Tigra_ schreef:Het is nu een beetje lastig om ze te vangen en naar het asiel te brengen als zwerfkatten.
Al zou ik daar geen moeite mee hebben als er een vreemde kat overlast zorgt zou ik die zeker wel vangen en wegbrengen. Ik ga dan echt niet de halve buurt af om te vragen wie z'n kat het is en of die hem alsjeblieft bij wil houden.
Mensen die katten willen houden moeten er voor zorgen en hun verantwoordelijkheid nemen, lekker makkelijk om te zeggen dat ze buiten horen. Als je het niet degelijk af kan maken moet je gewoon geen kat nemen. Als je buitenaf woont moet je het zelf weten al lopen er hier zat zwerfkatten volgens mij. Maar als ze overlast veroorzaken moet jij als eigenaar je verantwoordelijkheid nemen en zorgen dat je boel zo maakt dat je kat de ruimte heeft op jouw eigen terrein. Zou een mooie worden als de buren komen klagen over het feit dat onze paarden door hun tuin denderen en ik het dan af doe met het feit dat het buiten dieren zijn en hun maar moeten zorgen dat hun tuin paardvrij wordt. Vindt het een omgekeerde wereld. En dan vinden ze het gek dat er jagers katten afschieten.
Een loslopend paard is toch nog wel een tandje gevaarlijker dan een loslopende kat. Het is ook gewoon vanuit traditie en gebruiksdoel vrij logsch dat een kat min of meer vrij rondloopt en een hond of paard niet.
Het is imo ook de omgekeerde wereld maar wat ga je daaraan doen dan, wachten tot de wereld zich goed draait?? Wanneer kan ik die ommezwaai verwachten, voordat de Ts haar bollen wil planten oid???
hihihi
maak je nou eens niet zo druk en probeer je discussie constructief te houden..
.. Tuurlijk kan dat ook in een omheindetuin maar zolang het niet verplicht is kan je niet zomaar verwachten dat iedereen zijn kat binnen houd.