Zoekactie Beans is afgelopen, na 4 maanden weer thuis!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-11 13:52

Als het om Beans gaat is iedere minuut er 1 toch?

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 13:54

marleen_usar schreef:
Als het om Beans gaat is iedere minuut er 1 toch?

ja...dus..?? Wat probeer je hier mee duidelijk te maken?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-11 13:56

Dat er toch meer geflyerd moet worden e.d,ze gaan echt niet achter Beans aan hoor.Beans is niet meer gesingaleerd, dus of te weinig mensen weten er van of het ergste?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 13:59

Ik denk wel dat Beans nog gezien is, maar dat de eigenarenn dit stilhouden ivm de angst voor grootschalige zoekacties. En waarom...Dat is al meerdere malen in dit topic verklaart :)

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 14:02

marleen_usar schreef:
Dat er toch meer geflyerd moet worden e.d,ze gaan echt niet achter Beans aan hoor.Beans is niet meer gesingaleerd, dus of te weinig mensen weten er van of het ergste?

Oke, ja flyeren is idd wel heel goed.... zal het vanavond in het café ook nog eens bespreekbaar maken....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 14:10

Adil schreef:
Ik denk wel dat Beans nog gezien is, maar dat de eigenarenn dit stilhouden ivm de angst voor grootschalige zoekacties. En waarom...Dat is al meerdere malen in dit topic verklaart :)

Ik weet wel zeker. :)

Lottie84

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 14:17

Nou dat is alleen maar mooi dan toch?
Het interesseerd niet hoe, wat of door wie, als Beans maa gevonden word!

Rascha

Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 14:28

Weet je, die eigenaar moet maar lekker zelf en alleen blijven zoeken!!
Eerst wordt er gepost dat er grote zoekactie nodig is, mensen melden zich massaal aan, nemen vrij ervoor etc... Zoektocht afgeblazen, omdat eigenaar bang is dat de reeen op hol slaan.....
Maaaarrrrrrrrrr of iedereen nog wel wil verder gaan met flyeren, en oja, nog ff graag hyves berichtjes de wereld in sturen!! Mensen worden op feiten gewezen door ene madam Yvette, die zichzelf op voetstuk gezet heeft, dat ze hun hond een plas laten doen..... En deze vrijwilliger is nog zo lief om uit te leggen wat er precies gedaan is, die dag....
Zijn de eigenaar en div anderen wel van deze tijd?? Er zijn een heleboel vrijwilligers, die een hele berg kosten maken, alleen omdat ze willen dat de hond weer thuis komt!! Zij hebben het bese voor met het dier!!
Ze betalen met liefde de benzine die verreden wordt om te flyeren!!
Maar dit llijkt totaal aan veel mensen voorbij te gaan!! Mensen willen helpen de hond terug te vinden!! Zij krijgen nu het gevoel toegegooid dat ze in de weg lopen!!
Zo succesvol zijn die verhalen over die ervaren hondenopspeurder dus niet, anders had dat dier niet na 4 weken nog buiten hoeven lopen!! Nee, liever roepen dat mensen voor hun voeten lopen, dan hoeven ze hun eigen voetstukje niet op te geven!!!
Iedereen wil dat Beansje weer snel thuis komt waar hij hoord!! Maar het is weer niet te geloven dat er mensen met goede wil op deze manier geweerd worden!! Informatie over de laatst geziene plek blijft achter, nee liever dat mensen op een verkeerd spoor gezet worden, zodat ze in verkeerde richting blijven zoeken....
Mensen mensen, wordt wakker!! Wees blij met alle hulp die je krijgt aangeboden!! De mensen zijn begaan met het dier, DAAR gaat het hen om, niet om terug gefloten te worden omdat hun inzet niet langer gewenst is..... Maar ondertussen wel vragen of er hyvesberichten gestuurd kunnen gaan worden!!

Lieve mensen, ik heb zoveel respect voor alle hulp en inzet die jullie bieden en geboden hebben!!
Maar ik vind het nu ff niet zo leuk meer om te lezen hoe jullie behandeld worden...
Dat de eigenaresse ten einde raad is, is heel begrijpelijk, maar blijf wel helder denken en waardeer de hulp die je geboden krijgt iets meer!!!!!
Ik hoop dat beestje snel weer thuis is!!

