Cesar Milan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 17:27

kimmie261 schreef:
jaren geleden heb ik met mijn hond knpv getraind en heb toen heel wat "gast-trainingen"gedaan bij vereningingen,nah geloof mij,CM verbleekt met zijn methodes als je weet wat daar allemaal gebeurd,mss dat ik daarom geheel niet onder de indruk ben van een hielpor die hij geeft...

heb honden wel door 2 man finaal in elkaar getrapt zien worden hoor,omdat de hond niet mocht bijten tijdens man rivieren,niet dat ik dat goed praat,absoluut niet,maar om nu geschokt voor de tv te zitten omdat CM de hond een tik met zijn hand of hiel geeft,nee...

en er zijn altijd voor en tegenstanders,tot nog toe heb ik niets schokkends gezien bij de programma's die ik heb gezien van CM,ik ben ook niet gecharmeerd van hem in persoon (niet mijn type) ,ik kan alleen er niet mee zitten wat hij doet,het is een methode die bij je past of niet,vind ook persoonlijk dat mensen hem niet na moeten doen,want een leek kan niet wat hij doet,en verder zin hebben om allerlei anti sites te gaan lezen,nee dank je wel...

Inderdaad, ik heb ook nog niets schokkends gezien, wat CM doet is heilig vergeleken met wat andere trainers soms doen met honden... trouwens, ik zie nóg dat foxje over de kop vliegen als ik aan Martin Gaus in zijn slipketting periode denk... Gaus gaf een corrigerende ruk, hond vloog letterlijk over de kop (maakte een looping)... en Gaus dan nu afgeven op CM... tuurlijk...
-O-

En de dierenopvangen nemen vaak de mening van Gaus over...

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 17:34

leonie87 schreef:
+1 shadow, jij verwoord het net wat beter alleen ;)

@nimfee
Dit van de nee is mij verteld door een gedragstherapeut en het is te vinden op meerdere sites (niet dat internet heilig is tegenwoordig) en gezien de reactie van al mijn honden hierop, denk ik dat er wel degelijk een associatie is. Net als dat hoge geluiden als positieve bekrachtiging worden gezien.

Omdat er geen enkele reden is om zijn voer te verdedigen is als het goed is. Ik heb het hier niet over verwaarloosde of mishandelde honden maar gewoon honden die van begin af aan liefdevol behandeld zijn en te eten hebben gekregen. Die hebben er gewoon geen reden toe, tenzij ze deze word gegeven.

Honden communiceren nu eenmaal zo naar elkaar en niet iedere hond wil met iedereen spelen.
Waarom niet naar mensen? Komen we weer op de opvoeding, een hond die netjes is opgevoed, heeft geen reden om naar mensen te grommen zolang ze hem geen kwaad doen. Natuurlijk als een vreemde hem met een stok af slaat mag hij grommen, bijten zelfs, maar gewoon een plotselinge voorbijganger die hem een aai over de bol geeft mag mijn inziens geen aanleiding zijn tot grommen en zeker niet tot bijten.

Ja natuurlijk werkt het straffend! En nee ik heb niet de timing van een hond dat zal ik ook zeker niet beweren. Maar het bereikt wel het gewenste resultaat zonder dat de hond er enig letsel of trauma aan oploopt. Wat heel anders kan zijn als hij dus de waarschuwing van het paard mag ontvangen. En ja, zoiets doe je direct op het moment dat het gebeurt, niet een halve minuut later om hem dan nog toe te spreken want dan begrijpt hij het zeker niet.

Natuurlijk heb ik het eerst opgebouwd, maar langzaam aan heeft hij steeds meer vrijheid gekregen. En dat is altijd goed gegaan. Hij heeft het juiste respect ervoor en ontwijkt de paarden netjes. Dat leert hij niet door altijd ver weg aan een lijntje te zitten, maar door hem los te laten lopen bij een paard dat ik 100% vertrouw.
---

Meeleesmodes was wel makkelijker haha. Heb niet het idee dat het echt nuttig is om mijn mening op te schrijven. Zoals ik mijn eigen tunnel heb over wat ik denk dat juist is, heeft iedereen die. En als je niks van elkaar aan wil nemen kan je discussiëren tot je een ons weegt natuurlijk. Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden en ik denk dat zolang dit zonder geweld of andere radicale hulpmiddelen gaat, het neit zo veel uitmaakt welke weg je volgt, zolang je er maar achter staat.
Uiteindelijk is genieten van je hond en jou hond van jou, het belangrijkste. En daarbij heeft iedereen ook een ander rome voor zich.

