kimmie261 schreef:jaren geleden heb ik met mijn hond knpv getraind en heb toen heel wat "gast-trainingen"gedaan bij vereningingen,nah geloof mij,CM verbleekt met zijn methodes als je weet wat daar allemaal gebeurd,mss dat ik daarom geheel niet onder de indruk ben van een hielpor die hij geeft...
heb honden wel door 2 man finaal in elkaar getrapt zien worden hoor,omdat de hond niet mocht bijten tijdens man rivieren,niet dat ik dat goed praat,absoluut niet,maar om nu geschokt voor de tv te zitten omdat CM de hond een tik met zijn hand of hiel geeft,nee...
en er zijn altijd voor en tegenstanders,tot nog toe heb ik niets schokkends gezien bij de programma's die ik heb gezien van CM,ik ben ook niet gecharmeerd van hem in persoon (niet mijn type) ,ik kan alleen er niet mee zitten wat hij doet,het is een methode die bij je past of niet,vind ook persoonlijk dat mensen hem niet na moeten doen,want een leek kan niet wat hij doet,en verder zin hebben om allerlei anti sites te gaan lezen,nee dank je wel...
Inderdaad, ik heb ook nog niets schokkends gezien, wat CM doet is heilig vergeleken met wat andere trainers soms doen met honden... trouwens, ik zie nóg dat foxje over de kop vliegen als ik aan Martin Gaus in zijn slipketting periode denk... Gaus gaf een corrigerende ruk, hond vloog letterlijk over de kop (maakte een looping)... en Gaus dan nu afgeven op CM... tuurlijk...

En de dierenopvangen nemen vaak de mening van Gaus over...

Dat heeft dus niets met elkaar te maken.
( de wel correctors mogen ook opties aandragen hoor, ik heb de perfecte oplossing nog niet gevonden aangezien ik er niet altijd achteraan kan gaan rennen
)
heb ik er uitgeoefend door haar aan de lijn vast te maken. Zodra ze keek naar de konijnen nam ik haar aandacht weer en na 10 minuten had ze alweer door dat het niet meer leuk was om achter de konijnen aan te rennen, snoepjes waren veel leuker