Werkhonden & Training

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: Werkhonden & Training

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 17:43

ja klopt het zijn vaak dieren die alles veel meer lijken te waarderen als ze weer weten war ze aan toe zijn :j

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 17:45

jaaa klopt helemaal! ze zijn vaak onbegrepen en hebben daardoor 'raar' of ongewenst gedrag ontwikkeld. met passende leiding in een vorm en setting die ze vanuit hun eigen wezen (het hond-zijn) kunnen begrijpen komt het wel goed. Helaas hebben veel mensen daar geen zin in/ begrip voor.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 17:49

Veel mensen zien het naar mijn idee niet, een hond negeren word er door zoveel clubs en traingen geroepen.Maar wanneer het om extreem gedrag gaat is negeren nooit de oplossing, mensen willen een hond die angst laat zien niet corrigeren en leven met het dier mee waardoor je zo'n dier dieper en dieper de angst in begeleid tot het moment dat ze door een leek of zelfs semi prof niet meer te helpen zijn. Heel jammer maar je ziet het zooo vaak.

Of de mensen die niet durven corrigeren door de blik of commentaar van anderen dat zijn altijd de honden die thuis super fijn zijn en dan zodra ze opstraat komen het heft in eigen hand nemen want de baas doet het niet meer met gevolg agressie uitval gedrag of everdreven jagen ea. Pfff ben blij dat ik niet in een stad woon vind het zo moeilijk niets te zeggen als ik weer iemand zijn hond volledig verkeerd begrijpt.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 18:13

Tja zóveel verstand heb ik er niet van hoor, maar ik doe mijn best.
Wat ik storend vind (en niet alleen met honden maar bijv. ook met paarden) is de vermenselijking, alsof het een soort kind is ofzo. En dan laat zo'n dier gedrag zien wat écht niet OK is en mogelijk de basis voor grotere problemen, en dan wordt er bijv. om gelachen.
Heel veel mensen grijpen pas in als de hond gericht op de mens iets laat zien, maar kleine signaaltjes van dominant testgedrag bijvoorbeeld worden genegeerd/ gemist. Mensen realiseren zich niet dat het voor een hond nu eenmaal een bepaalde betekenis heeft als ie zus of zo doet, waar dat bij mensen 'om te geinen' zou zijn. lastig onder woorden brengen maar je begrijpt wat ik bedoel, haha!

Ik wil met mijn nieuwe hond ook graag lessen/ trainingen volgen om verder te komen met het begrip van het gedrag.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 19:30

Dat vind ik inderdaad ook best vervelend vooral bij de kleinere rassen :j

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:56

He wat leuk een topic over de werkhonden!!

Ik heb nog niet alles doorgelezen maar dat ga ik zo doen, ik werk en train met Mechelse herders. Training Diensthond, KNPV en DWVH.

Ga nu even het topic verder bekijken :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:06

Leuk Wienna, werken jullie ook in de bewaking met de hond?

Ik zit er zo over te twijfelen om voor mn examen te gaan en dan de hond klaar te zetten voor de diensthonden.

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:28

Ja klopt, in de bewaking :j

1 ong 7 jarige gecertificeerd, 1 5 jarige die ik over een maand of 3 wil voorbrengen en erna kan ik me weer op mijn jonge hond richten ( nu net een jaar )

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:29

oh en waarom twijfel je?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:42

Omdat je hier enkel savonds kan werken en het ook weer zo'n mannen wereld is en ik er veel slechte africhters bij zie enkel agressieve honden en zo stoer mogelijk doen dat staat me wat tegen :D
Ik wil eerst mn eigen auto en dan ga ik er nog eens heel hard over nadenken, kameraad van me zit al jaren in de honden geleiders en zit ook continue te roepen moet je doen. Mn dober is zeer geschikt en dr iets niets leuker echt met je hond te werken :j

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:04

Hondenwerk is voornamelijk 's avonds/'s nachts en in het weekend :j

De beveiliging overdag doet het meestal zonder de honden. Iig zover ik het hier allemaal meemaak. Evenementen een uitzondering, ook daar lopen overdag de honden. Maar dat is eigenlijk toch ook wel seizoen gebonden :)

Oh en "slechte" africhters vind je overal, stoere mannen die gaaf vinden als hun hond agressief tegenover de mensen staat. En vooral de verhalen, ik heb een hond die bijt alles wat in zijn buurt komt ( incl baasje :D )

Het is een mannenwereld ja dat klopt, maar dat is in heel beveiligingswereld wel.

Ik vind het heerlijk, ok ik geef toe in de winter kan ik het ook vervloeken hoor!! Maar wat is er mooier dan met je hobby geld te verdienen, de zonsopgang echt vaak meemaken, heerlijk toch!! :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:06

Ik zie er inderdaad ook veel positiefs in en als er iemand een nacht mens is ben ik het wel hahaha, dus wie weet zit er wel vreselijk over te twijfelen :D

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:23

haha succes :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:24

We zullen zien wie weet

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:26

draai eens een paar nachtjes met iemand mee, kun je alvast wat proeven

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:28

Dat heeft mn kameraad inderdaad ookal vaak aangeboden, heb 2 x meegelopen was gezelli de nachten houd ik wel vol. Ik verveelde me alleen heel snel ik zou vaker een rondje doen :j

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 09:08

Seven schreef:
Dat vind ik inderdaad ook best vervelend vooral bij de kleinere rassen :j

precies, ja.