Honden verdedigen hun voer omdat ze bang zijn dat je het afpakt. Of jij dat bent of de buurhond. Voernijd kan trouwens ook ontstaan als er veel pups in een nest zaten en dat de pups toch moesten 'vechten' voor het eten (ivm concurrentie dus). Als je je hond verder gewoon met rust laat tijdens het eten, zal je hond ook weinig voernijd ontwikkelen. Ik heb in elk geval nooit gedacht 'hé laat ik eens het eten van mijn hond afpakken want dat moet kunnen'. Voernijd kan dus prima in de hand worden gewerkt door de mensen zelf. Daarvoor hoeft een hond niet mishandeld of verwaarloosd te zijn.

Waarom zou een hond het moeten accepteren dat een voorbijganger ineens een aai geeft? Er zijn zat honden die dat gewoonweg niet willen. Mijn hond bij t dan wel niet, maar ze heeft niks met vreemden. Als vreemden toch ineens besluiten om haar te aaien zonder dat aan mij te vragen duikt ze weg. Ik zou het zelf ook nooit in mijn hoofd halen om een vreemde hond te aaien omdat ik weet dat er zat honden zijn die dat niet willen hebben en er niet van gediend zijn. Het is een beetje alsof ik op een bankje zit te wachten op iets en ineens komt iemand langs, een vreemde, en begint mij te knuffelen. Dat is raar en doe je niet.
Grommen wil nog niet zeggen dat een hond daadwerkelijk agressief is hè. Een grom kan ook gewoon betekenen: laat mij even met rust, ik hoef die aai niet. Het betekend echt niet dat een hond haat heeft aan mensen ofzoiets.

Ik werk gewoonweg niet met straffen, is niet mijn ding en het werkt compleet averechts. Ik wil een veilige thuishaven zijn voor mijn hond en dat bereik je niet door te straffen. Honden zijn honden, honden begrijpen mensen niet, een hond die achter een paard aanrent doet dat niet voor de 'lol' maar uit instinct of uit enthousiasme. Ik kan dat een hond niet kwalijk nemen.

Met discussiëren hoef je niet per se elkaar gelijk te geven, ik vind het juist interessant om een discussie aan te gaan omdat je er toch een tijdje over na blijft denken en wellicht toch dingen uit pikt die je aanspreken. Gewoon nieuwe inzichten enzo.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 17:47

Shadow0 schreef:
essiesilly schreef:
Waarom beperk je hem voortdurend in beweging?... Je kan ook nog gaan wandelen met een hond ipv alleen achter een paard aan laten hobbelen...

Een hond aan de lijn is beperkt in zijn bewegingsvrijheid, dat lijkt me nogal duidelijk. Zeker kun je gaan wandelen, maar dat kun je ook als je de hond wel los kunt laten :) Dat heeft dus niets met elkaar te maken.

Citaat:
Kortom waarom corrigeren als je het ook kan voorkomen :s omdat je WIL corrigeren? Omdat je snel effect wilt? Geen tijd wilt steken in het opvoeden en leren van goede commando s?

In zekere zin is dat zo. Ik zou altijd proberen te zoeken naar de manier van communiceren die het beste past - maar ik zou zeker niet alles willen voorkomen en dat voortdurend in de gaten moeten houden. Dat is gewoon niet mijn manier. Wat dat betreft vind ik dat 'nee' gewoon bij de communicatie hoort, met mens en dier, en dat leren ze. Dat hoeft niet met geweld, niet extreem (en met wel extreme gevallen zoals Cesar behandelt zou ik echt niet gaan rotzooien), maar een correctie hier en daar zou voor mij in elk geval als veel natuurlijkere communicatie aanvoelen dan uitsluitend overal omheen werken. Een prima methode voor een aantal dingen, maar voor sommige zaken zou het echt mijn keuze niet zijn.

en waarom heb je daar geen tijd voor? je paard gooi je toch ook niet in een wild vreemde groep en zegt hee zoek het maar uit vriend ik heb nu geen tijd om op je te letten :S
voorkomen is geen ontwijken he... je doet nu alsof ik alles maar zal ontwijken dat is juist helemaal niet zo! maar ik ga ze er niet pats boem in de situatie gooien omdat ik vind dat ze daar maar even aan moeten wennen... als ik zie dat mijn hond het eng vind ga ik niet lopen pushen dat hij dat van mij MOET omdat hij daar "beter van zou worden"

een hond aan de lijn is op dat moment beperkt in zijn beweging maar je weet ZEKER dat hij geen trap kan krijgen en dat kan hij met jou nee foei af of wat dan ook wel ;)

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 17:50

Nee dat is waar, als je het met elkaar eens bent, ben je snel klaar met discussiëren.

