Die @#&kat moet wég!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 18:19

Hoi, ik ben Kemba. Toen ik vier weken oud was, ben ik langs de weg bij het vuilnis gezet, helemaal alleen. Gelukkig heeft de dierenambulance me gevonden. Ik was helemaal koud, mager en ze hebben me net op tijd meegenomen. Ik mocht wonen bij een mevrouw met nog twee katten, maar dat vond ik niet zo leuk.
Toen werd ik naar een huis gebracht met heel veel katten in een kleine kamer. Die andere katten vonden mij niet lief, ze probeerden me te krabben.
Na twee dagen kwamen er twee mensen om met mij te knuffelen. Ze namen me mee naar huis! Daar waren ook twee katten, en een heel groot raar beest op vier poten met een grote staart. Dat vond ik maar niks, dus ik heb haar regelmatig mijn nagels laten voelen! Nu weet ik dat ik heel leuk met haar kan spelen.
Mijn baasjes zeggen elke dag dat ze blij met me zijn omdat ik zo braaf ben!

Hoi, ik ben Charlie. Ik ben een beetje te vroeg bij mijn moeder weggegaan omdat zij me een beetje lastig vond. Een mevrouw heeft me naar een rare plek gebracht, waar een andere mevrouw was en nog een kat. Dit vond ik niet zo leuk, en toen ik een deur open zag staan ben ik weggerend. Alleen bleek het buiten ook niet zo leuk. Na twee dagen ben ik weer terug gekomen. De mevrouw was heel blij, ondanks dat ik haar nog heel eng vond. Maar ik kreeg eten van haar, dus het was wel goed.
Een week lang wist ik niet zo goed wat er van me verwacht werd. Ik plaste en poepte maar waar ik dacht dat het moest. Tot ik de kattenbak kon vinden, helemaal zelf! Ook toen er ineens nog drie mensen in huis waren, kon ik me wel redden. Nu ben ik een hele rare, gekke kat geworden, maar ik vind het wel leuk hier.

En zo ken ik nog meerdere voorbeelden. Om maar even te illustreren dat katten écht niet altijd zo hooggevoelig zijn als sommige mensen denken/vinden! Voordat iedereen over me heen valt, natuurlijk heb je ook 'echte' stresskatten, maar ik zie katten langskomen in het asiel die alle reden hebben om hevig getraumatiseerd te zijn maar zich (denk ik dan) kiplekker voelen.

Mindfields

Re: Die @#&kat moet wég!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 18:55

Magrathea: Dus als iemand een gestresst paard heeft kan dat volgens jou niet omdat jouw paard niet gestresst is??

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 20:23

_/-\o_
Mindfields schreef:
Magrathea: Dus als iemand een gestresst paard heeft kan dat volgens jou niet omdat jouw paard niet gestresst is??

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 22:37

Net als mensen zijn alle katten verschillend in hun persoonlijkheid. De een zal prima met veranderingen en andere katten kunnen omgaan, de ander zal er vreselijk ongelukkig van worden.

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 22:49

BraveSpots schreef:
Een huisdier houd je niet alleen voor je plezier, daar ga jij de fout in.
In de eerste plaats verdient dat beestje een goed leven, wat jij er van vind komt tweede.

Volgens mij word dit weer een reltopic, daar zijn er al meerdere uit TS haar hand gecreeërd overigens...

Moet je eens op bv Marktplaats kijken wat voor leuke honden, katten ed. er worden aangeboden. Omdat er bv een baby komt, een nieuw huisdier die niet tegen het andere huisdier kan ed. Ik kan me daar zo kwaad om maken. Als je een dier aanschaft weet je dat je er jaren voor moet zorgen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 23:02

en als blijkt dat het dier niet past bij jou situatie is het aan jou om een beter plekje voor dat dier te zoeken inplaats van het dier om je eigen plezier te houden in de verkeerde situatie

een kat op een flat kan goed gaan maar ook hartstikke fout omdat er gewoon niet genoeg ruimte is
een kat die buiten kan heeft een omtrek van een paar kilometer om het huis als teratorium

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 23:38

Hm moeilijk. Het gaat er niet om hoe je hier tegenover staat (daar is al uitgebreid over gepraat zie ik :D ). Maar wel dat er eigenlijk geen compromis is: jij wil de kat weg en je vriend niet klaar.

Eerlijk: ik zie het niet goedkomen met die kat daar, je hebt al best wat dingen geprobeerd en bepaalde dingen sta je niet voor open. En het probleem is hardnekkig. Ik zeg niet dat het niet op te lossen valt. Ik luister alleen naar jouw wens om de kat eruit te doen zeg maar :)

Maar als je vriend dit niet wil... sja, als je hem voor de brute keuze gaat stellen, dat kan wel es fout uitdraaien...

