BARF

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Re: BARF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 15:58

Ik durf niet eens te zeggen wat ik heb speciaal voor de hond... Een hele keuken in de garage, een weegschaaltje, een hele messenset, 3 vriezers en een koelkast, snijplanken, noem maar op. :')

Ik portioneer 1 keer per week. Heb namelijk een menu waarbij ik het meeste per week op voer. Dus in het begin van de week maak ik porties van het vleesbot en het spiervlees. Enige wat ik in 1 keer doe is het orgaan. Pens krijgt ze gewoon lappen van een kilo.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 16:17

Haha dat heb ik ook mwm :) keukentje voor de honden messen snijplank alles voor de honden haha maar moet zeggen dat ik dan ook bij m'n ouders eet en het daarom zO makkelijk gaat om mijn gedeelte alleen voor de honden te houden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 17:07

Wij moeten n nieuwe koel/vriescombi gaan aanschaffen... De huidige is niet erg betrouwbaar en redelijk klein.
Zit nu niets voor mensen in...alleen maar spul voor de honden.

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 17:20

Hihi eigen keuken voor de honden, mijn man ziet mij al aankomen. _O-
Ze mogen blij zijn met een eigen vrieskist :P

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 19:27

haha ja bij mij is het gewoon toevallig hoor :P woon in een gedeelte naast mijn ouders dus ja dan kook ik niet voor mezelf :P dus het keukentje kan ik lekker gebruiken voor de honden :)
ik wil in het nieuwe jaar ook wel een keer een nieuwe kist een zuinigere :j

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 19:40

ik heb weer lekker 2 ganzen gehaald net *\o/* verser kan niet haha

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 20:16

essiesilly schreef:
haha ja bij mij is het gewoon toevallig hoor :P woon in een gedeelte naast mijn ouders dus ja dan kook ik niet voor mezelf :P

Ideaal! :D Oeh 2 ganzen, beter! Ik heb hier nog ongeveer 4 kg ganzenfilet liggen, mooi vlees komt er van ganzen af!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 20:54

absoluut, super vlees! ze vinden het niet heeeel lekker hier maar goed soms moeten ze gewoon niet zeuren ;) en als ik ze kwijt kan mag dat natuurlijk ook :)

wel leuk want die man heeft een drentse patrijs, leuke hond joh! zie je m lopen met zo n giga gans in dat kleine bekkie haha

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 20:55

Gek genoeg is de Shar Pei hier er dol op... In het begin was hij heel kieskeurig, maar nu begint het een superfanatieke barfer te worden haha!

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 01:28

Vandaag bij de nieuwe slager bij ons in de buurt geweest, en heb daar nu ook mijn eigen vrieskist :') Daar bewaart ie al het afvalvlees in en kan ik het op komen halen voor de beestjes :D Thuis is oha het overgrote deel van de vriezer toch echt voor de kat en hond, onze spullen liggen meestal in de bovende 2 lades (van de 6).

De kat heeft nu een paar dagen Acana Pacifica (graanvrije) brokjes gehad. Hij eet het wel een beetje, maar wel nadat hij me een kwartier aangestaard heeft zo van: is deze droge meuk nou echt mijn eten? Nouja... bij gebrek aan beter...

Kent iemand nog een goed adresje voor mooie stukken spiervlees in omg. Nijmegen? De mooie stukken spiervlees die ik vind zijn toch al gauw 4 euro de kilo, dat vind ik toch best prijzig. (Geen filet, dat schrokt de hond naar binnen)

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 08:16

Oh relaxed Sassol! En arme kat hahaha.

Ik woon zelf in Arnhem maar bestel eigenlijk altijd mee met de lijntjes, dus ben verder niet zo van de adresjes.

Trouwens, even een vraag in de groep gooien: een kennis van me had haar jeukerige hond van Jarco brok overgezet op KVV: Duck, Naturis en Darf. De eerste week ging het goed, daarna kreeg haar hond ergere jeuk en heeft ze hem vlug weer teruggezet op lam&rijst brok. Nu gaat het weer goed. Einde versavontuur, zucht.