Ik heb nog een leuke voor de mensen die niet in corrigeren geloven. Ik heb 2 katten van inmiddels 6 jaar oud. Zij zijn geen hond gewend want ik heb al die tijd geen hond meer gehad. Nu heb ik dus weer een puppy. De katten zijn er bang van en gaan ervoor lopen. ja wat is er dan leuker dan achter die kat aanrennen? Gevolg van negeren? 2 gestreste katten en een hond die er vol gas achteraan rent als hij de kans krijgt. Moeten mijn katten dan maar gewoon opgejaagd worden? ben wel benieuwd hoe de non correctors dit zouden oplossen :D ( de wel correctors mogen ook opties aandragen hoor, ik heb de perfecte oplossing nog niet gevonden aangezien ik er niet altijd achteraan kan gaan rennen :P)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 17:52

ik snap niet wat daar nou zo moeilijk aan is... dan leer je je hond zelfbeheersing en hou je hond aan een riempje als de katten in de buurt zijn.. binnen 1 a 2 dagen opgelost en weet je pup dat de katten leuk zijn maar er niks mee hoeft

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 18:03

essiesilly schreef:
ik snap niet wat daar nou zo moeilijk aan is... dan leer je je hond zelfbeheersing en hou je hond aan een riempje als de katten in de buurt zijn.. binnen 1 a 2 dagen opgelost en weet je pup dat de katten leuk zijn maar er niks mee hoeft

Nou inderdaad. Mijn hond rent ook achter katten aan. Ze ging toch echt eerst in huis aan de riem zodat ze niet de kans kreeg om achter de kat aan te gaan. Even als mijn hond die achter mijn konijnen aan ging rennen #) heb ik er uitgeoefend door haar aan de lijn vast te maken. Zodra ze keek naar de konijnen nam ik haar aandacht weer en na 10 minuten had ze alweer door dat het niet meer leuk was om achter de konijnen aan te rennen, snoepjes waren veel leuker :+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 18:15

essiesilly schreef:
en waarom heb je daar geen tijd voor? je paard gooi je toch ook niet in een wild vreemde groep en zegt hee zoek het maar uit vriend ik heb nu geen tijd om op je te letten :S

Allereerst: je chargeert.

Daarnaast is die situatie iets heel anders (in het ene geval gaat het om gedrag dat onwenselijk is, bij het paarden in de groep integreren niet) maar andersom zou ik een paard dat wil weglopen of trappen omdat er een hond aankomt ook corrigeren.

EN de eigenaar vragen om de hond even bij zich te nemen als er problemen zijn, en vlak daarna iets vinden waar je mee kunt belonen, maar zeker ook corrigeren. (En correctie hoeft niet automatisch slaan of pijn te zijn. Maar wel duidelijke communicatie: je geeft aan dat het niet gewenst is.) Net als een paard dat vindt dat andere paarden te dicht bij 'm komen en daardoor trapt ofzo. Ik vind het niet aanvaardbaar, is 1 van mijn huisregels :)

Citaat:
een hond aan de lijn is op dat moment beperkt in zijn beweging maar je weet ZEKER dat hij geen trap kan krijgen en dat kan hij met jou nee foei af of wat dan ook wel ;)

Dat klopt. Maar de riem kan knappen of losgetrokken worden, dus wat dat betreft... als je dat soort risico's geheel wilt uitsluiten moet je uberhaupt bij dieren uit de buurt blijven.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 18:25

Shadow0 schreef:
essiesilly schreef:

Dat klopt. Maar de riem kan knappen of losgetrokken worden, dus wat dat betreft... als je dat soort risico's geheel wilt uitsluiten moet je uberhaupt bij dieren uit de buurt blijven.