Moeilijke hoor...

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 19:49

Anders ga je toch zelf lekker het huis uit laat je je vriend lekker achter met die leuke nala van hem :o

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 21:48

shilady schreef:
Anders ga je toch zelf lekker het huis uit laat je je vriend lekker achter met die leuke nala van hem :o

voor een KAT ??? :oo

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 21:51

Ik heb niet hele topic gelezen maar is al het medische uitgesloten??
mijn kater begon ineens overal te piezen. hij ging af en toe gewoon nog op de bak en zat gerust daarna op een stapel kleding of de bank te piezen. gewoon waar je bij zat en daarbij keek hij je ook nog "uitdagend" uit. ik dacht echt dat hij het expres deed. z;n plas was nagekeken maar daar was niets aan te zien.
het gezeik is weken zo door gegaan totdat ik hem op een gegeven moment ziek op de trap vond. naar dierenarts ermee en daar bleek hij helemaal verstopt te zitten. volgens de dierenarts gaat een kat bij blaasproblemen gewoon plassen op de plek waar hij op dat moment zit. gewoon omdat hij moet en het niet op kan houden. en dan zoeken ze inderdaad zachte dingen. het spetterd ook als ze op harde dingen plassen en dat vinden katten niet zo leuk. mijn kater heeft 2 weken bij de dierenarts gelegen en is toen ook geopereerd.
ik zou dus al het medische uitsluiten.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 21:59

Tieme schreef:
Ik heb niet hele topic gelezen maar is al het medische uitgesloten??
mijn kater begon ineens overal te piezen. hij ging af en toe gewoon nog op de bak en zat gerust daarna op een stapel kleding of de bank te piezen. gewoon waar je bij zat en daarbij keek hij je ook nog "uitdagend" uit. ik dacht echt dat hij het expres deed. z;n plas was nagekeken maar daar was niets aan te zien.
het gezeik is weken zo door gegaan totdat ik hem op een gegeven moment ziek op de trap vond. naar dierenarts ermee en daar bleek hij helemaal verstopt te zitten. volgens de dierenarts gaat een kat bij blaasproblemen gewoon plassen op de plek waar hij op dat moment zit. gewoon omdat hij moet en het niet op kan houden. en dan zoeken ze inderdaad zachte dingen. het spetterd ook als ze op harde dingen plassen en dat vinden katten niet zo leuk. mijn kater heeft 2 weken bij de dierenarts gelegen en is toen ook geopereerd.
ik zou dus al het medische uitsluiten.

De kat in kwestie klimt zelfs op de wasmachine om zo even op haar spullen te kunnen piezen :o

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 22:08

nikilover schreef:
shilady schreef:

voor een KAT ??? :oo

Ja als vriend hem niet eruit wil zetten maar ts het zat is heeft ze niet veel andere keus he ;)

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 22:13

voor een KAT ??? :oo[/quote]

Ja als vriend hem niet eruit wil zetten maar ts het zat is heeft ze niet veel andere keus he ;)[/quote]

Vriend de rotzooi op laten ruimen. Komt hij er snel genoeg achter hoe vervelend het is.
Vind het een beetje ver gaan..
Die vriend kiest voor de kat ipv zijn vriendin? Nou daar heb ik maar 1 ding op te zeggen dan kan je hem maar beter kwijt zijn dan rijk.
Ook bokkers die roepen dat haar vriend haar er maar uit moet gooien en dat ze geen dier waardig is?
Komop zeg. Ik hou heel veel van mijn dieren, maar een kat die alles onderzeikt ben ik ook heel gauw klaar mee.

@ TS, hoe is de situatie inmiddels?

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 22:44

nikilover schreef:
De kat in kwestie klimt zelfs op de wasmachine om zo even op haar spullen te kunnen piezen :o

Die moeite nam de mijne ook ;) die klom op de kast waar ik spullen had weg gezet.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 22:50

Tieme schreef:
nikilover schreef:

Die moeite nam de mijne ook ;) die klom op de kast waar ik spullen had weg gezet.

Ik weet dan wel welke moeite ik genomen zou hebben. Ik zou het medische uit laten sluiten, maar komt er niks uit de testen en het gaat gewoon zo door? Ja...

Overigens wilt de kat misschien gewoon naar buiten. Het zou geprobeerd moeten worden. Maar aangezien ik niet veel uit de posts van de TS kan halen qua wat er allemaal geprobeerd is om het op te lossen e.d kan ik er niet veel over zeggen.

De geur van kattenpies is een heel erg gore en sterke lucht, en ik zou ook zeker gek worden als al mijn goede spullen ondergezeken werden, dus kan de TS wel begrijpen.