Sowieso natuurlijk niet slim om met 3 merken tegelijk te beginnen als je een jeukerige hond hebt en dan ook nog smaken als kip en rund. Maar is hier iemand bekend met de precieze samenstelling van Duck? Ik kan er nergens iets over vinden namelijk!

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 10:32

sonja: weet zo niet de precieze samenstelling, maar mijn hond krijgt er ook jeuk van...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 10:34

Hier ging duck ook niet goed. Ik zal even zoeken of ik de samenstelling kan vinden, want heb er ook eens naar gezocht!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 10:39

volgens mij zit er nog aardig wat graan in..

hier de site van duck http://www.ducknatuurvoeding.com/Duckna ... oeding.cfm

voor mij gaat er niks boven zelf samen stellen :o maar straks met de puppy s heb ik darf eco (biologisch!) heb ik al eens geprobeerd en dat vind ik een fijn merk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 11:17

Ik voer ook darf soms.
Liefst zelf barfen, maar soms is er wat op of niet op tijd uitgevroren en dan heb ik altijd wat darf achter de hand.
Fijn spul.

tanec_meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 12:57

Ik heb gisteren al het orgaanvlees en de kleine porties spiervlees al geportioneerd :) Ging erg goed!
Straks nog 10 kg paardenvlees, 15 kg eendennekken, 10 kg kippennekken en 5 kg kalkoennekken in stukken hakken!

Ik heb die nekken in bulk besteld want ik had begrepen dat je moet beginnen met zachte dingen zoals dus nekken bij beginnende barf honden. Maar ik wil er toch nog wat andere dingetjes bij halen. Jullie nog tips? Dacht al aan kippen en kalkoenvleugels, misschien karkassen/ruggen ook van kip/kalkoen/eend? Fazant, haas, konijn? Zijn kleinere diersoorten zachter?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:02

Hier gaan kippenvleugeltjes, nekken en ook dijbenen en hele kuikens al prima.
En we hebben maar kleine hondjes...

Kalkoen schijnt vrij scherpe botten te hebben. Om die reden voer ik voorlopig nog even geen kalkoen botten.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:06

Heb ik ook gehoord over kalkoen. Ik ben begonnen met eenden en kippennekken, daarna kipkarkasje. Haas is weer harder dan konijn en konijn harder dan eend dacht ik. Maar hier ging het eigenlijk vrij vlot en makkelijk.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:08

tm: ik kreeg als tip vanmijn verkooppunt(of hoe noem je t?) om als volgende stap konijnkarkassen te geven. ik ben ook begonnen met kippennekken, en kippenvleugels, eendennekken en kwartels.
ook ik heb kleine hondjes :D

tanec_meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:11

Kijk daar kan ik wat mee! Het gaat om 2 grote honden (weimaraners). Dan laat ik de kalkoennekken sowieso nog ff liggen.

Dan zal ik wat dingen bij gaan halen :) Meteen kijken of de kat ook een kuikentje lust!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:13

Oh, mooi formaat ;) Paar keer nekken geven, kijken hoe het verteerd en dan kan je wel karkasjes erbij doen, konijn, eend, kip.

Hier ging het heel snel, binnen paar weken at ze al lamsribben en zalmkoppen :')

tanec_meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:16

Ja dat geloof ik! Alleen de oudste moet ik wel ff mee oppassen want die slikt het liefst alles in een keer door, zo'n veelvraat.

Ze waren gisteren iig zeer enthousiast bij het proeven van wat restjes die ik overhad van het portioneren! Haha het was zo mooi, ik hield de oudste een kalkoenhart voor zijn neus, hij durfde het niet te pakken, kon níet geloven dat hij het op mocht eten!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:21

Dat had ik in het begin ook! Hond door het dolle, maar opeten? Mag dat echt????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:55

Luna pakt haar kippenhartjes ook altijd eerst even uit 't bakje om uitgebreid mee te spelen (lees: rond gooien en er achteraan rennen...)

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 18:05

Leuk zulke positieve verhalen!

Over Duck dus niet zulke goede berichten... Zal het nog even doorspelen en dan moet ze verder zelf maar even kijken. En inderdaad, niets boven zelf samenstellen :)