hond bijt jonge pup dood, en nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 01:14

Bewijs dan eerst maar eens dat deze hond een kronkel heeft. Ipv de hond van een verhaaltje te gaan veroordelen.

Edit: als de hond echt een kronkel heeft, natuurlijk moet ie een roze spuit krijgen. Alleen vind ik dat er veel te snel geoordeeld word.
Daarnaast dat er veel vooroordelen zijn over Staffords, vind ik gewoon jammer.
Laatst bijgewerkt door Thirty op 22-07-11 01:19, in het totaal 1 keer bewerkt

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 01:15

Het is voor mijn hond alweer 5 jaar geleden en toen mocht ik het eerste deel er niet bij zijn en het 2de deel wel. Inmiddels is het volgens mij zo dat je er de hele tijd bij mag zijn. Echt interessant is het niet. Ik had er persoonlijk veel meer dan verwacht en de hele test bestond uit dagelijkse dingen.

* Iemand komt druk op hem af.
* Iemand komt druk op mij af.
* Iemand opend en sluit een paraplu bij hem.
* Er is allemaal herrie en dan kijken wat hij doet.
* En het hoogtepunt: Een plastic hond werd erbij gehaald. Alsof de mijne niet gelijk door had dat het een neppe was...

Ik was toen helemaal into gedragstesten, gedragstherapeuten etc maar de MAG test vond ik zo'n onzin. Ik had er echt heel veel van verwacht en had een gesprek over zijn gedrag en wat acceptabel is etc verwacht maar dat kwam allemaal niet. Ik had vantevoren NIET geoefend juist omdat ik wilde weten voor mijzelf of ik hem moest inslapen of niet ( hij was toen zeer moeilijk). Ik denk dat elke hond die dagelijks buiten komt bij supermarkten en in een centrum etc zeer makkelijk voor de test slaagd.

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 01:20

zon mag test stelt niets voor helemaal niet bij dit ras. die van de een op de andere dag omslaat. bovendien word zon test tegenwoordig op elke hoek van de straat afgelegd. de eerste keer dat ik kennig kreeg van die test was een paar jaar geleeden. ik was met mijn 16 weken oude newfie aan het wandelen en zag dus voor het eerst in levende lijven zon vechthond. ik raakte aan de praat met de eigenaar omdat ik verder deze honden niet kende en geen oordeel kon hebben. hij vertelde trots dat zijn steffie (naam van de hond) was geslaagt voor de magtest. en hij liet me ook wat papieren zien die hij altijt op zak moet hebben. vanwege de politie. ik vond dat best heftig en dat merkte hij aan mij,ik liep toch met mijn pup. hij probeerde mij gerust te stellen door te vertellen hoe lief steffie was.met katten.met kinderen. ik weet niet wat hij wilde bewijzen maar 5 minuten later klapte hij bovenop een westie die levensgevaarlijk gewont is gerakt.dag magtest! stelt niets voor.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 01:23

seresta schreef:
zon mag test stelt niets voor helemaal niet bij dit ras. die van de een op de andere dag omslaat. bovendien word zon test tegenwoordig op elke hoek van de straat afgelegd. de eerste keer dat ik kennig kreeg van die test was een paar jaar geleeden. ik was met mijn 16 weken oude newfie aan het wandelen en zag dus voor het eerst in levende lijven zon vechthond. ik raakte aan de praat met de eigenaar omdat ik verder deze honden niet kende en geen oordeel kon hebben. hij vertelde trots dat zijn steffie (naam van de hond) was geslaagt voor de magtest. en hij liet me ook wat papieren zien die hij altijt op zak moet hebben. vanwege de politie. ik vond dat best heftig en dat merkte hij aan mij,ik liep toch met mijn pup. hij probeerde mij gerust te stellen door te vertellen hoe lief steffie was.met katten.met kinderen. ik weet niet wat hij wilde bewijzen maar 5 minuten later klapte hij bovenop een westie die levensgevaarlijk gewont is gerakt.dag magtest! stelt niets voor.

ik vraag me af wat die MAGtest te maken heeft met die hond
een MAGtest is namelijk om te testen naar mensen toe en niet naar dieren, een nep hond die gebruikt word bij een MAG test kan je namelijk niet gebruiken vind ik om te bewijzen of jouw hond met andere honden kan of niet.
dus de hond die de MAGtest gedaan heeft kan wel geslaagd zijn maar dat is puur op het feit van gedrag naar mensen toe.

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 01:25

MAGtest steld idd niks voor maar het is dan ook niet om te controleren of ze hond agressief zijn. Alleen agressie naar mensen letten ze op. Een aantal jaar terug was het idd ook zo dat je ten aller tijden de stamboom van je hond bij je moest hebben. Toendertijd had ik nog een andere stafford ( inmiddels ingeslapen en nee niet om agressie) en met hem ben ik 2x op stamboom gecontroleerd.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 01:25

seresta schreef:
zon mag test stelt niets voor helemaal niet bij dit ras. die van de een op de andere dag omslaat.

