Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pepper1 schreef:Heeft volgens mij geen toegevoegde waarde op Morgan.
kimmie261 schreef:maar waarom zijn dit soort dieren die "gered" worden en een naampje krijgen dan 'erg' dat ze weer vrijgelaten worden en daar in de natuur sterven?
menig uitgezette vogel of egel zal na vrijlating het niet overleven,moeten we dan elk dier wat we redden houden,of alleen de dieren die de media behalen en dan heel toepasselijk een naam krijgen waardoor erop emoties gespeeld wordt bij het publiek?
is de dood van een (beroemde/bij publiek bekende) orka/pinquin die vrijgelaten wordt in de natuur erger dan de dood van een (onbekend) egeltje wat met de hand groot gebracht is ( of een das bv) welke daarna in de natuur uitgezet wordt en het daar mss niet redt?
Mandy schreef:en toch als je haar vrij laat in het wild gaat het haar net zo als keiko, na 3 maanden overleed hij.
als ze morgan hadden terug gezet in het wild was ze overleden, zonder famillie enzo. dan had je haar denk ik net zo goed niet kunnen redden vorig jaar.
daarnaast ben ik het met de mensen eens die zeggen dat een orka gewoon in de zee moet hoor. denk alleen dat dit echt niet haalbaar is
kimmie261 schreef:prezwalskipaard was een bijna uitgestorven dier ( orka niet ) zit een klein verschil in,plus dat ik me niet kan heugen ergens prezwalski paarden te kunnen bewonderen op een mini stukje land en dat ze ter lering(??) en vermaak kunstjes moesten doen om de mensch te vermaken..
kimmie261 schreef:andere optie is : zet de orka's uit in een laguna,en laat daar mensen met bootjes de dieren in het wild bewonderen,veel educatiever als een orka die met een mens op zijn neus rondjes moet zwemmen in een veel te klein bassin..