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 14:33

Rascha schreef:
Eerst wordt er gepost dat er grote zoekactie nodig is, mensen melden zich massaal aan, nemen vrij ervoor etc... Zoektocht afgeblazen, omdat eigenaar bang is dat de reeen op hol slaan.....
Maaaarrrrrrrrrr of iedereen nog wel wil verder gaan met flyeren, en oja, nog ff graag hyves berichtjes de wereld in sturen!! Mensen worden op feiten gewezen door ene madam Yvette, die zichzelf op voetstuk gezet heeft, dat ze hun hond een plas laten doen..... En deze vrijwilliger is nog zo lief om uit te leggen wat er precies gedaan is, die dag....
Zijn de eigenaar en div anderen wel van deze tijd?? Er zijn een heleboel vrijwilligers, die een hele berg kosten maken, alleen omdat ze willen dat de hond weer thuis komt!! Zij hebben het bese voor met het dier!!
Maar dit llijkt totaal aan veel mensen voorbij te gaan!! Mensen willen helpen de hond terug te vinden!! Zij krijgen nu het gevoel toegegooid dat ze in de weg lopen!!
Zo succesvol zijn die verhalen over die ervaren hondenopspeurder dus niet, anders had dat dier niet na 4 weken nog buiten hoeven lopen!! Nee, liever roepen dat mensen voor hun voeten lopen, dan hoeven ze hun eigen voetstukje niet op te geven!!!
Iedereen wil dat Beansje weer snel thuis komt waar hij hoord!! Maar het is weer niet te geloven dat er mensen met goede wil op deze manier geweerd worden!! Informatie over de laatst geziene plek blijft achter, nee liever dat mensen op een verkeerd spoor gezet worden, zodat ze in verkeerde richting blijven zoeken....
Mensen mensen, wordt wakker!! Wees blij met alle hulp die je krijgt aangeboden!! De mensen zijn begaan met het dier, DAAR gaat het hen om, niet om terug gefloten te worden omdat hun inzet niet langer gewenst is..... Maar ondertussen wel vragen of er hyvesberichten gestuurd kunnen gaan worden!!

Lieve mensen, ik heb zoveel respect voor alle hulp en inzet die jullie bieden en geboden hebben!!
Maar ik vind het nu ff niet zo leuk meer om te lezen hoe jullie behandeld worden...
Dat de eigenaresse ten einde raad is, is heel begrijpelijk, maar blijf wel helder denken en waardeer de hulp die je geboden krijgt iets meer!!!!!

Amen _/-\o_

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 14:38

Rascha, ik snap je frustraties maar het is m.i. ook wat onredelijk.
Ik heb contact gehad met de eigenaresse en haar denkwijze is heel logisch. Zij geeft geld uit aan profs die met speurhonden op zoek gaan, als er 100 man met honden en paarden in datzelfde gebied dan zijn er dus ook 100 sporen en geuren waardoor de speurhonden hun werk niet kunnen doen. Wat er gezegd is tegen Group heeft niets te maken met dat ze zijn hulp niet willen maar deze man is zo enthousiast geweest met het zoeken naar Beans dat dit juist tegenovergesteld werkt in het onderzoek. De eigenaresse is absoluut heel erg blij met alle hulp die geboden wordt en is ook iedereen heel dankbaar hiervoor. Ze proberen gewoon nu dingen uit om het vertrouwen in Beans terug te krijgen.

Animae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 14:42

Annemiekbram schreef:
Ik heb contact gehad met de eigenaresse en haar denkwijze is heel logisch. Zij geeft geld uit aan profs die met speurhonden op zoek gaan, als er 100 man met honden en paarden in datzelfde gebied dan zijn er dus ook 100 sporen en geuren waardoor de speurhonden hun werk niet kunnen doen. Wat er gezegd is tegen Group heeft niets te maken met dat ze zijn hulp niet willen maar deze man is zo enthousiast geweest met het zoeken naar Beans dat dit juist tegenovergesteld werkt in het onderzoek. De eigenaresse is absoluut heel erg blij met alle hulp die geboden wordt en is ook iedereen heel dankbaar hiervoor. Ze proberen gewoon nu dingen uit om het vertrouwen in Beans terug te krijgen.