Een hond zit op dat moment vast vanwege zijn eigen veiligheid. Je bent er nu van alles aan het bijhalen wat niet nodig is. Als een hond onvoorspelbaar reageert kun je nu eenmaal sneller reageren als de hond al in de buurt is en vast zit.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 18:29

Nimfee schreef:
Een hond zit op dat moment vast vanwege zijn eigen veiligheid. Je bent er nu van alles aan het bijhalen wat niet nodig is. Als een hond onvoorspelbaar reageert kun je nu eenmaal sneller reageren als de hond al in de buurt is en vast zit.

Zeker, maar je verschuift de discussie. Ik vind vast laten een zeer tijdelijk middel, wat goed gebruikt kan worden om iets te leren. Ik vind het geen oplossing voor langere termijn. En ik vind het ook niet nodig om uren te besteden aan iets wat een simpel 'nee' in een paar seconden ook kan bereiken. Dat scheelt toch weer uren die de hond lekker vrij kan lopen.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 18:39

wie zegt dat de riem niet tijdelijk is dan?? :S :S en idd om iets te leren! uit alles blijkt dat je gewoon geen zin hebt om er tijd in te steken ja.. dan is nee schreeuwen idd makkelijker ja

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 18:42

essiesilly schreef:
dan is nee schreeuwen idd makkelijker ja

Dat zijn vervelende aannamen die je doet, dat is erg storend. Als je alle nuance steeds stelselmatig negeert, dan is het erg lastig discussieren.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 18:51

Shadow0 schreef:
essiesilly schreef:
dan is nee schreeuwen idd makkelijker ja

Dat zijn vervelende aannamen die je doet, dat is erg storend. Als je alle nuance steeds stelselmatig negeert, dan is het erg lastig discussieren.

Dat ben je zelf ook aan het doen. Lijnen die los kunnen raken, dat aan de lijn houden ineens voor eeuwig zou zijn. Dat zijn aannames die je zelf ook maakt. Een nee werkt hier om mijn hond eraan te herinneren dat wat zij doet niet mag, even herinneren aan die ene regel/gedrag. maar een hond moet dan wel eerst leren waarom je die 'nee' gebruikt. Als mijn hond voor het eerst achter een paard aan rent kan ik hoog en laag springen en nee roepen, maar ze reageert niet. Gaat ze achter een kat aan, werkt de nee prima.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 19:28

Goed, verder in de nuance, is inderdaad stukken beter :j

Nimfee schreef:
Een nee werkt hier om mijn hond eraan te herinneren dat wat zij doet niet mag, even herinneren aan die ene regel/gedrag. maar een hond moet dan wel eerst leren waarom je die 'nee' gebruikt.

Kan dat? Kun je dat eerst leren en dan pas gebruiken? Is het gebruiken niet ongeveer de enige manier om dat te leren en zo ja: hoe dan?

Citaat:
Als mijn hond voor het eerst achter een paard aan rent kan ik hoog en laag springen en nee roepen, maar ze reageert niet. Gaat ze achter een kat aan, werkt de nee prima.

Ten eerste is 'nee' wat mij betreft niet uitsluitend de tekst. En dat geeft Cesar Millan ook mooi weer vind ik: je kunt dat in veel gradaties doen. Je kunt het met je houding doen, soms kan een kleine beweging genoeg zijn om iets duidelijk te maken. Geluid is iets sterker. Communicatie via de riem kan nog sterker, maar het zijn allemaal gradaties in communicatie dat jij bepaald gedrag niet wilt, en ze vallen wat mij betreft allemaal onder correcties. Wat Cesar verder benadrukt is dat de intensiteit moet passen bij de situatie. Ik zie nog steeds niet waarom dat, toch best gematigde, idee zo extreem wordt gezien?

Urko

Re: Cesar Milan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 19:34

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 19:53

Nimfee schreef:
essiesilly schreef:

Nou inderdaad. Mijn hond rent ook achter katten aan. Ze ging toch echt eerst in huis aan de riem zodat ze niet de kans kreeg om achter de kat aan te gaan. Even als mijn hond die achter mijn konijnen aan ging rennen #) heb ik er uitgeoefend door haar aan de lijn vast te maken. Zodra ze keek naar de konijnen nam ik haar aandacht weer en na 10 minuten had ze alweer door dat het niet meer leuk was om achter de konijnen aan te rennen, snoepjes waren veel leuker :+

