben even gaan kijken, een van de bruine haar kam is wat rozer aan het begin, wat betend dat?

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 19:01

Dit geloof je echt niet......................zo krijg je mij dus even stil
:Sorry Buizerd, we hebben je vals beschuldigd. Je hebt ons kippetje helemaal niet opgegeten een paar maanden terug. 
We hebben weken gezocht naar Arie, onze Chabo kip. Maar we konden haar niet meer vinden. 

Tot vandaag de meiden een stukje gaan rijden met fjord bjorn. 2 km verderop aan de weg staat daar ineens Arie op het fietspad. Blijkbaar herkende de kip de Fjord. En meldde ze zich onder luid gekakel bij de fjord.
De meiden zijn bij de boerderij gaan vragen en ja hoor, deze kip was maanden terug bij hun aan komen lopen. Heel tam, maar ze dachten dat ze uit de auto was gezet. Ze hebben haar maar geadopteerd en ze liep achter hun dochtertje de hele dag aan op het erf. 

Net geprobeerd of we haar konden vangen, maar ze kent dat erf inmiddels zo goed, dat wij haar niet te pakken krijgen. Vanavond nog een poging wagen als het donker is. Rare kip; ze is niet dood, ze is 2 km verderop gaan wonen. De rest van de Familie Tokkie zal blij zijn als ze weer terug is.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 19:03

janouk schreef:
Dit geloof je echt niet......................zo krijg je mij dus even stil
:Sorry Buizerd, we hebben je vals beschuldigd. Je hebt ons kippetje helemaal niet opgegeten een paar maanden terug. 
We hebben weken gezocht naar Arie, onze Chabo kip. Maar we konden haar niet meer vinden. 

Tot vandaag de meiden een stukje gaan rijden met fjord bjorn. 2 km verderop aan de weg staat daar ineens Arie op het fietspad. Blijkbaar herkende de kip de Fjord. En meldde ze zich onder luid gekakel bij de fjord.
De meiden zijn bij de boerderij gaan vragen en ja hoor, deze kip was maanden terug bij hun aan komen lopen. Heel tam, maar ze dachten dat ze uit de auto was gezet. Ze hebben haar maar geadopteerd en ze liep achter hun dochtertje de hele dag aan op het erf. 

Net geprobeerd of we haar konden vangen, maar ze kent dat erf inmiddels zo goed, dat wij haar niet te pakken krijgen. Vanavond nog een poging wagen als het donker is. Rare kip; ze is niet dood, ze is 2 km verderop gaan wonen. De rest van de Familie Tokkie zal blij zijn als ze weer terug is.

_O- :')

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 19:49

Heb jij weer he.

Ik had ook wat.
Kip kwijt. ..
Zoeken. ..
hoor ik n geluidje zit ze op n nest tussen de bamboe.

Ze zit op 10 eieren.
Wordt nu wel n beetje Veel dus we hebben besloten de dikke grote kippen weg te doen. Dus als er nog liefhebbers zijn. ...