Wel fijn dat het voor jou en je kat wel opgelost is :)

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 10:02

nikilover schreef:
Ik weet dan wel welke moeite ik genomen zou hebben. Ik zou het medische uit laten sluiten, maar komt er niks uit de testen en het gaat gewoon zo door? Ja...
De geur van kattenpies is een heel erg gore en sterke lucht, en ik zou ook zeker gek worden als al mijn goede spullen ondergezeken werden, dus kan de TS wel begrijpen.

Wel fijn dat het voor jou en je kat wel opgelost is :)

het heeft wel heeeeel wat ergenis gekost hoor :j vooral als hij gewoon recht voor je neus gaat zitten piezen met die uitdagende blik. en inderdaad, die lucht is echt om van te kotsen. de mijne is ook nog eens boven op een bak gaan zitten waar al m'n schoolrapporten en poezie/vriendenalbums in lagen. daar baalde ik echt van. bladzijden die aan elkaar zaten, inkt wat door gelopen was. en dan die lucht :r het ligt nu al 3 jaar op zolder bij een open raam en nog ruik je het als je met je neus er boven hangt.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 11:45

Jammer dat TS niet meer reageert. Het onderling moddergooien is ook reuze interessant. Ik heb de ruimte, maar zo'n kat zou hier promoveren naar de schuur. :) Dan hoeft ie in elk geval niet weg! _O- Ik haat viezigheid, vind hondenpis al vies zat om op te ruimen. Dat pik ik, omdat mijn hundje domweg oud is, maar een jonge kat, die moedwillig alles onderpist, krijgt van mij toch echt bencharrest of een uithuizig leven. Dat kan hier gelukkig ook. moet ie nog wel even nuttig worden en af en toe een muis vangen...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 12:45

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar een update van TS.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 13:05

Ja sorry hoor
maar als mijn vriend zo graag dat beest wil houden dan vind ik het best
maar hij moet dan wel begrijpen dat ik niet langer blijf...
Van mij hoeft me vriend geen dier het asiel in te doen of te herplaatse hij moet het zelf weten
maar als ik last heb van een van zijn dieren (alergie , onzindelijkheid ) Dan zou ik zelf de keuze maken om niet meer met hem samen te wonen...

Ik snap de ts zij wil dat haar vriend voor haar kies

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 13:19

Voor mij ligt de situatie heel simpel:

Als TS geen enkele moeite wil doen omdat ze toch geen kattenmens is, dan is zij degene die gewoon heel egoïstisch is, want zij zou geen moeite doen voor het dier van de ander terwijl ze wel zelf de ander 'opzadelt' mat haar favoriete hond. Ik zou als ik de TS was dus gewoon àlle, maar dan ook àlle tips die gegeven zijn uitproberen, van overladen met liefde tot kalmering en streng straffen. Wel natuurlijk bij alles de tijd geven om het te laten inwerken, geen twintig methodes op dezelfde week. Dan heeft TS laten zien dat ze echt wel bereid is om een oplossing te zoeken als vriendlief geen afscheid wil nemen van de kat.

Mààr...als TS alles geprobeerd heeft, en de kat blijft hetzelfde gedrag vertonen omdat hij misschien niet van plan is ooit in zijn leven te gaan wennen aan het appartementsleven/leven met andere dieren, dan is het juist de TS die met een ander (goed!) huisje zoeken haar goed hart toont en is het de vriend van de TS die ongelofelijk egoïstisch is, omdat hij koste wat het kost een ongelukkig dier wil behouden.
Dus ik zou eerst alle tips proberen die je maar kan verzinnen en er vrede mee nemen als iets werkt, maar als niks helpt en alle inspiratie is uitgeput, dan moet vriend ook maar eens goed de waarheid verteld worden dat deze kat hoe graag hij het ook wilt, hier àbsoluut niet in huis past.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 14:01

shilady schreef:
Ja sorry hoor
Van mij hoeft me vriend geen dier het asiel in te doen of te herplaatse hij moet het zelf weten
maar als ik last heb van een van zijn dieren (alergie , onzindelijkheid ) Dan zou ik zelf de keuze maken om niet meer met hem samen te wonen...

Dat riep ik ook altijd hè? Maar als je echt in dat schuitje zit met een vriend waar je van houdt, dan ga je wel anders piepen. Ik heb het omwille van mijn vriend ooit lang geprobeerd. Die was allergisch voor ... jawel: Paarden konijnen, honden, katten.. .kortom alles met haar behalve mij. :D
Na ruim een jaar heb ik mijn biezen wel gepakt, maar niet vanwege de allergie, meer vanwege zijn voorkeur voor meerdere vriendinnen in dezelfde periode. Hij wilde me graag terug, maar toen kreeg ik dus mijn hondje en 'die kon niet komen als ik bij hem bleef'. Je raad het al, dat stond een herstel van onze relatie mooi in de weg. De hond kwam en hij mocht mooi weg blijven. :+ Maar ik heb me dus heel lang in allerlei bochten gewrongen uit liefde voor mijn vriend. Daar kan ik me echt wel iets bij voorstellen dus.

