Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
nathalie_v schreef:@ noon, er staat bij dat stuk geen bron,, waar heeft die gene het dan vandaan?
@Marloes_ het bevat meer vlees dan brokkenen naar mijn mening helpen alle kleine beetjes!
Ik heb in dat stuk wat je gekopieerd hebt ook geschreven dat ik dit op mijn werk kan krijgen en ik dus eerst wou kijken hoe ze er op zou reageren, hierna wil over gaan op naturediet.
En inderdaad ik heb de plek er niet voor om volledig vers te gaan voeren! Soms moeten er ook andere dingen in de vriezer
Voordat je met het argument komt: dan rijdt je een paar keer per week naar de winkel toe, tja die ligt een aantal kilometer van mij vandaan, en heb dus echt niet altijd tijd om het te gaan halen, die tijd besteed ik liever aan mijn hond
Noon schreef:Ik wil niet veel zeggen hoor, maarre...zie link
http://www.barfplaats.nl/forum/index.php?board=12%3baction=display%3bthreadid=823
Kuggur schreef:Noon schreef:Ik wil niet veel zeggen hoor, maarre...zie link
http://www.barfplaats.nl/forum/index.php?board=12%3baction=display%3bthreadid=823
Dat verhaal had ik al eens gelezen, baarlijke nonsens. Jammer want er staat verder best goede info op die site.
Kuggur schreef:Ik dacht dat ik dat redelijk goed had beschreven in mijn post op blz 19 van dit topic.
Waarom zou een voedselverandering tot een mysterieus "ontgiften" leiden? Als de belangrijkste organen die voor echte ontgifting van het lichaam zorgen (nieren en lever) niet goed funktioneerden op het dieet vóór de verandering, dan zou je dan met een doodzieke hond te maken hebben.
Zoals ik in die eerdere post schreef, de dunnere ontlasting heeft te maken met het instellen van spijsverteringskanaal op voedsel met een heel andere samenstelling/structuur.
Noon schreef:Kuggur schreef:Ik dacht dat ik dat redelijk goed had beschreven in mijn post op blz 19 van dit topic.
Waarom zou een voedselverandering tot een mysterieus "ontgiften" leiden? Als de belangrijkste organen die voor echte ontgifting van het lichaam zorgen (nieren en lever) niet goed funktioneerden op het dieet vóór de verandering, dan zou je dan met een doodzieke hond te maken hebben.
Zoals ik in die eerdere post schreef, de dunnere ontlasting heeft te maken met het instellen van spijsverteringskanaal op voedsel met een heel andere samenstelling/structuur.
Bedoelde eigenlijk met bron(en), sorry.
Noon schreef:@Kuggur: ik zie trouwens net dat ik het niet helemaal correct gelezen heb. Je eerste post bedoel ik daarmee. Je hebt het alleen over 'in verband met voeding'. Wie gaat er dan ook met een beginnende migraine achter de pc zittenMaar hoe verklaar je dan bijvoorbeeld een reactie van mensen en dieren door het eten en drinken van brandnetel o.i.d. ? Is ook voeding...deze zorgt er toch ook voor dat afvalstoffen uit het lichaam worden afgevoerd? Sommige reageren hier sterk op, en sommige helemaal niet. Pff, moet m'n boeken Natuurgeneeskunde weer eens opzoeken
Maar ik geef je idd gelijk over het feit dat het er (op de site van BP) vaag omschreven staat zonder bronnen. Dat neemt nog niet weg dat ik mij afvraag hoe jij bij jouw theorie komt. Alles heeft 2 kanten.
Btw via barfplaats voer scoren is erg handig iddIk heb 2 vrieskisten, gelukkig komt hierna pas weer wat eind juni
Ik mocht van mezelf eigenlijk niks meer bestellen tot deze 2 grotendeels leeg waren.
Noon schreef:Ik vind dit stuk duidelijker. http://www.voernatuurlijk.nl/forum/viewtopic.php?f=36&t=181&p=125562&hilit=ontgiften#p125562