De conclusie is dat ik mijn hond op stal En in huis vast moet leggen? Ja en buiten dan ook maar want daar lopen paarden, katten EN konijnen.
Dat noem ik nou zielig...
Een hond is een hond dat is heel juist en een hond ie gewend om los te kunnen lopen. Een lijn is zo onnatuurlijk als het maar zijn kan. Het is echt iets van deze tijd om het allemaal op te lossen zonder überhaupt het woord nee te willen gebruiken omdat dit negatief is... Ik denk niet dat een hond er slechter van word als je een keer gewoon duidelijk bent ipv 101x met geduld hem om te kopen en zijn snoepjesmachine uit te hangen. Ja, goed gedrag belonen met snoep ben ik voorstander van, maar hem in alle situaties omkopen..? Nee dat zie ik niet zitten want als hij te ver weg is voor dat snoepje, ben ik sowieso te laat.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 19:55

meid.. dan doe je het toch lekker op jou manier?? waarom vraag je het überhaupt??
ik heb ook nergens het woord omkopen gebruikt.. maar lees vooral wat je wilt lezen en verdiep je niet in de manier die ik gebruik +:)+

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 20:39

Nimfee schreef:
Mijn hond vindt paarden eng, heeft niks met vreemden en wilt daar ook geen aandacht van. Andere honden zijn vaak te druk dus ik moet ook nog eens opletten of ze mijn hond wel netjes met rust laten. En dan nog ben je bezig met je paarden, niet met je hond. Ik ga liever, mijn hond ook trouwens, een stuk wandelen in het bos samen met mijn hond.

Maar ik zeg toch niet dat ik verder niets doe met mijn honden!! Ik ga naar de hondenschool, nu nog gehoorzaamheid en straks wil ik behendigheid gaan doen. Ik wandel elke dag eerst met de honden voor ik naar de paarden ga, ben bewust halve dagen gaan werken voor de honden. En elk weekend rijden we naar de Veluwe om te wandelen..... Het uitje naar de stal is een dagelijks extraatje..... dus vertel mij niet dat ik met mijn paarden bezig ben en niet met mijn honden!!!!! Ik denk dat mijn honden meer afwisseling hebben in hun leven dan menig andere hond... Bovendien hebben ze nog nooit iemand gebeten of de behoefte gehad, waarschijnlijk ook omdat ze elke dag meer dan genoeg aandacht en beweging krijgen.... Erg kort door bocht om te zeggen dat ik alleen met mijn paarden bezig ben en niet met mijn honden.
Misschien iets minder snel zomaar conclusies trekken Nimfee!! \

Een tip! Als je je hond vertrouwd en vertrouwen geeft dan kunnen ze aan alles wennen, juist als je ze aan de lijn houdt uit angst dan er wat kan gebeuren doe je ze enorm tekort. Door ze vertrouwen te geven worden ze sterk en zelfverzekerd.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 20:45

paperboy het gaat er hier in het verhaal helemaal niet om dat je je hond altijd maar aan de lijn moet houden.. bij lange na niet! en ik zeg het nog maar een keer duidelijk: het is een hulpmiddel om je pup/hond te leren hoe hij zich bij de paarden moet gedragen. je kan hem het zelf uit laten zoeken dan gaat hij waarschijnlijk achter de paarden aan waarna je dus moet optreden. je kan hem ook leren dat hij naast jou moet lopen en daar zijn beloningen krijgt. of ergens laten liggen en blijven waarna hij zijn beloning krijgt etc..
het "probleem" is dat mensen niks uit leggen hoe het moet, hoe moet je hond weten dat hij niet achter de paarden aan mag? door het hem toch te laten doen en dan pas op te treden? of leg je hem uit wat hij dan wel mag doen?
ps. nadat hij dat trucje kent kan je hem met een gerust hart los laten bij de paarden hoor...
vb pup van 5.5 maand:
Afbeelding
bak is 30 x 70m heb er verschillende paarden in gereden terwijl zij zo bleven liggen. een paar keer "uit de bak" was genoeg en daar ging ze weer perfect liggen

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 20:56

essiesilly schreef:
paperboy het gaat er hier in het verhaal helemaal niet om dat je je hond altijd maar aan de lijn moet houden.. bij lange na niet! en ik zeg het nog maar een keer duidelijk: het is een hulpmiddel om je pup/hond te leren hoe hij zich bij de paarden moet gedragen. je kan hem het zelf uit laten zoeken dan gaat hij waarschijnlijk achter de paarden aan waarna je dus moet optreden. je kan hem ook leren dat hij naast jou moet lopen en daar zijn beloningen krijgt. of ergens laten liggen en blijven waarna hij zijn beloning krijgt etc..
het "probleem" is dat mensen niks uit leggen hoe het moet, hoe moet je hond weten dat hij niet achter de paarden aan mag? door het hem toch te laten doen en dan pas op te treden? of leg je hem uit wat hij dan wel mag doen?