Vaker een rondje doen, kan je dat zelf bepalen? hoe werkt zoiets, moet ik dan denken aan wat men ook vaak met van die kleine autootjes doet, beveiligingswerk op bijv. bedrijventerreinen?

Kan me voorstellen dat het daar nogal een mannenwereld is, hoewel ik een aantal klanten heb hier die in de beveiliging zitten en daarvan zijn er twee vrouwen, en ook nog niet eens manwijven maar gewoon gemiddeld, haha! weliswaar zonder hond.

grappig eigenlijk, ik heb er nooit zo over nagedacht dat je inderdaad gewoon echt nog kan werken met je hond...

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 10:51

Je staat bv op evenementen terreinen om de boel in de gaten te houden ( geen ongenodigde bezoekers enz ) Je bewaakt een pand waar bv koperdieven actief zijn, je bewaakt een terrein waar dure spullen staan en ga zo maar door. Je hebt een stuk waar je dus over moet waken met je honden. Naar eigen inzicht loop of rijd je controle rondes, je gaat met je auto zo staan dat je goed overzicht hebt op het grootste gedeelte.

Je komt best veel uiteenlopende klussen tegen, van kermis tot bedrijfsfeesten, tot grote dancetouren enz enz

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 11:35

Lijkt me best leuk om zoiets te doen :)

Mijn oude achterbuurman werkt bij de narcotica brigade op schiphol met zijn honden, dat is ook wel super gaaf !

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 12:04

Is ook zeker leuk om te doen, toch twijfel ik ergens maar ga me er volgend jaar maar eens meer in verdiepen kwa persoon ben ik zeker geschikt.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 15:29

even een vraagje voor de ipo/knpv gangers.. zit er iemand in de buurt van Almkerk bij een club?
of weet er iemand iets hier in de regio? (Noord Brabant, Zuid Holland , we zitten net in NB langs de A27 onder gorinchem)
we willen op zeer korte Termijn met Eyck gaan starten, hij heeft het ook echt nodig,
wil eigenlijk sowieso VZH en UV met hem doen en natuurlijk Appél , daarna eens kijken wat speuren en manwerk te bieden heeft. maar manwerk staat pas op het program als ie echt goed onder appél staat want meneer is nogal reactief en enthousiast :=
als hij in de mouw hangt en moet lossen en dit niet doet, is het geen hond die je even in zijn nekvel kan pakken om iets af te dwingen, hij is op dat moment zo op aan het gaan in wat hij doet , adrenaline etc , dat het risico er is dat hij omdraait voor hij door heeft dat baasje het is zeg maar . absoluut geen rottigheid :n beestje is kwa karakter super, alleen iets te reactief.

ik merk het bijvoorbeeld ook op het mini losloop stukje hier om de hoek, dat grenst aan de achtertuinen van een straat. 1 huis heeft twee honden die heel territoriaal onder de poort door grommen en blaffen, Eyck duikt dan ook direct met veel kabaal op die poort en op dat moment is hij onbereikbaar. nu voorkom ik dit soort situaties over het algemeen , maar soms is ie me voor ;) dan moet ik harder optreden dan ik wenselijk vind om door te komen bij hem. maar ja, doorkomen zal ik toch moeten op zo'n moment.

dus zoek ik ook een club die vanuit hele lage drift werkt, ik heb niets aan veel herrie gepush en gejut, dat heeft die stuiterbal helemaal niet nodig :n
maar ja, het moet ook nog een beetje aan te rijden zijn kwa km's
ik weet dat er een rottweiler werkgroep in de regio zit, maar ik heb vernomen dat daar weinig rottjes lopen(veel herders) en hij stond niet op 1 vanuit de fokker, we gaan hier binnenkort wel kijken (als het meezit komende week)
en er zit in sprang een club die ik in het verleden wel eens bezocht heb , is ook een goeie club verder, vriendin van me traint er al jaren en jaren ,met de honden waar ze ook mee werkt. (deze club ook grotendeels herders)
maar meer opties en input is erg welkom

vergat ik toch bijna de stuiterbal in kwestie te spammen
Afbeelding

tis een heul lief onschuldig manneke... hoewel die geslachte knuffelwalvis met stippen een heel andere mening heeft
Afbeelding

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 15:37

Hier in Oss zit schijnbaar ook een rotweiler club, maar dat is te ver voor je neem ik aan :D
Verder durg ik het niet te zeggen, ken alleen de Duitse Herder kringgroepen.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 15:42

Ik kom even binnenvallen hoor ;)

Lees hier namelijk dat er veel honden zijn die getraind/danwel ingezet worden voor de bewakening.
Alleen vraag ik mij dus af, wat is het nut van de honden die in de beveiliging werken?
Naar mij weten mag een hond bij de beveiliging nooit daadwerkelijk ingezet worden om te bijten aangezien Politie de enige zijn die geweld mogen gebruiken en de hond gezien word als een geweldsmiddel.

Zijn ze er dan alleen om af te schrikken?

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 15:51

Owh en wij hebben zelf thuis ook drie werkonden waar mijn vriend mee werkt :)
Een Amerikaanse stafford voor het Usar ( rampenteam ), en twee duitse Herders, èèn voor menselijke geur en èèn voor opium ( beiden politiehonden )

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 19:27

echt een leuk en leerzaam topic dit!
En nooit aan gedacht dat je bijv. bij evenementen ook ingezet kunt worden ja, pff... haha!

@ Sonja, mooie foto's van je stuiterbal!