Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
BraveSpots schreef:Een huisdier houd je niet alleen voor je plezier, daar ga jij de fout in.
In de eerste plaats verdient dat beestje een goed leven, wat jij er van vind komt tweede.
Volgens mij word dit weer een reltopic, daar zijn er al meerdere uit TS haar hand gecreeërd overigens...
). Maar wel dat er eigenlijk geen compromis is: jij wil de kat weg en je vriend niet klaar.
Tieme schreef:Ik heb niet hele topic gelezen maar is al het medische uitgesloten??
mijn kater begon ineens overal te piezen. hij ging af en toe gewoon nog op de bak en zat gerust daarna op een stapel kleding of de bank te piezen. gewoon waar je bij zat en daarbij keek hij je ook nog "uitdagend" uit. ik dacht echt dat hij het expres deed. z;n plas was nagekeken maar daar was niets aan te zien.
het gezeik is weken zo door gegaan totdat ik hem op een gegeven moment ziek op de trap vond. naar dierenarts ermee en daar bleek hij helemaal verstopt te zitten. volgens de dierenarts gaat een kat bij blaasproblemen gewoon plassen op de plek waar hij op dat moment zit. gewoon omdat hij moet en het niet op kan houden. en dan zoeken ze inderdaad zachte dingen. het spetterd ook als ze op harde dingen plassen en dat vinden katten niet zo leuk. mijn kater heeft 2 weken bij de dierenarts gelegen en is toen ook geopereerd.
ik zou dus al het medische uitsluiten.
[/quote]
[/quote]Tieme schreef:nikilover schreef:De kat in kwestie klimt zelfs op de wasmachine om zo even op haar spullen te kunnen piezen
Die moeite nam de mijne ookdie klom op de kast waar ik spullen had weg gezet.
nikilover schreef:Ik weet dan wel welke moeite ik genomen zou hebben. Ik zou het medische uit laten sluiten, maar komt er niks uit de testen en het gaat gewoon zo door? Ja...
De geur van kattenpies is een heel erg gore en sterke lucht, en ik zou ook zeker gek worden als al mijn goede spullen ondergezeken werden, dus kan de TS wel begrijpen.
Wel fijn dat het voor jou en je kat wel opgelost is
vooral als hij gewoon recht voor je neus gaat zitten piezen met die uitdagende blik. en inderdaad, die lucht is echt om van te kotsen. de mijne is ook nog eens boven op een bak gaan zitten waar al m'n schoolrapporten en poezie/vriendenalbums in lagen. daar baalde ik echt van. bladzijden die aan elkaar zaten, inkt wat door gelopen was. en dan die lucht
het ligt nu al 3 jaar op zolder bij een open raam en nog ruik je het als je met je neus er boven hangt.
Dan hoeft ie in elk geval niet weg!
Ik haat viezigheid, vind hondenpis al vies zat om op te ruimen. Dat pik ik, omdat mijn hundje domweg oud is, maar een jonge kat, die moedwillig alles onderpist, krijgt van mij toch echt bencharrest of een uithuizig leven. Dat kan hier gelukkig ook. moet ie nog wel even nuttig worden en af en toe een muis vangen... shilady schreef:Ja sorry hoor
maar als mijn vriend zo graag dat beest wil houden dan vind ik het best
maar hij moet dan wel begrijpen dat ik niet langer blijf...
Van mij hoeft me vriend geen dier het asiel in te doen of te herplaatse hij moet het zelf weten
maar als ik last heb van een van zijn dieren (alergie , onzindelijkheid ) Dan zou ik zelf de keuze maken om niet meer met hem samen te wonen...
Ik snap de ts zij wil dat haar vriend voor haar kies

Maar ik heb me dus heel lang in allerlei bochten gewrongen uit liefde voor mijn vriend. Daar kan ik me echt wel iets bij voorstellen dus.
idefix4 schreef:shilady schreef:Ja sorry hoor
maar als mijn vriend zo graag dat beest wil houden dan vind ik het best
maar hij moet dan wel begrijpen dat ik niet langer blijf...
Van mij hoeft me vriend geen dier het asiel in te doen of te herplaatse hij moet het zelf weten
maar als ik last heb van een van zijn dieren (alergie , onzindelijkheid ) Dan zou ik zelf de keuze maken om niet meer met hem samen te wonen...
Ik snap de ts zij wil dat haar vriend voor haar kies
Dat riep ik ook altijd hè? Maar als je echt in dat schuitje zit met een vriend waar je van houdt, dan ga je wel anders piepen. Ik heb het omwille van mijn vriend ooit lang geprobeerd. Die was allergisch voor ... jawel: Paarden konijnen, honden, katten.. .kortom alles met haar behalve mij.
Na ruim een jaar heb ik mijn biezen wel gepakt, maar niet vanwege de allergie, meer vanwege zijn voorkeur voor meerdere vriendinnen in dezelfde periode. Hij wilde me graag terug, maar toen kreeg ik dus mijn hondje en 'die kon niet komen als ik bij hem bleef'. Je raad het al, dat stond een herstel van onze relatie mooi in de weg. De hond kwam en hij mocht mooi weg blijven.Maar ik heb me dus heel lang in allerlei bochten gewrongen uit liefde voor mijn vriend. Daar kan ik me echt wel iets bij voorstellen dus.
Kwanyin: Volgens mij is dit een gevalletje situatie 2.