Waarom moet dit dan via 21134 contactpersonen en kan ze dit niet zelf gaan melden op Bokt? Dat de actie is afgeblazen begrijp ik, maar ik vind het ronduit onbeschoft hoe de vrijwilligers die bereidt waren om weet ik hoeveel kosten/moeite hierin te steken zo worden afgescheept. Berichtje van de eigenaresse zelf had heel wat meer gedaan dan al die "contactpersonen" die hier de boel een beetje onder de duim willen houden.

En group, respect voor je inzet hoor! Top. :)

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 14:44

Ik ben een stille meelezer en elke keer hoop ik hier een berichtje te lezen dat de hond gevonden is.
[size=7]Maar bij mij komt het ook een beetje ondankbaar over..[/size]

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 14:45

misschien omdat de eigenaresse zelf niet eens een bokt-account heeft ;)
Group heeft overigens zelf wel een berichtje gekregen van haar.

mhollander

Linda_Bien schreef:
Annemiekbram schreef:

Waarom moet dit dan via 21134 contactpersonen en kan ze dit niet zelf gaan melden op Bokt? Dat de actie is afgeblazen begrijp ik, maar ik vind het ronduit onbeschoft hoe de vrijwilligers die bereidt waren om weet ik hoeveel kosten/moeite hierin te steken zo worden afgescheept. Berichtje van de eigenaresse zelf had heel wat meer gedaan dan al die "contactpersonen" die hier de boel een beetje onder de duim willen houden.

En group, respect voor je inzet hoor! Top. :)

Helemaal mee eens!

mhollander

Annemiekbram schreef:
misschien omdat de eigenaresse zelf niet eens een bokt-account heeft ;)
Group heeft overigens zelf wel een berichtje gekregen van haar.

KLeine moeite om een aan te maken

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 14:46

hmmmm dan moeten we ook alle wandelaars met honden maar weghouden daar .
Lijkt me niet geheel realistisch .

en wat group vanuit zijn auto in hemelsnaam misdaan kan hebben .

Ik kan niet begrijpen dat er zo op de hulp gereageerd word .

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 14:50

Ik denk dat ze op t moment wel iets beters te doen heeft dan bokken.
Er wordt trouwens nergens gezegd dat Group iets misdaan heeft of heb ik daar overheen gelezen misschien?
Ik wil niets of niemand verdedigen, maar jullie vallen de eigenaresse wel erg aan via deze weg terwijl zij alleen het beste voor haar hond wil.

Ik moet er niet aan denken wat ik zou doen als mijn hond al 4 weken weg was.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 14:52

Typisch Bokt hoe zoiets weer uit z'n verband getrokken kan worden.
Iedereen heeft toch het beste voor en iedereen die zijn best doet verdient respect en een groot applaus.
Dat de meningen over de aanpak verschillen is logisch, iedereen is anders!
De eigenaaresse meent te doen wat haar het beste lijkt en dat hebben jullie ook maar te respecteren.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 14:57

Heb je helemaal gelijk in .
Maar dan de hulp gaan beschuldigen van het in gevaar brengen van zoektocht terwijl ze zelf overal om hulp roepen past niet helemaal in het plaatje .

ik hoop alleen maar dat ze die hond vinden .

En dan t stopwoord van bokt er weer bij . met dat typisch bokt geneuzel , is niks typisch bokt aan hoor zijn gewoon mensen met een mening een mening die gebaseerd is op wat hier verteld word . ;)

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 14:59

Rascha schreef:

Ben ik het helemaal mee eens, kan me alleen wel voorstellen dat de eigenaresse van beans het ook niet
meer weet wat te doen, en dus maar luisterd naar yvette, denk dat ze best in tweestrijd is om wat te doen, nu het alsmaar langer duurt om beans te krijgen.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 15:10

Juist omdat de eigenaresse haar hond heel graag heel snel weer terug heeft zal ze om hulp gevraagd hebben voor een grote zoekactie.
Maar hoe hadden jullie die hond dan gedacht te vangen? Roepen? Denk niet dat een bangen hond naar een vreemde komt die toevallig haar naam weet. Verdovingsgeweer? Zou iedereen zo'n gun krijgen dan, en er ook nog geweldig mee kunnen mikken? En wat als Beans dan tussen jullie door glipt? Weten jullie waar ze dan naar toe rent?