Ach kom nou toch :')

Ben jij ook een van die mensen die denkt dat Herders vroeg of laat hun baas toch wel grijpen? :')

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 01:27

laten we het maar niet over herders gaan hebben, hoe gek ik op staffords ben zo bang ben ik voor herders vind ze doodeng met die lange vacht en kraaloogjes

Thirty

Re: hond bijt jonge pup dood, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 01:29

was ik niet van plan, maar joh, die vooroordelen worden een beetje vervelend, zo langzamerhand :)

overigens ben ik wel steeds blijer dat ik met mijn roedeltje niet in NL woon! volgens mij had ik het daar nooit gered.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 01:29

lampenkap schreef:
laten we het maar niet over herders gaan hebben, hoe gek ik op staffords ben zo bang ben ik voor herders vind ze doodeng met die lange vacht en kraaloogjes

idd herders en rotweilers zijn ervoor gefokt om terughoudend te zijn naar vreemde, ik vertrouw ze ook voor geen meter.
en ook herders en rotweilers hebben wij vroeger gehad.
misschien een aparte reactie, maar wil het toch even kwijt.
als er iemand bij ons last had van de menstruatie in huis en we gingen met de rotweiler wandelen dan hoefde er ook niemand in de buurt te komen!
ik bedoel maar even.

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 01:31

Bedoel je dat sarcastisch my_precious of meende je het serieus? Want ik meen het wel serieus ik ben echt doodsbang voor herders! Gister stapte ik helemaal over mijn angst heen en aaide een herder. Toen blafde die en ik schrok zo erg dat ik ze nu echt helemaal niet meer aanraak.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 01:31

Sancha schreef:
was ik niet van plan, maar joh, die vooroordelen worden een beetje vervelend, zo langzamerhand :)

overigens ben ik wel steeds blijer dat ik met mijn roedeltje niet in NL woon! volgens mij had ik het daar nooit gered.

ik zeg net tegen mijn vriend, ik wil ook wel in amerika gaan wonen haha aangezien er toch familie van hem woont.

ik had pas nog een man die aan mij vroeg wat voor hond mijn rednose pitbull was haha ik zeg dit is een pitbull meneer!
nou ineens helemaal happy en die hond aanhalen van mij en aandacht geven enzo.
ik kom thuis zeg tegen mijn vriend: wat ik nou mee maak normaal is het gezeik pitbull dit en dat en deze man wilde gewoon echt milah (onze hond) aaien en ermee gek doen.
dus ja zulke mensen heb je ook.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 01:32

lampenkap schreef:
Bedoel je dat sarcastisch my_precious of meende je het serieus? Want ik meen het wel serieus ik ben echt doodsbang voor herders! Gister stapte ik helemaal over mijn angst heen en aaide een herder. Toen blafde die en ik schrok zo erg dat ik ze nu echt helemaal niet meer aanraak.

lieve schat ik meen het serieus ik heb er zelf ervaring mee vertrouw ze voor geen meter.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 01:33

Wij wonen wel in de middle of nowhere, om gek van te worden soms. Aan de andere kant hoef je met niemand rekening te houden, wat ook wel weer prettig is.

Wat leuk van die meneer, lekker, zo onbevangen :D
Hier ligt 99% van de pitjes/staffs/etc aan de ketting :(

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 01:34

Met 'hier' bedoel ik, hier in de omgeving. Begrijp me niet verkeerd!

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 01:36

Sancha schreef:
Wij wonen wel in de middle of nowhere, om gek van te worden soms. Aan de andere kant hoef je met niemand rekening te houden, wat ook wel weer prettig is.

Wat leuk van die meneer, lekker, zo onbevangen :D
Hier ligt 99% van de pitjes/staffs/etc aan de ketting :(

ja dat vind ik ook zielig, kijk altijd naar de programma's op tv animal planet over pitjes en zo echt he als ik die allemaal kon opvangen had ik het gedaan, de goede en normale pits dan he.

inmiddels heb ik zelfs een pitbull pup gereserveerd april volgend jaar word die teef gedekt en dan is het afwachten ook met stamboom zeer lieve en sociale honden en kan niet wachten tot het zo ver is.

