Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
seresta schreef:zon mag test stelt niets voor helemaal niet bij dit ras. die van de een op de andere dag omslaat. bovendien word zon test tegenwoordig op elke hoek van de straat afgelegd. de eerste keer dat ik kennig kreeg van die test was een paar jaar geleeden. ik was met mijn 16 weken oude newfie aan het wandelen en zag dus voor het eerst in levende lijven zon vechthond. ik raakte aan de praat met de eigenaar omdat ik verder deze honden niet kende en geen oordeel kon hebben. hij vertelde trots dat zijn steffie (naam van de hond) was geslaagt voor de magtest. en hij liet me ook wat papieren zien die hij altijt op zak moet hebben. vanwege de politie. ik vond dat best heftig en dat merkte hij aan mij,ik liep toch met mijn pup. hij probeerde mij gerust te stellen door te vertellen hoe lief steffie was.met katten.met kinderen. ik weet niet wat hij wilde bewijzen maar 5 minuten later klapte hij bovenop een westie die levensgevaarlijk gewont is gerakt.dag magtest! stelt niets voor.

lampenkap schreef:laten we het maar niet over herders gaan hebben, hoe gek ik op staffords ben zo bang ben ik voor herders vind ze doodeng met die lange vacht en kraaloogjes
Sancha schreef:was ik niet van plan, maar joh, die vooroordelen worden een beetje vervelend, zo langzamerhand
overigens ben ik wel steeds blijer dat ik met mijn roedeltje niet in NL woon! volgens mij had ik het daar nooit gered.
lampenkap schreef:Bedoel je dat sarcastisch my_precious of meende je het serieus? Want ik meen het wel serieus ik ben echt doodsbang voor herders! Gister stapte ik helemaal over mijn angst heen en aaide een herder. Toen blafde die en ik schrok zo erg dat ik ze nu echt helemaal niet meer aanraak.
Sancha schreef:Wij wonen wel in de middle of nowhere, om gek van te worden soms. Aan de andere kant hoef je met niemand rekening te houden, wat ook wel weer prettig is.
Wat leuk van die meneer, lekker, zo onbevangen
Hier ligt 99% van de pitjes/staffs/etc aan de ketting
Mn zus had een pracht van een Rus, kwam altijd bij ons logeren
Nee, vind eigenlijk alle honden prima, alleen JR heb ik het niet op, adhd keffers
lifaya schreef:ik heb het zelf ook niet op de (Duitse) herders, mijn moeder was er eens door gebeten... ik vind die terveurse herders (zeg ik het goed) wel leuk. Maar de duitse herder vind ik best wel eng, ookal keek ik vroeger commesaris rex
Ik heb idd ook van huis uit meegekregen: het blijven beesten. Je moet altijd in je achterhoofd houden dat ze heel raar uit de hoek kunnen komen. lifaya schreef:ik heb het zelf ook niet op de (Duitse) herders, mijn moeder was er eens door gebeten... ik vind die terveurse herders (zeg ik het goed) wel leuk. Maar de duitse herder vind ik best wel eng, ookal keek ik vroeger commesaris rex
Sancha schreef:Bewijs dan eerst maar eens dat deze hond een kronkel heeft. Ipv de hond van een verhaaltje te gaan veroordelen.
Edit: als de hond echt een kronkel heeft, natuurlijk moet ie een roze spuit krijgen. Alleen vind ik dat er veel te snel geoordeeld word.
Daarnaast dat er veel vooroordelen zijn over Staffords, vind ik gewoon jammer.