Ik vind het lef hebben van de eigenaresse om dan toch weer het heldere moment op te kunnen brengen om voor 1 methode te gaan, die van Yvette dus. Daarvoor heeft ze hier een berichtje laten posten. Wat hadden jullie nog meer gewild? Ieder een persoonlijk bedankje? Bloemetje? Kop op zeg, het is hartstikke lief en tof wat julie wilden doen, was een heel mooi gebaar. Maar ga nu niet diep beledigd zitten doen omdat de eigenaresse een andere weg heeft gekozen. Als jullie het werkelijk om Beans is te doen, wens Yvette dan veel succes. Wat ze nu gepost heeft aan wat de afgelopen dagen is gedaan hoop ik dat ze nu snel het vertrouwen van de hond heeft om deze te kunnen vangen

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 15:15

Rascha schreef:

Als dochter van een jager kan ik denk ik wel beamen dat dit soort acties inderdaad niet in dank af worden genomen door jagers en jachtopzienders.

Rascha schreef:

Als wij op die manier een bijdrage kunnen doen dan is dat toch prima? Bovendien meende ik dat Group meermaals bedankt is door o.a. Yvette.

Rascha schreef:

De eigenaren ook neem ik aan. Zij kennen het dier alleen beter dan wij, dus kunnen zij beter bepalen wat goed is, wat helpt en wat niet.

Rascha schreef:

Ik niet hoor....! :)

Rascha schreef:

Verdiep je eens in het werk met speurhonden. Ik heb dan wel geen speurhond, maar wel een zweethond en ik ken het werk hiermee en ik weet hoe problematisch het kan zijn wanneer mensen het spoor "verstoren".

Rascha schreef:

Huh? Hoe weet jij dat allemaal joh?

Rascha schreef:

Jammer dat de eigenaren zich maar moeten blijven verdedigen en dat er geen respect is voor de wens van de eigenaar. Iedereen kan de situatie wel eens fout inschatten, en dat is ook bij de eigenaar gebeurd. De impact van de oproep is volledig onderschat.

group1850

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 15:41

Annemiekbram schreef:
Wat er gezegd is tegen Group heeft niets te maken met dat ze zijn hulp niet willen maar deze man is zo enthousiast geweest met het zoeken naar Beans dat dit juist tegenovergesteld werkt in het onderzoek.

Beste Annemiek,je zegt dingen waar je helemaal niks van af weet, of in elk geval niet alles van weet. Dus ik maak het graag nog eens duidelijk. Als je GOED had gelezen dan weet je wat ik heb gedaan en dan weet je ook donders goed dat ik ALTIJD in het achterhoofd heb gehouden dat er met speurhonden word gewerkt. Wat ik zal schreef, zelf de plek waar ik mijn eigen honden heb uitgelaten heb ik gemarkeerd op de door mij aangeschafte stafkaarten van het gebied.

IK kan met zekerheid zeggen dat ik niks heb gedaan wat het onderzoek heeft gedwarsboomd, niks anders als kijken vanuit een auto(groene, opzettelijk, ik heb er meerdere) met een verrekijker. Om eventueel een spot te forceren van Beans zodat er weer wat op de kaart gezet kon worden waar ze verblijft. Dat was namelijk volledig onzeker. Pas op woensdag de 26ste is er bekend gemaakt dat Beans was gezien op maandagavond.
Dat heb ik vermeld op het forum en kan je nog teruglezen.

Ik reageer slechts en alleen nog maar als ik denk dat iemand mij echt onrecht doet of dingen zegt die die persoon echt niet kan weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 16:24

Nou nou rustig mensen, de eigenaresse weet ik ook niet wat ze moet doen, stel je eens voor als je in haar situatie zit!

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 16:36

Als ik in de schoenen van de eigenaresse zou staan, zou ik alle hulp met beiden handen aanpakken!!!!