One_Love

Maar jij woont in Amerika. Daar is alles anders als hier volgens mij qua honden en verzorging. Als ik het goed begrijp worden honden in Amerika ook niet echt uitgelaten maar zitten in immense tuinen? Tenminste dat ik van wat ik op TV zie

my_precious

Sancha schreef:
Met 'hier' bedoel ik, hier in de omgeving. Begrijp me niet verkeerd!

dat begreep ik

Rennie89

ik heb het zelf ook niet op de (Duitse) herders, mijn moeder was er eens door gebeten... ik vind die terveurse herders (zeg ik het goed) wel leuk. Maar de duitse herder vind ik best wel eng, ookal keek ik vroeger commesaris rex :+

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 01:40

Oh vind Herders juist leuk :D Mn zus had een pracht van een Rus, kwam altijd bij ons logeren :D Nee, vind eigenlijk alle honden prima, alleen JR heb ik het niet op, adhd keffers :+

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 01:40

lifaya schreef:
ik heb het zelf ook niet op de (Duitse) herders, mijn moeder was er eens door gebeten... ik vind die terveurse herders (zeg ik het goed) wel leuk. Maar de duitse herder vind ik best wel eng, ookal keek ik vroeger commesaris rex :+

hahahahaha ikke ook..
ik moet zeggen een vriendin van mij heeft een mechelaar he joekel van een beest maar zoo lief en toch blijft ze altijd zeggen dat ze hem niet vertrouwt, waarop ik altijd zeg tjah geen 1 dier is te vertrouwen.
en waarom zijn ze niet te vertrouwen omdat ze niet kunnen praten ze gaan jou niet vertellen, van nu ga ik jou even bijten o.i.d.
waarop zei dan weer antwoord tjah het is en blijft een hond hahaha..
ze is toevallig na 4 jr gestopt met cursussen met die hond en die spelletjes zoals flybal e.d. maar die hond luistert zo goed niet normaal doet echt alles op commando.

ach ja zo is het met elke hond wel wat, net zoals mensen als je voor mij niet op past bijt ik ook whaha..

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 01:44

Nah ik schop alleen :+ Ik heb idd ook van huis uit meegekregen: het blijven beesten. Je moet altijd in je achterhoofd houden dat ze heel raar uit de hoek kunnen komen.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 01:44

lifaya schreef:

Ik ook niet.....ben zelf dit jaar gebeten door een Duitse Herder in mijn bovenbeen en mijn dochter toen ze 4 jaar was. Ik stond gewoon bij die mensen voor de deur en toen de bewoner zijn schoenen aan ging doen, greep hij mij. Ik deed verder niks, stond er gewoon en keek hem niet eens aan.

Mijn dochter stond toen zelfs 10 meter verderop op een terras met de rug naar de hond toe en uit het niks pakte hij haar.

Nee........(Duitse) Herders vertrouw ik voor geen meter meer :n

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 01:52

Weten jullie wat ik denk dat het misschien wel zo was dat de pup iets had misschien wat zwakker en dat de hond hem daarom gegrepen heeft. alsnog natuurlijk erg fout maar zo is de natuur en als de hond het om een andere reden gedaan heeft klopt er iets niet helemaal denk ik. met elk respect maar ik moet ze niet.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 07:05

@trisca; je weet mijn mening al een tijdje maar ook ik ben dus van mening dat dit geen normale reactie. een volwassen hond zal nooit een puppie bewust aanvallen of doden; enigste uitzondering zou idd kunnen zijn als de puppy lichamelijk iets zou mankeren(gehandicapt of iets zeg maar) maar ook ik ben van mening dat deze hond een kronkel in de kop heeft.
In ieder geval kwam deze hond nooit maar dan nooit meer op mijn erg of bij mijn kinderen in jouw geval. en je reactie van je schoonmoeder begrijp ik ook niet helemaal; misschien eens dit topic laten lezen of je schoonmoeder eens contact op laten nemen met een goede da?
ik denk dat ze dan zo bijdraait met haar meing en zo niet? hard heel hard maar helaas dan zou ik er geen contact meer mee willen.
succes met alles en een knuffel v je zusje; verschrikkelijk voor haar

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 07:41

Sancha schreef:
Bewijs dan eerst maar eens dat deze hond een kronkel heeft. Ipv de hond van een verhaaltje te gaan veroordelen.

Edit: als de hond echt een kronkel heeft, natuurlijk moet ie een roze spuit krijgen. Alleen vind ik dat er veel te snel geoordeeld word.
Daarnaast dat er veel vooroordelen zijn over Staffords, vind ik gewoon jammer.

Ik ben het met Sancha eens!!!!
De hond bijt, dus heeft die een kronkel..........erg snelle conclusie.
Of het fout is daar hoeven we niet over te praten, maar ik denk ook zeker dat eigenaar en zusje van ts een stuk hier aan bijgedragen hebben.
Die hond zat al de hele tijd in een bench, waarom is die dan bij ts thuis gebracht dan had de hond ook thuis alleen kunnen zijn.
Deze hond moet eerst getest worden door mensen met verstand van zaken.