Kwanyin: Volgens mij is dit een gevalletje situatie 2. ;)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 14:27

Hoiii

Ik heb dit ook met me kat gehad!
Heb zelfs me vloer bedekking uit me huis laten gooien laminaat erin nog onder pissen.

Eerst had ze inderdaad blaasgruis maar plassen in huis hield niet op.

Nu gaat het sinds paar maanden goed maar heeft 2 jaar geduurd!

Ik heb 2 kattenbakken.

Me kat is gewoon een stress kat. Ik heb haar gekregen toen ze 3 jaar was.
Ze werd bij haar vorige baasje er gepest door de andere katten kwam nooit een kamer uit waar ze in zat.
Hier nu bij mij gaat ze ook nooit verder dan de achtertuin.

Ze is echt zooooo'n lieve kat maar kan haar soms echt achter het behang plakken
je ruikt die pis lucht gewoon overal.
Nu nog ruik ik het soms omdat ze ook het laminaat onder geplast heeft. Het trekt er gewoon in maar dan ga ik er weer met groene zeep langs geur weer ff weg.

Zo vrouw die verstand heeft van probleem katten is ook geweest maar mocht het gedrag niet bestraffen.
Deed ik dus ook niet.
Sinds ik me kat een paar keer als ze geplast had erin duwde en daarna onder de kraan duwde geen plasje meer.
Het was bij haar misschien ook een kwestie even duielijk uitleggen van de regels zijn.
Want me kat is wel erg verwend het is net een koningin hier zeg ik weleens.
maar er zijn ook regels en die zijn nu duidelijk.

Zorg er wel altijd voor dat jij je huis met bv groene zeep schoonmaakt ook de plekken waar ze op plast.
2 kattenbakken hebt voor 1 kat die je wel regelmatig schoonmaakt. Katten willen niet op een vieze bak
Ik doe als ik thuis ben ook de achterduer op het haakje kan ze in en uitlopen wanneer ze wil.

Oja deurmatten blijft ze onder plassen geen idee waarom dus geen deurmatten meer in me huis.
Sommige katten hebben gewoon een vreemde tic.
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 12-09-11 14:34, in het totaal 2 keer bewerkt

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 14:33

idefix4 schreef:
shilady schreef:
Ja sorry hoor

Dat riep ik ook altijd hè? Maar als je echt in dat schuitje zit met een vriend waar je van houdt, dan ga je wel anders piepen. Ik heb het omwille van mijn vriend ooit lang geprobeerd. Die was allergisch voor ... jawel: Paarden konijnen, honden, katten.. .kortom alles met haar behalve mij. :D
Na ruim een jaar heb ik mijn biezen wel gepakt, maar niet vanwege de allergie, meer vanwege zijn voorkeur voor meerdere vriendinnen in dezelfde periode. Hij wilde me graag terug, maar toen kreeg ik dus mijn hondje en 'die kon niet komen als ik bij hem bleef'. Je raad het al, dat stond een herstel van onze relatie mooi in de weg. De hond kwam en hij mocht mooi weg blijven. :+ Maar ik heb me dus heel lang in allerlei bochten gewrongen uit liefde voor mijn vriend. Daar kan ik me echt wel iets bij voorstellen dus.

Kwanyin: Volgens mij is dit een gevalletje situatie 2. ;)

Tja dan komt hij maar voortaan naar mijn huis :p
kan me gewoon voorstellen dat ts er geen zin meer in heeft dat haar spullen ondergezeken worden..
gelukkig heb ik een vriend die daar snel klaar mee zou zijn en idd de kat voortaan buiten zou laten en een plekje voor hem zou maken in de schuur...

Ik hoop dat de ts eruit komt :)

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 14:39

Ik snap TS heel goed.
En aangezien er hier zoveel posters het sielug vinden voor die kat: dan adopteert één van jullie hem toch? Dan is TS letterlijk en figuurlijk van het gezeik af! +:)+ :evaw:

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 14:45

Pieteritus1 schreef:
Ik snap TS heel goed.
En aangezien er hier zoveel posters het sielug vinden voor die kat: dan adopteert één van jullie hem toch? Dan is TS letterlijk en figuurlijk van het gezeik af! +:)+ :evaw:

EN daar reageerd ze niet op.
Heb al tot 2 keer toe mijn huis aangeboden voor die kat.