Maar dat is in de praktijk vaak niet helemaal waar, je moet niet denken dat ik mijn weerloze puppie zomaar tussen de paarden gooi. Ik heb dat heel rustig opgebouwd. Maar er komt in elk honden leven (elk leven) een moment dat ze toch even een eigen aktie uitproberen, en dan moet je dus wel even op treden. In mijn geval verbaal want mijn dieren zijn mijn alles en zou ze nooit pijn kunne en willen doen.

Hoe goed je ook je commando's oefent en traint en hoe goed het aan de lijn gaat, er komt een moment dat je ze los moet laten...
Mijn hond kan prima aan de lijn afstand houden van paarden maar pas als hij los is komt het er op aan.... Mijn hond doet het super en is erg lief bij de paarden, jaagt ze niet op zelfs niet als de paarden rennen, wat ik erg knap vind van een 7 mnd oude pup.

Ik zou graag van jou willen weten hoe jij je hond dan aan paarden laat wennen anders dan dat ik doen?

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 21:05

Ik laat het hem niet zelf uitzoeken maar heb hem heel geleidelijk geintroduceerd. Ik denk dat e.e.a uit verband wordt getrokken op het moment. En de foto is leuk van je rotjes (heb ik zelf ook gehad) maar zeg helemaal niets natuurlijk over hoe je ze opvoed. Mijn pup is net zo braaf bij de paardjes en dat met 7 maanden oud. Het is een voorbeeldige pup, en heeft groot respect voor de paarden!

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 21:05

Het gaat trouwens erg off topic...... CM zou gewoon een prikband omdoen en wat stroom erbij hoppa probleem opgelost!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 21:08

Paperboy schreef:
Het gaat trouwens erg off topic...... CM zou gewoon een prikband omdoen en wat stroom erbij hoppa probleem opgelost!

Dat zou Cesar Millan niet zomaar doen.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 21:11

Nee ben je mal.........dan moet je sommige filmpjes nog maar eens goed bekijken. De laatste die ik zag was een JR van amper 8 kilo met een enorme prikband. En dan wordt ik aangevallen hier omdat ik FOEI zeg tegen mijn hond :D .

Ach ja dat maakt zo'n forum ook wel weer leuk.....

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 21:12

Paperboy schreef:
Ik laat het hem niet zelf uitzoeken maar heb hem heel geleidelijk geintroduceerd. Ik denk dat e.e.a uit verband wordt getrokken op het moment. En de foto is leuk van je rotjes (heb ik zelf ook gehad) maar zeg helemaal niets natuurlijk over hoe je ze opvoed. Mijn pup is net zo braaf bij de paardjes en dat met 7 maanden oud. Het is een voorbeeldige pup, en heeft groot respect voor de paarden!

wil je even niet zo schelden ;) het zijn beaucerons :P lijken er toch niet eens op haha

er komt zeker een moment dat je ze los moet laten, maar dan heb je je hond dusdanig de dingen geleerd die zeer nuttig zijn (dus altijd komen als je hier zegt ) als een hond weet dat hij zich moet gedragen dus uitgelegd dat hij naast je moet lopen, rustig moet zijn of uit de wei moet dan gaat hij er ook niet achter aan. doet hij dit wel heb je het een en ander niet goed afgewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 21:13

Paperboy schreef:
Nee ben je mal.........dan moet je sommige filmpjes nog maar eens goed bekijken. De laatste die ik zag was een JR van amper 8 kilo met een enorme prikband.

Er zijn filmpjes waar een prikband gebruikt wordt (niet veel trouwens, en in de latere afleveringen volgens mij vrijwel niet meer.) Maar dat is nog iets anders dan constateren dat Cesar er 'gewoon' een prikband omheen gooit. Er zijn namelijk ook een heleboel filmpjes waarin dat niet gebeurt :) In de drie filmpjes die ik ken die echt specifiek met paarden zijn volgens mij zelfs helemaal niet.